RODRIGUEZ ASCASO, ALEJANDRO
Publications
- Articles 12
- Books 1
- Book chapters 2
- Conferences 27
- Working papers 0
- Technical reports 0
- Research projects 0
- Supervised theses 15
- Patent or software license 0
User experience design guidelines for telecare (E-health) services
- Von Niman, B.
- Rodríguez-Ascaso, A.
- Brown, S.
- Sund, T.
Interactions (p. 36-40) - 2007
10.1145/1288515.1288537 View at source
- ISSN/ISBN 1072-5520
Standards and specifications to manage accessibility issues in e-learning
- Santos, Olga C.
- Moreno, German
- Martinez-Normand, Loiec
- Alcocer, Eva
- Gutierrez y Restrepo, Emmanuelle
- Barrera, Carmen
- Boticario, Jesus G.
- Raffenne, Emmanuelle
- Fabregat, Ramon
- Rodrgiuez Ascaso, Alejandro
BULLETIN OF THE TECHNICAL COMMITTEE ON LEARNING TECHNOLOGY (p. 20-23) - 2011
Editor: IEEE-INST ELECTRICAL ELECTRONICS ENGINEERS INC
- ISSN/ISBN 2306-0212
Setting accessibility preferences about learning objects within adaptive elearning systems: User experience and organizational aspects
- Rodriguez-Ascaso, A.
- Boticario, J.G.
- Finat, C.
- Petrie, H.
Expert Systems - 2017
Editor: Blackwell Publishing Ltd
10.1111/exsy.12187 View at source
- ISSN/ISBN 1468-0394
Quality of the captions produced by students of an accessibility MOOC using a semi-automatic tool
- Pérez-Martín, J.
- Rodriguez-Ascaso, A.
- Molanes-López, E.M.
Universal Access in the Information Society (p. 677-690) - 2021
Editor: Springer Science and Business Media Deutschland GmbH
10.1007/s10209-020-00740-9 View at source
- ISSN/ISBN 1615-5297
Monográfico: Adaptación y accesibilidad de las tecnologías para el aprendizaje. Presentación
- Jesús González Boticario
- Olga C. Santos
- Alejandro Rodríguez Ascaso
RIED: revista iberoamericana de educación a distancia (p. 37-43) - 2010
Editor: AIESAD (Asociación Iberoamericana de Educación Superior a Distancia)
- ISSN/ISBN 1138-2783
Dificultades y retos para periodistas en la producción de contenidos accesibles para Internet | Difficulties and challenges for journalists in the production of accessible content for the Internet
- Lourdes González Perea
- Alejandro Rodríguez Ascaso
Revista Española de Discapacidad (REDIS) (p. 91-110) - 2022
Editor: Centro Español de Documentación sobre Discapacidad (CEDD) del Real Patronato sobre Discapacidad y FundaciónEguía Careaga
10.5569/2340-5104.10.02.06 View at source
- ISSN/ISBN 2340-5104
Assessment of Video Accessibility by Students of a MOOC on Digital Materials for All
- Molanes-Lopez, E.M.
- Rodriguez-Ascaso, A.
- Leton, E.
- Perez-Martin, J.
IEEE Access (p. 72357-72367) - 2021
Editor: Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc.
10.1109/access.2021.3079199 View at source
- ISSN/ISBN 2169-3536
Apoyo adaptativo basado en IMS-LD y estrategias psico-educativas para la familiarización de estudiantes con discapacidad con su entorno virtual de aprendizaje
- María Elena del Campo Adrián
- Maria del Mar Saneiro Silva
- Manuel Fernández Montecelo
- Emmanuelle Raffenne
- Alejandro Rodríguez Ascaso
- Olga C. Santos
- Jesús González Boticario
RIED: revista iberoamericana de educación a distancia (p. 133-166) - 2010
Editor: AIESAD (Asociación Iberoamericana de Educación Superior a Distancia)
- ISSN/ISBN 1138-2783
An assistive home care environment for people with special needs
- Rodriguez-Ascaso, A
- Villalar, JL
- Arredondo, MT
- Valles, M
- Cabrera, MF
Journal Of Telemedicine And Telecare (p. 72-74) - 1/1/2002
10.1258/135763302320302109 View at source
- ISSN 1357633X
- ISSN/ISBN 1758-1109
Accessible mathematics videos for non-disabled students in primary education
- Rodriguez-Ascaso, A.
- Letón, E.
- Muñoz-Carenas, J.
- Finat, C.
PLoS ONE - 2018
Editor: Public Library of Science
10.1371/journal.pone.0208117 View at source
- ISSN/ISBN 1932-6203
Accesibilidad y diversidad funcional en la educación superior: análisis y desarrollo de los servicios TIC requeridos
- Jesús González Boticario
- María Elena del Campo Adrián
- Maria del Mar Saneiro Silva
- Alejandro Rodríguez Ascaso
- Cecile Finat
La UNED ante el EEES: redes de investigación en innovación docente 2006-2007 (p. 633-656) - 2009
Editor: Madrid : Universidad Nacional de Educación a Distancia, 2009
- ISSN/ISBN 9788436258677
A standard-based framework to support personalisation, adaptation, and interoperability in inclusive learning scenarios
- Santos, O.C.
- Boticario, J.G.
- Raffenne, E.
- Granado, J.
- Rodriguez-Ascaso, A.
- Restrepo y Gutierrez, E.
Handbook of Research on E-Learning Standards and Interoperability: Frameworks and Issues (p. 126-169) - 2010
Editor: IGI Global
10.4018/978-1-61692-789-9.ch007 View at source
- ISSN/ISBN 9781616927899
User modeling for attending functional diversity for ALL in higher education
- Santos, O.C.
- Rodriguez-Ascaso, A.
- Boticario, J.G.
- Martin, L.
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics) (p. 301-312) - 2007
Editor: Springer Verlag
10.1007/978-3-540-77010-7_29 View at source
- ISSN/ISBN 1611-3349
User experience design guidelines for ubiquitous, mobile telecare services
- Von Niman, B.
- Sund, T.
- Rodríguez-Ascaso, A.
- Brown, S.
HEALTHCOM 2006: Mobile E-Health for Developing Countries - 2006 8th International Conference on e-Health Networking, Applications and Services (p. 269-272) - 2006
Editor: Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc.
User experience design guidelines for telecare services
- Von Niman, B.
- Rodriguez-Ascaso, A.
- Sund, T.
- Brown, S.J.
20th International Symposium on Human Factors in Telecommunication, HFT 2006 (p. 279-280) - 2006
Editor: Association for Computing Machinery
10.1145/1152215.1152286 View at source
- ISSN/ISBN 9781595933904
Towards an effective and life long training of people with special needs for help desk operations utilising ICT
- Bekiaris, E
- Ascaso, AR
- Alvarez, EC
- Papatheodorou, C
- Waldmeyer, MTA
Melecon 2004: Proceedings Of The 12th Ieee Mediterranean Electrotechnical Conference, Vols 1-3 (p. 735-738) - 1/1/2004
- Dialnet
- iMarina
Sistemas del hogar, diseño para todos y vida independiente
- Alejandro Rodríguez Ascaso
La accesibilidad como medio para educar en la diversidad: educación, diversidad y accesibilidad en el entorno europeo (p. 179-192) - 2006
Editor: Servicio de Publicaciones
- ISSN/ISBN 84-96394-32-8
Semi-presencialidad real mediante mini-videos docentes modulares
- Emilio Letón Molina
- Tomás García Saiz
- María I. Gómez del Río
- María Jordano de la Torre
- Manuel Luque
- Alejandro Rodríguez Ascaso
- Elisa M. Molanes
- Álvaro Prieto Mazaira
- Ignacio Quintana Frías
Innovación docente universitaria en entornos de aprendizaje enriquecidos: I Jornadas Internacionales de Innovación Docente Universitaria en Entornos de Aprendizaje Enriquecidos. Libro de actas (p. 197-198) - 2013
Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia
- ISSN/ISBN 84-695-8245-3
Personalised support for students with disabilities based on psycho-educational guidelines
- Rodriguez-Ascaso, A.
- Santos, O.C.
- Del Campo, E.
- Saneiro, M.
- Boticario, J.G.
CEUR Workshop Proceedings (p. 15-19) - 2008
10.1109/icalt.2008.188 View at source
- ISSN/ISBN 1613-0073
Paving the way for inclusive e-services for all by identifying enablers for upcoming interaction technologies
- Böcker, M.
- Hüttenrauch, H.
- Pluke, M.
- Rodriguez-Ascaso, A.
- Schneider, M.
- Zetterström, E.
ICSIT 2010 - International Conference on Society and Information Technologies, Proceedings (p. 33-38) - 2010
Editor: International Institute of Informatics and Systemics, IIIS
- ISSN/ISBN 9781934272909
Objetos de aprendizaje accesibles en asignaturas científico-técnicas: una experiencia integradora de técnicas, procedimientos y actores en la universidad
- Alejandro Rodríguez Ascaso
- José Luis Fernández Vindel
- Jesús González Boticario
- Emilio Letón Molina
- Alicia López Medina
- Arantza López de Sosoaga Torija
- Manuel Luque
- Amparo Prior Fernández
- Olga C. Santos
- Luis Zorita Vicente
VI Jornadas de Redes de Investigación en Innovación Docente de la UNED: libro de actas (p. 153-155) - 2014
Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia
- ISSN/ISBN 978-84-697-2134-6
OLA! a scenario-based approach to enhance open learning through accessibility
- Coughlan, T.
- Rodriguez-Ascaso, A.
- Iniesto, F.
- Jelfs, A.
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics) (p. 445-452) - 2016
Editor: Springer Verlag
10.1007/978-3-319-41264-1_61 View at source
- ISSN/ISBN 1611-3349
This researcher has no working papers.
This researcher has no technical reports.
This researcher has no research projects.
Validación de un Marco Abierto Accesible de tercera generación para la integración nativa de productos de apoyo en Tecnologías de la Información y la Comunicación.
- Maria Fernanda Cabrera Umpiérrez (Director) Doctorando: Juan Bautista Montalvá Colomer
1/1/2015
Reading institution: Universidad Politécnica de Madrid
- Dialnet
- iMarina
Usability testing guide for mobile applications focused on people with Down syndrome (USATESTDOWN)
- Loïc Antonio Martínez Normand (Director) Doctorando: Doris Caliz Ramos
1/1/2017
Reading institution: Universidad Politécnica de Madrid
- Dialnet
- iMarina
Towards a new paradigm to empower students and enable their social-emotional well-being: a strategic framework for evolving digital learning environments
- María Eugenia Beltrán Jaunsaras
- María Teresa Arredondo Waldmeyer (dir. tes.)
- Javier Uceda Antolín (pres.)
- Maria Fernanda Cabrera Umpiérrez (secr.)
- Alejandro Rodríguez Ascaso (voc.)
- Jordi Aguiló Llobet (voc.)
- Julio Ángel Mayol Martínez (voc.)
2019
Reading institution: Universidad Politécnica de Madrid
Reference conceptual framework for personalised integrated infomobility services.
- Maria Fernanda Cabrera Umpiérrez (Director)
- Maria Teresa Arredondo Waldmeyer (Director) Doctorando: Laura Pastor Sanz
1/1/2011
Reading institution: Universidad Politécnica de Madrid
- Dialnet
- iMarina
Propuesta y evaluación de una red de sensores para monitorización domiciliaria
- POZO GUERRERO, Francisco del (Autor o Coautor)
- Francisco Del Pozo Guerrero (Director)
- Paula de Toledo Heras (Director) Doctorando: Silvia Jiménez Fernández
1/1/2009
Reading institution: Universidad Politécnica de Madrid
- Dialnet
- iMarina
Programadores con dislexia: programación visual frente a la programación textual
- José Fuertes Castro (Director)
- Loïc Antonio Martínez Normand (Director) Doctorando: González Alvarán, Luis Fernando
24/1/2020
Reading institution: Universidad Politécnica de Madrid
- Dialnet
- iMarina
Modelo de arquitectura para sistemas domóticos orientado a personas con necesidades especiales mediante la aplicación de criterios de diseño para todos
- Arredondo Waldmeyer, Maria Teresa (Director) Doctorando: Rodríguez Ascaso, Alejandro
1/1/2003
Reading institution: Universidad Politécnica de Madrid
- Dialnet
- iMarina
Modelado de sistemas de inteligencia ambiental para el entrenamiento de las cualidades físicas
- Arredondo-Waldmeyer, María Teresa (Director) Doctorando: Gaeta, Eugenio
1/1/2012
Reading institution: Universidad Politécnica de Madrid
- Dialnet
- iMarina
Mejora en el interfaz de un dispositivo móvil para personas con discapacidad visual mediante el diseño de iconos hápticos
- P. Galdón Conejo
- Antonio Díaz Estrella (dir. tes.)
- Vito Battista Brero Peinado (pres.)
- Luis Molina Tanco (secr.)
- Adoración Antolí Cabrera (voc.)
- Miguel Ángel López Gordo (voc.)
- Alejandro Rodríguez Ascaso (voc.)
(p. 1-266) - 2014
Reading institution: Universidad de Málaga
Estudio y desarrollo de interfaces sensitivas de realidad virtual y aumentada para invidentes en dispositivos portátiles
- Serrano Olmedo, José Javier (Director) Doctorando: Guerrón Paredes, Nancy Enriqueta
1/1/2018
Reading institution: Universidad Politécnica de Madrid
- Dialnet
- iMarina
This researcher has no patents or software licenses.
Research groups
Researcher profiles
-
ORCID
-
Dialnet id
-
Google Scholar Id