RODRIGUEZ ASCASO, ALEJANDRO

Publications

User experience design guidelines for telecare (E-health) services

  • Von Niman, B.
  • Rodríguez-Ascaso, A.
  • Brown, S.
  • Sund, T.

Interactions (p. 36-40) - 2007

10.1145/1288515.1288537 View at source

  • ISSN/ISBN 1072-5520

Standards and specifications to manage accessibility issues in e-learning

  • Santos, Olga C.
  • Moreno, German
  • Martinez-Normand, Loiec
  • Alcocer, Eva
  • Gutierrez y Restrepo, Emmanuelle
  • Barrera, Carmen
  • Boticario, Jesus G.
  • Raffenne, Emmanuelle
  • Fabregat, Ramon
  • Rodrgiuez Ascaso, Alejandro
... View more Collapse

BULLETIN OF THE TECHNICAL COMMITTEE ON LEARNING TECHNOLOGY (p. 20-23) - 2011

Editor: IEEE-INST ELECTRICAL ELECTRONICS ENGINEERS INC

  • ISSN/ISBN 2306-0212

Setting accessibility preferences about learning objects within adaptive elearning systems: User experience and organizational aspects

  • Rodriguez-Ascaso, A.
  • Boticario, J.G.
  • Finat, C.
  • Petrie, H.

Expert Systems - 2017

Editor: Blackwell Publishing Ltd

10.1111/exsy.12187 View at source

  • ISSN/ISBN 1468-0394

Quality of the captions produced by students of an accessibility MOOC using a semi-automatic tool

  • Pérez-Martín, J.
  • Rodriguez-Ascaso, A.
  • Molanes-López, E.M.

Universal Access in the Information Society (p. 677-690) - 2021

Editor: Springer Science and Business Media Deutschland GmbH

10.1007/s10209-020-00740-9 View at source

  • ISSN/ISBN 1615-5297

Monográfico: Adaptación y accesibilidad de las tecnologías para el aprendizaje. Presentación

  • Jesús González Boticario
  • Olga C. Santos
  • Alejandro Rodríguez Ascaso

RIED: revista iberoamericana de educación a distancia (p. 37-43) - 2010

Editor: AIESAD (Asociación Iberoamericana de Educación Superior a Distancia)

  • ISSN/ISBN 1138-2783

Dificultades y retos para periodistas en la producción de contenidos accesibles para Internet | Difficulties and challenges for journalists in the production of accessible content for the Internet

  • Lourdes González Perea
  • Alejandro Rodríguez Ascaso

Revista Española de Discapacidad (REDIS) (p. 91-110) - 2022

Editor: Centro Español de Documentación sobre Discapacidad (CEDD) del Real Patronato sobre Discapacidad y FundaciónEguía Careaga

10.5569/2340-5104.10.02.06 View at source

  • ISSN/ISBN 2340-5104

Assessment of Video Accessibility by Students of a MOOC on Digital Materials for All

  • Molanes-Lopez, E.M.
  • Rodriguez-Ascaso, A.
  • Leton, E.
  • Perez-Martin, J.

IEEE Access (p. 72357-72367) - 2021

Editor: Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc.

10.1109/access.2021.3079199 View at source

  • ISSN/ISBN 2169-3536

Apoyo adaptativo basado en IMS-LD y estrategias psico-educativas para la familiarización de estudiantes con discapacidad con su entorno virtual de aprendizaje

  • María Elena del Campo Adrián
  • Maria del Mar Saneiro Silva
  • Manuel Fernández Montecelo
  • Emmanuelle Raffenne
  • Alejandro Rodríguez Ascaso
  • Olga C. Santos
  • Jesús González Boticario
... View more Collapse

RIED: revista iberoamericana de educación a distancia (p. 133-166) - 2010

Editor: AIESAD (Asociación Iberoamericana de Educación Superior a Distancia)

  • ISSN/ISBN 1138-2783

An assistive home care environment for people with special needs

  • Rodriguez-Ascaso, A
  • Villalar, JL
  • Arredondo, MT
  • Valles, M
  • Cabrera, MF

Journal Of Telemedicine And Telecare (p. 72-74) - 1/1/2002

10.1258/135763302320302109 View at source

  • ISSN 1357633X
  • ISSN/ISBN 1758-1109

Accessible mathematics videos for non-disabled students in primary education

  • Rodriguez-Ascaso, A.
  • Letón, E.
  • Muñoz-Carenas, J.
  • Finat, C.

PLoS ONE - 2018

Editor: Public Library of Science

10.1371/journal.pone.0208117 View at source

  • ISSN/ISBN 1932-6203

Guía sobre normalización en la accesibilidad de las TIC

  • Alejandro Rodríguez Ascaso
  • Loïc Martínez Normand

2011

Editor: CENTAC

  • ISSN/ISBN 978-84-615-2055-8

Accesibilidad y diversidad funcional en la educación superior: análisis y desarrollo de los servicios TIC requeridos

  • Jesús González Boticario
  • María Elena del Campo Adrián
  • Maria del Mar Saneiro Silva
  • Alejandro Rodríguez Ascaso
  • Cecile Finat

La UNED ante el EEES: redes de investigación en innovación docente 2006-2007 (p. 633-656) - 2009

Editor: Madrid : Universidad Nacional de Educación a Distancia, 2009

  • ISSN/ISBN 9788436258677

A standard-based framework to support personalisation, adaptation, and interoperability in inclusive learning scenarios

  • Santos, O.C.
  • Boticario, J.G.
  • Raffenne, E.
  • Granado, J.
  • Rodriguez-Ascaso, A.
  • Restrepo y Gutierrez, E.

Handbook of Research on E-Learning Standards and Interoperability: Frameworks and Issues (p. 126-169) - 2010

Editor: IGI Global

10.4018/978-1-61692-789-9.ch007 View at source

  • ISSN/ISBN 9781616927899

User modeling for attending functional diversity for ALL in higher education

  • Santos, O.C.
  • Rodriguez-Ascaso, A.
  • Boticario, J.G.
  • Martin, L.

Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics) (p. 301-312) - 2007

Editor: Springer Verlag

10.1007/978-3-540-77010-7_29 View at source

  • ISSN/ISBN 1611-3349

User experience design guidelines for ubiquitous, mobile telecare services

  • Von Niman, B.
  • Sund, T.
  • Rodríguez-Ascaso, A.
  • Brown, S.

HEALTHCOM 2006: Mobile E-Health for Developing Countries - 2006 8th International Conference on e-Health Networking, Applications and Services (p. 269-272) - 2006

Editor: Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc.

10.1109/health.2006.246469 View at source

User experience design guidelines for telecare services

  • Von Niman, B.
  • Rodriguez-Ascaso, A.
  • Sund, T.
  • Brown, S.J.

20th International Symposium on Human Factors in Telecommunication, HFT 2006 (p. 279-280) - 2006

Editor: Association for Computing Machinery

10.1145/1152215.1152286 View at source

  • ISSN/ISBN 9781595933904

Towards an effective and life long training of people with special needs for help desk operations utilising ICT

  • Bekiaris, E
  • Ascaso, AR
  • Alvarez, EC
  • Papatheodorou, C
  • Waldmeyer, MTA

Melecon 2004: Proceedings Of The 12th Ieee Mediterranean Electrotechnical Conference, Vols 1-3 (p. 735-738) - 1/1/2004

Sistemas del hogar, diseño para todos y vida independiente

  • Alejandro Rodríguez Ascaso

La accesibilidad como medio para educar en la diversidad: educación, diversidad y accesibilidad en el entorno europeo (p. 179-192) - 2006

Editor: Servicio de Publicaciones

  • ISSN/ISBN 84-96394-32-8

Semi-presencialidad real mediante mini-videos docentes modulares

  • Emilio Letón Molina
  • Tomás García Saiz
  • María I. Gómez del Río
  • María Jordano de la Torre
  • Manuel Luque
  • Alejandro Rodríguez Ascaso
  • Elisa M. Molanes
  • Álvaro Prieto Mazaira
  • Ignacio Quintana Frías
... View more Collapse

Innovación docente universitaria en entornos de aprendizaje enriquecidos: I Jornadas Internacionales de Innovación Docente Universitaria en Entornos de Aprendizaje Enriquecidos. Libro de actas (p. 197-198) - 2013

Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia

  • ISSN/ISBN 84-695-8245-3

Personalised support for students with disabilities based on psycho-educational guidelines

  • Rodriguez-Ascaso, A.
  • Santos, O.C.
  • Del Campo, E.
  • Saneiro, M.
  • Boticario, J.G.

CEUR Workshop Proceedings (p. 15-19) - 2008

10.1109/icalt.2008.188 View at source

  • ISSN/ISBN 1613-0073

Paving the way for inclusive e-services for all by identifying enablers for upcoming interaction technologies

  • Böcker, M.
  • Hüttenrauch, H.
  • Pluke, M.
  • Rodriguez-Ascaso, A.
  • Schneider, M.
  • Zetterström, E.

ICSIT 2010 - International Conference on Society and Information Technologies, Proceedings (p. 33-38) - 2010

Editor: International Institute of Informatics and Systemics, IIIS

  • ISSN/ISBN 9781934272909

Objetos de aprendizaje accesibles en asignaturas científico-técnicas: una experiencia integradora de técnicas, procedimientos y actores en la universidad

  • Alejandro Rodríguez Ascaso
  • José Luis Fernández Vindel
  • Jesús González Boticario
  • Emilio Letón Molina
  • Alicia López Medina
  • Arantza López de Sosoaga Torija
  • Manuel Luque
  • Amparo Prior Fernández
  • Olga C. Santos
  • Luis Zorita Vicente
... View more Collapse

VI Jornadas de Redes de Investigación en Innovación Docente de la UNED: libro de actas (p. 153-155) - 2014

Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia

  • ISSN/ISBN 978-84-697-2134-6

OLA! a scenario-based approach to enhance open learning through accessibility

  • Coughlan, T.
  • Rodriguez-Ascaso, A.
  • Iniesto, F.
  • Jelfs, A.

Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics) (p. 445-452) - 2016

Editor: Springer Verlag

10.1007/978-3-319-41264-1_61 View at source

  • ISSN/ISBN 1611-3349

This researcher has no working papers.

This researcher has no technical reports.

This researcher has no research projects.

Validación de un Marco Abierto Accesible de tercera generación para la integración nativa de productos de apoyo en Tecnologías de la Información y la Comunicación.

  • Maria Fernanda Cabrera Umpiérrez (Director) Doctorando: Juan Bautista Montalvá Colomer

1/1/2015

Reading institution: Universidad Politécnica de Madrid

Usability testing guide for mobile applications focused on people with Down syndrome (USATESTDOWN)

  • Loïc Antonio Martínez Normand (Director) Doctorando: Doris Caliz Ramos

1/1/2017

Reading institution: Universidad Politécnica de Madrid

Towards a new paradigm to empower students and enable their social-emotional well-being: a strategic framework for evolving digital learning environments

  • María Eugenia Beltrán Jaunsaras
  • María Teresa Arredondo Waldmeyer (dir. tes.)
  • Javier Uceda Antolín (pres.)
  • Maria Fernanda Cabrera Umpiérrez (secr.)
  • Alejandro Rodríguez Ascaso (voc.)
  • Jordi Aguiló Llobet (voc.)
  • Julio Ángel Mayol Martínez (voc.)
... View more Collapse

2019

Reading institution: Universidad Politécnica de Madrid

Reference conceptual framework for personalised integrated infomobility services.

  • Maria Fernanda Cabrera Umpiérrez (Director)
  • Maria Teresa Arredondo Waldmeyer (Director) Doctorando: Laura Pastor Sanz

1/1/2011

Reading institution: Universidad Politécnica de Madrid

Propuesta y evaluación de una red de sensores para monitorización domiciliaria

  • POZO GUERRERO, Francisco del (Autor o Coautor)
  • Francisco Del Pozo Guerrero (Director)
  • Paula de Toledo Heras (Director) Doctorando: Silvia Jiménez Fernández

1/1/2009

Reading institution: Universidad Politécnica de Madrid

Programadores con dislexia: programación visual frente a la programación textual

  • José Fuertes Castro (Director)
  • Loïc Antonio Martínez Normand (Director) Doctorando: González Alvarán, Luis Fernando

24/1/2020

Reading institution: Universidad Politécnica de Madrid

Modelo de arquitectura para sistemas domóticos orientado a personas con necesidades especiales mediante la aplicación de criterios de diseño para todos

  • Arredondo Waldmeyer, Maria Teresa (Director) Doctorando: Rodríguez Ascaso, Alejandro

1/1/2003

Reading institution: Universidad Politécnica de Madrid

Modelado de sistemas de inteligencia ambiental para el entrenamiento de las cualidades físicas

  • Arredondo-Waldmeyer, María Teresa (Director) Doctorando: Gaeta, Eugenio

1/1/2012

Reading institution: Universidad Politécnica de Madrid

Mejora en el interfaz de un dispositivo móvil para personas con discapacidad visual mediante el diseño de iconos hápticos

  • P. Galdón Conejo
  • Antonio Díaz Estrella (dir. tes.)
  • Vito Battista Brero Peinado (pres.)
  • Luis Molina Tanco (secr.)
  • Adoración Antolí Cabrera (voc.)
  • Miguel Ángel López Gordo (voc.)
  • Alejandro Rodríguez Ascaso (voc.)
... View more Collapse

(p. 1-266) - 2014

Reading institution: Universidad de Málaga

Estudio y desarrollo de interfaces sensitivas de realidad virtual y aumentada para invidentes en dispositivos portátiles

  • Serrano Olmedo, José Javier (Director) Doctorando: Guerrón Paredes, Nancy Enriqueta

1/1/2018

Reading institution: Universidad Politécnica de Madrid

This researcher has no patents or software licenses.

Last data update: 3/5/24 6:17 PM