CONTRERAS FELIPE, ANTONIO
Publications
- Articles 17
- Books 1
- Book chapters 3
- Conferences 5
- Working papers 0
- Technical reports 0
- Research projects 0
- Supervised theses 1
- Patent or software license 0
Reciprocal Associations Between Positivity and Positive Affect During the COVID-19 Pandemic
- Caprara, M.
- Contreras, A.
- Suárez-Falcón, J.C.
- Caprara, G.V.
- Pozo, P.
- Cabras, E.
- Tavolucci, S.
- Alessandri, G.
International Journal of Psychology - 1/04/2025
Editor: John Wiley and Sons Inc
10.1002/ijop.70008 View at source
- ISSN/ISBN 1464-066X
Stress and academic achievement among distance university students in Spain during the COVID-19 pandemic: age, perceived study time, and the mediating role of academic self-efficacy
- Cabras, E.
- Pozo, P.
- Suárez-Falcón, J.C.
- Caprara, M.
- Contreras, A.
European Journal of Psychology of Education (p. 4275-4295) - 1/12/2024
Editor: Springer Science and Business Media B.V.
10.1007/s10212-024-00871-0 View at source
- ISSN/ISBN 1878-5174
The protective role of positivity and emotional self-efficacy beliefs in times of the COVID-19 pandemic
- Caprara, M.
- Zuffianò, A.
- Contreras, A.
- Suárez-Falcón, J.C.
- Pozo, P.
- Cabras, E.
- Gómez-Veiga, I.
Current Psychology (p. 17842-17853) - 1/05/2024
Editor: Springer
10.1007/s12144-023-05159-y View at source
- ISSN/ISBN 1936-4733
Formación universitaria a distancia para la inserción laboral de personas con discapacidad intelectual: Una experiencia en la UNED
- Méndez Zaballos, Laura
- González Brignardello, Marcela
- Gómez Veiga, Isabel
- García Ael, Cristina
- Contreras Felipe, Antonio
- Muñoz Llorente, Silvia
Siglo Cero: Revista Española sobre Discapacidad Intelectual (p. 157-182) - 2023
Editor: Confederación Española de Organizaciones en favor de las Personas con Discapacidad Intelectual (FEAPS)
10.14201/scero202354126781 View at source
- ISSN/ISBN 2530-0350
Psychometric Properties of the Spanish Version of the Complex Postformal Thought Questionnaire: Developmental Pattern and Significance and Its Relationship With Cognitive and Personality Measures
- Contreras, A.
- Suárez-Falcón, J.C.
- Caprara, M.
- Pozo, P.
- Gómez-Veiga, I.
- Cabras, E.
Collabra: Psychology - 1/02/2023
Editor: University of California Press
10.1525/collabra.67993 View at source
- ISSN/ISBN 2474-7394
The relationship between theory of mind and peer acceptance in preschool children: a test of the counterfactual hypothesis in the social domain
- Contreras, A.
- García-Madruga, J.A.
Early Child Development and Care (p. 617-630) - 2022
Editor: Routledge
10.1080/03004430.2022.2130908 View at source
- ISSN/ISBN 1476-8275
Eficacia de un programa de intervención en autocompasión sobre el rendimiento académico en la Educación Superior
- Contreras Felipe, Antonio
- Bermúdez Moreno, José
Revista complutense de educación (p. 675-687) - 2021
Editor: Servicio de Publicaciones
10.5209/rced.70954 View at source
- ISSN/ISBN 1130-2496
The relationship of counterfactual reasoning and false belief understanding: the role of prediction and explanation tasks
- Antonio Contreras
- Juan Antonio García-Madruga
Psicológica: Revista de metodología y psicología experimental (p. 127-161) - 2020
Editor: Departamento de de Metodología de las Ciencias del Comportamiento
10.2478/psicolj-2020-0007 View at source
- ISSN/ISBN 1576-8597
Comprensión lectora y procesos ejecutivos de la memoria operativa
- Gómez Veiga, Isabel
- Vila Cháves, José Oscar
- García Madruga, Juan Antonio
- Contreras Felipe, Antonio
- Elosúa de Juan, María Rosa
Psicología educativa (p. 103-111) - 2013
Editor: Colegio Oficial de la Psicología de Madrid
10.1016/s1135-755x(13)70017-4 View at source
- ISSN/ISBN 1135-755X
Reading comprehension and working memory's executive processes: An intervention study in primary school students
- García-Madruga, J.A.
- Elosúa, M.R.
- Gil, L.
- Gómez-Veiga, I.
- Vila, J.O.
- Orjales, I.
- Contreras, A.
- Rodríguez, R.
- Melero, M.A.
- Duque, G.
Reading Research Quarterly (p. 155-174) - 04/2013
- ISSN/ISBN 0034-0553
"IO”, the chatbot of the Faculty of Psychology (UNED) that supports students with their Final Degree Project
- Guillermo Jorge-Botana
- José María Luzón Encabo
- M. Bermudo Delgado
- Antonio Contreras Felipe
- Ángeles Sánchez-Elvira Paniagua
- Ana María Pérez García
The Envisioning Report for Empowering Universities. (Nr. 5). (p. 32-34) - 2021
Editor: European Association of Distance Teaching Universities (EADTU)
- ISSN/ISBN 9789079730438
Capítulo 6. Psicodrama
- Contreras Felipe, Antonio
Introducción a los tratamientos psicodinámicos, experienciales, constructivistas, sistémicos e integradores (p. 273-308) - 2013
Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia
- ISSN/ISBN 9788436265644
Ser amable con uno/a mismo/a: Aplicación de un programa de autocompasión en el marco de la función tutorial
- Antonio Contreras Felipe
- José Bermúdez Moreno
La profesionalización del docente a través de la innovación educativa. Libro de actas: IX Jornadas de redes de investigación en innovación docente. UNED, Madrid. 28, 29 y 30 de junio de 2017 (p. 78-80) - 2018
Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia
- ISSN/ISBN 978-84-09-02666-1
Papel de la motivación en el rendimiento académico del alumnado de Psicología del Desarrollo
- Antonio Contreras Felipe
- José Bermúdez Moreno
Innovación educativa en la era digital: libro de actas (p. 47-50) - 2018
Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia
- ISSN/ISBN 978-84-09-15658-0
Escenarios psicoevolutivos como marco de aprendizaje de la Psicología del Desarrollo
- Antonio Contreras Felipe
- Antonio Corral Íñigo
- Nuria Carriedo
- Pilar Herranz Ybarra
Trabajos Fin de Carrera (TFG y TFM). El camino de la profesionalización: actas VIII Jornadas de Redes de Investigación e Innovación Docente de la UNED (p. 336-342) - 2017
Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia
- ISSN/ISBN 978-84-697-4184-9
Teoría de la mente, memoria operativa e inhibición en niños pequeños: un estudio preliminar
- M.F. Losa
- A. Contreras
- J.A. García-Madruga
VII Semana de Investigación de la Facultad de Psicología: Madrid, 24-28 de noviembre de 2008 (p. 55) - 2010
Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia
- ISSN/ISBN 978-84-362-6073-1
Razonamiento contrafáctico, falsa creencia y competencia social en preescolares
- Antonio Contreras Felipe
- Juan Antonio García Madruga
VI Semana de Investigación de la Facultad de Psicología: Madrid, 20-24 de noviembre de 2006 (p. 106) - 2006
Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia
- ISSN/ISBN 84-362-5451-1
This researcher has no working papers.
This researcher has no technical reports.
This researcher has no research projects.
Componentes cognitivos de la adaptación social en niños pequeños
- Antonio Contreras Felipe
- Juan Antonio García Madruga (dir. tes.)
- José Bermúdez Moreno (pres.)
- Marta Giménez Dasí (secr.)
- Ileana Enesco Arana (voc.)
2015
Reading institution: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia
This researcher has no patents or software licenses.
Researcher profiles
-
ORCID
-
Dialnet id

