CONTRERAS FELIPE, ANTONIO

Publications

Reciprocal Associations Between Positivity and Positive Affect During the COVID-19 Pandemic

  • Caprara, M.
  • Contreras, A.
  • Suárez-Falcón, J.C.
  • Caprara, G.V.
  • Pozo, P.
  • Cabras, E.
  • Tavolucci, S.
  • Alessandri, G.
... View more Collapse

International Journal of Psychology - 1/04/2025

Editor: John Wiley and Sons Inc

10.1002/ijop.70008 View at source

  • ISSN/ISBN 1464-066X

Stress and academic achievement among distance university students in Spain during the COVID-19 pandemic: age, perceived study time, and the mediating role of academic self-efficacy

  • Cabras, E.
  • Pozo, P.
  • Suárez-Falcón, J.C.
  • Caprara, M.
  • Contreras, A.

European Journal of Psychology of Education (p. 4275-4295) - 1/12/2024

Editor: Springer Science and Business Media B.V.

10.1007/s10212-024-00871-0 View at source

  • ISSN/ISBN 1878-5174

The protective role of positivity and emotional self-efficacy beliefs in times of the COVID-19 pandemic

  • Caprara, M.
  • Zuffianò, A.
  • Contreras, A.
  • Suárez-Falcón, J.C.
  • Pozo, P.
  • Cabras, E.
  • Gómez-Veiga, I.
... View more Collapse

Current Psychology (p. 17842-17853) - 1/05/2024

Editor: Springer

10.1007/s12144-023-05159-y View at source

  • ISSN/ISBN 1936-4733

Formación universitaria a distancia para la inserción laboral de personas con discapacidad intelectual: Una experiencia en la UNED

  • Méndez Zaballos, Laura
  • González Brignardello, Marcela
  • Gómez Veiga, Isabel
  • García Ael, Cristina
  • Contreras Felipe, Antonio
  • Muñoz Llorente, Silvia

Siglo Cero: Revista Española sobre Discapacidad Intelectual (p. 157-182) - 2023

Editor: Confederación Española de Organizaciones en favor de las Personas con Discapacidad Intelectual (FEAPS)

10.14201/scero202354126781 View at source

  • ISSN/ISBN 2530-0350

Psychometric Properties of the Spanish Version of the Complex Postformal Thought Questionnaire: Developmental Pattern and Significance and Its Relationship With Cognitive and Personality Measures

  • Contreras, A.
  • Suárez-Falcón, J.C.
  • Caprara, M.
  • Pozo, P.
  • Gómez-Veiga, I.
  • Cabras, E.

Collabra: Psychology - 1/02/2023

Editor: University of California Press

10.1525/collabra.67993 View at source

  • ISSN/ISBN 2474-7394

The relationship between theory of mind and peer acceptance in preschool children: a test of the counterfactual hypothesis in the social domain

  • Contreras, A.
  • García-Madruga, J.A.

Early Child Development and Care (p. 617-630) - 2022

Editor: Routledge

10.1080/03004430.2022.2130908 View at source

  • ISSN/ISBN 1476-8275

Eficacia de un programa de intervención en autocompasión sobre el rendimiento académico en la Educación Superior

  • Contreras Felipe, Antonio
  • Bermúdez Moreno, José

Revista complutense de educación (p. 675-687) - 2021

Editor: Servicio de Publicaciones

10.5209/rced.70954 View at source

  • ISSN/ISBN 1130-2496

The relationship of counterfactual reasoning and false belief understanding: the role of prediction and explanation tasks

  • Antonio Contreras
  • Juan Antonio García-Madruga

Psicológica: Revista de metodología y psicología experimental (p. 127-161) - 2020

Editor: Departamento de de Metodología de las Ciencias del Comportamiento

10.2478/psicolj-2020-0007 View at source

  • ISSN/ISBN 1576-8597

Comprensión lectora y procesos ejecutivos de la memoria operativa

  • Gómez Veiga, Isabel
  • Vila Cháves, José Oscar
  • García Madruga, Juan Antonio
  • Contreras Felipe, Antonio
  • Elosúa de Juan, María Rosa

Psicología educativa (p. 103-111) - 2013

Editor: Colegio Oficial de la Psicología de Madrid

10.1016/s1135-755x(13)70017-4 View at source

  • ISSN/ISBN 1135-755X

Reading comprehension and working memory's executive processes: An intervention study in primary school students

  • García-Madruga, J.A.
  • Elosúa, M.R.
  • Gil, L.
  • Gómez-Veiga, I.
  • Vila, J.O.
  • Orjales, I.
  • Contreras, A.
  • Rodríguez, R.
  • Melero, M.A.
  • Duque, G.
... View more Collapse

Reading Research Quarterly (p. 155-174) - 04/2013

10.1002/rrq.44 View at source

  • ISSN/ISBN 0034-0553

Lecturas de psicología del desarrollo para trabajadores sociales

  • Herranz Ybarra, Pilar
  • Contreras Felipe, Antonio

2016

Editor: Sanz y Torres

  • ISSN/ISBN 978-84-15550-86-0

"IO”, the chatbot of the Faculty of Psychology (UNED) that supports students with their Final Degree Project

  • Guillermo Jorge-Botana
  • José María Luzón Encabo
  • M. Bermudo Delgado
  • Antonio Contreras Felipe
  • Ángeles Sánchez-Elvira Paniagua
  • Ana María Pérez García

The Envisioning Report for Empowering Universities. (Nr. 5). (p. 32-34) - 2021

Editor: European Association of Distance Teaching Universities (EADTU)

  • ISSN/ISBN 9789079730438

Capítulo 6. Psicodrama

  • Contreras Felipe, Antonio

Introducción a los tratamientos psicodinámicos, experienciales, constructivistas, sistémicos e integradores (p. 273-308) - 2013

Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia

  • ISSN/ISBN 9788436265644

Desarrollo social y emocional

  • Delgado Egido, Begoña
  • Contreras Felipe, Antonio

Psicología del desarrollo: desde la infancia a la vejez (p. 35-66) - 2008

Editor: McGraw-Hill USA

  • ISSN/ISBN 978-84-481-6871-1

Ser amable con uno/a mismo/a: Aplicación de un programa de autocompasión en el marco de la función tutorial

  • Antonio Contreras Felipe
  • José Bermúdez Moreno

La profesionalización del docente a través de la innovación educativa. Libro de actas: IX Jornadas de redes de investigación en innovación docente. UNED, Madrid. 28, 29 y 30 de junio de 2017 (p. 78-80) - 2018

Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia

  • ISSN/ISBN 978-84-09-02666-1

Papel de la motivación en el rendimiento académico del alumnado de Psicología del Desarrollo

  • Antonio Contreras Felipe
  • José Bermúdez Moreno

Innovación educativa en la era digital: libro de actas (p. 47-50) - 2018

Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia

  • ISSN/ISBN 978-84-09-15658-0

Escenarios psicoevolutivos como marco de aprendizaje de la Psicología del Desarrollo

  • Antonio Contreras Felipe
  • Antonio Corral Íñigo
  • Nuria Carriedo
  • Pilar Herranz Ybarra

Trabajos Fin de Carrera (TFG y TFM). El camino de la profesionalización: actas VIII Jornadas de Redes de Investigación e Innovación Docente de la UNED (p. 336-342) - 2017

Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia

  • ISSN/ISBN 978-84-697-4184-9

Teoría de la mente, memoria operativa e inhibición en niños pequeños: un estudio preliminar

  • M.F. Losa
  • A. Contreras
  • J.A. García-Madruga

VII Semana de Investigación de la Facultad de Psicología: Madrid, 24-28 de noviembre de 2008 (p. 55) - 2010

Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia

  • ISSN/ISBN 978-84-362-6073-1

Razonamiento contrafáctico, falsa creencia y competencia social en preescolares

  • Antonio Contreras Felipe
  • Juan Antonio García Madruga

VI Semana de Investigación de la Facultad de Psicología: Madrid, 20-24 de noviembre de 2006 (p. 106) - 2006

Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia

  • ISSN/ISBN 84-362-5451-1

This researcher has no working papers.

This researcher has no technical reports.

This researcher has no research projects.

Componentes cognitivos de la adaptación social en niños pequeños

  • Antonio Contreras Felipe
  • Juan Antonio García Madruga (dir. tes.)
  • José Bermúdez Moreno (pres.)
  • Marta Giménez Dasí (secr.)
  • Ileana Enesco Arana (voc.)

2015

Reading institution: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia

This researcher has no patents or software licenses.

Last data update: 11/9/25 11:35 AM