GIL PELLUCH, LAURA

Actividades

Reading comprehension and working memory's executive processes: An intervention study in primary school students

  • García-Madruga, J.A.
  • Elosúa, M.R.
  • Gil, L.
  • Gómez-Veiga, I.
  • Vila, J.O.
  • Orjales, I.
  • Contreras, A.
  • Rodríguez, R.
  • Melero, M.A.
  • Duque, G.
... Ver más Contraer

Reading Research Quarterly (p. 155-174) - 04/2013

10.1002/rrq.44 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 0034-0553

Prueba de competencia lectora para educación secundaria (Complec)

  • Llorens Tatay, Ana Cristina
  • Gil Pelluch, Laura
  • Vidal-Abarca Gámez, Eduardo
  • Martínez Giménez, Tomás
  • Mañá Lloria, Amelia
  • Gilabert Pérez, Ramiro

Psicothema (p. 808-817) - 2011

Editor: Colegio Oficial de Psicólogos del Principado de Asturias

  • ISSN/ISBN 0214-9915

Toma de notas en lectura de textos múltiples: análisis de diferencias individuales

  • Gil Pelluch, Laura
  • Ávila Clemente, Vicenta
  • Ferrer Manchón, Antonio M.

Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje (p. 449-464) - 2011

Editor: Fundación Infancia y Aprendizaje

10.1174/021037011797898476 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 0210-3702

Recording online processes in task-oriented reading with Read&Answer

  • Vidal-Abarca, E.
  • Martinez, T.
  • Salmerón, L.
  • Cerdán, R.
  • Gilabert, R.
  • Gil, L.
  • Mañá, A.
  • Llorens, A.C.
  • Ferris, R.
... Ver más Contraer

Behavior Research Methods (p. 179-192) - 03/2011

10.3758/s13428-010-0032-1 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 1554-351X

Individual Differences for Self-Regulating Task-Oriented Reading Activities

  • Vidal-Abarca, E.
  • Mañá, A.
  • Gil, L.

Journal of Educational Psychology (p. 817-826) - 11/2010

10.1037/a0020062 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 0022-0663

Summary versus argument tasks when working with multiple documents: Which is better for whom?

  • Gil, L.
  • Bråten, I.
  • Vidal-Abarca, E.
  • Strømsø, H.I.

Contemporary Educational Psychology (p. 157-173) - 07/2010

10.1016/j.cedpsych.2009.11.002 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 0361-476X

Comprehension effects of signalling relationships between documents in search engines

  • Salmerón, L.
  • Gil, L.
  • Bråten, I.
  • Strømsø, H.

Computers in Human Behavior (p. 419-426) - 05/2010

10.1016/j.chb.2009.11.013 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 0747-5632

Understanding and integrating multiple science texts: Summary tasks are sometimes better than argument tasks

  • Gil, L.
  • Br̊ten, I.
  • Vidal-Abarca, E.
  • Strømsø, H.I.

Reading Psychology (p. 30-68) - 03/2010

10.1080/02702710902733600 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 0270-2711

On-line assessment of comprehension processes

  • Martínez Giménez, Tomás
  • Vidal-Abarca Gámez, Eduardo
  • Gil Pelluch, Laura
  • Gilabert Pérez, Ramiro

The Spanish Journal of Psychology (p. 308-319) - 2009

Editor: Facultad de Psicología

10.1017/s1138741600001700 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 1138-7416

Papel de los procesos metacognitivos en una tarea de pregunta-respuesta con textos escritos

  • Mañá Lloria, Amelia
  • Vidal-Abarca Gámez, Eduardo
  • Domínguez Núñez, Catalina
  • Gil Pelluch, Laura
  • Cerdán Otero, Raquel

Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje (p. 553-566) - 2009

Editor: Fundación Infancia y Aprendizaje

10.1174/021037009789610412 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 0210-3702

Effects of personal epistemology beliefs, task conditions and prior knowledge on understanding of multiple texts

  • Gil Pelluch, Laura

2009

Editor: València : Universitat de València, Servei de Publicacions, 2009

  • ISSN/ISBN 978-84-370-7488-7

The Role of Different Task Instructions and Reader Characteristics When Learning From Multiple Expository Texts

  • Braten, Ivar
  • Gil, Laura
  • Stromso, Helge I.

Text Relevance and Learning from Text (p. 95-122) - 1/01/2011

Editor: INFORMATION AGE PUBLISHING-IAP

  • ISSN/ISBN 978-1-61735-529-5

Text Relevance and Learning from Text

  • Cerdan, Raquel
  • Gil, Laura
  • Vidal-Abarca, Eduardo

Question-Driven Processing in Single and Multiple Texts (p. 295-319) - 1/01/2011

Editor: INFORMATION AGE PUBLISHING-IAP

  • ISSN/ISBN 978-1-61735-529-5

Desarrollo cognitivo y procesos de aprendizaje

  • Gil Pelluch, Laura
  • Cerdán Otero, Raquel

Aprendizaje y desarrollo de la personalidad (p. 45-70) - 2010

Editor: Alianza

  • ISSN/ISBN 978-84-206-6942-7

Aprendizaje en estudiantes con discapacidades, transtornos del desarrollo y dificultades de aprendizaje

  • Ferrer, Antonio
  • Cerdán Otero, Raquel
  • Gil Pelluch, Laura

Aprendizaje y desarrollo de la personalidad (p. 243-272) - 2010

Editor: Alianza

  • ISSN/ISBN 978-84-206-6942-7

Este/a investigador/a no tiene congresos.

Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.

Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.

Este/a investigador/a no tiene proyectos de investigación.

Este/a investigador/a no tiene tesis dirigidas.

Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.

Última actualización de los datos: 9/11/25 11:35