GONZALEZ LAMAS, JARA
Actividades
- Artículos 8
- Libros 0
- Capítulos de libro 0
- Congresos 1
- Documentos de trabajo 0
- Informes técnicos 0
- Proyectos de investigación 0
- Tesis dirigidas 1
- Patentes o licencias de software 0
Student participation: between the twilight of the liberal model of democracy and the rise of neoliberal policies
- García-Pérez, D.
- González-Lamas, J.
Pedagogy, Culture and Society (p. 225-245) - 2025
Editor: Routledge
10.1080/14681366.2023.2243318 Ver en origen
- ISSN/ISBN 1747-5104
A critical review of positive education: challenges and limitations
- Cabanas, E.
- González-Lamas, J.
Social Psychology of Education (p. 1249-1272) - 1/10/2022
Editor: Springer Science and Business Media B.V.
10.1007/s11218-022-09721-7 Ver en origen
- ISSN/ISBN 1573-1928
Varieties of Happiness: Mapping Lay Conceptualizations of Happiness in a Spanish Sample
- Cabanas, E.
- González-Lamas, J.
Psychological Reports (p. 688-720) - 1/04/2022
Editor: SAGE Publications Inc.
10.1177/00332941221133011 Ver en origen
- ISSN/ISBN 1558-691X
Felicidad y educación: déficits científicos y sesgos ideológicos de la “educación positiva”
- Cabanas Díaz, Edgar
- González-Lamas, Jara
Teoría de la educación (p. 65-85) - 2021
Editor: Ediciones Universidad de Salamanca
10.14201/teri.25433 Ver en origen
- ISSN/ISBN 1130-3743
Research in moral education: The contribution of P4C to the moral growth of students
- Garcia-Moriyon, Felix
- Gonzalez-Lamas, Jara
- Botella, Juan
- Gonzalez Vela, Javier
- Miranda-Alonso, Tomas
- Palacios, Antonio
- Robles-Loro, Rafael
Education Sciences - 1/4/2020
Editor: MDPI AG
10.3390/educsci10040119 Ver en origen
- ISSN 22277102
- ISSN/ISBN 2227-7102
Improving Written Argumentative Synthesis by Teaching the Integration of Conflicting Information from Multiple Sources
- Mateos, Mar
- Martin, Elena
- Cuevas, Isabel
- Villalon, Ruth
- Martinez, Isabel
- Gonzalez-Lamas, Jara
Cognition And Instruction (p. 119-138) - 3/4/2018
Editor: Routledge
10.1080/07370008.2018.1425300 Ver en origen
- ISSN 1532690X
- ISSN/ISBN 0737-0008
Arguing from sources: design and evaluation of a programme to improve written argumentation and its impact according to students’ writing beliefs
- González Lamas, Jara
- Mateos Sanz, M Mar
- Cuevas Fernández, Isabel
Infancia Y Aprendizaje (p. 49-83) - 2/1/2016
Editor: Fundación Infancia y Aprendizaje
10.1080/02103702.2015.1111606 Ver en origen
- ISSN 02103702
- ISSN/ISBN 0210-3702
Collaborative writing of argumentative syntheses from multiple sources: The role of writing beliefs and strategies in addressing controversy
- Cuevas I
- Mateos M
- Martín E
- Luna M
- Martín A
- Solari M
- González-Lamas J
- Martínez I
Journal Of Writing Research (p. 205-226) - 1/1/2016
Editor: University of Antwerp
10.17239/jowr-2016.08.02.02 Ver en origen
- ISSN 20301006
- ISSN/ISBN 2294-3307
Este/a investigador/a no tiene libros.
Este/a investigador/a no tiene capítulos de libro.
Mejorando las estrategias y las programaciones didácticas de docentes en formación para enseñar a escribir síntesis argumentativas en ESO
- Jara González Lamas
- Isabel Cuevas
- J. A. Núñez
- Isabel Martínez Álvarez
- Elena Martín
- Mª Luz Fernández
- María Luna
Bienestar psicológico y digitalización. El gran reto de la psicología hoy: actas del XI Congreso Internacional de Psicología y Educación (p. 2150-2159) - 2023
Editor: Dykinson
- ISSN/ISBN 978-84-1170-366-6
Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.
Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.
Este/a investigador/a no tiene proyectos de investigación.
Argumentar a partir de fuentes: Diseño y evaluación de un programa para mejorar la escritura de síntesis argumentativas en educación secundaria
- María del Mar Mateos Sanz (Director)
- Isabel Cuevas Fernández (Director) Doctorando: Jara González Lamas
1/1/2015
Defensa realizada en: Universidad Autónoma de Madrid
- Dialnet
- iMarina
Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.
Perfiles de investigador/a
-
ORCID
-
Dialnet id

