García Gómez, Antonio

Actividades

Don't get mad, get persuasive!: anger management and persuasion in TV discourses

  • Antonio García Gómez

Alicante Journal of English Studies / Revista Alicantina de Estudios Ingleses: RAEI (p. 79-98) - 2009

Editor: Departamento de Filología Inglesa

10.14198/raei.2009.22.06 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 0214-4808

Violencia verbal en los medios de comunicación británicos: estudio de corpus

  • Antonio García Gómez

Babel A.F.I.A.L.: Aspectos de filología inglesa y alemana (p. 131-152) - 2008

Editor: Universidade de Vigo

  • ISSN/ISBN 1132-7332

Gender on the screen: A public point of view of private writing

  • Antonio García Gómez

Clepsydra: Revista de Estudios de Género y Teoría Feminista (p. 127-142) - 2008

Editor: Servicio de Publicaciones

  • ISSN/ISBN 1579-7902

Learning through WhatsApp: students’ beliefs, L2 pragmatic development and interpersonal relationships

  • García-Gómez, A.

Computer Assisted Language Learning (p. 1310-1328) - 2022

Editor: Routledge

10.1080/09588221.2020.1799822 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 1744-3210

British and American expressions of politeness in anger-evoking contexts: a cultural-relativistic approach

  • Antonio García Gómez

Cultura, lenguaje y representación = Culture, language and representation: revista de estudios culturales de la Universitat Jaume I = cultural studies journal of Universitat Jaume I (p. 145-160) - 2006

Editor: Servei de Comunicació i Publicacions

  • ISSN/ISBN 1697-7750

Appraisal and involvement: analysing the interpersonal semantics of American talkshow interaction

  • Antonio García Gómez

Círculo de lingüística aplicada a la comunicación (p. 3) - 2005

Editor: Departamento de Lengua Española y Teoría de la Literatura

  • ISSN/ISBN 1576-4737

'You look terrific!' Social evaluation and relationships in online compliments

  • Maíz-Arévalo, C.
  • García-Gómez, A.

Discourse Studies (p. 735-760) - 2013

10.1177/1461445613490011 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 1461-4456

Perceptions of assertiveness among women: Triggering and managing conflict in reality television

  • García-Gómez, A.

Discourse and Communication (p. 379-399) - 2012

10.1177/1750481312457500 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 1750-4813

Disembodiment and cyberspace: Gendered discourses in female teenagers' personal information disclosure

  • Gómez, A.G.

Discourse and Society (p. 135-160) - 2010

10.1177/0957926509353844 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 0957-9265

Discursive representation of masculinity and femininity in Tinder and Grindr: Hegemonic masculinity, feminine devaluation and femmephobia

  • García-Gómez, A.

Discourse and Society (p. 390-410) - 2020

Editor: SAGE Publications Ltd

10.1177/0957926520903523 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 1460-3624

Enseñar en el proyecto bilingüe: reflexiones y recursos para el profesor

  • Ana María Halbach
  • Antonio García Gómez
  • Raquel Fernández Fernández

2009

Editor: Badajoz : Abecedario, 2009

  • ISSN/ISBN 978-84-96560-74-1

Assertive behaviour and gender roles in interpersonal communication: a contrastive study

  • Antonio García Gómez

2008

Editor: Madrid : MELC, D.L. 2008

  • ISSN/ISBN 84-920682-9-9

Habla conflictiva como acción social: discurso y cognición

  • Antonio García Gómez

2007

Editor: Oviedo : Septem, 2007

  • ISSN/ISBN 978-84-96491-52-6

Exploring evaluative, emotive and persuasive strategies in discourse

  • Antonio García Gómez (coord.)
  • Mercedes Díez Prados (coord.)

2018

Editor: Universidad de Valencia = Universitat de València

  • ISSN/ISBN 978-84-9134-287-8

Sexting and hegemonic masculinity: Interrogating male sexual agency, empowerment and dominant gendered norms

  • García-Gómez, A.

Analyzing Digital Discourse: New Insights and Future Directions (p. 313-339) - 2018

Editor: Springer International Publishing

10.1007/978-3-319-92663-6_11 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 9783319926629

Cyberbullying and gender Exploring socially deviant behavioural practices among teenagers on Twitter

  • García-Gómez, A.

Discourse Approaches to Politics, Society and Culture (p. 177-197) - 2021

Editor: John Benjamins Publishing Company

10.1075/dapsac.92.08gar Ver en origen

  • ISSN/ISBN 9789027260055

Exploring evaluative, emotive and persuasive strategies in discourse: Introductory remarks

  • Antonio García Gómez
  • Mercedes Díez Prados

Exploring evaluative, emotive and persuasive strategies in discourse (p. 13-20) - 2018

Editor: Universidad de Valencia = Universitat de València

  • ISSN/ISBN 978-84-9134-287-8

Lexical encoding of gender relations and identities

  • Antonio García Gómez

Gender Perspectives on Vocabulary in Foreign and Second Languages (p. 238-263) - 2010

Editor: Palgrave Macmillan

10.1057/9780230274938 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 978-0-230-23262-4

Technoself-presentation on social networks: A gender-based approach

  • García-Gómez, A.

Handbook of Research on Technoself: Identity in a Technological Society (p. 416-432) - 2012

Editor: IGI Global

10.4018/978-1-4666-2211-1.ch021 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 9781466622111

Trabajando la agenda 2030: Design thinking, inteligencia emotional e igualdad de género

  • Antonio García Gómez

La tecnología como eje del cambio metodológico (p. 206-208) - 2020

Editor: UMA Editorial

  • ISSN/ISBN 978-84-1335-052-3

Aula invertida: pensamiento crítico, autodeterminación y motivación

  • Antonio García Gómez

La tecnología como eje del cambio metodológico (p. 209-212) - 2020

Editor: UMA Editorial

  • ISSN/ISBN 978-84-1335-052-3

Deconstructing "mean girls": impolite verbal behaviours, on/offline self-representations and evaluative beliefs

  • Antonio García Gómez

New insights into gendered discursive practices: language, gender and identity construction (p. 73-99) - 2014

Editor: Universitat de València

  • ISSN/ISBN 978-84-370-9267-6

Multidimensionalidad e inteligencias en el proceso de aprendizaje del inglés: actividad cognitiva, comunicativa y lingüística

  • Antonio García Gómez

25 años de lingüística en España. Hitos y retos (p. 59-66) - 2008

Editor: Servicio de Publicaciones

  • ISSN/ISBN 978-84-8371-714-1

Understanding media discourse: a pragmatic approach to positioning analysis in identity constructions

  • Antonio García Gómez

25 años de lingüística en España. Hitos y retos (p. 779-784) - 2008

Editor: Servicio de Publicaciones

  • ISSN/ISBN 978-84-8371-714-1

Turnos de habla y relaciones de poder en las disputas familiares

  • Antonio García Gómez

Actas del V Congreso de Lingüística General: León 5-8 de marzo de 2002 (p. 1175-1186) - 2004

Editor: Arco Libros

  • ISSN/ISBN 84-7635-577-7

On the existence of the follow-up move In spontaneous conversation

  • Antonio García Gómez
  • Carmen Maíz Arévalo
  • Begoña Núñez Perucha

Actas del XXV Congreso AEDEAN: [recurso electrónico] (p. 15) - 2001

Editor: Departamento de Filología Inglesa

Do you call yourself a man?: politeness strategies in conflict management

  • Antonio García Gómez

Actas del XXV Congreso AEDEAN: [recurso electrónico] (p. 20) - 2001

Editor: Departamento de Filología Inglesa

A Discursive Psychological approach to foreign language teaching:: a trainee Primary School Teachers case study

  • Antonio García Gómez

Aprendizaje de lenguas, uso del lenguaje y modelación cognitiva. Perspectivas aplicadas entre disciplinas: actas del XXIV Congreso Internacional de AESLA. [Recurso electrónico] (p. 46) - 2007

Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia

  • ISSN/ISBN 978-84-611-6897-2

Conflicting to be polite or being polite not to conflict:: a social constructuvist approach to the notion of FACE for the British and the American culture

  • Antonio García Gómez

Aprendizaje de lenguas, uso del lenguaje y modelación cognitiva. Perspectivas aplicadas entre disciplinas: actas del XXIV Congreso Internacional de AESLA. [Recurso electrónico] (p. 120) - 2007

Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia

  • ISSN/ISBN 978-84-611-6897-2

Estudio del habla conflictiva desde una perspectiva analítica discursiva

  • Antonio García Gómez

Comunicación, cognición, cibernétic@: actas (p. 288-295) - 2014

Editor: Ana Díaz Galán

  • ISSN/ISBN 978-84-616-8680-3

Topic management, persuasive strategies and aggressive behaviour in reality television

  • Antonio García Gómez

Comunicación, cognición, cibernétic@: actas (p. 716-724) - 2014

Editor: Ana Díaz Galán

  • ISSN/ISBN 978-84-616-8680-3

Enseñanza universitaria desde el corazón: Inteligencia emocional y competencias para la ciudadanía

  • Antonio García Gómez

Conference proceedings CIVINEDU 2020: 4th International Virtual Conference on Educational Research and Innovation September 23-24, 2020 (p. 28-29) - 2020

Editor: REDINE (Red de Investigación e Innovación Educativa)

  • ISSN/ISBN 978-84-09-22966-6

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Última actualización de los datos: 24/04/24 13:05