GIL PELLUCH, LAURA
Actividades
- Artículos 19
- Libros 1
- Capítulos de libro 4
- Congresos 0
- Documentos de trabajo 0
- Informes técnicos 0
- Proyectos de investigación 0
- Tesis dirigidas 0
- Patentes o licencias de software 0
Reading comprehension and working memory's executive processes: An intervention study in primary school students
- García-Madruga, J.A.
- Elosúa, M.R.
- Gil, L.
- Gómez-Veiga, I.
- Vila, J.O.
- Orjales, I.
- Contreras, A.
- Rodríguez, R.
- Melero, M.A.
- Duque, G.
Reading Research Quarterly (p. 155-174) - 04/2013
- ISSN/ISBN 0034-0553
Prueba de competencia lectora para educación secundaria (Complec)
- Llorens Tatay, Ana Cristina
- Gil Pelluch, Laura
- Vidal-Abarca Gámez, Eduardo
- Martínez Giménez, Tomás
- Mañá Lloria, Amelia
- Gilabert Pérez, Ramiro
Psicothema (p. 808-817) - 2011
Editor: Colegio Oficial de Psicólogos del Principado de Asturias
- ISSN/ISBN 0214-9915
Toma de notas en lectura de textos múltiples: análisis de diferencias individuales
- Gil Pelluch, Laura
- Ávila Clemente, Vicenta
- Ferrer Manchón, Antonio M.
Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje (p. 449-464) - 2011
Editor: Fundación Infancia y Aprendizaje
10.1174/021037011797898476 Ver en origen
- ISSN/ISBN 0210-3702
Recording online processes in task-oriented reading with Read&Answer
- Vidal-Abarca, E.
- Martinez, T.
- Salmerón, L.
- Cerdán, R.
- Gilabert, R.
- Gil, L.
- Mañá, A.
- Llorens, A.C.
- Ferris, R.
Behavior Research Methods (p. 179-192) - 03/2011
10.3758/s13428-010-0032-1 Ver en origen
- ISSN/ISBN 1554-351X
Individual Differences for Self-Regulating Task-Oriented Reading Activities
- Vidal-Abarca, E.
- Mañá, A.
- Gil, L.
Journal of Educational Psychology (p. 817-826) - 11/2010
10.1037/a0020062 Ver en origen
- ISSN/ISBN 0022-0663
Summary versus argument tasks when working with multiple documents: Which is better for whom?
- Gil, L.
- Bråten, I.
- Vidal-Abarca, E.
- Strømsø, H.I.
Contemporary Educational Psychology (p. 157-173) - 07/2010
10.1016/j.cedpsych.2009.11.002 Ver en origen
- ISSN/ISBN 0361-476X
Comprehension effects of signalling relationships between documents in search engines
- Salmerón, L.
- Gil, L.
- Bråten, I.
- Strømsø, H.
Computers in Human Behavior (p. 419-426) - 05/2010
10.1016/j.chb.2009.11.013 Ver en origen
- ISSN/ISBN 0747-5632
Understanding and integrating multiple science texts: Summary tasks are sometimes better than argument tasks
- Gil, L.
- Br̊ten, I.
- Vidal-Abarca, E.
- Strømsø, H.I.
Reading Psychology (p. 30-68) - 03/2010
10.1080/02702710902733600 Ver en origen
- ISSN/ISBN 0270-2711
On-line assessment of comprehension processes
- Martínez Giménez, Tomás
- Vidal-Abarca Gámez, Eduardo
- Gil Pelluch, Laura
- Gilabert Pérez, Ramiro
The Spanish Journal of Psychology (p. 308-319) - 2009
Editor: Facultad de Psicología
10.1017/s1138741600001700 Ver en origen
- ISSN/ISBN 1138-7416
Papel de los procesos metacognitivos en una tarea de pregunta-respuesta con textos escritos
- Mañá Lloria, Amelia
- Vidal-Abarca Gámez, Eduardo
- Domínguez Núñez, Catalina
- Gil Pelluch, Laura
- Cerdán Otero, Raquel
Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje (p. 553-566) - 2009
Editor: Fundación Infancia y Aprendizaje
10.1174/021037009789610412 Ver en origen
- ISSN/ISBN 0210-3702
Effects of personal epistemology beliefs, task conditions and prior knowledge on understanding of multiple texts
- Gil Pelluch, Laura
2009
Editor: València : Universitat de València, Servei de Publicacions, 2009
- ISSN/ISBN 978-84-370-7488-7
The Role of Different Task Instructions and Reader Characteristics When Learning From Multiple Expository Texts
- Braten, Ivar
- Gil, Laura
- Stromso, Helge I.
Text Relevance and Learning from Text (p. 95-122) - 1/01/2011
Editor: INFORMATION AGE PUBLISHING-IAP
- ISSN/ISBN 978-1-61735-529-5
Text Relevance and Learning from Text
- Cerdan, Raquel
- Gil, Laura
- Vidal-Abarca, Eduardo
Question-Driven Processing in Single and Multiple Texts (p. 295-319) - 1/01/2011
Editor: INFORMATION AGE PUBLISHING-IAP
- ISSN/ISBN 978-1-61735-529-5
Desarrollo cognitivo y procesos de aprendizaje
- Gil Pelluch, Laura
- Cerdán Otero, Raquel
Aprendizaje y desarrollo de la personalidad (p. 45-70) - 2010
Editor: Alianza
- ISSN/ISBN 978-84-206-6942-7
Aprendizaje en estudiantes con discapacidades, transtornos del desarrollo y dificultades de aprendizaje
- Ferrer, Antonio
- Cerdán Otero, Raquel
- Gil Pelluch, Laura
Aprendizaje y desarrollo de la personalidad (p. 243-272) - 2010
Editor: Alianza
- ISSN/ISBN 978-84-206-6942-7
Este/a investigador/a no tiene congresos.
Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.
Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.
Este/a investigador/a no tiene proyectos de investigación.
Este/a investigador/a no tiene tesis dirigidas.
Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.
Perfiles de investigador/a
-
ORCID
-
Dialnet id

