GONZALEZ LAMAS, JARA

Actividades

Student participation: between the twilight of the liberal model of democracy and the rise of neoliberal policies

  • García-Pérez, D.
  • González-Lamas, J.

Pedagogy, Culture and Society (p. 225-245) - 2025

Editor: Routledge

10.1080/14681366.2023.2243318 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 1747-5104

A critical review of positive education: challenges and limitations

  • Cabanas, E.
  • González-Lamas, J.

Social Psychology of Education (p. 1249-1272) - 1/10/2022

Editor: Springer Science and Business Media B.V.

10.1007/s11218-022-09721-7 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 1573-1928

Varieties of Happiness: Mapping Lay Conceptualizations of Happiness in a Spanish Sample

  • Cabanas, E.
  • González-Lamas, J.

Psychological Reports (p. 688-720) - 1/04/2022

Editor: SAGE Publications Inc.

10.1177/00332941221133011 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 1558-691X

Felicidad y educación: déficits científicos y sesgos ideológicos de la “educación positiva”

  • Cabanas Díaz, Edgar
  • González-Lamas, Jara

Teoría de la educación (p. 65-85) - 2021

Editor: Ediciones Universidad de Salamanca

10.14201/teri.25433 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 1130-3743

Research in moral education: The contribution of P4C to the moral growth of students

  • Garcia-Moriyon, Felix
  • Gonzalez-Lamas, Jara
  • Botella, Juan
  • Gonzalez Vela, Javier
  • Miranda-Alonso, Tomas
  • Palacios, Antonio
  • Robles-Loro, Rafael
... Ver más Contraer

Education Sciences - 1/4/2020

Editor: MDPI AG

10.3390/educsci10040119 Ver en origen

  • ISSN 22277102
  • ISSN/ISBN 2227-7102

Improving Written Argumentative Synthesis by Teaching the Integration of Conflicting Information from Multiple Sources

  • Mateos, Mar
  • Martin, Elena
  • Cuevas, Isabel
  • Villalon, Ruth
  • Martinez, Isabel
  • Gonzalez-Lamas, Jara

Cognition And Instruction (p. 119-138) - 3/4/2018

Editor: Routledge

10.1080/07370008.2018.1425300 Ver en origen

  • ISSN 1532690X
  • ISSN/ISBN 0737-0008

Arguing from sources: design and evaluation of a programme to improve written argumentation and its impact according to students’ writing beliefs

  • González Lamas, Jara
  • Mateos Sanz, M Mar
  • Cuevas Fernández, Isabel

Infancia Y Aprendizaje (p. 49-83) - 2/1/2016

Editor: Fundación Infancia y Aprendizaje

10.1080/02103702.2015.1111606 Ver en origen

  • ISSN 02103702
  • ISSN/ISBN 0210-3702

Collaborative writing of argumentative syntheses from multiple sources: The role of writing beliefs and strategies in addressing controversy

  • Cuevas I
  • Mateos M
  • Martín E
  • Luna M
  • Martín A
  • Solari M
  • González-Lamas J
  • Martínez I
... Ver más Contraer

Journal Of Writing Research (p. 205-226) - 1/1/2016

Editor: University of Antwerp

10.17239/jowr-2016.08.02.02 Ver en origen

  • ISSN 20301006
  • ISSN/ISBN 2294-3307

Este/a investigador/a no tiene libros.

Este/a investigador/a no tiene capítulos de libro.

Mejorando las estrategias y las programaciones didácticas de docentes en formación para enseñar a escribir síntesis argumentativas en ESO

  • Jara González Lamas
  • Isabel Cuevas
  • J. A. Núñez
  • Isabel Martínez Álvarez
  • Elena Martín
  • Mª Luz Fernández
  • María Luna
... Ver más Contraer

Bienestar psicológico y digitalización. El gran reto de la psicología hoy: actas del XI Congreso Internacional de Psicología y Educación (p. 2150-2159) - 2023

Editor: Dykinson

  • ISSN/ISBN 978-84-1170-366-6

Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.

Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.

Este/a investigador/a no tiene proyectos de investigación.

Argumentar a partir de fuentes: Diseño y evaluación de un programa para mejorar la escritura de síntesis argumentativas en educación secundaria

  • María del Mar Mateos Sanz (Director)
  • Isabel Cuevas Fernández (Director) Doctorando: Jara González Lamas

1/1/2015

Defensa realizada en: Universidad Autónoma de Madrid

Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.

Última actualización de los datos: 24/11/25 18:19