Vidal Fondo, Karina Maria karina.vidal@uam.es

Actividades

Effects of English-medium instruction on Spanish students’ proficiency and lexical diversity in English

  • Vidal, Karina
  • Jarvis, Scott

Language Teaching Research (p. 568-587) - 1/9/2020

10.1177/1362168818817945 Ver en origen

  • ISSN 13621688

Perception of phonological assimilation and elision by ESL learners and its impact on listening proficiency

  • Vidal K

Iup Journal Of English Studies (p. 93-111) - 1/3/2019

  • ISSN 09746579
  • iMarina

Maintenance of lower-frequency vocabulary: A forgotten issue?

  • Vidal K

Iup Journal Of English Studies (p. 54-63) - 1/3/2012

  • ISSN 09746579
  • iMarina

A Comparison of the Effects of Reading and Listening on Incidental Vocabulary Acquisition

  • Vidal K

Language Learning (p. 219-258) - 1/3/2011

10.1111/j.1467-9922.2010.00593.x Ver en origen

  • ISSN 00238333

El inglés para fines específicos y la universidad: un estudio empírico exploratorio

  • Vidal, Karina

Revista Espanola De Linguistica Aplicada (p. 213-232) - 1/1/2005

  • ISSN 02132028
  • iMarina

EFL University Students Cognitive Processing of Spoken Academic Discourse as Evidenced by Lecture Notes

  • Vidal, Karina

Bells: Barcelona English Language And Literature Studies (p. 1-1) - 1/1/2004

  • ISSN 11398213
  • iMarina

Asymmetries in/of translation: translating translated Hispanicism(s)

  • Vidal, Karina
  • Martín, R

Ttr: Traduction, Terminologie Et Redaction (p. 81-106) - 1/1/2004

10.7202/011974ar Ver en origen

  • ISSN 08358443

Academic Listening: A Source of Vocabulary Acquisition?

  • Vidal, Karina

Applied Linguistics (p. 56-89) - 1/3/2003

10.1093/applin/24.1.56 Ver en origen

  • ISSN 01426001

Weighing the Ways of the Flow: Twentieth Century Language Instruction.: Twentieth Century Language Instruction.

  • Vidal, Karina
  • Mitchell, Cheryl Brown

Modern Language Journal (p. 26-38) - 1/1/2001

10.1111/0026-7902.00095 Ver en origen

  • ISSN 00267902

Este/a investigador/a no tiene libros.

Vocabulary Instruction in Secundary Schools

  • Vidal, Karina

Didáctica del inglés: classroom practice / coord. por Susan House (p. 91-108-108) - 1/1/2011

  • iMarina

Los nuevos retos del conocimiento de idiomas: inglés, francés y alemán

  • Vidal, Karina
  • Berlanga de Jesús, Lorenza
  • Rumold, Gisela

Nuevas Tendencias Y Retos En El Sector Turismo: Un Enfoque Multidisciplinar (p. 313-331) - 1/1/2009

Editor: Madrid : Delta, 2009

  • ISSN/ISBN 978-84-92453-42-9

Generic competence in EFL students texts in Bachillerato :: the recount

  • Martín Uriz, Ana María
  • Whittaker, Rachel
  • Barrio Luis, María
  • Murcia, Susana
  • Ordoñez Fernández, Luis
  • Vidal, Karina

Libro Aprendizaje de lenguas, uso del lenguaje y modelación cognitiva: perspectivas aplicadas entre discriplinas. (Actas del XXIV Congreso Internacional de AESLA. Madrid, UNED 2006) (p. 21-21) - 1/1/2007

  • iMarina

Literature in the EAP class: Developing students cultural awareness

  • Sanchez Canales, Gustavo Adolfo

V Congrés Internacional sobre Llengües per a Finalitats Específiques: the language of international communication : actes : 6, 7 i 8 setembre 2001, Canet de Mar (p. 360-363) - 1/1/2002

  • iMarina

Academic listening and vocabulary acquisition

  • Vidal, Karina

III Congrés Internacional sobre Llengües per a Finalitats Específiques: ease seminar : actes : 8, 9 i 10 de setembre de 1999, Canet de Mar (p. 327-331) - 1/1/2000

  • iMarina

Este/a investigador/a no tiene congresos.

Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.

Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.

Atlas linguistico de la naturaleza en la comunicación intercultura.

  • Maria Belen Diez Bedmar (Investigador/a)
  • Riesco Bernier, Silvia (Investigador/a)
  • Vidal Fondo, Karina Maria (Investigador/a)
  • Anna Gladkova (Investigador/a)
  • Tiscar Espigares Pinilla (Investigador/a)
  • Teresa Gerdes (Investigador/a)
  • Romero Trillo, Jesus (Investigador principal (IP))
... Ver más Contraer

Ejecución: 01-01-2013 - 31-12-2015

  • iMarina

Atlas linguistíco de la naturaleza en la comunicac

  • Romero Trillo, Jesus (Investigador principal (IP))
  • Vidal Fondo, Karina Maria (Investigador/a)

Ejecución: 01-01-2013 - 31-12-2015

  • iMarina

La Representación Intercultural de las Emociones de la Percepción de los Paisajes Naturales.

  • Tiscar Espigares Pinilla (Investigador/a)
  • Teresa Gerdes (Investigador/a)
  • Riesco Bernier, Silvia (Investigador/a)
  • Ramirez Verdugo, Maria Dolores (Investigador/a)
  • Maria Belen Diez Bedmar (Investigador/a)
  • Vidal Fondo, Karina Maria (Investigador/a)
  • Jessica Garcia Davey (Investigador/a)
  • Anna Gladkova (Investigador/a)
  • Romero Trillo, Jesus (Investigador principal (IP))
... Ver más Contraer

Ejecución: 01-01-2010 - 31-12-2012

Tipo: Internacional

Importe financiado: 54450,00 Euros.

  • iMarina

Escribir en inglés en el bachillerato: géneros y registros como base cognitiva del dexarrollo de texto y su relación con la calidad de la redacción.

  • Maria Barrio Luis (Investigador/a)
  • Murcia Bielsa, Susana (Investigador/a)
  • Whittaker Dovey, Rachel (Investigador/a)
  • Hidalgo Downing, Laura (Investigador/a)
  • Vidal Fondo, Karina Maria (Investigador/a)
  • Molina Avila, Clara (Investigador/a)
  • Martin Uriz, Ana Maria (Investigador principal (IP))
... Ver más Contraer

Ejecución: 13-12-2004 - 12-12-2007

Tipo: Nacional

Importe financiado: 23,09 Euros.

  • iMarina

Socio-psychological components in the identity construction process of adult learners of English at EOI: between motivation and anxiety: Drama as a tool to help overcome anxiety and enhance motivation

  • Molina Avila, Clara (Autor o Coautor)
  • Vidal Fondo, Karina Maria (Autor o Coautor)
  • Antonio García Gómez (Director)
  • Elena Garayzábal (Director)
  • Karina Vidal (Director) Doctorando: Marco Pellegrinelli

1/1/2017

  • iMarina

The implications of narrow reading for second language vocabulary acquisition

  • Riesco Bernier, Silvia (Autor o Coautor)
  • Jimenez Briones, Rocio (Autor o Coautor)
  • Vidal Fondo, Karina Maria (Autor o Coautor)
  • Karina Vidal (Director) Doctorando: Idoia Gambra Bernardo

1/1/2017

Defensa realizada en: Universidad Autónoma de Madrid

A longitudinal study of the role of context in classroom discourse from a pragmatic perspective

  • Maguire, Laura (Autor o Coautor)
  • Riesco Bernier, Silvia (Autor o Coautor)
  • Vidal Fondo, Karina Maria (Autor o Coautor)
  • Laura Maguire Gamito (Director)
  • Romero Trillo, Jesus (Autor o Coautor) Doctorando: Laura Maguire Gamito

1/1/2013

  • iMarina

Adquisición de vocabulario a través de conferencias académicas en ingles

  • Vidal Fondo, Karina Maria (Autor o Coautor)
  • Rachel Whittaker (Director) Doctorando: Karina Vidal

1/1/2001

  • iMarina

The implications of academis listening for vocabulary acquisition

  • Vidal Fondo, Karina Maria (Autor o Coautor)
  • Rachel Whittaker (Director)
  • Craig Chaudron (Director) Doctorando: Karina Vidal

1/1/2001

  • iMarina

Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.

Última actualización de los datos: 12/08/24 13:22