García Gómez, Antonio

Publications

A cognitive approach to topic management in verbal duels on American talkshows

  • Antonio García Gómez

Sell: studies in english language and linguistics (p. 145-170) - 2002

Editor: Departament de Filologia Anglesa i Alemanya

  • ISSN/ISBN 1139-6520

'Flipped learning' en el aula universitaria: aprendizaje acelerado, percepción del proceso de aprendizaje y autoestima del estudiante

  • Antonio García Gómez

Revista de filología y lingüística de la Universidad de Costa Rica (p. 227-246) - 2019

Editor: Universidad de Costa Rica

10.15517/rfl.v45i2.39115 View at source

  • ISSN/ISBN 0377-628X

"Edublogs": un enfoque globalizador de las competencias básicas en el currículo de lengua extranjera

  • Antonio García Gómez

Pulso: revista de educación (p. 117-137) - 2008

Editor: Escuela Universitaria Cardenal Cisneros

  • ISSN/ISBN 1577-0338

La inteligencia intrapersonal en el aula de inglés primaria: una medicina efectiva contra el fracaso escolar

  • Antonio García Gómez

Pulso: revista de educación (p. 59-75) - 2006

Editor: Escuela Universitaria Cardenal Cisneros

  • ISSN/ISBN 1577-0338

Aprendizaje inverso y motivación en el aula universitaria

  • Antonio García Gómez

Pulso: revista de educación (p. 199-218) - 2016

Editor: Escuela Universitaria Cardenal Cisneros

  • ISSN/ISBN 1577-0338

T(w)een sexting and sexual behaviour: (d)evaluating the feminine other

  • García-Gómez, A.

Psychology and Sexuality (p. 115-127) - 2022

Editor: Routledge

10.1080/19419899.2019.1699154 View at source

  • ISSN/ISBN 1941-9902

Analysing casual talk: Topic as a structuring frame

  • Antonio García Gómez

Pragmalinguistica (p. 123-142) - 2000

Editor: Grupos de Investigación Estudios de Pragmalinguistica y Semainein

  • ISSN/ISBN 1133-682X

La implantación de proyectos educativos bilingües en la Comunidad de Madrid: las expectativas del profesorado antes de iniciar el proyecto

  • Carmen Pena Díaz
  • Raquel Fernández Fernández
  • Antonio García Gómez
  • Ana María Halbach

Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras (p. 161-173) - 2005

Editor: Departamento de Didáctica de la Lengua y la Literatura

10.30827/digibug.29128 View at source

  • ISSN/ISBN 1697-7467

Sneaking gender into the EFL class

  • Antonio García Gómez

Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras (p. 77-90) - 2006

Editor: Departamento de Didáctica de la Lengua y la Literatura

  • ISSN/ISBN 1697-7467

Conversación de contacto en la tele-realidad: ¿"telebasura" o texto social?

  • Antonio García Gómez

Oralia: Análisis del discurso oral (p. 57-88) - 2008

Editor: Arco Libros

  • ISSN/ISBN 1575-1430

Enseñar en el proyecto bilingüe: reflexiones y recursos para el profesor

  • Ana María Halbach
  • Antonio García Gómez
  • Raquel Fernández Fernández

2009

Editor: Badajoz : Abecedario, 2009

  • ISSN/ISBN 978-84-96560-74-1

Assertive behaviour and gender roles in interpersonal communication: a contrastive study

  • Antonio García Gómez

2008

Editor: Madrid : MELC, D.L. 2008

  • ISSN/ISBN 84-920682-9-9

Habla conflictiva como acción social: discurso y cognición

  • Antonio García Gómez

2007

Editor: Oviedo : Septem, 2007

  • ISSN/ISBN 978-84-96491-52-6

Exploring evaluative, emotive and persuasive strategies in discourse

  • Antonio García Gómez (coord.)
  • Mercedes Díez Prados (coord.)

2018

Editor: Universidad de Valencia = Universitat de València

  • ISSN/ISBN 978-84-9134-287-8

Deconstructing "mean girls": impolite verbal behaviours, on/offline self-representations and evaluative beliefs

  • Antonio García Gómez

New insights into gendered discursive practices: language, gender and identity construction (p. 73-99) - 2014

Editor: Universitat de València

  • ISSN/ISBN 978-84-370-9267-6

Trabajando la agenda 2030: Design thinking, inteligencia emotional e igualdad de género

  • Antonio García Gómez

La tecnología como eje del cambio metodológico (p. 206-208) - 2020

Editor: UMA Editorial

  • ISSN/ISBN 978-84-1335-052-3

Aula invertida: pensamiento crítico, autodeterminación y motivación

  • Antonio García Gómez

La tecnología como eje del cambio metodológico (p. 209-212) - 2020

Editor: UMA Editorial

  • ISSN/ISBN 978-84-1335-052-3

Technoself-presentation on social networks: A gender-based approach

  • García-Gómez, A.

Handbook of Research on Technoself: Identity in a Technological Society (p. 416-432) - 2012

Editor: IGI Global

10.4018/978-1-4666-2211-1.ch021 View at source

  • ISSN/ISBN 9781466622111

Lexical encoding of gender relations and identities

  • Antonio García Gómez

Gender Perspectives on Vocabulary in Foreign and Second Languages (p. 238-263) - 2010

Editor: Palgrave Macmillan

10.1057/9780230274938 View at source

  • ISSN/ISBN 978-0-230-23262-4

Exploring evaluative, emotive and persuasive strategies in discourse: Introductory remarks

  • Antonio García Gómez
  • Mercedes Díez Prados

Exploring evaluative, emotive and persuasive strategies in discourse (p. 13-20) - 2018

Editor: Universidad de Valencia = Universitat de València

  • ISSN/ISBN 978-84-9134-287-8

Cyberbullying and gender Exploring socially deviant behavioural practices among teenagers on Twitter

  • García-Gómez, A.

Discourse Approaches to Politics, Society and Culture (p. 177-197) - 2021

Editor: John Benjamins Publishing Company

10.1075/dapsac.92.08gar View at source

  • ISSN/ISBN 9789027260055

Sexting and hegemonic masculinity: Interrogating male sexual agency, empowerment and dominant gendered norms

  • García-Gómez, A.

Analyzing Digital Discourse: New Insights and Future Directions (p. 313-339) - 2018

Editor: Springer International Publishing

10.1007/978-3-319-92663-6_11 View at source

  • ISSN/ISBN 9783319926629

El desarrollo del emprendimiento social en estudios ingleses y lenguas modernas y traducción

  • Mercedes Díez Prados
  • Antonio García Gómez

XV Foro internacional sobre la evaluación de la calidad de la investigación y de la educación superior: (FECIES), 2018 (p. 645-651) - 2018

Editor: Asociación Española de Psicología Conductual AEPC

  • ISSN/ISBN 978-84-09-02098-0

The semantics of conflict talk: encoding attitude in British and Spanish talkshow conflictual episodes

  • Antonio García Gómez

Studies in contrastive linguistics.: proceedings of the 2nd International Contrastive Linguistics Conference, Santiago de Compostela, October, 2001 (p. 437-444) - 2002

Editor: Servicio de Publicaciones = Servizo de Publicacións

  • ISSN/ISBN 84-9750-027-X

Serivicios al desarrollo y servicios ambientales en el Parque Natural de la Sierra Norte de Sevilla

  • Javier Navarro Luna
  • Antonio García Gómez

Servicios y transportes en el desarrollo territorial de España (p. 483-493) - 2003

Editor: Secretariado de Publicaciones

  • ISSN/ISBN 84-472-0526-6

Tribulations of the teenage female self in personal weblogs: a contrastive study

  • Antonio García Gómez

Modos y formas de la comunicación humana (p. 675-680) - 2010

Editor: Ediciones de la Universidad de Castilla-La Mancha

  • ISSN/ISBN 978-84-8427-759-0

Acciones de concienciación social. De la planificación a la implementación de los ODS en las humanidades

  • Antonio García Gómez

La transformación digital de la universidad: XI CIDU Congreso Iberoamericano de Docencia Universitaria (p. 1041-1051) - 2021

Editor: Universidad de La Laguna

  • ISSN/ISBN 978-84-09-27632-5

Men and women: two worlds in conflicting

  • Antonio García Gómez

Estudios de la mujer en el ámbito de los países de habla inglesa (p. 293-304) - 2001

Editor: Universidad Complutense de Madrid

  • ISSN/ISBN 84-699-4683-8

The Social Psychological Approach to Emotional and Conflict Expression

  • Antonio García Gómez

Discursos e identidades: Estudios de la mujer V (p. 65-75) - 2005

Editor: C.E.R.S.A.

  • ISSN/ISBN 84-89456-81-X

Enseñanza universitaria desde el corazón: Inteligencia emocional y competencias para la ciudadanía

  • Antonio García Gómez

Conference proceedings CIVINEDU 2020: 4th International Virtual Conference on Educational Research and Innovation September 23-24, 2020 (p. 28-29) - 2020

Editor: REDINE (Red de Investigación e Innovación Educativa)

  • ISSN/ISBN 978-84-09-22966-6

El docente como dinamizador del aprendizaje a través del aula invertida

  • Antonio García Gómez

Conference proceedings CIVINEDU 2020: 4th International Virtual Conference on Educational Research and Innovation September 23-24, 2020 (p. 22-23) - 2020

Editor: REDINE (Red de Investigación e Innovación Educativa)

  • ISSN/ISBN 978-84-09-22966-6

Estudio del habla conflictiva desde una perspectiva analítica discursiva

  • Antonio García Gómez

Comunicación, cognición, cibernétic@: actas (p. 288-295) - 2014

Editor: Ana Díaz Galán

  • ISSN/ISBN 978-84-616-8680-3

This researcher has no working papers.

This researcher has no technical reports.

This researcher has no research projects.

This researcher has no supervised thesis.

This researcher has no patents or software licenses.

Last data update: 4/24/24 1:05 PM