Halbach, Ana María

Publications

Finding out about students' learning strategies by looking at their diaries: A case study

  • Halbach, A.

System (p. 85-96) - 2000

Editor: Elsevier Ltd

10.1016/s0346-251x(99)00062-7 View at source

  • ISSN/ISBN 0346-251X

La lengua inglesa en la nueva universidad española del EEES

  • Ana María Halbach
  • Luis Alberto Lázaro Lafuente
  • Javier Pérez Guerra

Revista de educación (p. 105-132) - 2013

Editor: Secretaría General de Educación y Formación Profesional

  • ISSN/ISBN 0034-8082

Una metodología para la enseñanza bilingüe en la etapa de Primaria

  • Ana María Halbach

Revista de educación (p. 455-466) - 2008

Editor: Secretaría General de Educación y Formación Profesional

  • ISSN/ISBN 0034-8082

Sex War, Communism and Mental Illness: The problem of communication in Doris Lessing's The Golden Notebbook

  • Ana María Halbach

Revista de Filología de la Universidad de La Laguna (p. 153-160) - 1994

Editor: Servicio de Publicaciones

  • ISSN/ISBN 0212-4130

Inglés en tiempos de CLIL: propuesta para una nueva metodología para las clases de inglés

  • Ana María Halbach

Revista Padres y Maestros / Journal of Parents and Teachers (p. 6-10) - 2019

Editor: Centro Fonseca

10.14422/pym.i378.y2019.001 View at source

  • ISSN/ISBN 0210-4679

A literacy approach to language teaching: a proposal for FL teaching in CLIL contexts

  • Ana María Halbach

Pulso: revista de educación (p. 205-223) - 2018

Editor: Escuela Universitaria Cardenal Cisneros

  • ISSN/ISBN 1577-0338

La implantación de proyectos educativos bilingües en la Comunidad de Madrid: las expectativas del profesorado antes de iniciar el proyecto

  • Carmen Pena Díaz
  • Raquel Fernández Fernández
  • Antonio García Gómez
  • Ana María Halbach

Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras (p. 161-173) - 2005

Editor: Departamento de Didáctica de la Lengua y la Literatura

10.30827/digibug.29128 View at source

  • ISSN/ISBN 1697-7467

A pluriliteracies approach to content and language integrated learning – mapping learner progressions in knowledge construction and meaning-making

  • Meyer, O.
  • Coyle, D.
  • Halbach, A.
  • Schuck, K.
  • Ting, T.

Language, Culture and Curriculum (p. 41-57) - 2015

Editor: Routledge

10.1080/07908318.2014.1000924 View at source

  • ISSN/ISBN 0790-8318

Exporting methodologies: The reflective approach in teacher training

  • Halbach, A.

Language, Culture and Curriculum (p. 243-250) - 2002

10.1080/07908310208666648 View at source

  • ISSN/ISBN 0790-8318

Inching towards literacy in Madrid’s primary schools: a survey of school-wide projects

  • Halbach, A.
  • Candel Bormann, D.

Language and Education (p. 416-430) - 2019

Editor: Routledge

10.1080/09500782.2019.1622712 View at source

  • ISSN/ISBN 0950-0782

Enseñar en el proyecto bilingüe: reflexiones y recursos para el profesor

  • Ana María Halbach
  • Antonio García Gómez
  • Raquel Fernández Fernández

2009

Editor: Badajoz : Abecedario, 2009

  • ISSN/ISBN 978-84-96560-74-1

Don't worry, mun and dad--, I will speak English!: la guía del bilingüismo del British Council School

  • M. Van Wechem
  • Ana María Halbach

2014

Editor: British Council

  • ISSN/ISBN 978-84-16092-27-7

Retos de la educación bilingüe

  • Ana María Halbach
  • Richard Johnstone

2011

Editor: Subdirección General de Documentación y Publicaciones

  • ISSN/ISBN 978-84-369-5178-3

The Literacy Approach to Teaching Foreign Languages

  • Halbach, A.

(p. 1-108) - 2022

Editor: Springer International Publishing

10.1007/978-3-030-94879-5 View at source

  • ISSN/ISBN 9783030948788

English language teaching goes CLIL: Fostering literacy and language development in secondary schools in Spain

  • Halbach, A.

The Routledge Handbook of Language Education Curriculum Design (p. 175-189) - 2019

Editor: Taylor and Francis

  • ISSN/ISBN 9781138958579

The contribution of thematic distribution to the cohesion of texts: thematic progression in writings of EFL students

  • María Rosa Cabellos Castilla
  • Mercedes Díez Prados
  • Ana María Halbach

Research in academic English: communicative skills and strategies in the university context (p. 79-106) - 2002

Editor: Editorial Universidad de Alcalá

  • ISSN/ISBN 84-8138-538-7

Student difficulties with writting: a look at cohesion

  • Mercedes Díez Prados
  • Ana María Halbach
  • Cristina Rivas Campoamor

Research in academic English: communicative skills and strategies in the university context (p. 69-78) - 2002

Editor: Editorial Universidad de Alcalá

  • ISSN/ISBN 84-8138-538-7

Towards a new valuation of " trivial literature "

  • Ana María Halbach

Marginal discourse (p. 153-160) - 1993

Editor: Editorial Universidad de Alcalá

  • ISSN/ISBN 978-84-8138-023-1

"Trying to open up trainees thinking": changing beliefs of student teachers

  • Ana María Halbach

Enfoques teóricos y prácticos de las lenguas aplicadas a las ciencias y a las tecnologías (p. 136-141) - 1999

Editor: Universidad de Cádiz

  • ISSN/ISBN 84-89609-32-2

Codeswitching in a bilingual family: power and sympathy

  • Ana María Halbach

El discurso artístico norte y sur: eurocentrismo y transculturalismos (p. 171-181) - 1998

Editor: Servicio de Publicaciones

  • ISSN/ISBN 84-8317-128-7

Exporting Methodologies: The Reflective Approach in Teacher Training

  • Halbach, A.

Context and Culture in Language Teaching and Learning (p. 51-58) - 2003

Editor: Channel View Publications

  • ISSN/ISBN 1853596574

From the Classroom to University and Back: Teacher Training for CLIL in Spain at the Universidad de Alcalá

  • Ana María Halbach

CLIL in Spain: implementation, results and teacher training (p. 243-256) - 2010

Editor: Cambridge Scholars Publishing

  • ISSN/ISBN 978-1-4438-1857-5

First Encounters with Novels in a Foreign Language

  • Michael Harris
  • Luis Alberto Lázaro Lafuente
  • Ana María Halbach

Lenguas para fines específicos (VI): investigación y enseñanza (p. 303-314) - 1999

Editor: Editorial Universidad de Alcalá

  • ISSN/ISBN 84-89383-53-7

Enhancing student performance: strategy training and ESP

  • Ana María Halbach

Lenguas para fines específicos (V): investigación y enseñanza (p. 79-84) - 1996

Editor: Editorial Universidad de Alcalá

  • ISSN/ISBN 84-8138-167-5

Who teaches teachers' language?

  • Ana María Halbach

Lenguas para fines especificos (VII): investigación y enseñanza (p. 321-326) - 2002

Editor: Editorial Universidad de Alcalá

  • ISSN/ISBN 84-8138-486-0

Aprendizaje autónomo y Universidad: un estudio de aplicación

  • Ana María Halbach

Adquisición y aprendizaje de lenguas segundas y sus literaturas : actas del I Congreso Internacional "Adquisición e aprendizaxe das linguas segundas e as súas literaturas" : (Universidade de Santiago de Compostela, Campus de Lugo, septiembre de 1995) (p. 135-148) - 1995

Editor: Servicio de Publicaciones = Servizo de Publicacións

  • ISSN/ISBN 84-8121-622-4

Self-assessment at the core of autonomous learning: a case study

  • Ana María Halbach

Actas del I Simposio Internacional de Didáctica de la Lengua y Literatura L1 y L2 (p. 72-77) - 1997

Editor: Servicio de Publicaciones

  • ISSN/ISBN 84-7801-376-8

Heterogeneidad y contradicciones en los procesos de verificación del nivel de inglés de las universidades españolas

  • Ana María Halbach
  • Luis Alberto Lázaro Lafuente
  • Javier Pérez Guerra

A view from the south: contemporary English and American studies (p. 33) - 2011

Editor: Universidad de Almería

  • ISSN/ISBN 9788469469910

This researcher has no working papers.

This researcher has no technical reports.

This researcher has no research projects.

This researcher has no supervised thesis.

This researcher has no patents or software licenses.

Last data update: 4/24/24 1:18 PM