ESCOBAR ALVAREZ, Mª ANGELES

Publications

Evidence for a principles and parametres theory of L2 acquisition: transfer and development in the L2 acquisition of Spanish relative clauses

  • María Angeles Escobar Alvarez

Revista española de lingüística aplicada (p. 245-258) - 1997

Editor: Asociación Española de Lingüística Aplicada, AESLA

  • ISSN/ISBN 0213-2028

The Age Factor in L2 Acquisition: an empirical investigation into the choice of +/- human relative pronouns by Spanish learners of English and the resetting of parameters

  • María Angeles Escobar Alvarez

Catalan working papers in linguistics (p. 11-35) - 2001

Editor: Departamento de Filología Catalana y de Filología Española

  • ISSN/ISBN 1132-256X

A pilot study of quantification in child Catalan

  • Gavarró, A.
  • Escobar, M.A.

Zeitschrift fur Katalanistik (p. 213-225) - 2011

  • ISSN/ISBN 0932-2221

The acquisition of dative "se" in LI Spanish and its implications for the Weak Continuity Hypothesis of Adquistion of Functional Categories

  • Ismael Iván Teomiro García
  • María Angeles Escobar Alvarez

Revista española de lingüística aplicada (p. 475-492) - 2013

Editor: Asociación Española de Lingüística Aplicada, AESLA

  • ISSN/ISBN 0213-2028

Adquisición de frases de relativo en inglés como segunda lengua: contraste en el aprendizaje de dos grupos generacionales

  • Nuria Moreno Alarcón
  • María Angeles Escobar Alvarez

RAEL: revista electrónica de lingüística aplicada (p. 165-173) - 2013

Editor: Asociación Española de Lingüística Aplicada, AESLA

  • ISSN/ISBN 1885-9089

Las Dislocaciones y los Pronombres Reasuntivos Indefinidos

  • María Angeles Escobar Alvarez

Colindancias: Revista de la Red de Hispanistas de Europa Central (p. 185-205) - 2016

Editor: Universitatea de Vest din Timisoara

  • ISSN/ISBN 2393-056X

L2 acquisition of Spanish dative clitics by English and Dutch learners

  • Escobar-Álvarez, M.Á.

Studies in Second Language Learning and Teaching (p. 517-534) - 2017

Editor: Adam Mickiewicz University Press

10.14746/ssllt.2017.7.3.8 View at source

  • ISSN/ISBN 2084-1965

Las TIC en la enseñanza del inglés para fines específicos: una propuesta metodológica

  • María Angeles Escobar Alvarez
  • Ana Ibáñez Moreno

Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas (p. 38-52) - 2018

Editor: Escuela Universitaria de Profesorado

  • ISSN/ISBN 1989-0796

El Trabajo Fin de Máster (TFM) en las nuevas Humanidades: Análisis de las necesidades de los estudiantes

  • Alicia San Mateo Valdehíta
  • María Angeles Escobar Alvarez
  • Manuel Rubén Chacón Beltrán

REDU: Revista de Docencia Universitaria (p. 7) - 2018

Editor: Red Estatal de Docencia Universitaria

10.4995/redu.2018.9873 View at source

  • ISSN/ISBN 1696-1412

L1 Use in Content-based and CLIL Settings. María Martínez-Adrián, M. Juncal Gutiérrez-Mangado & Francisco Gallardodel-Puerto, eds. 2019 Special issue of the International Journal of Bilingual Education and Bilingualism 22. ISSN: 1747-7522.

  • María Angeles Escobar Alvarez (res.)

Nexus (p. 45-47) - 2020

Editor: Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos. AEDEAN

  • ISSN/ISBN 1697-4646

The Acquisition of Syntax in Romance Languages

  • María Angeles Escobar Alvarez
  • Vicenç Torrens García

2006

Editor: John Benjamins

  • ISSN/ISBN 9027253013

Sintaxis inglesa : guía didáctica

  • Ricardo Mairal Usón
  • María Angeles Escobar Alvarez

2007

Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia

English Grammar and Learning Tasks for Tourism Studies

  • María Angeles Escobar Alvarez

2011

Editor: Servicio de Publicaciones

  • ISSN/ISBN 9788436261035

Curso de inglés para adultos

  • María Angeles Escobar Alvarez (coord.)
  • Iria da Cunha Fanego
  • María Teresa González Mínguez
  • Alba Luzondo Oyón

2017

Editor: Madrid : Universidad Nacional de Educación a Distancia, 2017

  • ISSN/ISBN 978-84-362-7668-8

Evidence for a principles and parameters theory of L2 acquisition: a case study of acquisition of spanish relative pronouns by english-speaking adults

  • María Angeles Escobar Alvarez

Panorama actual de la lingüística aplicada [Recurso electrónico]: conocimiento, procesamiento y uso del lenguaje (p. 1493-1504) - 2000

Editor: s.n.

  • ISSN/ISBN 84-699-3362-0

An overview of generative grammar

  • María Angeles Escobar Alvarez

Current trends in linguistic theory: unidades didácticas de Modelos Teóricos Descriptivos de la Lengua Inglesa (p. 13-96) - 2006

Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia

  • ISSN/ISBN 84-362-5294-2

The acquisition of universal quantifiers in Spanish

  • María Angeles Escobar Alvarez
  • Vicenç Torrens García

First language acquisition of morphology and syntax: perspectives across languages and learners (p. 119-135) - 2008

Editor: John Benjamins

  • ISSN/ISBN 9789027253064

L2 English learning and performance through online activities: A case study

  • María Angeles Escobar Alvarez

Technology-Enhanced language learning for specialized domains: practical applications and mobility (p. 47-58) - 2016

Editor: Routledge Reino Unido

  • ISSN/ISBN 9781138120433

Developing CLIL in tertiary education: Working with tourism texts

  • Álvarez, M.Á.E.

English for Specific Purposes Instruction and Research: Current Practices, Challenges and Innovations (p. 269-288) - 2019

Editor: Springer International Publishing

10.1007/978-3-030-32914-3_14 View at source

  • ISSN/ISBN 9783030329136

Análisis contrastivo inglés-español de las recomendaciones sobre lenguaje claro en el ámbito jurídico-administrativo en los últimos 10 años dentro de la Unión Europea

  • María Angeles Escobar Alvarez
  • Eva Samaniego Fernández

Lenguaje claro y tecnología en la Administración (p. 15-40) - 2022

Editor: Comares

  • ISSN/ISBN 978-84-1369-444-3

The acquisition of clitics and strong pronouns in Catalan

  • Escobar, L
  • Gavarro, A

CLITICS IN PHONOLOGY, MORPHOLOGY AND SYNTAX (p. 161-180) - 2000

Editor: JOHN BENJAMINS B V PUBL

  • ISSN/ISBN 0166-0829

English e-learning: a new methodology

  • María Angeles Escobar Alvarez

Actas del XXVII Congreso Internacional de AEDEAN (p. 41) - 2004

Editor: Departamento de Filología Inglesa

  • ISSN/ISBN 84-7455-103-X

El modelo de parámetros en la clase de inglés para adultos

  • María Angeles Escobar Alvarez

Adquisición y enseñanza de lenguas en contextos plurilingües: ensayos y propuestas aplicadas (p. 77-86) - 2006

Editor: Servei de Publicacions i Intercanvi Científic

  • ISSN/ISBN 84-7632-960-1

Errores similares en la adquisición de primeras y segundas lenguas:: el caso de los prnombres resumptivos

  • María Angeles Escobar Alvarez

Aprendizaje de lenguas, uso del lenguaje y modelación cognitiva. Perspectivas aplicadas entre disciplinas: actas del XXIV Congreso Internacional de AESLA. [Recurso electrónico] (p. 84) - 2007

Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia

  • ISSN/ISBN 978-84-611-6897-2

The adult L2 acquisition of the saxon genitive: italian and spanish results

  • María Angeles Escobar Alvarez

Analizar datos > Describir variación: [recurso electrónico] (p. 2) - 2010

Editor: Servizo de Publicacións

  • ISSN/ISBN 978-84-8158-479-0

Análisis de las necesidades de los estudiantes durante la elaboración del Trabajo Fin de Máster

  • María Angeles Escobar Alvarez
  • Manuel Rubén Chacón Beltrán
  • Alicia San Mateo Valdehíta

La profesionalización del docente a través de la innovación educativa. Libro de actas: IX Jornadas de redes de investigación en innovación docente. UNED, Madrid. 28, 29 y 30 de junio de 2017 (p. 381-384) - 2018

Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia

  • ISSN/ISBN 978-84-09-02666-1

Open linguistic glossary applications: the syntax tree generator

  • María Angeles Escobar Alvarez
  • Ismael Iván Teomiro García

Innovación educativa en la era digital: libro de actas (p. 321-324) - 2018

Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia

  • ISSN/ISBN 978-84-09-15658-0

This researcher has no working papers.

This researcher has no technical reports.

This researcher has no research projects.

A comparative study of English, Lakhota and Cheyenne syntax within the framework of role and reference grammar

  • Avelino Corral Esteban
  • Ricardo Mairal Usón (dir. tes.)
  • Francisco José Cortés Rodríguez (pres.)
  • María Beatriz Pérez Cabello de Alba (secr.)
  • Rocío Jiménez Briones (voc.)
  • Francisco Javier Martín Arista (voc.)
  • María Angeles Escobar Alvarez (voc.)
... View more Collapse

(p. 1-464) - 2011

Reading institution: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia

Propuesta del modelo de reconstrucción dialectal para la traducción de variedades de lenguas

  • Jairo A. Sánchez Galvis
  • Elena Bárcena Madera (dir. tes.)
  • Ana Bocanegra-Valle (pres.)
  • Beatriz Rodríguez López (secr.)
  • Jorge Arús Hita (voc.)
  • Izaskun Elorza (voc.)
  • María Angeles Escobar Alvarez (voc.)
... View more Collapse

2012

Reading institution: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia

Empowering immigrant hispanic learners in the United States: the westland middle school case study

  • Stacy Ragsdale
  • Antonia Sagredo Santos (dir. tes.)
  • María Sandra Peña Cervel (pres.)
  • María Luz Arroyo Vázquez (secr.)
  • Eduardo de Gregorio Godeo (voc.)
  • María del Rosario Piqueras Fraile (voc.)
  • María Angeles Escobar Alvarez (voc.)
... View more Collapse

2014

Reading institution: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia

Clasificación lingüística y análisis sociolingüístico de los anglicismos en el español de México: La incorporación de los anglicismos en los Estados de Puebla y Tlaxcala a principios del siglo XXI

  • Stepánka Rubesova
  • Ana Ibáñez Moreno (dir. tes.)
  • María Angeles Escobar Alvarez (pres.)
  • Cristina Calle Martínez (secr.)
  • Jorge Arús Hita (voc.)

2016

Reading institution: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia

The impact of different methods of instruction of l2 spanish determiners and the role of language transfer

  • Jorge Gabriel Berges Puyó
  • María Angeles Escobar Alvarez (dir. tes.)
  • Aoife Kathleen Ahern (pres.)
  • Ismael Iván Teomiro García (secr.)
  • José Amenós Pons (voc.)

2016

Reading institution: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia

El cambio gramatical en las construcciones progresivas del inglés

  • Carlos van Arkel Simón
  • Carmen Guarddon Anelo (dir. tes.)
  • Francisco Javier Martín Arista (pres.)
  • María Angeles Escobar Alvarez (secr.)
  • Pilar Guerrero Medina (voc.)

2018

Reading institution: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia

Dialogismo, razonamiento y cognición: estudio empírico de la influencia de la conversación exploratoria en L2 sobre la inteligencia colectiva y su posible internalización

  • Ángel De Mingo García
  • Aoife Kathleen Ahern (dir. tes.)
  • Raquel Hidalgo Downing (pres.)
  • Isabel García Parejo (secr.)
  • Pedro Guijarro Fuentes (voc.)
  • María Angeles Escobar Alvarez (voc.)
  • Francisco Lorenzo Bergillos (voc.)
... View more Collapse

(p. 1-517) - 2021

Reading institution: Universidad Complutense de Madrid

El método contrastivo para el aprendizaje de segundas lenguas mediante el libro digital enriquecido

  • Clara Rodríguez Salgado
  • Elena Bárcena Madera (dir. tes.)
  • María Angeles Escobar Alvarez (pres.)
  • María Goicoechea de Jorge (secr.)
  • Jesús García Laborda (voc.)

2022

Reading institution: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia

Compilación y análisis de un corpus textual sobre psicología: hacia la redacción asistida de textos académicos en este ámbito (Resumen)

  • Joanna Moraza
  • María Angeles Escobar Alvarez (dir. tes.)
  • Jesús García Laborda (pres.)
  • Iria da Cunha Fanego (secr.)
  • Juan Antonio Núñez Cortés (voc.)

2022

Reading institution: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia

This researcher has no patents or software licenses.

Last data update: 7/24/23 5:34 PM