RUFIN MORENO, RAMON
Publications
- Articles 41
- Books 12
- Book chapters 1
- Conferences 7
- Working papers 0
- Technical reports 0
- Research projects 0
- Supervised theses 21
- Patent or software license 0
Un análisis de la relación entre creación de valor y variables de marketing en el sector turístico español
- Mª D. Reina
- D. de la Fuente
- Ramón Rufín Moreno
Estadística española (p. 323-356) - 2004
Editor: Instituto Nacional de Estadística
- ISSN/ISBN 0014-1151
Un análisis de la influencia combinada de la capacidad comercial y de las tecnologías informativas (TIC) sobre las Pyme españolas innovadoras
- Ramón Rufín Moreno
- Jesús Manuel Plaza Llorente
Estadística española (p. 501-538) - 2005
Editor: Instituto Nacional de Estadística
- ISSN/ISBN 0014-1151
Transparency policy and students’ satisfaction and trust
- Medina, C.
- Rufín, R.
Transforming Government: People, Process and Policy (p. 309-323) - 2015
Editor: Emerald Group Publishing Ltd.
10.1108/tg-07-2014-0027 View at source
- ISSN/ISBN 1750-6166
Tourist attractions as a moderating element in explanatory models for loyalty development
- Manuel Rey Moreno
- Cayetano Medina Molina
- Ramón Rufín Moreno
Tourism & Management Studies (p. 112-118) - 2014
Editor: Escola Superior de Gestão, Hotelaria e Turismo
- ISSN/ISBN 2182-8466
The mediating effect of innovation in the relationship between retailers' strategic orientations and performance
- Medina, C.
- Rufín, R.
International Journal of Retail and Distribution Management (p. 629-655) - 2009
10.1108/09590550910964639 View at source
- ISSN/ISBN 0959-0552
Sesgos cognitivos y uso del e-gobierno. Una perspectiva conductual
- Cayetano Medina Molina
- Manuel Rey Moreno
- Benito Pérez González
- Ramón Rufín Moreno
Gestión y análisis de políticas públicas (p. 88-106) - 2018
Editor: Instituto Nacional de Administración Pública (INAP)
10.24965/gapp.v0i19.10450 View at source
- ISSN/ISBN 1134-6035
Satisfaction, loyalty and collectivism in cultural destinations
- Manuel Rey Moreno
- Cayetano Medina Molina
- Ramón Rufín Moreno
Tourism & Management Studies (p. 44-49) - 2013
Editor: Escola Superior de Gestão, Hotelaria e Turismo
- ISSN/ISBN 2182-8466
Sales growth of Spanish tourist firms: Some implications of Gibrat's Law on marketing management
- Rufín, R.
Tourism Management (p. 788-805) - 2007
Editor: Elsevier Ltd
10.1016/j.tourman.2005.10.027 View at source
- ISSN/ISBN 0261-5177
Research note: Relationship versus transactional marketing in travel and tourism trade shows
- Oromendía, A.R.
- Paz, M.D.R.
- Rufín, R.
Tourism Economics (p. 427-434) - 2015
Editor: University of London
10.5367/te.2013.0355 View at source
- ISSN/ISBN 1354-8166
Relationship quality and exhibitor’s performance in leisure trade shows
- Rodríguez, A.
- Reina, M.D.
- Rufín, R.
E a M: Ekonomie a Management (p. 129-143) - 2015
Editor: Technical University of Liberec
10.15240/tul/001/2015-3-012 View at source
- ISSN/ISBN 1212-3609
Marketing superior
- María Dolores Reina Paz
- Ramón Rufín Moreno
- Ainhoa Rodríguez Oromendía
2004
Editor: Madrid : Slovento, 2004
- ISSN/ISBN 84-96379-05-1
Marketing público: investigación, aplicaciones y estrategia
- Ramón Rufín Moreno
- Cayetano Medina Molina
2012
Editor: ESIC Editorial
- ISSN/ISBN 978-84-7356-815-9
Marketing del turismo y del ocio
- Ramón Rufín Moreno
2013
Editor: Madrid : Sanz y Torres, D.L. 2013
- ISSN/ISBN 978-84-15550-32-7
Marketing avanzado
- Ramón Rufín Moreno
2008
Editor: Madrid : Sanz y Torres, 2008
- ISSN/ISBN 978-84-96808-18-8
Marketing (conceptos, instrumentos y estrategias)
- Ramón Rufín Moreno
1998
Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia
- ISSN/ISBN 84-362-3737-4
Marketing
- Ramón Rufín Moreno
1995
Editor: Madrid : Sanz y Torres, D.L. 1995
- ISSN/ISBN 84-88667-18-3
Las empresas turísticas en la sociedad de la información
- Ramón Rufín Moreno
2002
Editor: Centro de Estudios Ramón Areces
- ISSN/ISBN 84-8004-507-8
Introducción al marketing turístico
- Ramón Rufín Moreno
- María Dolores Reina Paz
2004
Editor: Centro de Estudios Ramón Areces
- ISSN/ISBN 84-8004-625-2
Introducción al marketing
- Ramón Rufín Moreno
2008
Editor: Madrid : Sanz y Torres, [2008]
- ISSN/ISBN 978-84-96808-26-3
Estrategias de inversión y financiación de I+D+I en el sector turístico
- Ramón Rufín Moreno
La actividad turística española en 2001: Edición 2002 (p. 179-188) - 2002
Editor: Asociación Española de Expertos Científicos en Turismo, AECIT
- ISSN/ISBN 84-922582-7-6
The impact of the transparency policy on students' trust: the mediating role of satisfaction
- Cayetano Medina Molina
- Ramón Rufín Moreno
MeTTeG 13: 7th International Conference on Methodologies, Technologies and Tools enabling e-Government, October 17-18, 2013, University of Vigo, Spain (p. 177-187) - 2013
Editor: Servizo de Publicacións
- ISSN/ISBN 978-84-8158-617-6
Social network sites as a moderating factor in E-Learning platform adoption: An extension
- Medina, C.
- Rufín, R.
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics) (p. 277-287) - 2014
Editor: Springer Verlag
10.1007/978-3-319-11200-8_21 View at source
- ISSN/ISBN 1611-3349
Social network sites and e-learning adoption
- Rufín Moreno, R.
- Medina Molina, C.
Communications in Computer and Information Science (p. 69-79) - 2012
10.1007/978-3-642-31398-1_7 View at source
- ISSN/ISBN 9783642313974
Social media use and perception of transparency in the generation of trust in public services
- Medina, C.
- Rufin, R.
Proceedings of the Annual Hawaii International Conference on System Sciences (p. 2425-2434) - 2015
Editor: IEEE Computer Society
10.1109/hicss.2015.290 View at source
- ISSN/ISBN 9781479973675
Lealtad del turista: ¿Imagen o emociones?
- Manuel Rey Moreno
- Cayetano Medina Molina
- Ramón Rufín Moreno
Administrando en entornos inciertos = managing in uncertain environment (p. 39) - 2009
Editor: Escuela Superior de Gestión Comercial y Marketing, ESIC
- ISSN/ISBN 978-84-7356-609-4
El efecto de la gestión de quejas sobre la calidad relacional entre organizaciones y organización-cliente final. Una aplicación a las ferias comerciales
- Ainhoa Rodríguez Oromendía
- María Dolores Reina Paz
- Ramón Rufín Moreno
XIX Encuentro de profesores universitarios de marketing [Recurso electrónico]: Vigo. 19, 20 y 21 de septiembre de 2007 (p. 70) - 2007
Editor: Escuela Superior de Gestión Comercial y Marketing, ESIC
- ISSN/ISBN 978-84-7356-512-7
Calidad de relación, esfuerzos relacionales y lealtad: una aplicación al ámbito de las asociaciones no lucrativas
- Cayetano Medina Molina
- Ramón Rufín Moreno
Proceedings of the 6th International Congress on Public and Non Profit Marketing: University of Minho, Braga, Portugal, 14-15th june 2007 (p. 59) - 2007
Editor: [s.l.] : [s.n.], [2007] (Braga : Empresa do Diário do Minho)
This researcher has no working papers.
This researcher has no technical reports.
This researcher has no research projects.
Un modelo integral para evaluar la competitividad de destinos turísticos basado en la identificación e integración de factores críticos de éxito
- Morales Matos, Guillermo
2009
Reading date: 01-01-2009
Reading institution: Universidad de Las Palmas de Gran Canaria
Turismo enológico en españa
- Mar Gómez Rico
- Arturo Molina Collado (dir. tes.)
- Águeda Esteban Talaya (dir. tes.)
- Teodoro Luque Martínez (pres.)
- Angel Millán Campos (secr.)
- Ramón Rufín Moreno (voc.)
- Eva Marina Reinares Lara (voc.)
- María Leticia Santos Vijande (voc.)
2011
Reading institution: Universidad de Castilla-La Mancha
Sistemas ERP metodologías de implementación y evaluación de Software
- Fermín Rico Peña
- Félix R. Doldán Tié (dir. tes.)
- Manuel José Selva Dominguez (pres.)
- Carlos Piñeiro Sánchez (secr.)
- Onofre Martorell Cunill (voc.)
- Manuel Flores Caballero (voc.)
- Ramón Rufín Moreno (voc.)
2004
Reading institution: Universidade da Coruña
Percepción de la sotenibilidad y la rsc. Demanda y oferta hotelera en españa
- Claudia Sevilla Sevilla
- María Dolores Reina Paz (dir. tes.)
- Ramón Rufín Moreno (dir. tes.)
- Laura Parte Esteban (pres.)
- José Mondéjar Jiménez (secr.)
- José Luis Sánchez Ollero (voc.)
2017
Reading institution: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia
Orientación al mercado de segunda generación, innovación y resultado empresarial: el caso de la distribución minorista en Andalucía
- Cayetano Medina Molina
- Ramón Rufín Moreno (dir. tes.)
- Águeda Esteban Talaya (pres.)
- María Dolores Reina Paz (secr.)
- Eva Marina Reinares Lara (voc.)
- Carlos Rodrigo Illera (voc.)
- Jesús Manuel Plaza Llorente (voc.)
(p. 1-358) - 2007
Reading institution: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia
Modelo para la planificación de estrategias de financiación, comercialización e internacionalilzación de la oferta científico-tecnológica de la Uned
- María Dolores Reina Paz
- Ramón Rufín Moreno (dir. tes.)
- Andrés de Pablo López (pres.)
- Carlos Rodrigo Illera (secr.)
- José Enrique Bigné Alcañiz (voc.)
- Miguel Antonio Santesmases Mestre (voc.)
- Águeda Esteban Talaya (voc.)
(p. 1-404) - 2002
Reading institution: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia
Marketing ferial: un análisis de la efectividad de las ferias dirigidas al consumidor final para las empresas expositoras
- Ainhoa Rodríguez Oromendía
- María Dolores Reina Paz (dir. tes.)
- Águeda Esteban Talaya (pres.)
- Ramón Rufín Moreno (secr.)
- Cayetano Medina Molina (voc.)
- Jesús García de Madariaga Miranda (voc.)
- Eva Marina Reinares Lara (voc.)
(p. 1-325) - 2010
Reading institution: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia
La influencia del merchandising digital en un escenario de venta virtual: un estudio de online mistery shopper
- Fernando Jiménez Delgado
- María Dolores Reina Paz (dir. tes.)
- Ramón Rufín Moreno (dir. tes.)
- Cristina Olarte Pascual (pres.)
- María Pilar Alberca Oliver (secr.)
- Eva Marina Reinares Lara (voc.)
2019
Reading institution: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia
La imagen de la oferta alojativa como factor determinante de la imagen de los destinos turísticos: una aplicación empírica en el contexto de la oferta extrahotelera
- Sergio Moreno Gil
- Josefa Delia Martín Santana (dir. tes.)
- Asunción Beerli Palacio (dir. tes.)
- Antonio Marrero Hernández (pres.)
- Agustín Quintana Déniz (secr.)
- Ramón Rufín Moreno (voc.)
- Águeda Esteban Talaya (voc.)
- Eva Marina Reinares Lara (voc.)
2003
Reading institution: Universidad de Las Palmas de Gran Canaria
La aplicación de la tecnología de la información a los sistemas informativos y de apoyo a la gestión empresarial
- Ramón Rufín Moreno
- Luis Tomás Díez de Castro (dir. tes.)
- José María Fernández Pirla (pres.)
- Camilo Prado Freire (secr.)
- José Manuel Rodríguez Carrasco (voc.)
- Ángel Sáez Torrecilla (voc.)
- Manuel Ortigueira Bouzada (voc.)
(p. 1-439) - 1989
Reading institution: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia
This researcher has no patents or software licenses.
Research groups
-
MARKETING
Role: Responsable
Researcher profiles
-
Dialnet id
-
Google Scholar Id