Los datos mostrados de la Universidad Carlos III de Madrid son parciales, pues con ellos se pretende responder a 2 preguntas:
- ¿Quién investiga un tema concreto?
- ¿Qué investiga un/a investigador/a, grupo o departamento específico?
Por esta razón sólo recoge investigadores/as en activo.
Además, sólo se recogen los resultados de investigación siguiendo estos límites:
- Proyectos de investigación desde 2006.
- Publicaciones, Tesis doctorales, Patentes y Software desde 2008.
Moreno Marcos, Pedro Manuel pemoreno@it.uc3m.es
Actividades
- Artículos 16
- Libros 1
- Capítulos de libro 0
- Congresos 13
- Documentos de trabajo 0
- Informes técnicos 0
- Proyectos de investigación 5
- Tesis dirigidas 1
- Patentes o licencias de software 0
Untangling connections between challenges in the adoption of learning analytics in higher education
- Alzahrani, Asma
- Tsai, Yi-shan
- Iqbal, Sehrish
- Moreno Marcos, Pedro Manuel
- Scheffel, Maren
- Drachsler, Hendrik
- Delgado Kloos, Carlos
- Aljohani, Naif
- Gasevic, Dragan
Education and Information Technologies - 10/2022
10.1007/s10639-022-11323-x Ver en origen
- EISSN 1573-7608
- ISSN 1360-2357
The SHEILA Framework: Informing Institutional Strategies and Policy Processes of Learning Analytics
- Tsai, Yi-shan
- Moreno Marcos, Pedro Manuel
- Jivet, Ioana
- Scheffel, Maren
- Tammets, Kairit
- Kollom, Kaire
- Gasevic, Dragan
Journal of Learning Analytics (p. 5-20) - 12/2018
https://doi.org/10.18608/jla.2018.53.2 Ver en origen
- ISSN 1929-7750
Temporal analysis for dropout prediction using self-regulated learning strategies in self-paced MOOCs
- Moreno Marcos, Pedro Manuel
- Muñoz Merino, Pedro Jose
- Maldonado-mahauad, Jorge
- Perez Sanagustin, Maria Del Mar
- Alario Hoyos, Carlos
- Delgado Kloos, Carlos
COMPUTERS & EDUCATION (p. 1-15) - 2/2020
https://doi.org/10.1016/j.compedu.2019.103728 Ver en origen
- EISSN 1873-782X
- ISSN 0360-1315
Re-Defining, Analyzing and Predicting Persistence Using Student Events in Online Learning
- Moreno Marcos, Pedro Manuel
- Muñoz Merino, Pedro Jose
- Alario Hoyos, Carlos
- Delgado Kloos, Carlos
Applied Sciences (p. 1-24) - 3/2020
https://doi.org/10.3390/app10051722 Ver en origen
- ISSN 2076-3417
Prediction in MOOCs: A review and future research directions
- Moreno Marcos, Pedro Manuel
- Alario Hoyos, Carlos
- Muñoz Merino, Pedro Jose
- Delgado Kloos, Carlos
IEEE Transactions on Learning Technologies (p. 384-401) - 7/2019
https://doi.org/10.1109/tlt.2018.2856808 Ver en origen
- ISSN 1939-1382
Learning analytics in European higher education: Trends and barriers
- Tsai, Yi-shan
- Rates, Diego
- Moreno Marcos, Pedro Manuel
- Muñoz Merino, Pedro Jose
- Jivet, Ioana
- Scheffel, Maren
- Drachsler, Hendrik
- Delgado Kloos, Carlos
- Gasevic, Dragan
COMPUTERS & EDUCATION (p. 1-16) - 10/2020
https://doi.org/10.1016/j.compedu.2020.103933 Ver en origen
- EISSN 1873-782X
- ISSN 0360-1315
Improving the learning of engineering students with interactive teaching applications
- Corral Abad, E.
- Gómez García, M.J.
- Diez-Jimenez, E.
- Moreno-Marcos, P.M.
- Castejón Sisamon, C.
COMPUTER APPLICATIONS IN ENGINEERING EDUCATION (p. 1665-1674) - 11/2021
Editor: John Wiley and Sons Inc
https://doi.org/10.1002/cae.22415 Ver en origen
- EISSN 1099-0542
- ISSN 1061-3773
- ISSN/ISBN 1099-0542
Generalizing predictive models of admission test success based on online interactions
- Moreno Marcos, Pedro Manuel
- Laet, Tinne De
- Muñoz Merino, Pedro Jose
- Van Soom, Carolien
- Broos, Tom
- Verbert, Katrien
- Delgado Kloos, Carlos
Sustainability (Switzerland) (p. 1-19) - 9/2019
Evaluation of an Algorithm for Automatic Grading of Forum Messages in MOOC Discussion Forums
- Perez Nicolas, Raquel Lucia
- Alario Hoyos, Carlos
- Estevez Ayres, Iria Manuela
- Moreno Marcos, Pedro Manuel
- Muñoz Merino, Pedro Jose
- Delgado Kloos, Carlos
Sustainability (p. 1-18) - 8/2021
https://doi.org/10.3390/su13169364 Ver en origen
- ISSN 2071-1050
Analyzing feature importance for a predictive undergraduate student dropout model
- Jimenez Macias, Alberto Alejandro
- Moreno Marcos, Pedro Manuel
- Muñoz Merino, Pedro Jose
- Ortiz Rojas, Margarita
- Delgado Kloos, Carlos
Computer Science and Information Systems - 12/2022
10.2298/csis211110050j Ver en origen
- EISSN 2406-1018
- ISSN 1820-0214
SHEILA: Supporting Higher Education to Integrate Learning Analytics Research Report
- Tsai, Yi-shan
- Gasevic, Dragan
- Whitelock-wainwright, Alexander
- Muñoz Merino, Pedro Jose
- Moreno Marcos, Pedro Manuel
- Rubio Fernandez, Aaron
- Delgado Kloos, Carlos
- Scheffel, Maren
- Jivet, Ioana
- Drachsler, Hendrik
- Tammets, Kairit
- Ruiz Calleja, Adolfo
- Kollom, Kaire
2018
- ISBN 978-1-912669-02-8
Este/a investigador/a no tiene capítulos de libro.
Towards a Cloud-Based University Accelerated by the Pandemic
- Delgado Kloos, Carlos
- Alario Hoyos, Carlos
- Fernandez Panadero, Maria Carmen
- Muñoz Merino, Pedro Jose
- Estevez Ayres, Iria Manuela
- Muñoz Organero, Mario
- Ibañez Espiga, Maria Blanca
- Moreno Marcos, Pedro Manuel
- Garcia Gutierrez, Boni
2021 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON) (p. 1642-1649) - 2021
Editor: TALLINN UNIVERSITY OF TECHNOLOGY
https://doi.org/10.1109/educon46332.2021.9453967 Ver en origen
- ISBN 978-1-7281-8478-4
Success-Enablers of Learning Analytics Adoption in Higher Education: A Quantitative Ethnographic Study
- Alzahrani, Asma
- Tsai, Yi-shan
- Kovanovic, Vitomir
- Moreno Marcos, Pedro Manuel
- Jivet, Ioana
- Aljohani, Naif
- Gasevic, Dragan
Third International Conference on Quantitative Ethnography 2021 - 2022
https://doi.org/10.1007/978-3-030-93859-8_26 Ver en origen
- ISBN 978-3-030-93859-8
Should We Consider Efficiency and Constancy for Adaptation in Intelligent Tutoring Systems?
- Moreno Marcos, Pedro Manuel
- Martinez De La Torre, Danae
- Gonzalez Castro, Gabriel
- Muñoz Merino, Pedro Jose
- Delgado Kloos, Carlos
ITS2020: 16th International Conference on Intelligent Tutoring Systems: Artificial Intelligence and Beyond: From Alpha to Omega (p. 237-247) - 2020
Editor: SPRINGER NATURE LIMITED
https://doi.org/10.1007/978-3-030-49663-0_28 Ver en origen
- ISBN 978-3-030-49662-3
Sentiment analysis in MOOCs: A case study
- Moreno Marcos, Pedro Manuel
- Alario Hoyos, Carlos
- Muñoz Merino, Pedro Jose
- Estevez Ayres, Iria Manuela
- Delgado Kloos, Carlos
2018 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON2018): Emerging Trends and Challenges of Engineering Education (p. 1489-1496) - 2018
Editor: IEEE.THE INSTITUTE OF ELECTRICAL AND ELECTRONICS ENGINEERS, INC
https://doi.org/10.1109/educon.2018.8363409 Ver en origen
- ISBN 978-1-5386-2957-4
SHEILA policy framework: informing institutional strategies and policy processes of learning analytics
- Tsai, Yi-shan
- Moreno Marcos, Pedro Manuel
- Tammets, Kairit
- Kollom, Kaire
- Gasevic, Dragan
8th International Conference on Learning Analytics and Knowledge (LAK'2018) (p. 320-329) - 2018
Editor: Association for Computing Machinery (ACM)
https://doi.org/10.1145/3170358.3170367 Ver en origen
- ISBN 978-1-4503-6400-3
Programming Teaching Interaction
- Delgado Kloos, Carlos
- Fernandez Panadero, Maria Carmen
- Alario Hoyos, Carlos
- Moreno Marcos, Pedro Manuel
- Ibañez Espiga, Maria Blanca
- Muñoz Merino, Pedro Jose
- Garcia Gutierrez, Boni
- Estevez Ayres, Iria Manuela
2022 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON) (p. 1965-1969) - 2022
Editor: IEEE.THE INSTITUTE OF ELECTRICAL AND ELECTRONICS ENGINEERS, INC
10.1109/educon52537.2022.9766697 Ver en origen
- ISBN 978-1-6654-4434-7/2165-9567
Predicting admission test success using SPOC interactions
- Moreno Marcos, Pedro Manuel
- De Laet, Tinne
- Muñoz Merino, Pedro Jose
- Van Soom, Carolien
- Broos, Tom
- Verbert, Katrien
- Delgado Kloos, Carlos
LAK19: the 9th International Learning Analytics and Knowledge Conference (p. 1-17) - 2019
Editor: Association for Computing Machinery (ACM)
- ISBN 978-1-4503-6256-6
Predicting Learners' Success in a Self-paced MOOC Through Sequence Patterns of Self-regulated Learning
- Maldonado-mahauad, Jorge
- Perez Sanagustin, Maria Del Mar
- Moreno Marcos, Pedro Manuel
- Alario Hoyos, Carlos
- Muñoz Merino, Pedro Jose
- Delgado Kloos, Carlos
13th European Conference on Technology Enhanced Learning, EC-TEL 2018 (p. 355-369) - 2018
Editor: SPRINGER
https://doi.org/10.1007/978-3-319-98572-5_27 Ver en origen
- ISBN 978-3-319-98571-8
Competition Supported by Information Technologies Including IoT Scenarios
- Muñoz Merino, Pedro Jose
- Moreno Marcos, Pedro Manuel
- Delgado Kloos, Carlos
2022 Congreso de Tecnología, Aprendizaje y Enseñanza de la Electrónica (XV Technologies Applied to Electronics Teaching Conference) - 2022
Editor: IEEE.THE INSTITUTE OF ELECTRICAL AND ELECTRONICS ENGINEERS, INC
10.1109/taee54169.2022.9840626 Ver en origen
- ISBN 978-1-6654-2161-4
Can Feedback based on Predictive Data Improve Learners' Passing Rates in MOOCs? A Preliminary Analysis
- Perez Sanagustin, Maria Del Mar
- Perez Alvarez, Ronald
- Maldonado Mahauad, Jorge
- Villalobos, Esteban
- Hilliger, Isabel
- Hernandez, Josefina
- Sapunar, Diego
- Moreno Marcos, Pedro Manuel
- Muñoz Merino, Pedro Jose
- Delgado Kloos, Carlos
- Imaz, Jon
L@S 2021 - Proceedings of the 8th ACM Conference on Learning @ Scale (p. 339-342) - 2021
https://doi.org/10.1145/3430895.3460991 Ver en origen
- ISBN 978-1-4503-8215-1
Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.
Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.
S2013/ICE-2715 - eMadrid. Investigación y desarrollo de Tecnologías Educativas en la Comunidad de Madrid
- Delgado Kloos, Carlos
- Marin Lopez, Andres
- Rodriguez De Las Heras Perez, Antonio
- Garcia Rubio, Carlos
- Aedo Cuevas, Ignacio
- Sanchez Fernandez, Luis
- Fernandez Panadero, Maria Carmen
- Muñoz Organero, Mario
- Campo Vazquez, Maria Celeste
- Luque Centeno, Vicente
- Garcia Valls, Maria Soledad
- Crespo Garcia, Raquel
- Arias Fisteus, Jesus
- Villena Roman, Julio
- Basanta Val, Pablo
- Estevez Ayres, Iria Manuela
- Fernandez Garcia, Norberto
- Ibañez Espiga, Maria Blanca
- Almenares Mendoza, Florina
- Diaz Sanchez, Daniel
- Muñoz Merino, Pedro Jose
- Cortes Martin, Alberto
- Rodriguez Carrion, Alicia
- Fuentes Lorenzo, Damaris
- Arias Cabarcos, Patricia
- Leony Arreaga, Derick Antonio
- Garcia Lozano, Estrella Maria
- Bernabe Sanchez, Ivan
- Perez Sanagustin, Maria Del Mar
- Parada Gelvez, Hugo Alexer
- Brito Pacheco, Claudia
- Ruiperez Valiente, Jose Antonio
- Quiñones Otero, Iago
- Muñoz Benitez, Sonia
- Alario Hoyos, Carlos
- Villaran Molina, Diego
- Julian Mateos, Maria
- Calvo Gonzalez, Beatriz
- Valle Alonso, Jaime
- Moreno Leon, Jesus
- Ruiz Blazquez, Ramona
- Uguina Gadella, Lucia
- Gonzalez Novillo, Ruth
- Gascon Pinedo, Jose Antonio
- Hu Garres, Eva
- Ortiz Ruiz, Alberto
- Moreno Marcos, Pedro Manuel
- Alonso Mencia, Maria Elena
- Dorronsoro Arigo, Lucia
- Llorente Perez, Enrique
- Martinez De La Torre, Danae
- Catalan Aguirre, Cristina
Ejecución: 01-10-2014 - 31-12-2018
Tipo: Regional
Financiado por: CAM. CONSEJERÍA DE EDUCACIÓN E INVESTIGACION
S2018/TCS-4307 - e-Madrid-CM. Investigación y desarrollo de tecnologías educativas en la Comunidad de Madrid
- Delgado Kloos, Carlos
- Sanchez Fernandez, Luis
- Fernandez Panadero, Maria Carmen
- Muñoz Organero, Mario
- Arias Fisteus, Jesus
- Villena Roman, Julio
- Estevez Ayres, Iria Manuela
- Ibañez Espiga, Maria Blanca
- Muñoz Merino, Pedro Jose
- Alario Hoyos, Carlos
- Carruana Martin, Adrian
- Moreno Marcos, Pedro Manuel
- Dorronsoro Arigo, Lucia
- Fraile Arranz, Marta
- Garcia Gutierrez, Boni
Ejecución: 01-01-2019 - 30-04-2023
Tipo: Regional
Financiado por: CAM. CONSEJERÍA DE EDUCACIÓN E INVESTIGACION
Investigación y asesoramiento en analítica del aprendizaje en relación con el asistente inteligente de Santillana AIS
- Delgado Kloos, Carlos
- Muñoz Merino, Pedro Jose
- Muñoz Organero, Mario
- Moreno Marcos, Pedro Manuel
Ejecución: 28-04-2021 - 28-04-2023
Tipo: Regional
Financiado por: SANOMA EDUCACIÓN S.L.U.
PID2020-112584RB-C31 - Aprendizaje Híbrido y Orientado al ser Humano: Analítica del aprendizaje confiable y centrada en la persona para la educación híbrida
- Delgado Kloos, Carlos
- Alario Hoyos, Carlos
- Fernandez Panadero, Maria Carmen
- Estevez Ayres, Iria Manuela
- Ibañez Espiga, Maria Blanca
- Muñoz Merino, Pedro Jose
- Moreno Marcos, Pedro Manuel
- Garcia Gutierrez, Boni
Ejecución: 01-09-2021 - 31-08-2024
Tipo: Nacional
Financiado por: AGENCIA ESTATAL DE INVESTIGACION (AEI)
TIN2017-85179-C3-1-R - Analítica del Aprendizaje para mejorar el diseño y la orquestación en Entornos Inteligentes de Aprendizaje escalables y ubicuos, enriquecidos con Internet de las cosas
- Delgado Kloos, Carlos
- Muñoz Merino, Pedro Jose
- Rodriguez De Las Heras Perez, Antonio
- Mendez Rodriguez, Eva Maria
- Fernandez Panadero, Maria Carmen
- Crespo Garcia, Raquel
- Estevez Ayres, Iria Manuela
- Ibañez Espiga, Maria Blanca
- Alario Hoyos, Carlos
- Moreno Marcos, Pedro Manuel
Ejecución: 01-01-2018 - 30-09-2021
Tipo: Nacional
Financiado por: MINISTERIO DE ASUNTOS ECONOMICOS Y TRANSFORMACION DIGITAL
Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.
Perfiles de investigador/a
-
ORCID
-
Web of Science ResearcherID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id