Los datos mostrados de la Universidad Carlos III de Madrid son parciales, pues con ellos se pretende responder a 2 preguntas:

  • ¿Quién investiga un tema concreto?
  • ¿Qué investiga un/a investigador/a, grupo o departamento específico?

Por esta razón sólo recoge investigadores/as en activo.

Además, sólo se recogen los resultados de investigación siguiendo estos límites:

  • Proyectos de investigación desde 2006.
  • Publicaciones, Tesis doctorales, Patentes y Software desde 2008.

Jimenez Macias, Alberto Alejandro albjimen@it.uc3m.es

Actividades

Open Access

Evaluation of traditional machine learning algorithms for featuring educational exercises

  • Jimenez Macias, Alberto Alejandro
  • Muñoz Merino, Pedro Jose
  • Moreno Marcos, Pedro Manuel
  • Delgado Kloos, Carlos

APPLIED INTELLIGENCE (p. 501-1-501-25) - 3/2025

10.1007/s10489-025-06386-5 Ver en origen

  • EISSN 1573-7497
  • ISSN 0924-669X
Open Access

Content Modeling in Smart Learning Environments: A systematic literature review

  • Jimenez Macias, Alberto Alejandro
  • Muñoz Merino, Pedro Jose
  • Ortiz Rojas, Margarita
  • Muñoz Organero, Mario
  • Delgado Kloos, Carlos

JOURNAL OF UNIVERSAL COMPUTER SCIENCE (p. 333-362) - 3/2024

https://doi.org/10.3897/jucs.106023 Ver en origen

  • EISSN 0948-6968
  • ISSN 0948-695X
Open Access

Simulations for the precise modeling of exercises including time, grades and number of attempts

  • Jimenez Macias, Alberto Alejandro
  • Muñoz Merino, Pedro Jose
  • Delgado Kloos, Carlos

International Journal of Interactive Multimedia and Artificial Intelligence (p. 1-14) - 10/2024

https://doi.org/10.9781/ijimai.2024.10.002 Ver en origen

  • ISSN 1989-1660
Open Access

Recreation of different educational exercise scenarios for exercise modeling

  • Jimenez Macias, Alberto Alejandro
  • Muñoz Merino, Pedro Jose
  • Delgado Kloos, Carlos

IEEE Global Engineering Education Conference, EDUCON (p. 1-9) - 5/2023

Editor: IEEE INSTITUTE OF ELECTRICAL

10.1109/educon54358.2023.10125219 Ver en origen

  • ISBN 979-8-3503-9943-1
  • ISSN 2165-9559
Open Access

Analyzing feature importance for a predictive undergraduate student dropout model

  • Jimenez Macias, Alberto Alejandro
  • Moreno Marcos, Pedro Manuel
  • Muñoz Merino, Pedro Jose
  • Ortiz Rojas, Margarita
  • Delgado Kloos, Carlos

Computer Science and Information Systems (p. 175-194) - 12/2022

10.2298/csis211110050j Ver en origen

  • EISSN 2406-1018
  • ISSN 1820-0214

Understanding suicidal behavior and its prevention among youth and young adults in Mexico

  • Hermosillo-de-la-torre, A.e.
  • González-forteza, C.
  • Rivera-heredia, M.e.
  • Méndez-sánchez, C.
  • González-betanzos, F.
  • Palacios-salas, P.
  • Jimenez Macias, Alberto Alejandro
  • Wagner, F.a.
... Ver más Contraer

Preventive Medicine (p. 1-6) - 9/2020

https://doi.org/10.1016/j.ypmed.2020.106177 Ver en origen

  • EISSN 1096-0260
  • ISSN 0091-7435
Open Access

Adaptation and evaluation of a learning analytics dashboard to improve academic support at three Latin American universities

  • Guerra, Julio
  • Ortiz Rojas, Margarita
  • Zúñiga Prieto, Miguel Angel
  • Scheihing, Eliana
  • Jimenez Macias, Alberto Alejandro
  • Broos, Tom
  • De Laet, Tinne
  • Verbert, Katrien
... Ver más Contraer

BRITISH JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY (p. 973-1001) - 7/2020

https://doi.org/10.1111/bjet.12950 Ver en origen

  • EISSN 1467-8535
  • ISSN 0007-1013
Open Access

Adoption and impact of a learning analytics dashboard supporting the advisor¿Student dialogue in a higher education institute in Latin America

  • De Laet, Tinne
  • Millecamp, Martijn
  • Ortiz Rojas, Margarita
  • Jimenez Macias, Alberto Alejandro
  • Maya, Ricardo
  • Verbert, Katrien

BRITISH JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY (p. 1002-1018) - 5/2020

https://doi.org/10.1111/bjet.12962 Ver en origen

  • EISSN 1467-8535
  • ISSN 0007-1013

From Model to Case: Implementation, Follow-Up, and Evaluation of a Permanent School Prevention Program

  • Millé, C.
  • Juárez, A.
  • Jimenez Macias, Alberto Alejandro

International Journal of Mental Health and Addiction (p. 443-458) - 1/2020

https://doi.org/10.1007/s11469-019-00209-8 Ver en origen

  • EISSN 1557-1882
  • ISSN 1557-1874

Vineyard pruning waste improves bioconversion and chemical composition of native ganoderma spp. (agaricomycetes) strains from Mexico

  • Morales-estrada, I.
  • Gaitán-hernández, R.
  • Gutierrez, Aldo
  • Vargas, G.
  • Jimenez Macias, Alberto Alejandro
  • Rascón, A.
  • Esqueda, M.
... Ver más Contraer

INTERNATIONAL JOURNAL OF MEDICINAL MUSHROOMS (p. 775-789) - 1/2018

https://doi.org/10.1615/intjmedmushrooms.2018027005 Ver en origen

  • EISSN 1940-4344
  • ISSN 1521-9437

Este/a investigador/a no tiene libros.

Este/a investigador/a no tiene capítulos de libro.

Open Access

Student Clustering Through KMeans to Enhance Teaching

  • Jimenez Macias, Alberto Alejandro
  • Muñoz Merino, Pedro Jose
  • Delgado Kloos, Carlos

XVI Congreso de Tecnología, Aprendizaje y Enseñanza de la Electrónica (TAEE) - 2024

Editor: IEEE.THE INSTITUTE OF ELECTRICAL AND ELECTRONICS ENGINEERS, INC

https://doi.org/10.1109/taee59541.2024.10604956 Ver en origen

  • ISBN 979-8-3503-4867-5
Open Access

Beyond Numbers: Exploring the Qualitative Dimension of a Learning Analytics Dashboard's Usefulness

  • Heredia-jimenez, Vanessa
  • Valeriano, Irving
  • Torres, Danny
  • Jimenez Macias, Alberto Alejandro
  • Ortiz Rojas, Margarita

18th Latin American Conference on Learning Technologies (LACLO 2023) (p. 75-85) - 2023

Editor: SPRINGER NATURE LIMITED

https://doi.org/10.1007/978-981-99-7353-8_7 Ver en origen

  • ISBN 978-981-99-7352-1
Open Access

Using Design-Based Research for an Academic Dropout and Retention Dashboard

  • Heredia-jimenez, Vanessa
  • Yaguana, Jhony
  • Jimenez Macias, Alberto Alejandro
  • Orti Rojas, Margarita

2023 Ninth International Conference on eDemocracy & eGovernment (ICEDEG) (p. 1-5) - 2023

Editor: IEEE INSTITUTE OF ELECTRICAL

10.1109/icedeg58167.2023.10122065 Ver en origen

  • ISBN 979-8-3503-2450-1
Open Access

A model to characterize exercises using probabilistic methods

  • Jimenez Macias, Alberto Alejandro
  • Muñoz Merino, Pedro Jose
  • Delgado Kloos, Carlos

TEEM'21: Ninth International Conference on Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality (TEEM'21) (p. 594-599) - 12/2021

Editor: Association for Computing Machinery (ACM)

https://doi.org/10.1145/3486011.3486523 Ver en origen

  • ISBN 978-1-4503-9066-8
Open Access

An early warning dropout model in higher education degree programs: A case study in Ecuador

  • Heredia-jimenez, Vanessa
  • Jimenez Macias, Alberto Alejandro
  • Ortiz Rojas, Margarita
  • Imaz Marín, Jon
  • Moreno Marcos, Pedro Manuel
  • Muñoz Merino, Pedro Jose
  • Delgado Kloos, Carlos
... Ver más Contraer

Workshop on Adoption, Adaptation and Pilots of Learning Analytics in Under-represented Regions<br/>co-located with the 15th European Conference on Technology Enhanced Learning 2020 (ECTEL 2020) (p. 58-67) - 2020

Editor: CEUR

  • ISBN 1613-0073
Open Access

Applying the LALA Framework for the adoption of a Learning Analytics tool in Latin America: Two case studies in Ecuador

  • Zúniga, Miguel
  • Ortiz Rojas, Margarita
  • Ulloa, Marlon
  • Jimenez Macias, Alberto Alejandro

LAUR 2020 Adoption, Adaptation and Pilots of Learning Analytics in Under-represented Regions (p. 6-14) - 2020

Editor: CEUR-WS

  • ISBN 1613-0073

Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.

Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.

Este/a investigador/a no tiene proyectos de investigación.

Este/a investigador/a no tiene tesis dirigidas.

Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.

Última actualización de los datos: 10/11/25 15:25