JORGE BOTANA, GUILLERMO DE

Actividades

Word maturity indices with latent semantic analysis: why, when, and where is Procrustes rotation applied?

  • Jorge-Botana G, Olmos R, Luzón JM

Wiley Interdisciplinary Reviews: Cognitive Science - 1/1/2018

Editor: Wiley-Blackwell

10.1002/wcs.1457 Ver en origen

  • ISSN 19395078
  • ISSN/ISBN 1939-5086

Análisis del tamaño y especificidad de los corpus en la evaluación de resúmenes mediante el LSA: un análisis comparativo entre LSA y jueces expertos

  • Olmos Albacete, Ricardo
  • León Cascón, José Antonio
  • Escudero, Inmaculada
  • Jorge-Botana, Guillermo

Revista signos: estudios de lingüística (p. 71-81) - 27/3/2009

Editor: Instituto de Literatura y Ciencias del Lenguaje

10.4067/s0718-09342009000100004 Ver en origen

  • ISSN 00350451
  • ISSN/ISBN 0035-0451

A Failed Cross-Validation Study on the Relationship between LIWC Linguistic Indicators and Personality: Exemplifying the Lack of Generalizability of Exploratory Studies

  • Martínez Huertas, José Ángel
  • Moreno, José David
  • Olmos, Ricardo
  • Martínez Mingo
  • Alejandro
  • Jorge Botana, Guillermo

Psych (p. 803-815) - 1/1/2022

Editor: MDPI

10.3390/psych4040059 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 2624-8611

Can personality traits be measured analyzing written language? A meta-analytic study on computational methods

  • Moreno JD
  • Martínez-Huertas J
  • Olmos R
  • Jorge-Botana G
  • Botella J

Personality And Individual Differences - 1/7/2021

Editor: Elsevier Ltd

10.1016/j.paid.2021.110818 Ver en origen

  • ISSN 01918869
  • ISSN/ISBN 0191-8869

How lexical ambiguity distributes activation to semantic neighbors: Some possible consequences within a computational framework

  • Jorge-Botana G
  • Olmos R

Mental Lexicon (p. 67-106) - 1/1/2014

Editor: John Benjamins Publishing Company

10.1075/ml.9.1.04jor Ver en origen

  • ISSN 18711340
  • ISSN/ISBN 1871-1375

Redundancy, isomorphism, and propagative mechanisms between emotional and amodal representations of words: A computational study

  • Martínez-Huertas J
  • Jorge-Botana G
  • Luzón JM
  • Olmos R

Memory and Cognition (p. 219-234) - 1/2/2021

Editor: Springer

10.3758/s13421-020-01086-6 Ver en origen

  • ISSN 0090502X
  • ISSN/ISBN 1532-5946

Using latent semantic analysis to grade brief summaries: A study exploring texts at different academic levels

  • Olmos R
  • León J
  • Jorge-Botana G
  • Escudero I

Literary and Linguistic Computing (p. 388-403) - 1/9/2013

10.1093/llc/fqs065 Ver en origen

  • ISSN 02681145
  • ISSN/ISBN 0268-1145

Latent semantic analysis parameters for essay evaluation using small-scale corpora

  • Jorge-Botana G
  • León J
  • Olmos R
  • Escudero I

Journal of Quantitative Linguistics (p. 1-29) - 1/2/2010

10.1080/09296170903395890 Ver en origen

  • ISSN 09296174
  • ISSN/ISBN 0929-6174

Automated LSA assessment of summaries in distance education: Some variables to be considered

  • Jorge-Botana, G.
  • Luzón, J.M.
  • Gómez-Veiga, I.
  • Martín-Cordero, J.I.

Journal of Educational Computing Research (p. 341-364) - 2015

Editor: Baywood Publishing Co. Inc.

10.1177/0735633115571930 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 1541-4140

The Construction-Integration framework: A means to diminish bias in LSA-based call routing

  • Jorge-Botana G
  • Olmos R
  • Barroso A

International Journal of Speech Technology (p. 151-164) - 1/6/2012

10.1007/s10772-012-9129-5 Ver en origen

  • ISSN 15728110
  • ISSN/ISBN 1381-2416

Este/a investigador/a no tiene libros.

"IO”, the chatbot of the Faculty of Psychology (UNED) that supports students with their Final Degree Project

  • Guillermo Jorge-Botana
  • José María Luzón Encabo
  • M. Bermudo Delgado
  • Antonio Contreras Felipe
  • Ángeles Sánchez-Elvira Paniagua
  • Ana María Pérez García

The Envisioning Report for Empowering Universities. (Nr. 5). (p. 32-34) - 2021

Editor: European Association of Distance Teaching Universities (EADTU)

  • ISSN/ISBN 9789079730438

La evaluación automática de textos discursivos para enseñar y aprender dentro y fuera del aula: el entorno G-Rubric

  • Guillermo Jorge-Botana
  • Ricardo Olmos Albacete
  • José María Luzón Encabo

Educación sincrónica digital: debilidades y fortalezas (p. 191-216) - 2022

Editor: Virtual Educa

  • ISSN/ISBN 978-9942-39-625-9

Escribir para aprender: evaluación automática de respuestas abiertas con G-Rubric

  • Miguel Santamaría Lancho
  • José María Luzón Encabo
  • Mauro Hernández Benítez
  • Guillermo Jorge-Botana

La profesionalización del docente a través de la innovación educativa. Libro de actas: IX Jornadas de redes de investigación en innovación docente. UNED, Madrid. 28, 29 y 30 de junio de 2017 (p. 109-115) - 2018

Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia

  • ISSN/ISBN 978-84-09-02666-1

Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.

Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.

Este/a investigador/a no tiene proyectos de investigación.

Este/a investigador/a no tiene tesis dirigidas.

Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.

Última actualización de los datos: 18/03/24 20:44