Paredes Velasco, Maximiliano maximiliano.paredes@urjc.es
Publications
- Articles 39
- Books 2
- Book chapters 27
- Conferences 18
- Working papers 0
- Technical reports 0
- Research projects 2
- Supervised theses 5
- Patent or software license 0
Augmented Reality for Learning Algorithms: Evaluation of Its Impact on Students' Emotions Using Artificial Intelligence
- Gomez-Rios, Monica
- Paredes-Velasco, Maximiliano
- Velazquez-Iturbide, J angel
- Martinez, Miguel angel Quiroz
Applied Sciences-Basel - 10/7/2025
10.3390/app15147745 View at source
- ISSN 20763417
Insights into usability, academic outcomes, and emotional responses in an AR-Interactive learning environment
- Alvarez-Marín, A
- Paredes-Velasco, M
- Velázquez-Iturbide, JA
- Palma-Chilla, L
Interactive Learning Environments (p. 3147-3161) - 21/4/2025
10.1080/10494820.2024.2440862 View at source
- ISSN 10494820
Teaching methodology for people with intellectual disabilities: a case study in learning ballet with mobile devices
- Matallana, Jeickon Fernando Villamil
- Paredes-Velasco, Maximiliano
Universal Access In The Information Society (p. 409-423) - 1/3/2025
10.1007/s10209-023-01060-4 View at source
- ISSN 16155289
The educational impact of a comprehensive serious game within the university setting: Improving learning and fostering motivation
- Rodriguez-Calzada, L
- Paredes-Velasco, M
- Urquiza-Fuentes, J
Heliyon - 30/8/2024
10.1016/j.heliyon.2024.e35608 View at source
- ISSN 24058440
Learning by Teaching: Creation of Tutorials in the Field of Vocational Training
- Lozano-Osorio, I
- Ruiz-Olmedilla, S
- Pérez-Marín, D
- Paredes-Velasco, M
Ieee Transactions On Education (p. 602-609) - 29/4/2024
10.1109/te.2024.3387336 View at source
- ISSN 00189359
Game-Based Learning With Augmented Reality for History Education
- Carrascosa, CL
- Ylardia, IP
- Paredes-Velasco, M
- García-Suelto, MDN
Revista Iberoamericana De Tecnologias Del Aprendizaje (p. 14-23) - 1/2/2024
10.1109/rita.2024.3368348 View at source
- ISSN 19328540
Impacto del uso de dispositivos móviles en Formación Profesional :: un enfoque centrado en Aprender Enseñando
- Sonia Ruiz Olmedilla
- Isaac Lozano Osorio
- Maximiliano Paredes Velasco
Ie Comunicaciones (p. 10-21) - 1/1/2024
- ISSN 16994574
- iMarina
LESCA: Scaffolding and its impact on the higher cognitive levels and emotions of the student
- Alulema, D
- Paredes-Velasco, M
- Lasso, RD
Journal Of Universal Computer Science (p. 935-956) - 1/1/2024
10.3897/jucs.110173 View at source
- ISSN 0948695X
Effectiveness of cooperative, collaborative, and interdisciplinary learning guided by software development in Spanish universities
- Sonia Lorente Sánchez
- Mónica Arnal Palacián
- Maximiliano Paredes Velasco
European Journal Of Psychology Of Education (p. 4467 - 4491) - 1/1/2024
- iMarina
Improving Soft Skills Through an Interdisciplinary Approach in a Realistic Context Between Education and CS Students in an HCI Course
- Paredes-Velasco, Maximiliano
- Arnal-Palacian, Monica
- Urquiza-Fuentes, Jaime
- Martin-Lope, Mercedes
Ieee Transactions On Education (p. 1-0) - 5/5/2023
10.1109/te.2023.3269691 View at source
- ISSN 00189359
AULA: un sistema ubicuo de enseñanza-aprendizaje colaborativo
- Maximiliano Paredes Velasco
(p. - ) - 1/1/2009
- ISBN 9788498492644
- iMarina
Realidad Virtual para el Aprendizaje de la Programación en STEM: un análisis de las preferencias de aprendizaje
- José María Antón
- Maximiliano Paredes Velasco
Propuestas De Investigación Educativa (p. 13-25) - 1/1/2024
- iMarina
Aprendizaje interdisciplinar: evaluación por pares de grupo a grupo
- Maximiliano Paredes Velasco
- Ana I Gómez
- Javier Macías
El Oficio De Aprender (p. 627-642) - 1/1/2024
- iMarina
Propuesta de modelo específico de enseñanza multidisciplinar entre grados de Educación e Informática
- Diana Pérez Marín
- Maximiliano Paredes Velasco
- Mercedes Martín Lope
La Motivación Y La Dinamización En La Enseñanza Universitaria (p. 405-422) - 1/1/2023
- iMarina
Aplicación de andamiaje en un modelo de aprendizaje sostenible y su influencia en el estado emocional durante la COVID-19
- Ricardo de Arriba Laso
- Maximiliano Paredes Velasco
Innovaciones Docentes En Tiempos De Pandemia. Actas Del Vi Congreso Internacional Sobre Aprendizaje, Innovación Y Cooperación, Cinaic 2021 (p. 175-180) - 1/1/2021
- iMarina
Un marco instruccional para educación especial y su aplicación tecnológica en aprendizaje de balé
- Maximiliano Paredes Velasco
- Jeickon Villamil Matallana
Innovaciones Docentes En Tiempos De Pandemia. Actas Del Vi Congreso Internacional Sobre Aprendizaje, Innovación Y Cooperación, Cinaic 2021 (p. 549-554) - 1/1/2021
- iMarina
Estrategia innovadora para reforzar el Aprendizaje Cooperativo
- Diego Vergara Rodríguez
- Carmen María Chivite Cebolla
- Pablo Fernández Arias
- Maximiliano Paredes Velasco
Vi Buenas Prácticas En Innovación Docente En El Espacio Europeo De Educación Superior (p. 295-309) - 1/1/2020
- iMarina
Evaluación de las Emociones de los Estudiantes en el Aprendizaje Visual de la Programación
- Darwin Alulema
- Maximiliano Paredes Velasco
Aprendizaje, Innovación Y Cooperación Como Impulsores Del Cambio Metodológico. Actas Del V Congreso Internacional Sobre Aprendizaje, Innovación Y Cooperación, Cinaic 2019 (p. 232-237) - 1/1/2019
- iMarina
Metodología activa para reforzar la habilidad comunicativa en el Grado en Enfermería: una experiencia docente
- Diego Vergara Rodríguez
- Carmen María Chivite Cebolla
- Maximiliano Paredes Velasco
- Pablo Fernández Arias
Vii Buenas Prácticas En Innovación Docente En El Espacio Europeo De Educación Superior (p. 243-254) - 1/1/2019
- iMarina
Herramienta de Visualización de Programas SRec: Un Estudio de la Autoeficacia del Estudiante
- Maximiliano Paredes Velasco
- Isidoro Hernán Losada
- Jesús Angel Velázquez Iturbide
- Carlos María Alcover de la Hera
Ticai 2017: Tics Para El Aprendizaje De La Ingeniería (p. 93-100) - 1/1/2018
- iMarina
El efecto de una herramienta de visualización de programas en la eficiencia y en la autoeficacia de los alumnos
- Maximiliano Paredes Velasco
- Isidoro Hernán Losada
- Jesús Angel Velázquez Iturbide
- Carlos María Alcover de la Hera
Atas Do Xix Simpósio Internacional De Informática Educativa E Viii Encontro Do Cied: Iii Encontro Internacional (p. 282-287) - 1/1/2017
- iMarina
Architecture of an augmented reality application for coding and labeling UML class diagrams
- Gomez-Rios, M
- Amot-Hurtado, L
- Salazar-Gallegos, L
- Quiroz-Martinez, MA
- Paredes-Velasco, M
2024 Ieee Colombian Conference On Communications And Computing, Colcom 2024 - 1/1/2024
10.1109/colcom62950.2024.10720306 View at source
- ISSN 27715671
Gamification Applied to Programming Learning with Virtual Reality and Augmented Reality: Comparative Analysis
- Author MGR
- Angulo-Almea A
- Paredes-Velasco M
- Quiroz-Martinez M
Lecture Notes In Networks And Systems (p. 146-161) - 1/1/2024
10.1007/978-3-031-70981-4_11 View at source
- ISSN 23673370
Designing Collaborative ScratchJr for Multi-touch Tabletops
- Barragán, PP
- Velasco, MP
- Urquiza-Fuentes, J
- Alvarez, GJGD
- Anslow, C
- Homer, M
2019 International Symposium On Computers In Education (Siie) (p. 1-6) - 1/1/2024
10.1109/siie63180.2024.10604572 View at source
- ISSN 24762172
Augmented Reality for teaching historical time
- Carrascosa, CL
- Paredes-Velasco, M
- Ylardia, IP
- Navarro, MD
2019 International Symposium On Computers In Education (Siie) - 1/1/2022
10.1109/siie56031.2022.9982344 View at source
- ISSN 24762172
Using Augmented Reality in programming learning: A systematic mapping study
- Rios, MG
- Paredes-Velasco, M
Ieee Global Engineering Education Conference, Educon (p. 1641-1647) - 1/1/2021
10.1109/educon46332.2021.9454149 View at source
- ISSN 21659567
Analysis of the emotions experienced by learning greedy algorithms with augmented reality
- Paredes-Velasco M
- Rios MG
- Velázquez-Iturbide A
CEUR Workshop Proceedings - 1/1/2020
- ISSN 16130073
- iMarina
Augmented Reality as a Methodology to Development of Learning in Programming
- Rios, MDG
- Velasco, MP
Communications In Computer And Information Science (p. 327-340) - 1/1/2019
10.1007/978-3-030-05532-5_24 View at source
- ISSN 18650929
Relationship between Learning Styles, Motivation and Educational Efficiency in Students of Computer Science
- Debdi, O
- Paredes-Velasco, M
- Velázquez-Iturbide, JA
2014 International Symposium on Computers in Education (SIIE) (p. 13-16) - 1/1/2014
Assessing representation techniques of programs supported by GreedEx
- Molina, Ana I
- Paredes, Maximiliano
- Redondo, Miguel A
- Velazquez, Angel
2014 International Symposium on Computers in Education (SIIE) (p. 53-58) - 1/1/2014
This researcher has no working papers.
This researcher has no technical reports.
Nuevos enfoques interactivos basados en sistemas colaborativos y de visualización para el aprendizaje de la programación basada en bloques.
- Paredes Barragán, Pedro (Investigador/a)
- Hijón Neira, Raquel Belén (Investigador/a)
- Paredes Velasco, Maximiliano (Investigador/a)
- Urquiza Fuentes, Jaime (Investigador principal (IP))
- Manzanares Cadenas, María Jesús (Investigador/a)
- Velázquez Iturbide, Jesús Ángel (Investigador principal (IP))
- Masapanta Carrión, Susana (Investigador/a)
- Lopez Puente, Eva (Investigador/a)
- Anslow, Craig (Investigador/a)
- Nunes Mendes, António José (Investigador/a)
- Pizarro Romero, María Celeste (Investigador/a)
- Cáceres Taladriz, César (Investigador/a)
- Rodríguez Mazo, Fernando (Investigador/a)
- Pérez Marín, Diana Rosario (Investigador/a)
- Borrás Gené, Oriol (Investigador/a)
- Martín Lope, María Mercedes (Investigador/a)
Period: 01-09-2023 - 31-08-2026
- iMarina
Diseño y desarrollo de un juego serio mediante técnicas de coautoría: impacto en la motivación, la implicación y el aprendizaje del estudiante
- Urquiza Fuentes, Jaime (Tutor)
- Paredes Velasco, Maximiliano (Director) Doctorando: LORENA RODRIGUEZ CALZADA
23/5/2025
- iMarina
Lara y mydancedown: metodología de enseñanza orientada a mobile learning y su aplicación en el desarrollo de competencias artísticas en personas con síndrome de down
- Paredes Velasco, Maximiliano (Otros) Doctorando: JEICKON FERNANDO VILLAMIL MATALLANA
1/1/2024
- iMarina
CIF: Marco Instruccional Colaborativo Guiado por Objetivos Educativos y su Aplicación al Aprendizaje de la Programación
- Maximiliano Paredes Velasco (Director)
- Jesús Angel Velázquez Iturbide (Director) Doctorando: Luis Miguel Serrano Cámara
1/1/2015
- iMarina
Aprendizaje Interactivo de Algoritmos Voraces: del Enfoque Individual al Colaborativo
- Maximiliano Paredes Velasco (Director)
- Jesús Angel Velázquez Iturbide (Director) Doctorando: Oufafe Debdi
1/1/2014
- iMarina
Un sistema ubicuo de enseñanza-aprendizaje colaborativo
- Paredes Velasco, Maximiliano (Titulado/a)
- Manuel Ortega Cantero (Director)
- Jesús Angel Velázquez Iturbide (Director) Doctorando: Maximiliano Paredes Velasco
1/1/2006
- iMarina
This researcher has no patents or software licenses.
Research groups
Researcher profiles
-
ORCID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id

