Redondo Bellon, Ignacio ignacio.redondo@uam.es
Actividades
- Artículos 49
- Libros 3
- Capítulos de libro 2
- Congresos 19
- Documentos de trabajo 0
- Informes técnicos 0
- Proyectos de investigación 8
- Tesis dirigidas 3
- Patentes o licencias de software 0
Giants with Feet of Clay? An Inquiry into User Payment Patterns for Subscription Video-on-Demand Services
- Redondo, I
- Serrano, D
Administrative Sciences (p. 122) - 4/5/2023
10.3390/admsci13050122 Ver en origen
- ISSN 20763387
Whitelist or Leave Our Website! Advances in the Understanding of User Response to Anti-Ad-Blockers
- Redondo, I
- Aznar, G
Informatics (p. 30) - 1/3/2023
10.3390/informatics10010030 Ver en origen
- ISSN 22279709
Variety of shopping modes: theoretical framework, pivotal factors, and managerial implications
- Redondo, I
- Charron, JP
Journal Of Business Economics And Management (p. 857-876) - 22/12/2023
10.3846/jbem.2023.20438 Ver en origen
- ISSN 16111699
Responses to anti-adblock filters: theoretical foundations, influential factors, and managerial implications
- Redondo, Ignacio
- Aznar, Gloria;
Journal Of Business Economics And Management (p. 42-60) - 27/1/2021
10.3846/jbem.2020.13698 Ver en origen
- ISSN 16111699
How in-film product placement stimulates fast food consumption in developing countries
- Redondo Bellón, Ignacio
- Bernal Peralta, Jorge
Interciencia (p. 28-35) - 1/1/2020
- ISSN 03781844
- iMarina
Fragmentación en los consumos de ocio en un contexto de crisis económica. Vidal Díaz de Rada (coord.) Pamplona: Universidad Pública de Navarra, 2017
- Redondo Bellon, Ignacio;
Revista Espanola De Sociologia (p. 189-191) - 1/1/2019
10.22325/fes/res.2018.80 Ver en origen
- ISSN 15782824
To use or not to use ad blockers? The roles of knowledge of ad blockers and attitude toward online advertising
- Redondo I
- Aznar G
Telematics And Informatics (p. 1607-1616) - 1/9/2018
10.1016/j.tele.2018.04.008 Ver en origen
- ISSN 07365853
To brand or not to brand a product placement? Evidence from a field study of two influence mechanisms of positive portrayals of alcohol in film
- Redondo, Ignacio
- Russell, Cristel A.
- Bernal, Jorge;
Drug And Alcohol Review (p. S366-S374) - 1/4/2018
10.1111/dar.12671 Ver en origen
- ISSN 09595236
Online compensation behaviors from a cognitive dissonance perspective: An examination of software downloading in Spain
- Charron J
- Redondo I
International Journal Of E-Business Research (p. 51-64) - 1/10/2018
10.4018/ijebr.2018100103 Ver en origen
- ISSN 1548114X
The connection between environmental attitude-behavior gap and other individual inconsistencies: a call for strengthening self-control
- Redondo, Ignacio
- Puelles, Maria;
International Research In Geographical And Environmental Education (p. 107-120) - 3/4/2017
10.1080/10382046.2016.1235361 Ver en origen
- ISSN 10382046
Mezcla Promocional
- Tellis Gerard
- Redondo Ignacio
- Kotler Phillip
- Keller Kevin
- Wells William
- Moriarty Sandra
- Burnett John
1/1/2011
- iMarina
Estrategias de publicidad y promoción
- Tellis, Gerard J
- Redondo Bellón, Ignacio
1/1/2001
- ISBN 84-7829-047-8
- iMarina
Una aproximación geodemográfica a la localización de los centros comerciales a partir del comportamiento de compra de los consumidores.
- Cerdá Suárez, Luis Manuel
- Redondo Bellón, Ignacio
Xx Encuentro De Profesores Universitarios De Marketing [Recurso Electrónico]: Universidad De Las Palmas De Gran Canaria, 17-18-19 De Septiembre De 2008 (p. 26-26) - 1/1/2008
- iMarina
Understanding ad blockers’ usage and improving consumers’ advertising-related experiences
- Redondo Bellon, Ignacio
- Aznar Fernandez-Montesinos, Gloria
6/7/2018
- iMarina
The effects of knowledge of ad blockers and attitude toward online advertising on ad blocker usage
- Redondo Bellon, Ignacio
- Aznar Fernandez-Montesinos, Gloria
22/6/2018
- iMarina
Why Do Internet Users Decide to Adopt or Reject Ad Blockers? A Model Identifying Some Influential Factors
- Aznar Fernandez-Montesinos, Gloria
- Redondo Bellon, Ignacio
28/9/2017
- iMarina
The Behavioral Impact of Product Placements in Film: Documenting the Crucial Roles of Transportation-Imagery and Parasocial Interaction
- Redondo Bellon, Ignacio
- Russell, Cristel A.
- Bernal Peralta, Jorge
25/5/2017
- iMarina
How Do Alcohol Portrayals in Movies Affect their Audience? Evidence from a Field Study
- Russell, Cristel A.
- Redondo Bellon, Ignacio
- Bernal Peralta, Jorge
17/5/2017
- iMarina
How do depictions of branded and non-branded alcoholic drinks in film influence viewers?
- Redondo Bellon, Ignacio
- Russell, Cristel A.
- Bernal Peralta, Jorge
26/5/2016
- iMarina
Why is it so difficult to effectively promote desired environmental behaviors? Getting a big picture to improve effectiveness
- Puelles Gallo, María
- Redondo Bellon, Ignacio
30/6/2015
- iMarina
Efectividad del product placement versus los anuncios convencionales de publicidad
- Bernal Peralta, Jorge
- Redondo Bellon, Ignacio
13/11/2015
- iMarina
Exploring individual characteristics affecting software downloaders' payment dilemma
- Charron, Jean Philippe
- Redondo Bellon, Ignacio
Proceedings International Marketing Trends - 23/1/2015
- ISBN 9782953281127
- iMarina
Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.
Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.
Impacto social de los estímulos promocionales de comida rápida dentro de las películas
- Redondo Bellon, Ignacio (Investigador principal (IP))
Ejecución: 01-02-2015 - 30-01-2016
- iMarina
Efectividad de los emplazamientos de marcas y productos alcohólicos en películas
- Redondo Bellon, Ignacio (Investigador principal (IP))
Ejecución: 01-09-2013 - 30-11-2014
- iMarina
Evaluación comparativa de los efectos del product placement y de la publicidad convencional
- Redondo Bellon, Ignacio (Investigador principal (IP))
Ejecución: 01-09-2012 - 31-08-2013
- iMarina
Medición de los efectos de los emplazamientos negativos de marcas en el cine
- Redondo Bellon, Ignacio (Investigador principal (IP))
Ejecución: 01-04-2008 - 30-09-2009
- iMarina
Medición de la efectividad de la publicidad en juegos online
- Redondo Bellon, Ignacio (Investigador principal (IP))
Ejecución: 12-07-2006 - 12-04-2008
- iMarina
Las nuevas tecnologías y la configuración de la competencia en mercados de productos de gran consumo y equipamiento familiar
- Campo Martinez, Sara (Investigador/a)
- Romero de la Fuente, Jaime (Investigador/a)
- Redondo Bellon, Ignacio (Investigador/a)
- Cruz Roche, Ignacio (Investigador/a)
- Fernandez Nogales, Angel Pedro (Investigador/a)
- Rebollo Arevalo, Alfonso Javier (Investigador/a)
- Yagüe Guillen, M Jesus (Investigador principal (IP))
Ejecución: 28-11-2003 - 27-11-2006
- iMarina
Desarrollo de un método para planificar con más precisión la publicidad en televisión
- Redondo Bellon, Ignacio (Investigador principal (IP))
Ejecución: 01-11-1999 - 01-11-2000
- iMarina
Music, movie, and software piracy: Explaining downloaders compensation dilemma and exploring factors influencing online payment behaviors from a cognitive dissonance perspective
- Redondo Bellon, Ignacio (Director) Doctorando: Charron, Jean-Philippe
1/1/2015
- iMarina
La efectividad de los emplazamientos negativos de marcas en el cine
- Redondo Bellon, Ignacio (Director) Doctorando: Bernal Peralta, Jorge Francisco
1/1/2010
- iMarina
Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.
Grupos de investigación
-
Marketing Del Entretenimiento
Rol: Coordinador/a
Perfiles de investigador/a
-
ORCID
-
Publons
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id