ROMAN GONZALEZ, MARCOS

Publications

La irrupción del factor universitario en el perfil del profesorado universitario

  • Arturo Galán González
  • Mª Angeles González Galán
  • Marcos Román González

Bordón: Revista de pedagogía (p. 133-148) - 2012

Editor: Sociedad Española de Pedagogía

  • ISSN/ISBN 0210-5934

Aprender a programar "APPS" como enriquecimiento curricular en alumnado de alta capacidad

  • Marcos Román González

Bordón: Revista de pedagogía (p. 135-155) - 2014

Editor: Sociedad Española de Pedagogía

10.13042/bordon.2014.66401 View at source

  • ISSN/ISBN 0210-5934

Preface

  • Ipenza, E.B.
  • Vílchez, W.C.
  • Condori, K.V.
  • Maravi, K.P.
  • Galarza, I.C.
  • Aburto, N.M.
  • Bazán, R.F.
  • Harlet, E.U.
  • Palomino, L.T.
  • Bravo, A.A.
  • Lliteras, A.B.
  • Yadav, A.
  • Fidalgo, A.
  • Granollers, A.
  • Sprock, A.S.
  • Myllyviita, A.
  • Moquillaza, A.
  • Climent-Ferrer, A.
  • Patino, A.
  • de la Torre, B.T.
  • Velázquez, B.B.
  • Gonzalez-González, C.
  • Cechinel, C.
  • Torres, D.
  • Gallardo, E.
  • Bordignon, F.
  • Otoya, F.F.
  • Peñalvo, F.G.
  • Reyes, H.C.
  • Luna-García, H.
  • Arteta, I.G.
  • Frango, I.
  • Montes, I.
  • Curioso, I.
  • Muñoz, J.
  • Lavonen, J.
  • Sanabria, J.
  • Maldonado-Mahauad, J.
  • Pow-Sang, J.A.
  • Machicao, J.
  • Ramos, J.C.
  • Ccalla, J.C.G.
  • Calleros, J.G.
  • Guerra, J.
  • Villalba-Condori, K.
  • Benites, L.E.H.
  • Marques, L.
  • Wong, L.-H.
  • Román-González, M.
  • del Pilar Ponce Aranibar, M.
  • Popescu, M.
  • Solís, M.Á.C.
  • Usart, M.
  • Le, N.-T.
  • Vega, O.A.
  • Torres-Carrion, P.
  • Avello, R.
  • Guerrero, R.A.
  • Costaguta, R.
  • Cano, S.
  • Cueto, S.
  • Suarez, S.E.
  • Gonzales, S.F.
  • Lam, T.
  • Delgado, V.A.
  • Mendez, Y.
... View more Collapse

CEUR Workshop Proceedings (p. 3) - 2020

Editor: CEUR-WS

  • ISSN/ISBN 1613-0073

Extending the nomological network of computational thinking with non-cognitive factors

  • Roman-Gonzalez, Marcos
  • Perez-Gonzalez, Juan-Carlos
  • Moreno-Leon, Jesus
  • Robles, Gregorio;

Computers In Human Behavior (p. 441-459) - 1/3/2018

Editor: Elsevier Ltd

10.1016/j.chb.2017.09.030 View at source

  • ISSN 07475632
  • ISSN/ISBN 0747-5632

Visual programming languages integrated across the curriculum in elementary school: A two year case study using "scratch" in five schools

  • Sáez-López, J.-M.
  • Román-González, M.
  • Vázquez-Cano, E.

Computers and Education (p. 129-141) - 2016

Editor: Elsevier Ltd

10.1016/j.compedu.2016.03.003 View at source

  • ISSN/ISBN 0360-1315

A cognitive definition of computational thinking in primary education

  • Tsarava, K.
  • Moeller, K.
  • Román-González, M.
  • Golle, J.
  • Leifheit, L.
  • Butz, M.V.
  • Ninaus, M.
... View more Collapse

Computers and Education - 2022

Editor: Elsevier Ltd

10.1016/j.compedu.2021.104425 View at source

  • ISSN/ISBN 0360-1315

Which cognitive abilities underlie computational thinking? Criterion validity of the Computational Thinking Test

  • Román-González, M.
  • Pérez-González, J.-C.
  • Jiménez-Fernández, C.

Computers in Human Behavior (p. 678-691) - 2017

Editor: Elsevier Ltd

10.1016/j.chb.2016.08.047 View at source

  • ISSN/ISBN 0747-5632

Comparing the psychometric properties of two primary school Computational Thinking (CT) assessments for grades 3 and 4: The Beginners' CT test (BCTt) and the competent CT test (cCTt)

  • El-Hamamsy, Laila
  • Zapata-Caceres, Maria
  • Marcelino, Pedro
  • Bruno, Barbara
  • Zufferey, Jessica Dehler
  • Martin-Barroso, Estefania
  • Roman-Gonzalez, Marcos;
... View more Collapse

Frontiers in Psychology - 12/12/2022

Editor: Frontiers Media S.A.

10.3389/fpsyg.2022.1082659 View at source

  • ISSN 16641078
  • ISSN/ISBN 1664-1078

Towards Data-Driven Learning Paths to Develop Computational Thinking with Scratch

  • Moreno-Leon, Jesus
  • Robles, Gregorio
  • Roman-Gonzalez, Marcos;

Ieee Transactions On Emerging Topics In Computing (p. 193-205) - 1/3/2020

Editor: IEEE Computer Society

10.1109/tetc.2017.2734818 View at source

  • ISSN 21686750
  • ISSN/ISBN 2168-6750

Collaborative Game-Based Environment and Assessment Tool for Learning Computational Thinking in Primary School: A Case Study

  • Zapata-Caceres, Maria
  • Martin-Barroso, Estefania
  • Roman-Gonzalez, Marcos;

Ieee Transactions On Learning Technologies (p. 576-589) - 1/10/2021

Editor: Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc.

10.1109/tlt.2021.3111108 View at source

  • ISSN 19391382
  • ISSN/ISBN 1939-1382

Ética para jóvenes: de persona a ciudadano

  • Marcos Román González

2006

Editor: Desclée de Brouwer

  • ISSN/ISBN 84-330-2044-7

Pedagogía diferencial y atención a la diversidad

  • Carmen Jiménez Fernández
  • Marcos Román González

Atención a la diversidad y Pedagogía Diferencial (p. 1) - 2019

Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia

  • ISSN/ISBN 9788436275728

Individualización, diferenciación y personalización en la sociedad digital

  • Marcos Román González
  • Mª Angeles González Galán

Atención a la diversidad y Pedagogía Diferencial (p. 10) - 2019

Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia

  • ISSN/ISBN 9788436275728

Diversidad afectivo-sexual y educación

  • Alberto Izquierdo Montero
  • Marcos Román González

Atención a la diversidad y Pedagogía Diferencial (p. 5) - 2019

Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia

  • ISSN/ISBN 9788436275728

Tendencias y agenda en la investigación del desarrollo del talento stem en la educación obligatoria

  • María Pilar Herce Palomares
  • Marcos Román González
  • Carmen Jiménez Fernández

Avances en Ciencias de la Educación: Investigación y práctica (p. 351-361) - 2020

Editor: Dykinson

  • ISSN/ISBN 978-84-1377-597-5

Combining Assessment Tools for a Comprehensive Evaluation of Computational Thinking Interventions

  • Román-González, Marcos
  • Moreno-León, Jesús
  • Robles, Gregorio

Computational Thinking Education (p. 79-98) - 2019

10.1007/978-981-13-6528-7_6 View at source

  • ISSN/ISBN 9789811365270

Toward a Theory (and Practice) of Multiple Computational Thinkings

  • Marcos Román González
  • Jesús Moreno León
  • Gregorio Robles

Computational Thinking Education in K–12: Artificial Intelligence Literacy and Physical Computing (p. 71-102) - 2022

Editor: MIT press

  • ISSN/ISBN 9780262368971

Educación del talento STEM (ciencia, tecnología, ingeniería y matemáticas) como impulso de los Objetivos de Desarrollo Sostenible (ODS)

  • María Pilar Herce Palomares
  • Marcos Román González

Estudios sobre innovación e investigación educativa (p. 537-549) - 2021

Editor: Dykinson

  • ISSN/ISBN 978-84-1377-303-2

Las plataformas virtuales: comunicación a través de los foros

  • Marcos Román González

Formación del profesorado en la sociedad digital: investigación e innovación y recursos didácticos (p. 143-173) - 2013

Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia

  • ISSN/ISBN 9788436267129

Elección de técnicas e instrumentos para la recogida de información

  • Marcos Román González

Guía para la elaboración de trabajos fin de máster de investigación educativa (p. 147-159) - 2021

Editor: Octaedro

  • ISSN/ISBN 978-84-18348-87-7

Análisis de censos, datos abiertos e indicadores

  • Marcos Román González

Investigación social desde la práctica educativa (p. 10) - 2019

Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia

  • ISSN/ISBN 9788436274011

Measuring computational thinking - Adapting a performance test and a self-assessment instrument for German-speaking countries

  • Guggemos, J.
  • Seufert, S.
  • Román-González, M.

16th International Conference on Cognition and Exploratory Learning in Digital Age, CELDA 2019 (p. 183-191) - 2019

Editor: IADIS Press

  • ISSN/ISBN 9789898533937

Developing Computational Thinking at School with Machine Learning: An exploration

  • Garcia JDR
  • Leon JM
  • Gonzalez MR
  • Robles G

2019 International Symposium On Computers In Education (Siie) - 1/1/2019

Editor: Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc.

10.1109/siie48397.2019.8970124 View at source

  • ISSN 24762172
  • ISSN/ISBN 9781728131825

Introducing Artificial Intelligence Fundamentals with LearningML: Artificial Intelligence made easy

  • Rodríguez-García JD
  • Moreno-León J
  • Román-González M
  • Robles G

ACM International Conference Proceeding Series (p. 18-20) - 1/1/2020

Editor: Association for Computing Machinery

10.1145/3434780.3436705 View at source

  • ISSN/ISBN 9781450388504

Specific Didactic Strategies Used for the Development of Computational Thinking in the Female Collective in Primary and Secondary Education: A Systematic Review Protocol

  • Torres-Torres, Y.-D.
  • Román-González, M.
  • Pérez-González, J.-C.

ACM International Conference Proceeding Series (p. 25-29) - 2021

Editor: Association for Computing Machinery

10.1145/3486011.3486414 View at source

  • ISSN/ISBN 9781450390668

Implementation of unplugged teaching activities to foster computational thinking skills in primary school from a gender perspective

  • Torres-Torres, Y.-D.
  • Román-González, M.
  • Pérez-González, J.-C.

ACM International Conference Proceeding Series (p. 209-215) - 2019

Editor: Association for Computing Machinery

10.1145/3362789.3362813 View at source

  • ISSN/ISBN 9781450371919

Does computational thinking correlate with personality? The non-cognitive side of computational thinking

  • Marcos R-G
  • Juan-Carlos P-G
  • Jesús M-L
  • Robles G

ACM International Conference Proceeding Series (p. 51-58) - 1/1/2016

Editor: Association for Computing Machinery, ACM

10.1145/3012430.3012496 View at source

  • ISSN/ISBN 9781450347471

Cognitive correlates of computational thinking: Evaluation of a blended unplugged/Plugged-in course

  • Tsarava, K.
  • Leifheit, L.
  • Ninaus, M.
  • Román-González, M.
  • Butz, M.V.
  • Golle, J.
  • Trautwein, U.
  • Moeller, K.
... View more Collapse

ACM International Conference Proceeding Series - 2019

Editor: Association for Computing Machinery

10.1145/3361721.3361729 View at source

  • ISSN/ISBN 9781450377041

Validity Evidence for the ‘Computational Thinking Test’ at the Upper-secondary Level Using IRT and CFA

  • Guggemos, Josef
  • Seufert, Sabine
  • Román González, Marcos

American Educational Research Association (AERA) Annual Meetin - 2020

Pensamento Computacional Desplugado: Ensino e Avaliação na Educação Primária Espanhola

  • Brackmann, Christian
  • Boucinha, Rafael Marimon
  • Román-González, Marcos
  • Barone, Dante Augusto Couto
  • Casali, Ana

Anais dos Workshops do VI Congresso Brasileiro de Informática na Educação (CBIE 2017) - 2017

10.5753/cbie.wcbie.2017.982 View at source

  • ISSN/ISBN 2316-8889

On the automatic assessment of computational thinking skills: A comparison with human experts

  • Moreno-León J
  • Harteveld C
  • Román-González M
  • Robles G

Conference on Human Factors in Computing Systems - Proceedings (p. 2788-2795) - 1/1/2017

Editor: Association for Computing Machinery

10.1145/3027063.3053216 View at source

  • ISSN/ISBN 9781450346566

This researcher has no working papers.

This researcher has no technical reports.

This researcher has no research projects.

Codigoalfabetización y pensamiento computacional en Educación Primaria y Secundaria: validación de un instrumento y evaluación de programas

  • Marcos Román González
  • Carmen Jiménez Fernández (dir. tes.)
  • Juan Carlos Pérez-González (dir. tes.)
  • María Pilar Colás Bravo (pres.)
  • José Luis García Llamas (secr.)
  • Javier Tourón Figueroa (voc.)

2016

Reading institution: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia

This researcher has no patents or software licenses.

Last data update: 8/12/23 3:05 AM