Gomez Suarez, Monica monica.gomez@uam.es

Actividades

Resilience and Sustainable Urban Tourism: Understanding Local Communities’ Perceptions after a Crisis

  • Brochado, A
  • Rodrigues, P
  • Sousa, A
  • Borges, AP
  • Veloso, M
  • Gómez-Suárez, M

Sustainability - 1/9/2023

10.3390/su151813298 Ver en origen

  • ISSN 20711050

Social media content strategy in hospitality: the impact of experiential posts and response congruence on engagement, hotel image, and booking intention

  • Veloso, M
  • Ieva, M
  • Gómez-Suárez, M

Journal Of Hospitality Marketing & Management - 29/7/2023

10.1080/19368623.2023.2241041 Ver en origen

  • ISSN 19368631

A Bibliometric and Content Analysis of Sustainability and Smart Tourism

  • Madeira, C
  • Rodrigues, P
  • Gomez-Suarez, M

Urban Science - 1/6/2023

10.3390/urbansci7020033 Ver en origen

  • ISSN 24138851

Technology: a strategic imperative for successful retailers

  • Quinones, M
  • Gomez-Suarez, M
  • Cruz-Roche, I
  • Diaz-Martin, AM

International Journal Of Retail & Distribution Management (p. 546-566) - 24/3/2023

10.1108/ijrdm-03-2022-0088 Ver en origen

  • ISSN 09590552

The influential role of hotel-generated content on social media

  • Veloso, M
  • Gomez-Suarez, M

Journal Of Hospitality And Tourism Technology (p. 245-257) - 17/2/2023

10.1108/jhtt-08-2021-0241 Ver en origen

  • ISSN 17579880

Retail technologies that enhance the customer experience: a practitioner-centred approach

  • Quinones, M
  • Díaz-Martín, AM
  • Gómez-Suárez, M

Humanities & Social Sciences Communications - 1/12/2023

10.1057/s41599-023-02023-z Ver en origen

  • ISSN 26629992

Role of Higher Education to Adjust the Impulse Eating-Buying Behavior. A Systematic Literature Review and Bibliometric Analysis

  • Perdigones, Ana Belén
  • Gómez Suárez, Mónica

Multidisciplinary Journal For Education, Social And Technological Sciences (p. 24-45) - 1/10/2023

10.4995/muse.2023.19204 Ver en origen

  • ISSN 23412593

Customer experience in the hotel industry: a systematic literature review and research agenda

  • Veloso, M
  • Gomez-Suarez, M

International Journal Of Contemporary Hospitality Management (p. 3006-3028) - 18/1/2023

10.1108/ijchm-04-2022-0517 Ver en origen

  • ISSN 09596119

The thrill of a smart purchase: Does country matter?

  • Quinones, Myriam
  • Gomez-Suarez, Monica
  • Yague, Maria Jesus;

International Journal Of Consumer Studies (p. 295-308) - 1/1/2022

10.1111/ijcs.12677 Ver en origen

  • ISSN 14706423

Enhancing social media engagement by the hospitality industry: The power of customer experience dimensions

  • Gomez-Suarez, Monica
  • Veloso, Monica;

Journal Of Vacation Marketing - 1/1/2022

10.1177/13567667221135195 Ver en origen

  • ISSN 14791870

Marcas de distribuidor: concepto, evolución, protagonistas y adaptación a los ciclos económicos

  • Puelles Pérez, José Antonio
  • Gómez Suárez, Mónica
  • Puelles Gallo, María

1/1/2011

  • ISBN 9788436824674
  • iMarina

Análisis Multivariante

  • Hair, J., Anderson, R., Tatham, R. y Black, V.
  • traducción: Esme Prentice, Diego Cano
  • revisión técnica y compilación de las lecturas complementarias: Mónica Gómez Suárez

1/1/2001

  • ISBN 9788483220351
  • iMarina

Los canales de distribución de productos de gran consumo: concentración y competencia

  • Cruz Roche, Ignacio
  • Yagüe Guillén, María Jesús
  • Fernández Nogales, Angel
  • Gómez Suárez, Mónica
  • Rebollo Arévalo, Alfonso
  • Medina Orta, Oscar
  • Méndez García de Paredes, José Luis
  • Oubiña Barbolla, Javier
... Ver más Contraer

1/1/1999

  • ISBN 84-368-1404-5
  • iMarina

Análisis multivariante

  • Gomez Suarez, Monica
  • Cano Soler, Diego

1/1/1999

  • ISBN 84-8322-035-0
  • iMarina

Estrategias de Marketing en Banca de Empresas: aplicación al sistema bancario español

  • Mónica Gómez Suárez

1/1/1997

  • iMarina

COVID-19 Crisis and the Impact on Smart Tourism, Sustainable Development and, Local Communities

  • Gomez Suarez, Monica

28/2/2022

  • iMarina

La seducción de un consumidor sofisticado mediante la estrategia de marcas de la distribución: el caso de Aldi

  • Gomez Suarez, Monica

Estrategia De Marketing Social Corporativo: Retos En Comunicación Y Branding En Entornos Competitivos - 24/5/2021

  • ISBN 978-84-18206-63-4
  • iMarina

Impacto del covid-19 en la interacción de los usuarios con el contenido generado por el hotel en facebook

  • Gómez Suárez, Mónica
  • Veloso Huertas, Mónica
  • Quiñones, Myriam

Turitec: Xiii Congreso Internacional Turismo Y Tecnologías De La Información Y Las Comunicaciones (p. 296-305) - 1/1/2021

  • iMarina

Sensorial and Experiential Marketing in Shopping Centers: Effects on Retailer Performance

  • Mónica Gómez-Suárez
  • María Jesús Yagüe
  • Anne Schmitz
  • Cristina García-Gumiel

Handbook Of Research On Retailing Techniques For Optimal Consumer Engagement And Experiences (p. 162-182) - 1/1/2020

10.4018/978-1-7998-1412-2.ch008 Ver en origen

Choice of National Brand vs. Private Label “Me-Too” New Products in a Multicultural Context: Understanding Consumer Innovativeness

  • Mónica Gómez-Suárez
  • Carmen Abril

Global Branding: Breakthroughs In Research And Practice (p. 243-269) - 1/1/2020

  • iMarina

La seducción de un consumidor sofisticado mediante la estrategia de marcas propias: El caso de Aldi

  • Cuesta Valiño, Pedro
  • Contreras, Pablo
  • Gómez Suárez, Mónica

La Seducción De Un Consumidor Sofisticado Mediante La Estrategia De Marcas De La Distribución: El Caso De Aldi (p. 217-248) - 1/1/2020

  • iMarina

Conceptualization and Measurement of Smart Shopping

  • Quiñones, Myriam
  • Gomez-Suarez, Monica
  • Yague-Guillen, Maria Jesus

Predicting Trends And Building Strategies For Consumer Engagement In Retail Environments (p. 211-225) - 31/5/2019

10.4018/978-1-5225-7856-7.ch011 Ver en origen

Estrategias de las empresas minoristas españolas y nuevas soluciones tecnológicas: impacto sobre el posicionamiento competitivo de los distribuidores

  • Díaz Martín, Ana María
  • Cruz Roche, Ignacio
  • Gómez Suárez, Mónica
  • Quiñones García, Myriam
  • Schmitz, Anne

Omnichannel Marketing: Las Nuevas Reglas De La Distribución Y El Consumo En Un Mundo Omnicanal (p. 77-98) - 1/1/2019

  • iMarina

Private labels in Chile: Influential factors in the purchase intention

  • Gómez-Suárez M
  • Paiva G
  • Schnettler B

Handbook Of Research On Strategic Retailing Of Private Label Products In A Recovering Economy (p. 79-102) - 20/6/2016

10.4018/978-1-5225-0220-3.ch004 Ver en origen

Attitude toward private label brands: A model for the Spanish fast-moving consumer goods market

  • Gómez-Suárez M
  • Martínez-Ruiz M

Handbook Of Research On Strategic Retailing Of Private Label Products In A Recovering Economy (p. 54-78) - 20/6/2016

10.4018/978-1-5225-0220-3.ch003 Ver en origen

The Influence of the Covid-19 Pandemic on Social Media Engagement of Luxury Hotels

  • Gómez-Suárez M
  • Veloso M
  • Quinones M

Springer Proceedings In Business And Economics (p. 134-141) - 1/1/2023

10.1007/978-3-031-32894-7_15 Ver en origen

  • ISSN 21987246

Effect of Covid-19 on Behavioral Engagement with Luxury Hotels: An Observation on Facebook

  • Gómez-Suárez, M., Veloso, M. y Quiñones, M

International Workshop In Marketing, 1, Porto, 2022 (2022). Sustainability And Resilience (p. 120-123) - 13/5/2022

  • iMarina

Designing Facebook Publications Focused on Hotel Customer Experience: How to Improve Brand Attitude and Booking Intention

  • Gómez Suárez, Mónica
  • Veloso Huertas, Mónica

Springer Proceedings In Business And Economics (p. 247-258) - 1/1/2022

10.1007/978-3-030-95809-1_12 Ver en origen

  • ISSN 21987246

Users' Decision Marking Process in the Face of COVID-19 Pandemic

  • Gomez Suarez, Monica

7/5/2021

  • iMarina

The impact of disruptive technologies on retailers' competitive advantage.

  • Myriam Quinones, Ana M. Díaz-Martín, Ignacio Cruz-Roche, Mónica Gómez-Suárez, Anne Schmitz

Airsi 2020 : Conference Proceedings (p. 151-154) - 4/9/2020

  • iMarina

Technology with a purpose: The impact of disruptive technologies on retailers’ competitive advantage

  • Myriam Quinones, Ana M. Díaz-Martín, Ignacio Cruz-Roche, Mónica Gómez-Suárez, Anne Schmitz

AIRSI 2020 : Conference Proceedings (p. 151-154) - 15/11/2020

  • iMarina

Measuring the Experiential Marketing Orientation Management of Shopping Centres

  • Gomez-Suarez, Monica
  • Jesus Yague, Maria
  • Garcia-Gumiel, Cristina;

Advances In National Brand And Private Label Marketing (p. 35-42) - 28/6/2019

10.1007/978-3-030-18911-2_5 Ver en origen

Experiencia de cliente en hoteles: contextualización desde la perspectiva del consumidor español

  • MÓNICA GÓMEZ SUÁREZ

20/10/2019

  • iMarina

Fairtrade Research: Gaps between the needs of academic researchers and marketing practitioners – proposed research agenda

  • Gomez Suarez, Monica

10/9/2018

  • iMarina

Private label research: a review of consumers’ research decision models

  • Charron, Jean Phillipe
  • Gomez Suarez, Monica

Advances In National Brand And Private Label Marketing - 29/6/2017

  • iMarina

Intention To Purchase Generic Drugs In A Young Market

  • Rozano Suplet, Maria Mercedes
  • Gomez Suarez, Monica

Uam Marketing Research Paper Series (p. 42-62) - 1/1/2009

  • ISSN R68
  • iMarina

Store Labels' Academic Research: perspectives and methodologies UAM Marketing Research Seminar Series

  • Gomez Suarez, Monica

1/1/2007

  • iMarina

The association between store brand attitude and store brand loyalty: major drivers and simultaneous relationship

  • Gomez Suarez, Monica

1/1/2006

  • iMarina

Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.

BIOMETRÍA Y COMPORTAMIENTO PARA UNA IA IMPARCIAL Y CONFIABLE CON APLICACIONES (BBforTAI)

  • Ortega de la Puente, Alfonso (Investigador/a)
  • Morales Moreno, Aythami (Investigador principal (IP))
  • Fierrez Aguilar, Julian (Investigador principal (IP))
  • Gomez Suarez, Monica (Miembro del equipo de trabajo)

Ejecución: 01-01-2022 - 31-12-2024

Tipo: Nacional

Importe financiado: 273581,00 Euros.

  • iMarina

Customer Journey Design: Touchpoint Automation Through Artificial Intelligence

  • Lurie, Nicholas Hubbard (Investigador/a)
  • Sthapit, Erose (Investigador/a)
  • van der Lans, Ralf (Investigador/a)
  • Correia Loureiro, Sandra Maria (Investigador/a)
  • RUIZ EQUIHUA, DANIEL (Investigador/a)
  • Rubio Benito, Natalia Maria (Investigador principal (IP))
  • Romero de la Fuente, Jaime (Investigador principal (IP))
... Ver más Contraer

Ejecución: 01-10-2021 - 31-08-2024

Tipo: Nacional

Importe financiado: 22940,00 Euros.

  • iMarina

Red de investigación internacional sobre deporte inclusivo y bienestar. Evaluación mediante herramientas tecnológicas.

  • Gomez Suarez, Monica (Investigador principal (IP))

Ejecución: 01-01-2021 - 12-11-2021

Tipo: Nacional

Importe financiado: 8000,00 Euros.

  • iMarina

Análisis del impacto de las tecnologías emergentes en el comercio minorista

  • Gomez Suarez, Monica (Investigador/a)
  • Diaz Martin, Ana Maria (Investigador principal (IP))
  • Cruz Roche, Ignacio (Investigador/a)
  • Quiñones Garcia, Myriam (Investigador/a)

Ejecución: 21-01-2019 - 10-06-2019

Tipo: Nacional

  • iMarina

La experiencia de compra multicanal en la construcción del valor del cliente

  • Gomez Suarez, Monica (Investigador/a)
  • Yagüe Guillén, M.J. (Investigador principal (IP))
  • Romero de la Fuente, Jaime (Investigador/a)
  • Rubio Benito, Natalia Maria (Investigador principal (IP))

Ejecución: 01-01-2016 - 31-12-2018

Tipo: Internacional

Importe financiado: 52756,00 Euros.

  • iMarina

Capacitación para la dirección del comercio minorista tradicional en el área de influencia de la universidad: desarrollo de estrategias y acciones de marketing

  • Gomez Suarez, Monica (Investigador principal (IP))

Ejecución: 01-06-2013 - 31-12-2014

  • iMarina

El marketing de relaciones la creación de valor en el marco de la lógica dominante de los servicios

  • Gomez Suarez, Monica (Investigador/a)
  • Villaseñor Roman, María Nieves (Investigador/a)
  • Romero de la Fuente, Jaime (Investigador/a)
  • Dolores Alvarez Basterra (Investigador/a)
  • Rozano Suplet, Maria Mercedes (Investigador/a)
  • Campo Martinez, Sara (Investigador/a)
  • Diaz Martin, Ana Maria (Investigador/a)
  • Fernandez Nogales, Angel Pedro (Investigador/a)
  • Jimenez Moreno, Laura (Investigador/a)
  • Rubio Benito, Natalia Maria (Investigador/a)
  • Oubiña Barbolla, Francisco Javier (Investigador/a)
  • Yagüe Guillen, M Jesus (Investigador principal (IP))
... Ver más Contraer

Ejecución: 01-01-2013 - 31-12-2015

Tipo: Nacional

Importe financiado: 46800,00 Euros.

  • iMarina

La marca y su historia: valor económico, empresarial y social

  • Okazaki, Shintaro (Investigador/a)
  • Campo Martinez, Sara (Investigador/a)
  • Castro Balaguer, Rafael Jorge (Investigador/a)
  • Galaso Reca, Pablo (Investigador/a)
  • Villaseñor Roman, María Nieves (Investigador/a)
  • Rubio Benito, Natalia Maria (Investigador/a)
  • Fernandez de Pinedo Echevarria, Nadia (Investigador/a)
  • Myriam Montañez Nuñez (Investigador/a)
  • Gomez Suarez, Monica (Investigador/a)
  • Dones Tacero, Milagros (Investigador/a)
  • Rozano Suplet, Maria Mercedes (Investigador/a)
  • Felis Rota, Marta (Investigador/a)
  • Alonso Benito, Luis Enrique (Investigador/a)
  • Mendez Alonso, Juan Jose (Investigador/a)
  • Saiz Gonzalez, Jose Patricio (Investigador/a)
  • Oubiña Barbolla, Francisco Javier (Investigador/a)
  • Romero de la Fuente, Jaime (Investigador/a)
  • Cayon Garcia, Francisco (Investigador/a)
  • Garcia Osma, Beatriz (Investigador/a)
  • Diaz Martin, Ana Maria (Investigador/a)
  • Jimenez Moreno, Laura (Investigador/a)
  • Yagüe Guillen, M Jesus (Investigador principal (IP))
... Ver más Contraer

Ejecución: 05-01-2012 - 30-04-2014

  • iMarina

Identificación de necesidades de formación del comercio minorista tradicional ubicado en las áreas de influencia de la universidad Diseño de una oferta formatica

  • Rubio Benito, Natalia Maria (Investigador/a)
  • Gomez Suarez, Monica (Investigador principal (IP))

Ejecución: 06-01-2011 - 31-12-2012

  • iMarina

El marketing de relaciones: del capital de marca al valor del cliente

  • Campo Martinez, Sara (Investigador/a)
  • Rubio Benito, Natalia Maria (Investigador/a)
  • Gomez Suarez, Monica (Investigador/a)
  • Oubiña Barbolla, Francisco Javier (Investigador/a)
  • Fuentes Merino, Francisco Javier (Investigador/a)
  • Romero de la Fuente, Jaime (Investigador/a)
  • Martinez Castro, Emilia (Investigador/a)
  • Berrozpe Martinez, Arturo (Investigador/a)
  • Fernandez Nogales, Angel Pedro (Investigador/a)
  • Ana Maria Valenzuela Martinez (Investigador/a)
  • Diaz Martin, Ana Maria (Investigador/a)
  • Rebollo Arevalo, Alfonso Javier (Investigador/a)
  • Alejandro Gomez Aguilar (Investigador/a)
  • Rozano Suplet, Maria Mercedes (Investigador/a)
  • Yagüe Guillen, M Jesus (Investigador principal (IP))
... Ver más Contraer

Ejecución: 01-01-2009 - 31-12-2011

Tipo: Nacional

  • iMarina

Experiencia de Cliente en Hoteles: Cómo atraer usuarios para mejorar la comunicación boca-oído y la intención de reserva

  • VELOSO HUERTAS, MONICA (Autor o Coautor)
  • Gomez Suarez, Monica (Director) Doctorando: Veloso Huertas, Mónica

1/1/2022

  • iMarina

Study of the destruction of consumer well-being in relation to service / Estudio de la destrucción del bienestar subjetivo del consumidor en relación con los fallos en el servicio

  • Gomez Suarez, Monica (Director)
  • Rozano Suplet, Maria Mercedes (Tutor) Doctorando: Jenny Patricia Amaya Vega

23/10/2018

  • iMarina

Estudio de la destrucción del bienestar subjetivo del consumidor en relación con los fallos en el servicio

  • Rozano Suplet, Maria Mercedes (Autor o Coautor)
  • Gomez Suarez, Monica (Autor o Coautor)
  • Mónica Gómez Suárez (Director)
  • Mercedes Rozano Suplet (Director) Doctorando: Jenny Patricia Amaya Vega

1/1/2018

  • iMarina

El marketing de experiencias y sus efectos sobre la marca

  • Gomez Suarez, Monica (Director)
  • Yagüe Guillen, M Jesus (Codirector) Doctorando: Cristina García Gumiel

19/9/2017

  • iMarina

Actitud hacia la Formación del Pequeño Comercio Independiente

  • Gomez Suarez, Monica (Director)
  • Schnettler Morales, Berta (Director) Doctorando: Paiva Cravero, Galo Eduardo

15/9/2017

  • iMarina

Smart-Shoppers’s Brand Choice in a Cross-Cultural Context / Elección de marca del ''comprador inteligente'' en un contexto multicultural

  • Gomez Suarez, Monica (Director)
  • Yagüe Guillen, M Jesus (Codirector) Doctorando: Quiñones García, Myriam

19/12/2016

  • iMarina

Influencia de las diferencias culturales en la percepción de un sitio web un estudio comparativo entre Estados Unidos, México y España

  • Ubeda Mellina, Fernando Andres (Autor o Coautor)
  • Rodrigo Rodriguez, Fernando (Autor o Coautor)
  • Mónica Gómez Suárez (Director) Doctorando: Juan Antonio Vargas Barraza

1/11/2010

  • iMarina

La efectividad de los emplazamientos negativos de marcas en el cine

  • Redondo Bellon, Ignacio (Director) Doctorando: Bernal Peralta, Jorge Francisco

1/1/2010

  • iMarina

Factores que influyen en la lealtad de clientes con cuenta corriente en la banca chilena

  • Fernandez Nogales, Angel Pedro (Director) Doctorando: Arancibia Carvajal, Sara

1/1/2010

  • iMarina

Riesgo percibido en medicamentos genéricos comportamiento del consumidor en el mercado español

  • Rozano Suplet, Maria Mercedes (Autor o Coautor)
  • Rozano Suplet, Maria Mercedes (Otros)
  • Gomez Suarez, Monica (Director) Doctorando: Rozano Suplet, Mercedes

18/3/2009

  • iMarina

Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.

Última actualización de los datos: 19/03/24 0:34