Rodriguez Cuadrado, Sara sara.rodriguezcuadrado@uam.es

Actividades

Beyond the conservative hypothesis: a meta-analysis of lexical-semantic processing in Williams syndrome (vol 15, pg 526, 2023)

  • Moreno, Eva M
  • Garayzabal Heinze, Elena

Language And Cognition (p. 628-628) - 1/9/2023

10.1017/langcog.2023.33 Ver en origen

  • ISSN 18669808

Replacing academic journals

  • Brembs, B
  • Huneman, P
  • Schönbrodt, F
  • Nilsonne, G
  • Susi, T
  • Siems, R
  • Perakakis, P
  • Trachana, V
  • Ma, L
  • Rodriguez-Cuadrado, S
... Ver más Contraer

Royal Society Open Science - 19/7/2023

10.1098/rsos.230206 Ver en origen

  • ISSN 20545703

Sign iconicity helps learning new words for abstract concepts in a foreign language

  • Rodriguez-Cuadrado, Sara
  • Ojedo, Fernando
  • Vicente-Conesa, Francisco
  • Romero-Rivas, Carlos
  • Carlos Sampedro, Miguel Angel
  • Santiago, Julio;

Second Language Research (p. 873-898) - 1/7/2023

10.1177/02676583221093841 Ver en origen

  • ISSN 02676583

Beyond the conservative hypothesis: a meta-analysis of lexical-semantic processing in Williams syndrome

  • Romero-Rivas, C.
  • Rodríguez-Cuadrado, S.
  • Sabater, L.
  • Gómez, P.R.
  • de la Guía, I.H.
  • Moreno, E.M.
  • Heinze, E.G.
... Ver más Contraer

Language and Cognition (p. 526-550) - 17/5/2023

Editor: Cambridge University Press

10.1017/langcog.2023.15 Ver en origen

  • ISSN 18669808
  • ISSN/ISBN 1866-9859

Child, would you sacrifice yourself?: A study on the Foreign Language Effect in children

  • Fernández-Sanz, C
  • Romero-Rivas, C
  • Rodriguez-Cuadrado, S

Bilingualism-Language And Cognition (p. 446-455) - 1/3/2023

10.1017/s1366728922000578 Ver en origen

  • ISSN 13667289

'Good for you!' Processing social emotions in L2 discourse comprehension: an ERP study

  • González-García Aldariz, A
  • Rodríguez-Gómez, P
  • Romero-Rivas, C
  • Rodríguez-Cuadrado, S
  • Foucart, A
  • Moreno, EM

Bilingualism-Language And Cognition (p. 440-445) - 1/3/2023

10.1017/s1366728922000633 Ver en origen

  • ISSN 13667289

Exploring the (lack of) facilitative effect of emoji for word processing

  • Kaye LK
  • Rocabado JF
  • Rodriguez-Cuadrado S
  • Jones BR
  • Malone SA
  • Wall HJ
  • Duñabeitia JA
... Ver más Contraer

Computers In Human Behavior - 1/2/2023

10.1016/j.chb.2022.107563 Ver en origen

  • ISSN 07475632

Subjective age of acquisition norms for 1604 English words by Spanish L2 speakers of English and their relationship with lexico-semantic, affective, sociolinguistic and proficiency variables

  • Rodriguez-Cuadrado S
  • Hinojosa JA
  • Guasch M
  • Romero-Rivas C
  • Sabater L
  • Suárez-Coalla P
  • Ferré P
... Ver más Contraer

Behavior Research Methods (p. 4437-4454) - 1/12/2023

10.3758/s13428-022-02026-9 Ver en origen

  • ISSN 1554351X

(Not) feeling up or down? Lack of evidence for vertical spatial iconicity effects for valence evaluations of emoji stimuli

  • Kaye, Linda K
  • Mackenzie, Andrew K
  • Rodriguez-Cuadrado, Sara
  • Malone, Stephanie A
  • Stacey, Jemaine E
  • Garrot, Ella

Computers In Human Behavior - 1/12/2023

10.1016/j.chb.2023.107931 Ver en origen

  • ISSN 07475632

Editorial: Language and the digital frontier

  • Hand, Christopher James
  • Rodriguez-Cuadrado, Sara
  • Ingram, Joanne

Frontiers In Psychology - 2/11/2023

10.3389/fpsyg.2023.1305863 Ver en origen

  • ISSN 16641078

Este/a investigador/a no tiene libros.

Effects of foreign-accented speech on language comprehension processes and social cognition

  • Rodriguez-Cuadrado S
  • Romero-Rivas C

Bilingual Processing And Acquisition (p. 236-264) - 1/1/2023

10.1075/bpa.17.08rod Ver en origen

  • ISSN 23520531

Estrategias de aprendizaje eficaces: ¿las aplica el profesorado y el alumnado de las Facultades de Educación?

  • Ferrero González, Marta
  • Romero Riva, Carlos
  • Rodríguez Cuadrado, Sara

I Congreso Internacional De Investigación, Transferencia E Innovación En Educación (p. 44-45) - 1/1/2022

  • iMarina

Entrenamiento metafonológico para el desarrollo de la lectoescritura en el alumnado con Trastorno Específico del Lenguaje

  • Jorge Parras Presa
  • Sara Rodríguez Cuadrado

I Congreso Internacional De Investigación, Transferencia E Innovación En Educación (p. 74- ) - 1/1/2022

  • iMarina

A Review of Mentorship in Spanish Higher Education: The Case of Writing Tutorials

  • Rodríguez Cuadrado, Sara
  • Núñez Cortés, Juan Antonio

Mentoring In Higher Education: Case Studies Of Peer Learning And Pedagogical Development (p. 135-154) - 1/1/2020

doi.org/10.1007/978-3-030-46890-3_8 Ver en origen

Measuring and Developing Creative Thinking Skills in Adolescents: A Quasi-Experimental Pretest-Posttest Pilot Study.

  • Mawtus, B., Rodríguez-Cuadrado, S., Ludke, K., & Nicolson, R.

25/6/2019

  • iMarina

Cross-linguistic differences in the use of sign languages for second language learning.

  • Rodríguez-Cuadrado, S., Ojedo, F., Sampedro, M.A., Romero-Rivas, C., & Santiago., J.

10/4/2019

  • iMarina

Effects of speakers’ accent and speech intelligibility on implicit biases and attributions of guilt.

  • Romero-Rivas, C., Rodríguez-Cuadrado, S., Collier, T., & Morgan. C.

10/4/2019

  • iMarina

Healthy fast food presentations reduce malnutrition in child and adolescent cancer patients

  • Laura Puigcerver
  • Andrea González Contijoch
  • Sara Rodríguez-Cuadrado
  • Paul Nannen
  • Irune Fernández Prieto
  • Iván Cester
  • Genoveva Correa
  • Natalia Egea Castillo
  • Jordi Navarra
... Ver más Contraer

3/7/2018

  • iMarina

How important it is reenacting the gesture in for the enactment effect in foreign language learning?

  • Fran Vicente
  • Julio Santiago
  • Fernando Ojedo
  • Miguel Ángel Sampedro
  • Sara Rodríguez Cuadrado

3/7/2018

  • iMarina

The more neurotic you are, the less you align: Neuroticism as a predictor of lexical alignment

  • Olivia Barlow
  • Sara Rodríguez-Cuadrado

3/7/2018

  • iMarina

The role of emotional valence, prosody and affect on spoken word comprehension

  • Carlos Romero Rivas
  • Siobhan Garnham-Parks
  • Alexandra García-Gasco
  • Sara Rodríguez-Cuadrado

3/7/2018

  • iMarina

The use of Spanish Sign Language as a tool for foreign language learning

  • Sara Rodríguez Cuadrado
  • Fernando Ojedo
  • Miguel Ángel Sampedro
  • Julio Santiago

3/7/2018

  • iMarina

Does gesture imitation enhance foreign language learning: Effects of concretion and iconicity

  • Sara Rodríguez-Cuadrado
  • Fran Vicente
  • Fernando Ojedo
  • Miguel Ángel Sampedro
  • Julio Santiago

17/5/2018

  • iMarina

The enactment effect in foreign language learning: Exploring the effects of iconicity of the gesture for both concrete and abstract words by using signs from Spanish Sign Language

  • Sara Rodríguez-Cuadrado
  • Fernando Ojedo
  • Fran Vicente
  • Miguel Ángel Sampedro
  • Julio Santiago

1/10/2018

  • iMarina

NHS funded healthcare education programmes: Building the evidence for supporting widening participation: Final Report

  • Liz Thomas
  • Vini Lander
  • Vicky Duckworth
  • David Allan
  • Alex Kaehne
  • G Birken
  • R Moreton
  • Sara Rodríguez Cuadrado
... Ver más Contraer

1/7/2016

  • iMarina

Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.

The acquisition and development of affective vocabulary in a second language from childhood to adolescence

  • RODRIGUEZ CUADRADO, SARA (Investigador principal (IP))

Ejecución: 01-01-2022 - 31-12-2023

Tipo: Regional

Importe financiado: 21017,50 Euros.

  • iMarina

Estudio electroencefalográfico de las habilidades lingüísticas en personas con síndrome de Williams

  • Hidalgo de la Guia, Irene (Investigador/a)
  • RODRIGUEZ CUADRADO, SARA (Investigador/a)
  • Garayzabal Heinze, Elena (Investigador/a)
  • ROMERO RIVAS, CARLOS (Investigador principal (IP))

Ejecución: 01-06-2020 - 31-05-2023

Tipo: Nacional

Importe financiado: 36300,00 Euros.

  • iMarina

Exploration and fostering of creativity skills on adolescent pupils

  • Sara Rodríguez Cuadrado
  • Karen Ludke
  • Rod Nicolson (Investigador principal (IP))
  • RODRIGUEZ CUADRADO, SARA (Coordinador/a gerente)

Ejecución: 01-09-2017 - 01-09-2020

Tipo: Nacional

Importe financiado: 61231,00 Euros.

  • iMarina

Combatiendo los desórdenes alimenticios asociados a la quimioterapia en niños

  • Jordi Navarra
  • Sara Rodríguez Cuadrado (Investigador principal (IP))
  • RODRIGUEZ CUADRADO, SARA (Investigador/a)

Ejecución: 01-01-2017 - 31-12-2018

Tipo: Nacional

Importe financiado: 70000,00 Euros.

  • iMarina

Using sign languages as a tool for second language learning

  • Sara Rodríguez Cuadrado
  • Julio Santiago de Torres (Investigador principal (IP))
  • RODRIGUEZ CUADRADO, SARA (Coordinador del proyecto total, red o consorcio)

Ejecución: 01-01-2017 - 31-12-2018

Importe financiado: 25000,00 Euros.

  • iMarina

NHS funded healthcare education programmes: Building the evidence for supporting widening participation

  • Liz Thomas
  • Vini Lander
  • Vicky Duckworth
  • David Allan
  • Sara Rodríguez Cuadrado (Investigador principal (IP))
  • RODRIGUEZ CUADRADO, SARA (Investigador/a)

Ejecución: 07-06-2015 - 26-02-2016

Tipo: Nacional

Importe financiado: 59994,00 Euros.

  • iMarina

Spatial Recoding of Sound

  • RODRIGUEZ CUADRADO, SARA (Investigador/a)

Ejecución: 01-01-2013 - 30-06-2016

Tipo: Nacional

Importe financiado: 87750,00 Euros.

  • iMarina

About the active role of speakers during sentence comprehension in a second language: anticipation, integration and inference processes

  • Albert Costa Martínez (Investigador principal (IP))
  • RODRIGUEZ CUADRADO, SARA (Titulado/a universitario/a en formación)

Ejecución: 01-01-2012 - 31-12-2014

  • iMarina

Brainglot: bilingualism and cognitive neuroscience

  • Núria Sebastián Gallés (Investigador principal (IP))
  • RODRIGUEZ CUADRADO, SARA (Titulado/a universitario/a en formación)

Ejecución: 01-10-2007 - 29-11-2011

  • iMarina

Exploration and fostering of creative thinking skills in adolescent pupils

  • RODRIGUEZ CUADRADO, SARA (Director) Doctorando: Bridget Louise Mawtus

1/1/2020

  • iMarina

Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.

Última actualización de los datos: 28/08/24 17:30