RODRIGUEZ ASCASO, ALEJANDRO

Actividades

An assistive home care environment for people with special needs

  • Rodriguez-Ascaso, A
  • Villalar, JL
  • Arredondo, MT
  • Valles, M
  • Cabrera, MF

Journal Of Telemedicine And Telecare (p. 72-74) - 1/1/2002

10.1258/135763302320302109 Ver en origen

  • ISSN 1357633X
  • ISSN/ISBN 1758-1109

User experience design guidelines for telecare (E-health) services

  • Von Niman, B.
  • Rodríguez-Ascaso, A.
  • Brown, S.
  • Sund, T.

Interactions (p. 36-40) - 2007

10.1145/1288515.1288537 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 1072-5520

Monográfico: Adaptación y accesibilidad de las tecnologías para el aprendizaje. Presentación

  • Jesús González Boticario
  • Olga C. Santos
  • Alejandro Rodríguez Ascaso

RIED: revista iberoamericana de educación a distancia (p. 37-43) - 2010

Editor: AIESAD (Asociación Iberoamericana de Educación Superior a Distancia)

  • ISSN/ISBN 1138-2783

Apoyo adaptativo basado en IMS-LD y estrategias psico-educativas para la familiarización de estudiantes con discapacidad con su entorno virtual de aprendizaje

  • María Elena del Campo Adrián
  • Maria del Mar Saneiro Silva
  • Manuel Fernández Montecelo
  • Emmanuelle Raffenne
  • Alejandro Rodríguez Ascaso
  • Olga C. Santos
  • Jesús González Boticario
... Ver más Contraer

RIED: revista iberoamericana de educación a distancia (p. 133-166) - 2010

Editor: AIESAD (Asociación Iberoamericana de Educación Superior a Distancia)

  • ISSN/ISBN 1138-2783

Standards and specifications to manage accessibility issues in e-learning

  • Santos, Olga C.
  • Moreno, German
  • Martinez-Normand, Loiec
  • Alcocer, Eva
  • Gutierrez y Restrepo, Emmanuelle
  • Barrera, Carmen
  • Boticario, Jesus G.
  • Raffenne, Emmanuelle
  • Fabregat, Ramon
  • Rodrgiuez Ascaso, Alejandro
... Ver más Contraer

BULLETIN OF THE TECHNICAL COMMITTEE ON LEARNING TECHNOLOGY (p. 20-23) - 2011

Editor: IEEE-INST ELECTRICAL ELECTRONICS ENGINEERS INC

  • ISSN/ISBN 2306-0212

Accessible lifelong learning at higher education: Outcomes and lessons learned at two different pilot sites in the EU4ALL project

  • Boticario, J.G.
  • Rodriguez-Ascaso, A.
  • Santos, O.C.
  • Raffenne, E.
  • Montandon, L.
  • Roldán, D.
  • Buendía, F.
... Ver más Contraer

Journal of Universal Computer Science (p. 62-85) - 2012

  • ISSN/ISBN 0958-695X

Accesibilidad y MOOC: Hacia una perspectiva integral

  • Alejandro Rodríguez Ascaso
  • Jesús González Boticario

RIED: revista iberoamericana de educación a distancia (p. 61-85) - 2015

Editor: AIESAD (Asociación Iberoamericana de Educación Superior a Distancia)

10.5944/ried.18.2.13670 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 1138-2783

Setting accessibility preferences about learning objects within adaptive elearning systems: User experience and organizational aspects

  • Rodriguez-Ascaso, A.
  • Boticario, J.G.
  • Finat, C.
  • Petrie, H.

Expert Systems - 2017

Editor: Blackwell Publishing Ltd

10.1111/exsy.12187 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 1468-0394

Accessible mathematics videos for non-disabled students in primary education

  • Rodriguez-Ascaso, A.
  • Letón, E.
  • Muñoz-Carenas, J.
  • Finat, C.

PLoS ONE - 2018

Editor: Public Library of Science

10.1371/journal.pone.0208117 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 1932-6203

Assessment of Video Accessibility by Students of a MOOC on Digital Materials for All

  • Molanes-Lopez, E.M.
  • Rodriguez-Ascaso, A.
  • Leton, E.
  • Perez-Martin, J.

IEEE Access (p. 72357-72367) - 2021

Editor: Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc.

10.1109/access.2021.3079199 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 2169-3536

Guía sobre normalización en la accesibilidad de las TIC

  • Alejandro Rodríguez Ascaso
  • Loïc Martínez Normand

2011

Editor: CENTAC

  • ISSN/ISBN 978-84-615-2055-8

Accesibilidad y diversidad funcional en la educación superior: análisis y desarrollo de los servicios TIC requeridos

  • Jesús González Boticario
  • María Elena del Campo Adrián
  • Maria del Mar Saneiro Silva
  • Alejandro Rodríguez Ascaso
  • Cecile Finat

La UNED ante el EEES: redes de investigación en innovación docente 2006-2007 (p. 633-656) - 2009

Editor: Madrid : Universidad Nacional de Educación a Distancia, 2009

  • ISSN/ISBN 9788436258677

A standard-based framework to support personalisation, adaptation, and interoperability in inclusive learning scenarios

  • Santos, O.C.
  • Boticario, J.G.
  • Raffenne, E.
  • Granado, J.
  • Rodriguez-Ascaso, A.
  • Restrepo y Gutierrez, E.

Handbook of Research on E-Learning Standards and Interoperability: Frameworks and Issues (p. 126-169) - 2010

Editor: IGI Global

10.4018/978-1-61692-789-9.ch007 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 9781616927899

Towards an effective and life long training of people with special needs for help desk operations utilising ICT

  • Bekiaris, E
  • Ascaso, AR
  • Alvarez, EC
  • Papatheodorou, C
  • Waldmeyer, MTA

Melecon 2004: Proceedings Of The 12th Ieee Mediterranean Electrotechnical Conference, Vols 1-3 (p. 735-738) - 1/1/2004

Sistemas del hogar, diseño para todos y vida independiente

  • Alejandro Rodríguez Ascaso

La accesibilidad como medio para educar en la diversidad: educación, diversidad y accesibilidad en el entorno europeo (p. 179-192) - 2006

Editor: Servicio de Publicaciones

  • ISSN/ISBN 84-96394-32-8

User experience design guidelines for telecare services

  • Von Niman, B.
  • Rodriguez-Ascaso, A.
  • Sund, T.
  • Brown, S.J.

20th International Symposium on Human Factors in Telecommunication, HFT 2006 (p. 279-280) - 2006

Editor: Association for Computing Machinery

10.1145/1152215.1152286 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 9781595933904

User experience design guidelines for ubiquitous, mobile telecare services

  • Von Niman, B.
  • Sund, T.
  • Rodríguez-Ascaso, A.
  • Brown, S.

HEALTHCOM 2006: Mobile E-Health for Developing Countries - 2006 8th International Conference on e-Health Networking, Applications and Services (p. 269-272) - 2006

Editor: Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc.

10.1109/health.2006.246469 Ver en origen

User modeling for attending functional diversity for ALL in higher education

  • Santos, O.C.
  • Rodriguez-Ascaso, A.
  • Boticario, J.G.
  • Martin, L.

Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics) (p. 301-312) - 2007

Editor: Springer Verlag

10.1007/978-3-540-77010-7_29 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 1611-3349

Human factors: User experience design guidelines for telecare services

  • Rodríguez-Ascaso, A.
  • Von Niman, B.
  • Brown, S.
  • Sund, T.

Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics) (p. 413-417) - 2007

Editor: Springer Verlag

10.1007/978-3-540-73111-5_46 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 9783540731092

Apoyo personalizado a estudiantes con discapacidad a través del desarrollo de los servicios TIC accesibles en la Educación Superior: uso del diseño instruccional basado en estándares

  • Jesús González Boticario
  • Alejandro Rodríguez Ascaso
  • María Elena del Campo Adrián
  • Maria del Mar Saneiro Silva
  • Olga C. Santos

VI Jornades d'Investigació en Docencia Universitaria: la construcció col·legiada del model docent universitari del segle XXI (p. 81) - 2008

Editor: Instituto de Ciencias de la Educación

  • ISSN/ISBN 978-84-691-4559-3

Personalised support for students with disabilities based on psycho-educational guidelines

  • Rodriguez-Ascaso, A.
  • Santos, O.C.
  • Del Campo, E.
  • Saneiro, M.
  • Boticario, J.G.

CEUR Workshop Proceedings (p. 15-19) - 2008

10.1109/icalt.2008.188 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 1613-0073

Identifying design-for-all constraints in upcoming interaction technologies

  • Böcker, M.
  • Rodriguez-Ascaso, A.
  • Hüttenrauch, H.
  • Schneider, M.
  • Pluke, M.
  • Zetterström, E.

Proc. of the IADIS Int. Conf. Interfaces and Human Computer Interaction 2010, IHCI, Proc. of the IADIS Int. Conf. Game and Entertainment Technologies 2010, Part of the MCCSIS 2010 (p. 251-258) - 2010

  • ISSN/ISBN 9789728939182

Inclusive E-services for all: Identifying accessibility requirements for upcoming interaction technologies

  • Rodriguez-Ascaso, A.
  • Zetterström, E.
  • Böcker, M.
  • Hüttenrauch, H.
  • Pluke, M.
  • Schneider, M.

Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics) (p. 135-138) - 2010

10.1007/978-3-642-14097-6_23 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 0302-9743

Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.

Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.

Este/a investigador/a no tiene proyectos de investigación.

Modelo de arquitectura para sistemas domóticos orientado a personas con necesidades especiales mediante la aplicación de criterios de diseño para todos

  • Arredondo Waldmeyer, Maria Teresa (Director) Doctorando: Rodríguez Ascaso, Alejandro

1/1/2003

Defensa realizada en: Universidad Politécnica de Madrid

Propuesta y evaluación de una red de sensores para monitorización domiciliaria

  • POZO GUERRERO, Francisco del (Autor o Coautor)
  • Francisco Del Pozo Guerrero (Director)
  • Paula de Toledo Heras (Director) Doctorando: Silvia Jiménez Fernández

1/1/2009

Defensa realizada en: Universidad Politécnica de Madrid

Reference conceptual framework for personalised integrated infomobility services.

  • Maria Fernanda Cabrera Umpiérrez (Director)
  • Maria Teresa Arredondo Waldmeyer (Director) Doctorando: Laura Pastor Sanz

1/1/2011

Defensa realizada en: Universidad Politécnica de Madrid

Modelado de sistemas de inteligencia ambiental para el entrenamiento de las cualidades físicas

  • Arredondo-Waldmeyer, María Teresa (Director) Doctorando: Gaeta, Eugenio

1/1/2012

Defensa realizada en: Universidad Politécnica de Madrid

A model to develop a platform for personalised health applications

  • Arredondo Waldmeyer, Maria Teresa (Director) Doctorando: Salvi, Dario

1/1/2014

Defensa realizada en: Universidad Politécnica de Madrid

Mejora en el interfaz de un dispositivo móvil para personas con discapacidad visual mediante el diseño de iconos hápticos

  • P. Galdón Conejo
  • Antonio Díaz Estrella (dir. tes.)
  • Vito Battista Brero Peinado (pres.)
  • Luis Molina Tanco (secr.)
  • Adoración Antolí Cabrera (voc.)
  • Miguel Ángel López Gordo (voc.)
  • Alejandro Rodríguez Ascaso (voc.)
... Ver más Contraer

(p. 1-266) - 2014

Defensa realizada en: Universidad de Málaga

A multidisciplinary reference framework to support innovative design, implementation and assessment of chronic care models

  • Arredondo Waldmeyer, Maria Teresa (Director) Doctorando: Fico, Giuseppe

1/1/2015

Defensa realizada en: Universidad Politécnica de Madrid

Validación de un Marco Abierto Accesible de tercera generación para la integración nativa de productos de apoyo en Tecnologías de la Información y la Comunicación.

  • Maria Fernanda Cabrera Umpiérrez (Director) Doctorando: Juan Bautista Montalvá Colomer

1/1/2015

Defensa realizada en: Universidad Politécnica de Madrid

An ICT-based closed-loop model to improve care for heart failure patients

  • Maria Fernanda Cabrera Umpiérrez (Director)
  • Maria Teresa Arredondo Waldmeyer (Director) Doctorando: Cecilia Vera Muñoz

14/12/2015

Defensa realizada en: Universidad Politécnica de Madrid

Usability testing guide for mobile applications focused on people with Down syndrome (USATESTDOWN)

  • Loïc Antonio Martínez Normand (Director) Doctorando: Doris Caliz Ramos

1/1/2017

Defensa realizada en: Universidad Politécnica de Madrid

Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.

Última actualización de los datos: 5/03/24 18:17