Los datos mostrados de la Universidad Carlos III de Madrid son parciales, pues con ellos se pretende responder a 2 preguntas:

  • ¿Quién investiga un tema concreto?
  • ¿Qué investiga un/a investigador/a, grupo o departamento específico?

Por esta razón sólo recoge investigadores/as en activo.

Además, sólo se recogen los resultados de investigación siguiendo estos límites:

  • Proyectos de investigación desde 2006.
  • Publicaciones, Tesis doctorales, Patentes y Software desde 2008.

Moreno Marcos, Pedro Manuel pemoreno@it.uc3m.es

Actividades

Open Access

Analysing the predictive power for anticipating assignment grades in a massive open online course

  • Moreno Marcos, Pedro Manuel
  • Muñoz Merino, Pedro Jose
  • Alario Hoyos, Carlos
  • Estevez Ayres, Iria Manuela
  • Delgado Kloos, Carlos

BEHAVIOUR & INFORMATION TECHNOLOGY (p. 1021-1036) - 11/2018

https://doi.org/10.1080/0144929x.2018.1458904 Ver en origen

  • EISSN 1362-3001
  • ISSN 0144-929X

The SHEILA Framework: Informing Institutional Strategies and Policy Processes of Learning Analytics

  • Tsai, Yi-shan
  • Moreno Marcos, Pedro Manuel
  • Jivet, Ioana
  • Scheffel, Maren
  • Tammets, Kairit
  • Kollom, Kaire
  • Gasevic, Dragan
... Ver más Contraer

Journal of Learning Analytics (p. 5-20) - 12/2018

https://doi.org/10.18608/jla.2018.53.2 Ver en origen

  • ISSN 1929-7750
Open Access

A learning analytics methodology for understanding social interactions in MOOCs

  • Moreno Marcos, Pedro Manuel
  • Alario Hoyos, Carlos
  • Muñoz Merino, Pedro Jose
  • Estevez Ayres, Iria Manuela
  • Delgado Kloos, Carlos

IEEE Transactions on Learning Technologies (p. 442-455) - 10/2019

https://doi.org/10.1109/tlt.2018.2883419 Ver en origen

  • ISSN 1939-1382
Open Access

Prediction in MOOCs: A review and future research directions

  • Moreno Marcos, Pedro Manuel
  • Alario Hoyos, Carlos
  • Muñoz Merino, Pedro Jose
  • Delgado Kloos, Carlos

IEEE Transactions on Learning Technologies (p. 384-401) - 7/2019

https://doi.org/10.1109/tlt.2018.2856808 Ver en origen

  • ISSN 1939-1382
Open Access

Generalizing predictive models of admission test success based on online interactions

  • Moreno Marcos, Pedro Manuel
  • Laet, Tinne De
  • Muñoz Merino, Pedro Jose
  • Van Soom, Carolien
  • Broos, Tom
  • Verbert, Katrien
  • Delgado Kloos, Carlos
... Ver más Contraer

Sustainability (Switzerland) (p. 1-19) - 9/2019

10.3390/su11184940 Ver en origen

Open Access

Analysis of the factors influencing learners' performance prediction with learning analytics

  • Moreno Marcos, Pedro Manuel
  • Pong, Ting-chuen
  • Muñoz Merino, Pedro Jose
  • Delgado Kloos, Carlos

IEEE Access (p. 5264-5282) - 1/2020

https://doi.org/10.1109/access.2019.2963503 Ver en origen

  • EISSN 2169-3536
  • ISSN 2169-3536
Open Access

Learning analytics in European higher education: Trends and barriers

  • Tsai, Yi-shan
  • Rates, Diego
  • Moreno Marcos, Pedro Manuel
  • Muñoz Merino, Pedro Jose
  • Jivet, Ioana
  • Scheffel, Maren
  • Drachsler, Hendrik
  • Delgado Kloos, Carlos
  • Gasevic, Dragan
... Ver más Contraer

COMPUTERS & EDUCATION (p. 1-16) - 10/2020

https://doi.org/10.1016/j.compedu.2020.103933 Ver en origen

  • EISSN 1873-782X
  • ISSN 0360-1315
Open Access

A four-country cross-case analysis of academic staff expectations about learning analytics in higher education

  • Kollom, Kaire
  • Tammets, Kairit
  • Scheffel, Maren
  • Tsai, Yi-shan
  • Jivet, Ioana
  • Muñoz Merino, Pedro Jose
  • Moreno Marcos, Pedro Manuel
  • Whitelock-wainwright, Alexander
  • Ruiz Calleja, Adolfo
  • Gasevic, Dragan
  • Delgado Kloos, Carlos
  • Drachsler, Hendrik
  • Ley, Tobias
... Ver más Contraer

Internet and Higher Education (p. 100788-100788) - 12/2020

https://doi.org/10.1016/j.iheduc.2020.100788 Ver en origen

  • ISSN 1096-7516
Open Access

An algorithm and a tool for the automatic grading of MOOC learners from their contributions in the discussion forum

  • García Molina, Sergio
  • Alario Hoyos, Carlos
  • Moreno Marcos, Pedro Manuel
  • Muñoz Merino, Pedro Jose
  • Estevez Ayres, Iria Manuela
  • Delgado Kloos, Carlos

Applied Sciences (p. 1-21) - 12/2020

https://doi.org/10.3390/app11010095 Ver en origen

  • ISSN 2076-3417
Open Access

Temporal analysis for dropout prediction using self-regulated learning strategies in self-paced MOOCs

  • Moreno Marcos, Pedro Manuel
  • Muñoz Merino, Pedro Jose
  • Maldonado-mahauad, Jorge
  • Perez Sanagustin, Maria Del Mar
  • Alario Hoyos, Carlos
  • Delgado Kloos, Carlos

COMPUTERS & EDUCATION (p. 1-15) - 2/2020

https://doi.org/10.1016/j.compedu.2019.103728 Ver en origen

  • EISSN 1873-782X
  • ISSN 0360-1315
Open Access

SHEILA: Supporting Higher Education to Integrate Learning Analytics Research Report

  • Tsai, Yi-shan
  • Gasevic, Dragan
  • Whitelock-wainwright, Alexander
  • Muñoz Merino, Pedro Jose
  • Moreno Marcos, Pedro Manuel
  • Rubio Fernandez, Aaron
  • Delgado Kloos, Carlos
  • Scheffel, Maren
  • Jivet, Ioana
  • Drachsler, Hendrik
  • Tammets, Kairit
  • Ruiz Calleja, Adolfo
  • Kollom, Kaire
... Ver más Contraer

2018

  • ISBN 978-1-912669-02-8

Este/a investigador/a no tiene capítulos de libro.

Open Access

Sentiment analysis in MOOCs: A case study

  • Moreno Marcos, Pedro Manuel
  • Alario Hoyos, Carlos
  • Muñoz Merino, Pedro Jose
  • Estevez Ayres, Iria Manuela
  • Delgado Kloos, Carlos

2018 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON2018): Emerging Trends and Challenges of Engineering Education (p. 1489-1496) - 2018

Editor: IEEE.THE INSTITUTE OF ELECTRICAL AND ELECTRONICS ENGINEERS, INC

https://doi.org/10.1109/educon.2018.8363409 Ver en origen

  • ISBN 978-1-5386-2957-4
Open Access

Predicting Learners' Success in a Self-paced MOOC Through Sequence Patterns of Self-regulated Learning

  • Maldonado-mahauad, Jorge
  • Perez Sanagustin, Maria Del Mar
  • Moreno Marcos, Pedro Manuel
  • Alario Hoyos, Carlos
  • Muñoz Merino, Pedro Jose
  • Delgado Kloos, Carlos

13th European Conference on Technology Enhanced Learning, EC-TEL 2018 (p. 355-369) - 2018

Editor: SPRINGER

https://doi.org/10.1007/978-3-319-98572-5_27 Ver en origen

  • ISBN 978-3-319-98571-8

SHEILA policy framework: informing institutional strategies and policy processes of learning analytics

  • Tsai, Yi-shan
  • Moreno Marcos, Pedro Manuel
  • Tammets, Kairit
  • Kollom, Kaire
  • Gasevic, Dragan

8th International Conference on Learning Analytics and Knowledge (LAK'2018) (p. 320-329) - 2018

Editor: Association for Computing Machinery (ACM)

https://doi.org/10.1145/3170358.3170367 Ver en origen

  • ISBN 978-1-4503-6400-3
Open Access

Predicting admission test success using SPOC interactions

  • Moreno Marcos, Pedro Manuel
  • De Laet, Tinne
  • Muñoz Merino, Pedro Jose
  • Van Soom, Carolien
  • Broos, Tom
  • Verbert, Katrien
  • Delgado Kloos, Carlos
... Ver más Contraer

LAK19: the 9th International Learning Analytics and Knowledge Conference (p. 1-17) - 2019

Editor: Association for Computing Machinery (ACM)

  • ISBN 978-1-4503-6256-6
Open Access

Analyzing Students' Persistence using an Event-Based Model

  • Moreno Marcos, Pedro Manuel
  • Muñoz Merino, Pedro Jose
  • Alario Hoyos, Carlos
  • Delgado Kloos, Carlos

LASI 2019: Learning Analytics Summer Institute Spain (p. 56-70) - 2019

Editor: CEUR

  • ISBN 1613-0073
Open Access

An early warning dropout model in higher education degree programs: A case study in Ecuador

  • Heredia-jimenez, Vanessa
  • Jimenez Macias, Alberto Alejandro
  • Ortiz Rojas, Margarita
  • Imaz Marín, Jon
  • Moreno Marcos, Pedro Manuel
  • Muñoz Merino, Pedro Jose
  • Delgado Kloos, Carlos
... Ver más Contraer

Workshop on Adoption, Adaptation and Pilots of Learning Analytics in Under-represented Regions<br/>co-located with the 15th European Conference on Technology Enhanced Learning 2020 (ECTEL 2020) (p. 58-67) - 2020

Editor: CEUR

  • ISBN 1613-0073
Open Access

An Initial Analysis of Prediction Techniques as a Support for the Flipped Classroom

  • Rubio Fernandez, Aaron
  • Moreno Marcos, Pedro Manuel
  • Muñoz Merino, Pedro Jose
  • Delgado Kloos, Carlos

LASI-SPAIN 2020: Learning Analytics Summer Institute Spain 2020: Learning Analytics. Time for Adoption? (p. 1-8) - 2020

Editor: CEUR

  • ISBN 1613-0073

Should We Consider Efficiency and Constancy for Adaptation in Intelligent Tutoring Systems?

  • Moreno Marcos, Pedro Manuel
  • Martinez De La Torre, Danae
  • Gonzalez Castro, Gabriel
  • Muñoz Merino, Pedro Jose
  • Delgado Kloos, Carlos

ITS2020: 16th International Conference on Intelligent Tutoring Systems: Artificial Intelligence and Beyond: From Alpha to Omega (p. 237-247) - 2020

Editor: SPRINGER NATURE LIMITED

https://doi.org/10.1007/978-3-030-49663-0_28 Ver en origen

  • ISBN 978-3-030-49662-3
Open Access

Can Feedback based on Predictive Data Improve Learners' Passing Rates in MOOCs? A Preliminary Analysis

  • Perez Sanagustin, Maria Del Mar
  • Perez Alvarez, Ronald
  • Maldonado Mahauad, Jorge
  • Villalobos, Esteban
  • Hilliger, Isabel
  • Hernandez, Josefina
  • Sapunar, Diego
  • Moreno Marcos, Pedro Manuel
  • Muñoz Merino, Pedro Jose
  • Delgado Kloos, Carlos
  • Imaz, Jon
... Ver más Contraer

L@S 2021 - Proceedings of the 8th ACM Conference on Learning @ Scale (p. 339-342) - 2021

https://doi.org/10.1145/3430895.3460991 Ver en origen

  • ISBN 978-1-4503-8215-1
Open Access

Towards a Cloud-Based University Accelerated by the Pandemic

  • Delgado Kloos, Carlos
  • Alario Hoyos, Carlos
  • Fernandez Panadero, Maria Carmen
  • Muñoz Merino, Pedro Jose
  • Estevez Ayres, Iria Manuela
  • Muñoz Organero, Mario
  • Ibañez Espiga, Maria Blanca
  • Moreno Marcos, Pedro Manuel
  • Garcia Gutierrez, Boni
... Ver más Contraer

2021 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON) (p. 1642-1649) - 2021

Editor: TALLINN UNIVERSITY OF TECHNOLOGY

https://doi.org/10.1109/educon46332.2021.9453967 Ver en origen

  • ISBN 978-1-7281-8478-4

Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.

Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.

S2013/ICE-2715 - eMadrid. Investigación y desarrollo de Tecnologías Educativas en la Comunidad de Madrid

  • Delgado Kloos, Carlos
  • Marin Lopez, Andres
  • Rodriguez De Las Heras Perez, Antonio
  • Garcia Rubio, Carlos
  • Aedo Cuevas, Ignacio
  • Sanchez Fernandez, Luis
  • Fernandez Panadero, Maria Carmen
  • Muñoz Organero, Mario
  • Campo Vazquez, Maria Celeste
  • Luque Centeno, Vicente
  • Garcia Valls, Maria Soledad
  • Crespo Garcia, Raquel
  • Arias Fisteus, Jesus
  • Villena Roman, Julio
  • Basanta Val, Pablo
  • Estevez Ayres, Iria Manuela
  • Fernandez Garcia, Norberto
  • Ibañez Espiga, Maria Blanca
  • Almenares Mendoza, Florina
  • Diaz Sanchez, Daniel
  • Muñoz Merino, Pedro Jose
  • Cortes Martin, Alberto
  • Rodriguez Carrion, Alicia
  • Fuentes Lorenzo, Damaris
  • Arias Cabarcos, Patricia
  • Leony Arreaga, Derick Antonio
  • Garcia Lozano, Estrella Maria
  • Bernabe Sanchez, Ivan
  • Perez Sanagustin, Maria Del Mar
  • Parada Gelvez, Hugo Alexer
  • Brito Pacheco, Claudia
  • Ruiperez Valiente, Jose Antonio
  • Quiñones Otero, Iago
  • Muñoz Benitez, Sonia
  • Alario Hoyos, Carlos
  • Villaran Molina, Diego
  • Julian Mateos, Maria
  • Calvo Gonzalez, Beatriz
  • Valle Alonso, Jaime
  • Moreno Leon, Jesus
  • Ruiz Blazquez, Ramona
  • Uguina Gadella, Lucia
  • Gonzalez Novillo, Ruth
  • Gascon Pinedo, Jose Antonio
  • Hu Garres, Eva
  • Ortiz Ruiz, Alberto
  • Moreno Marcos, Pedro Manuel
  • Alonso Mencia, Maria Elena
  • Dorronsoro Arigo, Lucia
  • Llorente Perez, Enrique
  • Martinez De La Torre, Danae
  • Catalan Aguirre, Cristina
... Ver más Contraer

Ejecución: 01-10-2014 - 31-12-2018

Tipo: Regional

Financiado por: CAM. CONSEJERÍA DE EDUCACIÓN E INVESTIGACION

TIN2017-85179-C3-1-R - Analítica del Aprendizaje para mejorar el diseño y la orquestación en Entornos Inteligentes de Aprendizaje escalables y ubicuos, enriquecidos con Internet de las cosas

  • Delgado Kloos, Carlos
  • Muñoz Merino, Pedro Jose
  • Rodriguez De Las Heras Perez, Antonio
  • Mendez Rodriguez, Eva Maria
  • Fernandez Panadero, Maria Carmen
  • Crespo Garcia, Raquel
  • Estevez Ayres, Iria Manuela
  • Ibañez Espiga, Maria Blanca
  • Alario Hoyos, Carlos
  • Moreno Marcos, Pedro Manuel
... Ver más Contraer

Ejecución: 01-01-2018 - 30-09-2021

Tipo: Nacional

Financiado por: MINISTERIO DE ASUNTOS ECONOMICOS Y TRANSFORMACION DIGITAL

S2018/TCS-4307 - e-Madrid-CM. Investigación y desarrollo de tecnologías educativas en la Comunidad de Madrid

  • Delgado Kloos, Carlos
  • Sanchez Fernandez, Luis
  • Fernandez Panadero, Maria Carmen
  • Muñoz Organero, Mario
  • Arias Fisteus, Jesus
  • Villena Roman, Julio
  • Estevez Ayres, Iria Manuela
  • Ibañez Espiga, Maria Blanca
  • Muñoz Merino, Pedro Jose
  • Alario Hoyos, Carlos
  • Carruana Martin, Adrian
  • Moreno Marcos, Pedro Manuel
  • Dorronsoro Arigo, Lucia
  • Fraile Arranz, Marta
  • Garcia Gutierrez, Boni
... Ver más Contraer

Ejecución: 01-01-2019 - 30-04-2023

Tipo: Regional

Financiado por: CAM. CONSEJERÍA DE EDUCACIÓN E INVESTIGACION

Investigación y asesoramiento en analítica del aprendizaje en relación con el asistente inteligente de Santillana AIS

  • Delgado Kloos, Carlos
  • Muñoz Merino, Pedro Jose
  • Muñoz Organero, Mario
  • Moreno Marcos, Pedro Manuel

Ejecución: 28-04-2021 - 28-04-2023

Tipo: Regional

Financiado por: SANOMA EDUCACIÓN S.L.U.

PID2020-112584RB-C31 - Aprendizaje Híbrido y Orientado al ser Humano: Analítica del aprendizaje confiable y centrada en la persona para la educación híbrida

  • Delgado Kloos, Carlos
  • Alario Hoyos, Carlos
  • Fernandez Panadero, Maria Carmen
  • Estevez Ayres, Iria Manuela
  • Ibañez Espiga, Maria Blanca
  • Muñoz Merino, Pedro Jose
  • Moreno Marcos, Pedro Manuel
  • Garcia Gutierrez, Boni
... Ver más Contraer

Ejecución: 01-09-2021 - 31-08-2024

Tipo: Nacional

Financiado por: AGENCIA ESTATAL DE INVESTIGACION (AEI)

Analítica del aprendizaje para la predicción en escenarios educativos heterogéneos

  • Delgado Kloos, Carlos
  • Moreno Marcos, Pedro Manuel
  • Muñoz Merino, Pedro Jose

Fecha de defensa: 28-07-2020

Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.

Última actualización de los datos: 24/04/24 13:12