García López, Eva

Actividades

Water label to improve water billing in Spanish households

  • Castillo-Martinez, A.
  • Gutierrez-Escolar, A.
  • Gutierrez-Martinez, J.-M.
  • Gomez-Pulido, J.M.
  • Garcia-Lopez, E.

Water (Switzerland) (p. 1467-1481) - 2014

Editor: MDPI AG

10.3390/w6051467 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 2073-4441

Validation of navigation guidelines for improving usability in the mobile web

  • Garcia-Lopez, E.
  • Garcia-Cabot, A.
  • Manresa-Yee, C.
  • de-Marcos, L.
  • Pages-Arevalo, C.

Computer Standards and Interfaces (p. 51-62) - 2017

Editor: Elsevier B.V.

10.1016/j.csi.2017.01.011 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 0920-5489

Towards the social gamification of e-learning: A practical experiment

  • De-Marcos, L.
  • Garcia-Cabot, A.
  • Garcia-Lopez, E.

International Journal of Engineering Education (p. 66-73) - 2017

Editor: Tempus Publications

  • ISSN/ISBN 0949-149X

Social network analysis of a gamified e-learning course: Small-world phenomenon and network metrics as predictors of academic performance

  • De-Marcos, L.
  • Garciá-López, E.
  • Garciá-Cabot, A.
  • Medina-Merodio, J.-A.
  • Domínguez, A.
  • Martínez-Herraíz, J.-J.
  • Diez-Folledo, T.
... Ver más Contraer

Computers in Human Behavior (p. 312-321) - 2016

Editor: Elsevier Ltd

10.1016/j.chb.2016.02.052 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 0747-5632

Parliamentary optimization to build personalized learning paths: Case study in web engineering curriculum

  • De-Marcos, L.
  • Garcia-Cabot, A.
  • Garcia-Lopez, E.
  • Medina, J.-A.

International Journal of Engineering Education (p. 1092-1105) - 2015

Editor: Tempus Publications

  • ISSN/ISBN 0949-149X

On the effectiveness of game-like and social approaches in learning: Comparing educational gaming, gamification & social networking

  • De-Marcos, L.
  • Garcia-Lopez, E.
  • Garcia-Cabot, A.

Computers and Education (p. 99-113) - 2016

Editor: Elsevier Ltd

10.1016/j.compedu.2015.12.008 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 0360-1315

Measuring the effects on learning performance and engagement with a gamified social platform in an MSc program

  • Garcia-Cabot, A.
  • Garcia-Lopez, E.
  • Caro-Alvaro, S.
  • Gutierrez-Martinez, J.-M.
  • de-Marcos, L.

Computer Applications in Engineering Education (p. 207-223) - 2020

Editor: John Wiley and Sons Inc.

10.1002/cae.22186 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 1099-0542

Implications of using classroom response systems (CRS) on learning performance: An experience of learning analytics

  • Garcia-Lopez, E.
  • Garcia-Cabot, A.

Computer Applications in Engineering Education (p. 1161-1174) - 2022

Editor: John Wiley and Sons Inc

10.1002/cae.22512 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 1099-0542

Identifying usability issues in instant messaging apps on iOS and android platforms

  • Caro-Alvaro, S.
  • Garcia-Lopez, E.
  • Garcia-Cabot, A.
  • De-Marcos, L.
  • Martinez-Herraiz, J.-J.

Mobile Information Systems - 2018

Editor: Hindawi Limited

10.1155/2018/2056290 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 1875-905X

Gamifying massive online courses: Effects on the social networks and course completion rates

  • De-Marcos, L.
  • Garcia-Cabot, A.
  • Garcia-Lopez, E.
  • Ramfrez-Valarde, R.V.
  • Teixeira, A.M.
  • Martfnez-Herrâiz, J.-J.

Applied Sciences (Switzerland) (p. 1-17) - 2020

Editor: MDPI AG

10.3390/app10207065 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 2076-3417

Este/a investigador/a no tiene libros.

Técnicas de preprocesado de la ciencia de los datos sobre datasets de educación

  • David Menoyo Ros
  • Antonio García Cabot
  • Eva García López
  • Adrián Domínguez Díaz

ATICA2020: Aplicación de Tecnologías de la Información y Comunicaciones Avanzadas y Accesibilidad (p. 307-314) - 2020

Editor: Universidad de Alcalá

  • ISSN/ISBN 978-84-18254-84-0

Estado del arte sobre el uso de técnicas de gamificación y redes sociales en Educación Superior

  • Nicole Anette de la Cruz Morla
  • Eva García López

ATICA2018: Aplicación de Tecnologías de la Información y Comunicaciones Avanzadas y Accesibilidad : libro de actas (p. 399-405) - 2018

Editor: Universidad de Alcalá

  • ISSN/ISBN 978-84-17729-63-9

Word’s vector representations meet machine translation

  • Garcia, E.M.
  • España-Bonet, C.
  • Tiedemann, J.
  • Màrquez, L.

Proceedings of SSST 2014 - 8th Workshop on Syntax, Semantics and Structure in Statistical Translation (p. 132-134) - 2014

Editor: Association for Computational Linguistics (ACL)

  • ISSN/ISBN 9781937284961

Weighted set-theoretic alignment of comparable sentences

  • Azpeitia, A.
  • Etchegoyhen, T.
  • Garcia, E.M.

Proceedings of the Annual Meeting of the Association for Computational Linguistics (p. 41-45) - 2017

Editor: Association for Computational Linguistics (ACL)

  • ISSN/ISBN 0736-587X

Valoración de las directrices de usabilidad de usability.gov que sean aplicables a webs para dispositivos móviles

  • Eva García López
  • Zulenny Estaba

Actas del VI Congreso Internacional sobre Aplicación de Tecnologías de la Información y Comunicaciones Avanzadas (ATICA 2014): Universidad de Alcalá de Henares (España), 29-31 de octubre de 2014 (p. 385-390) - 2014

Editor: Alcalá de Henares : Universidad de Alcalá, Servicio de Publicaciones, D.L. 2014

  • ISSN/ISBN 978-84-16133-42-0

Usability guidelines for mobile devices: Length of hyperlinks

  • Garcia-Lopez, E.
  • Garcia-Cabot, A.
  • De-Marcos, L.
  • Hilera, J.-R.

Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics) (p. 705-712) - 2013

10.1007/978-3-642-40498-6_64 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 9783642404979

TweeTMT: A parallel microblog corpus

  • Vicente, I.S.
  • Alegría, I.
  • Aranberri, N.
  • España-Bonet, C.
  • Gamallo, P.
  • Oliveira, H.G.
  • Martínez, E.
  • Toral, A.
  • Zubiaga, A.
... Ver más Contraer

Proceedings of the 10th International Conference on Language Resources and Evaluation, LREC 2016 (p. 2936-2941) - 2016

Editor: European Language Resources Association (ELRA)

  • ISSN/ISBN 9782951740891

Turisbook: Social network of tourism with geographical information

  • García, E.
  • García, A.
  • De-Marcos, L.
  • Hilera, J.-R.

Communications in Computer and Information Science (p. 172-179) - 2010

10.1007/978-3-642-16318-0_20 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 9783642163173

Transforming UML-activity diagrams into imslearning design manifests using XMI and XSL

  • Hilera, J.R.
  • De-Marcos, L.
  • Gutiérrez, J.M.
  • Otón, S.
  • Barchino, R.
  • García, E.
  • Gutiérrez, J.A.
  • Martínez, J.J.
  • García, A.
... Ver más Contraer

Proceedings of the IADIS International Conference e-Learning 2011, Part of the IADIS Multi Conference on Computer Science and Information Systems 2011, MCCSIS 2011 (p. 422-424) - 2011

  • ISSN/ISBN 9789728939380

Transforming LOMPad to support IMS access for all v3.0

  • Oton, S.
  • Garcia, A.
  • Garcia, E.
  • Barchino, R.
  • Amado-Salvatierra, H.R.

Proceedings - IEEE 14th International Conference on Advanced Learning Technologies, ICALT 2014 (p. 599-600) - 2014

Editor: Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc.

10.1109/icalt.2014.175 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 9781479940387

Towards a methodology for curriculum development within an accessible virtual campus

  • Amado-Salvatierra, H.R.
  • Hernández, R.
  • García-Cabot, A.
  • García-López, E.
  • Batanero, C.
  • Otón, S.

Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics) (p. 338-341) - 2014

Editor: Springer Verlag

10.1007/978-3-319-08599-9_51 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 1611-3349

Tool for generation IMS-QTI v2.1 files with JavaServer faces

  • García, A.
  • Barchino, R.
  • De-Marcos, L.
  • García, E.
  • Hilera, J.-R.
  • Gutiérrez, J.-M.
  • Otón, S.
  • Martínez, J.-J.
  • Gutiérrez, J.-A.
... Ver más Contraer

Proceedings - 10th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies, ICALT 2010 (p. 627-628) - 2010

10.1109/icalt.2010.178 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 9780769540559

Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.

Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.

Este/a investigador/a no tiene proyectos de investigación.

Este/a investigador/a no tiene tesis dirigidas.

Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.

Última actualización de los datos: 16/09/23 18:07