TALAVAN ZANON, NOA

Actividades

Using the Technique of Subtitling to improve Business English Communicative Skills

  • Noa Talaván Zanón

LFE: Revista de lenguas para fines específicos (p. 313-346) - 2005

Editor: Servicio de Publicaciones

  • ISSN/ISBN 1133-1127

Evaluating the output quality of machine translation systems: systran 4.0

  • Noa Talaván Zanón

Philologia hispalensis (p. 189-201) - 2005

Editor: Universidad de Sevilla

10.12795/ph.2005.v19.i01.11 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 1132-0265

Using Subtitles To Enhance Foreign Language Learning

  • Noa Talaván Zanón

Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras (p. 4) - 2006

Editor: Departamento de Didáctica de la Lengua y la Literatura

10.30827/digibug.30659 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 1697-7467

Learning Vocabulary through Authentic Video and Subtitles

  • Noa Talaván

TESOL-SPAIN Newsletter (p. 5-8) - 2007

Claves para comprender la destreza de la comprensión oral en lengua extranjera

  • Noa Talaván Zanón

Epos: Revista de filología (p. 195-216) - 2010

Editor: Facultad de Filología

10.5944/epos.26.2010.10643 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 0213-201X

La influencia efectiva de los subtítulos en el aprendizaje de lenguas extranjeras: análisis de investigaciones previas

  • Noa Talaván Zanón

Sendebar: Revista de la Facultad de Traducción e Interpretación (p. 265-282) - 2011

Editor: Facultad de Traducción e Interpretación

  • ISSN/ISBN 1130-5509

Laura Alba 2009: Perspectives on Discourse Analysis: Theory and Practice. Newcastle Upon Tyne, UK: Cambridge Scholars. X + 409pp. ISBN 978-1-4438-0597-1

  • Noa Talaván Zanón

Atlantis: Revista de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos (p. 179-183) - 2011

Editor: Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos. AEDEAN

  • ISSN/ISBN 0210-6124

Justificación teórico-práctica del uso de los subtítulos en la enseñanza-aprendizaje de lenguas extranjeras.

  • Noa Talaván Zanón

TRANS: revista de traductología (p. 23-37) - 2012

Editor: Departamento de Traducción e Interpretacion

10.24310/trans.2012.v0i16.3209 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 1137-2311

Discussion on Marta Genís Pedra's & Mª Teresa Martín de Lama's article: An Experience of Synchronous On-Line Classes

  • Noa Talaván Zanón

Revista Nebrija de Lingüística aplicada a la enseñanza de Lenguas (p. 5) - 2013

Editor: Universidad Antonio de Nebrija

  • ISSN/ISBN 1699-6569

'Thinking about learning': exploring the use of metacognitive strategies in online collaborative projects for distance professional English learning

  • Elena Bárcena Madera
  • Elena Martín Monje
  • Noa Talaván Zanón

ES: Revista de filología inglesa (p. 7-39) - 2014

Editor: Ediciones Universidad de Valladolid

  • ISSN/ISBN 0210-9689

Strands of languaje: (B1-Part II)

  • Mónica Aragonés González
  • Laura Alba Juez

2010

Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia

  • ISSN/ISBN 9788499610184

English oral practice for professional purposes

  • María Luz Arroyo Vázquez
  • Noa Talaván Zanón

2010

Editor: Centro de Estudios Ramón Areces

  • ISSN/ISBN 9788499610160

Technological innovation in the teaching and processing of LSPs: proceedings of TISLID' 10

  • Noa Talaván Zanón (coord.)
  • Elena Martín Monje (coord.)
  • Francisco Palazón Romero (coord.)

2011

Editor: Madrid : Universidad Nacional de Educación a Distancia, 2011

  • ISSN/ISBN 9788436262179

La subtitulación en el aprendizaje de lenguas extranjeras

  • Noa Talaván Zanón

2013

Editor: Octaedro

  • ISSN/ISBN 978-84-9921-365-1

A university handbook on terminology and specialized translation

  • Noa Talaván Zanón

2016

Editor: [Madrid] : UNED ;, D.L. 2011

  • ISSN/ISBN 9788436270099

Traducción y accesibilidad audiovisual

  • Noa Talaván Zanón
  • José Javier Ávila Cabrera
  • Tomás Costal Criado

2016

Editor: Editorial UOC

  • ISSN/ISBN 978-84-9116-468-5

Translation as a science and translation as an art: a practical approach

  • Noa Talaván Zanón

2017

Editor: McGraw Hill Education México

  • ISSN/ISBN 978-84-486-1257-3

Audiovisual translation in applied linguistics: educational perspectives

  • Laura Incalcaterra (coord.)
  • Jennifer Lertola (coord.)
  • Noa Talaván Zanón (coord.)

2020

Editor: John Benjamins

  • ISSN/ISBN 9789027207555

Subtitling as a task and subtitles as support: pedagogical applications

  • Noa Talaván Zanón

New insights into audiovisual translation and media accessibility: media for All 2 (p. 285-299) - 2010

Editor: Rodopi

  • ISSN/ISBN 9789042031807

A quasi-experimental research project on subtitling and foreign language acquisition

  • Noa Talaván Zanón

Audiovisual translation: subtitles and subtitling : theory and practice (p. 197-218) - 2011

Editor: Peter Lang USA

  • ISSN/ISBN 9783034302999

The I-Agent project: blended learning proposal for professional english integrating an AI extended version of moodle with classroom work for the practice of oral skills

  • Martín-Monje, E.
  • Talaván, N.

Languages for specific purposes in the digital era (p. 45-68) - 2013

Editor: Springer Alemania

10.1007/978-3-319-02222-2_3 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 9783319022215

The use of interlingual subtitling to improve listening comprehension skills in advanced EFL students

  • Noa Talaván
  • Pilar Rodríguez-Arancón

Subtitling and Intercultural Communication : European Languages and beyond (p. 273-288) - 2014

Editor: InterLinguistica ETS

  • ISSN/ISBN 9788846741493

Aprendizaje Colaborativo Asistido por Ordenador para la Transferencia de las Competencias Mediadora y Lingüístico-comunicativa en Inglés Especializado

  • Noa Talaván
  • Elena Bárcena
  • Álvaro Villarroel

Digital Competence Development in Higher Education : An International Perspective (p. 87-106) - 2014

Editor: Peter Lang

  • ISSN/ISBN 9783631638033

The enhancement of speaking skills practice and assesment in an online environment

  • Noa Talaván Zanón
  • Pilar Rodríguez Arancón
  • Elena Martín Monje

Tendencias en educación lingüística (p. 329-351) - 2015

Editor: Grupo Editorial Universitario (GEU Editorial)

  • ISSN/ISBN 978-84-16361-40-3

First Insights into the combination of dubbing and subtitling as L2 didactic tools

  • Noa Talaván Zanón
  • José Javier Ávila Cabrera

Subtitles and Language Learning: Principles, Strategies and Practical Experiences (p. 149-172) - 2015

Editor: Peter Lang

  • ISSN/ISBN 9783034315296

Voice-over to improve oral production skills: the VICTOR project

  • Noa Talaván Zanón
  • Pilar Rodríguez Arancón

Focusing on audiovisual translation research (p. 211-236) - 2018

Editor: Servei de Publicacions

  • ISSN/ISBN 978-84-9134-390-5

Audiovisual Translation in Language Education: an introduction

  • Laura Incalcaterra
  • Jennifer Lertola
  • Noa Talaván Zanón

Audiovisual translation in applied linguistics: educational perspectives (p. 1-8) - 2020

Editor: John Benjamins

  • ISSN/ISBN 9789027207555

The Didactic Value of AVT in Foreign Language Education

  • Noa Talaván

The Palgrave Handbook of Audiovisual Translation and Media Accessibility (p. 567-592) - 2020

Editor: Palgrave Macmillan

10.1007/978-3-030-42105-2_28 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 978-3-030-42104-5

Students level diagnosis based on the Common European Framework of Reference for Langauges in the context of a computer-based course for International English for Work and Business

  • Laura Alba Juez
  • Elena Bárcena Madera
  • Noa Talaván Zanón

Aprendizaje de lenguas, uso del lenguaje y modelación cognitiva. Perspectivas aplicadas entre disciplinas: actas del XXIV Congreso Internacional de AESLA. [Recurso electrónico] (p. 61) - 2007

Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia

  • ISSN/ISBN 978-84-611-6897-2

Using subtitles in a multimedia environment to enhance listening comprehension for foreign language students of English

  • Noa Talaván

VI International AELFE Conference. Lisboa: ISCAL (p. 452-458) - 2007

Editor: European Association of Languages for Specific Purposes (AELFE)

Audiovisual translation and foreign language learning: the case of subtitling

  • Noa Talaván Zanón

Modos y formas de la comunicación humana (p. 1313-1320) - 2010

Editor: Ediciones de la Universidad de Castilla-La Mancha

  • ISSN/ISBN 978-84-8427-759-0

Have computers ever really assited languaje learning? Problems and prospects

  • Timothy Read
  • Noa Talaván Zanón
  • Lourdes Pomposo Yanes
  • Jorge Arús Hita

Technological innovation in the teaching and processing of LSPs: proceedings of TISLID' 10 (p. 223-234) - 1/1/2011

Editor: Madrid : Universidad Nacional de Educación a Distancia, 2011

  • ISSN/ISBN 9788436262179

On-line vs. face-to-face development of interactive english oral competence: An empirical contrastive study

  • Read, T.
  • Bárcena, E.
  • Talaván, N.
  • Jordano, M.

Communications in Computer and Information Science (p. 40-55) - 2011

10.1007/978-3-642-20074-8_4 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 1865-0929

Traducción audiovisual colaborativa para la mejora de las destrezas traductológicas y lingüísticas

  • Noa Talaván Zanón
  • José Javier Ávila Cabrera

Innovación docente universitaria en entornos de aprendizaje enriquecidos: I Jornadas Internacionales de Innovación Docente Universitaria en Entornos de Aprendizaje Enriquecidos. Libro de actas (p. 177-180) - 2013

Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia

  • ISSN/ISBN 84-695-8245-3

El proyecto RECORDS: uso de la audiodescripción con fines didácticos en las clases de inglés como segunda lengua

  • Noa Talaván Zanón
  • Antonio Pareja Lora
  • José Javier Ávila Cabrera
  • Ana Ibáñez Moreno
  • María Jordano de la Torre

VII Jornadas de Redes de Investigación en Innovación Docente de la UNED: libro de actas (p. 113-115) - 2014

Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia

  • ISSN/ISBN 978-84-697-2182-7

Análisis de la evaluación multicíclica en la construcción colaborativa de un repositorio digital de recursos de aprendizaje para Inglés Profesional

  • Elena Bárcena Madera
  • Noa Talaván Zanón
  • Elena Martín Monje

VI Jornadas de Redes de Investigación en Innovación Docente de la UNED: libro de actas (p. 65-66) - 2014

Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia

  • ISSN/ISBN 978-84-697-2134-6

State of the art of language learning design using mobile technology: sample apps and some critical reflection

  • Bárcena, Elena
  • Read, Timothy
  • Underwood, Joshua
  • Obari, Hiroyuki
  • Cojocnean, Diana
  • Koyama, Toshiko
  • Pareja-Lora, Antonio
  • Calle, Cristina
  • Pomposo, Lourdes
  • Talaván, Noa
  • Ávila-Cabrera, José
  • Ibañez, Ana
  • Vermeulen, Anna
  • Jordano, María
  • Arús-Hita, Jorge
  • Rodríguez, Pilar
  • Castrillo, María Dolores
  • Kétyi, Andras
  • Selwood, Jaime
  • Gaved, Mark
  • Kukulska-Hulme, Agnes
... Ver más Contraer

Critical CALL – Proceedings of the 2015 EUROCALL Conference, Padova, Italy (p. 36-43) - 2015

10.14705/rpnet.2015.000307 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 978-1-908416-29-2

Subtítulos para sordos como herramienta para mejorar las destrezas orales y escritas en el aprendizaje de lenguas extranjeras

  • Noa Talaván Zanón
  • José Javier Ávila Cabrera
  • María Jordano de la Torre
  • Pilar Rodríguez Arancón
  • Tomás Costal Criado
  • Jennifer Lertola
  • Pilar González Vera
  • Ana María Hornero Corisco
  • Stavroula Sokoli
  • Alicia Sánchez Requena
  • Carme Calduch
  • Rosa Alonso Pérez
... Ver más Contraer

Trabajos Fin de Carrera (TFG y TFM). El camino de la profesionalización: actas VIII Jornadas de Redes de Investigación e Innovación Docente de la UNED (p. 226-236) - 2017

Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia

  • ISSN/ISBN 978-84-697-4184-9

Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.

Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.

Este/a investigador/a no tiene proyectos de investigación.

Aplicaciones de la traducción audiovisual para mejorar la compresión oral del inglés

  • Noa Talaván Zanón
  • Elena Bárcena Madera (dir. tes.)
  • Jorge Díaz Cintas (dir. tes.)
  • Frederic Chaume Varela (pres.)
  • Eva Samaniego Fernández (secr.)
  • Luis Pérez González (voc.)
  • Roberto Mayoral Asensio (voc.)
  • Laura Alba Juez (voc.)
... Ver más Contraer

2009

Defensa realizada en: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia

The subtitling of offensive and taboo language: a descriptive study

  • José Javier Ávila Cabrera
  • Noa Talaván Zanón (dir. tes.)
  • Jorge Díaz Cintas (dir. tes.)
  • Raquel Merino-Álvarez (pres.)
  • Elena Martín Monje (secr.)
  • Elena Bárcena Madera (voc.)
  • Rocío Baños Piñero (voc.)
  • Frederic Chaume Varela (voc.)
... Ver más Contraer

2014

Defensa realizada en: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia

The role of scaffolding in fostering self-regulation in english language blended learning environments

  • Liliana Cuesta
  • Elena Bárcena Madera (dir. tes.)
  • Timothy Read (dir. tes.)
  • Jozef Colpaert (pres.)
  • Elena Martín Monje (secr.)
  • Margarita Vinagre (voc.)
  • Noa Talaván Zanón (voc.)
  • Ana María Gimeno Sanz (voc.)
... Ver más Contraer

2014

Defensa realizada en: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia

The development of English (inter-)cultural competence within a systemic functional linguistics framework and its application in a blended learning environment

  • Pilar Rodríguez Arancón
  • Elena Bárcena Madera (dir. tes.)
  • Thomas Barlett (pres.)
  • Noa Talaván Zanón (secr.)
  • Margarita Vinagre (voc.)

2015

Defensa realizada en: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia

Optimización de la estrategia del role-play y su integración en el aula de inglés de Turismo para la mejora de la producción oral

  • Isabel Granda Rossi
  • Noa Talaván Zanón (dir. tes.)
  • Paloma Garrido Iñigo (pres.)
  • Pilar Rodríguez Arancón (secr.)
  • Jorge Braga Riera (voc.)

2016

Defensa realizada en: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia

La retroalimentación correctiva entre pares en un intercambio etándem español-inglés a través de una wiki

  • Marijana Asanin
  • Margarita Vinagre (dir. tes.)
  • Marta Genís Pedra (pres.)
  • Isabel Alonso Belmonte (secr.)
  • Noa Talaván Zanón (voc.)
  • María Camino Bueno Alastuey (voc.)
  • Carmen Maíz Arévalo (voc.)
... Ver más Contraer

2016

Defensa realizada en: Universidad Autónoma de Madrid

Subtitled television series inside the efl classroom: long-term effects upon colloquial language learning and oral production

  • Anca Daniela Frumuselu
  • Mar Gutiérrez-Colón Plana (dir. tes.)
  • Sven De Maeyer (dir. tes.)
  • Vincent Donche (dir. tes.)
  • Noa Talaván Zanón (pres.)
  • Laura Incalcaterra (secr.)
  • Mathea Simons (voc.)
... Ver más Contraer

2016

Defensa realizada en: Universitat Rovira i Virgili

Aplicación del aprendizaje móvil para mejorar la interacción oral de estudiantes de español como lengua extranjera

  • Mercedes Idalith León Ortiz
  • Noa Talaván Zanón (dir. tes.)
  • Ana Ibáñez Moreno (pres.)
  • José Javier Ávila Cabrera (secr.)
  • Lourdes Pomposo Yanes (voc.)

2017

Defensa realizada en: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia

Working within the plurilingual paradigm. Use of translation to enrich additional language learning and plurilingual competence in secondary education in catalonia

  • Jaclyn Wilson
  • Maria González-Davies (dir. tes.)
  • María Luz Celaya Villanueva (pres.)
  • Cristina Corcoll López (secr.)
  • Noa Talaván Zanón (voc.)

2020

Defensa realizada en: Universitat Ramon Llull

Active audio description as a didactic resource to improve oral skills in foreign language teaching

  • Marga Navarrete
  • Noa Talaván Zanón (dir. tes.)
  • Pilar Rodríguez Arancón (dir. tes.)
  • Jorge Díaz Cintas (pres.)
  • Ana Ibáñez Moreno (secr.)
  • Alberto Fernández Costales (voc.)

2021

Defensa realizada en: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia

Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.

Última actualización de los datos: 8/04/24 21:20