Pérez Marín, Diana Rosario diana.perez@urjc.es
Actividades
- Artículos 61
- Libros 1
- Capítulos de libro 20
- Congresos 37
- Documentos de trabajo 0
- Informes técnicos 0
- Proyectos de investigación 0
- Tesis dirigidas 5
- Patentes o licencias de software 0
Learning by Teaching: Creation of Tutorials in the Field of Vocational Training
- Lozano-Osorio, Isaac
- Ruiz-Olmedilla, Sonia
- Perez-Marin, Diana
- Paredes-Velasco, Maximiliano
Ieee Transactions On Education (p. 602-609) - 29/4/2024
10.1109/te.2024.3387336 Ver en origen
- ISSN 00189359
A First Approach to Co-Design a Multimodal Pedagogic Conversational Agent with Pre-Service Teachers to Teach Programming in Primary Education
- Perez-Marin, Diana
- Hijon-Neira, Raquel
- Pizarro, Celeste
Computers - 1/3/2024
10.3390/computers13030065 Ver en origen
- ISSN 2073431X
Prototype of a Recommendation Model with Artificial Intelligence for Computational Thinking Improvement of Secondary Education Students
- Hijon-Neira, Raquel
- Connolly, Cornelia
- Pizarro, Celeste
- Perez-Marin, Diana
Computers - 1/6/2023
10.3390/computers12060113 Ver en origen
- ISSN 2073431X
About Gamifying an Emotional Learning Companion to Teach Programming to Primary Education Students
- Ocana, J M
- Morales-Urrutia, E K
- Perez-Marin, D
- Pizarro, C
Simulation And Gaming (p. 402-426) - 6/5/2023
10.1177/10468781231175013 Ver en origen
- ISSN 10468781
Analysis of the implementation of a framework for teachers' digital competence in preservice teacher training
- Hijón-Neira, R
- Gómez-Gómez, M
- Pérez-Marín, D
- Santacruz-Valencia, LP
Aloma. Revista De Psicologia I Ciènces De L'educació (p. 59-70) - 1/1/2023
10.51698/aloma.2023.41.1.59-70 Ver en origen
- ISSN 11383194
Towards an educational use of intelligent virtual assistants in the university
- Diana Pérez Marín
- Cristina Ramos Vega
Ie Comunicaciones (p. 45-50) - 1/1/2023
- ISSN 16994574
- iMarina
Sobre el uso de Aula Virtual para guiar a los estudiantes en las entregas de las prácticas de laboratorio para desarrollar una skill lúdica en Alexa
- Cristina Ramos Vega
- Víctor Palma Morales
- Diana Pérez Marín
Ie Comunicaciones (p. 22-34) - 1/1/2023
- ISSN 16994574
- iMarina
Propuesta de evaluación del impacto emocional de la programación en Educación Infantil
- Cristina Sáez Fernández
- Diana Pérez Marín
Ie Comunicaciones (p. 23-32) - 1/1/2023
- ISSN 16994574
- iMarina
Impact of the Emergency Remote Teaching and Learning Process on Digital Competence and Mood in Teacher Training
- Gómez-Gómez, M
- Hijón-Neira, R
- Santacruz-Valencia, L
- Pérez-Marín, D
Education In The Knowledge Society, Eks, - 21/3/2022
10.14201/eks.27037 Ver en origen
- ISSN 24448729
Coding in early years education: which factors influence the skills of sequencing and plotting a route, and to what extent?
- Perez-Marin, Diana
- Hijon-Neira, Raquel
- Pizarro, Celeste
International Journal of Early Years Education (p. 969-985) - 8/2/2022
10.1080/09669760.2022.2037076 Ver en origen
- ISSN 09669760
Propuesta de modelo específico de enseñanza multidisciplinar entre grados de Educación e Informática
- Diana Pérez Marín
- Maximiliano Paredes Velasco
- Mercedes Martín Lope
La Motivación Y La Dinamización En La Enseñanza Universitaria (p. 405-422) - 1/1/2023
- iMarina
Aplicando Aula Invertida Gamificada en el aula de Informática y Competencia Digital Docente del Grado de Educación Primaria
- Diana Pérez Marín
Proceedings 2nd International Congress: Education And Knowledge - 1/1/2023
- iMarina
Is the use of Makey Makey Helpful to Teach Programming Concepts to Primary Education Students?
- Pérez-Marín, D
- Hijón-Neira, R
- Romero, A
- Cruz, S
Research Anthology on Computational Thinking, Programming, and Robotics in the Classroom (p. 631-647) - 1/1/2022
10.4018/978-1-6684-2411-7.ch029 Ver en origen
- ISSN 21556873
How to Integrate Emotions in Dialogues With Pedagogic Conversational Agents to Teach Programming to Children
- Morales-Urrutia EK
- Ocaña JM
- Pérez-Marín D
Research Anthology on Computational Thinking, Programming, and Robotics in the Classroom (p. 876-899) - 1/1/2022
Propuesta de modelo de evaluación continua usando Wooclap en clases en línea de los Grados de Educación e Informática de la Universidad Rey Juan Carlos
- Diana Pérez Marín
El Reto De La Evaluación En La Enseñanza Universitaria Y Otras Experiencias Educativas (p. 641-658) - 1/1/2022
- iMarina
Apoyando al profesor y a los estudiantes con una propuesta de modelo de gestión de turnos para clases teórico-prácticas presenciales o a distancia
- Diana Pérez Marín
Estrategias De Adaptación Metodológica Y Tecnológica Ante La Pandemia Del Covid-19 En La Universidad (p. 479-498) - 1/1/2021
- iMarina
Trabajo cooperativo entre Universidad y Centros de Educación Infantil y Primaria. Una experiencia de Aprendizaje-Servicio solidario basado en TIC
- Marta Gómez Gómez
- Diana Pérez Marín
- Raquel Hijón Neira
- Liliana Patricia Santacruz Valencia
(p. 415-424) - 1/1/2020
- iMarina
Experiencia de implantación del Marco en Competencia Digital Docente en los Grados de Educación Infantil y Educación Primaria de la Universidad Rey Juan Carlos
- Liliana Patricia Santacruz Valencia
- Diana Pérez Marín
- Raquel Hijón Neira
- Oriol Borrás Gené
- Marta Gómez Gómez
Competencia Digital Docente: Una Perspectiva De Futuro En La Educación Superior (p. 257-276) - 1/1/2019
- iMarina
A methodology to design and evaluate agents: The study language agent case
- Tamayo-Moreno S
- Pérez-Marín D
Innovative Applications Of Online Pedagogy And Course Design (p. 63-87) - 1/1/2018
Un análisis de la situación sobre el estado de la enseñanza de la Programación en Primaria y su didáctica
- Raquel Hijón Neira
- Liliana Patricia Santacruz Valencia
- Diana Pérez Marín
- Marta Gómez Gómez
Atas Do Xix Simpósio Internacional De Informática Educativa E Viii Encontro Do Cied: Iii Encontro Internacional (p. 103-108) - 1/1/2017
- iMarina
How to create emotional learning companions to teach programming in Primary Education?
- Ocana JM
- Morales-Urrutia EK
- Perez-Marin D
- Pizarro C
SIIE 2021 - 2021 International Symposium on Computers in Education - 1/1/2021
Promoting Learning and Satisfaction of Children When Interacting with an Emotional Companion to Program
- Morales-Urrutia, Elizabeth K
- Ocana Ch, Jose Miguel
- Perez-Marin, Diana
- Pizarro-Romero, Celeste
Lecture Notes In Computer Science (p. 220-223) - 1/1/2020
10.1007/978-3-030-52240-7_40 Ver en origen
- ISSN 03029743
Programming teaching experience for boys and girls following a gamified approach
- Cruz-GGarcía I
- Martín-García JA
- Pizarro C
- Pérez-Marín D
CEUR Workshop Proceedings - 1/1/2020
- ISSN 16130073
- iMarina
A gamified mobile-based APP to help university students to manage their tasks
- Martín-García JA
- Pérez Marín D
ACM International Conference Proceeding Series (p. 655-661) - 1/1/2020
Improving Programming Learning on High School Students through Educative Apps
- Montes-Leon H
- Hijon-Neira R
- Perez-Marin D
- Leon SRM
2019 International Symposium On Computers In Education (Siie) - 1/1/2019
10.1109/siie48397.2019.8970112 Ver en origen
- ISSN 24762172
- iMarina
- iMarina
TEACHING PROGRAMMING IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION WITH STORIES
- Pérez-Marín, D
Iceri2016: 9th International Conference Of Education, Research And Innovation (p. 9206-9212) - 1/1/2019
- ISSN 23401095
- iMarina
RoDy: Teaching to share in Pre-School Education with a robotic teddy
- Hidalgo Rueda, Laura
- Perez-Marin, Diana;
2019 International Symposium On Computers In Education (Siie) - 1/1/2019
10.1109/siie48397.2019.8970121 Ver en origen
- ISSN 24762172
An analysis of the current situation of teaching programming in Primary Education
- Hijon-Neira R
- Santacruz-Valencia L
- Perez-Marin D
- GMómez-GMómez M
2019 International Symposium On Computers In Education (Siie) (p. 1-6) - 1/1/2017
10.1109/siie.2017.8259650 Ver en origen
- ISSN 24762172
- iMarina
- iMarina
Adapting the design and the use methodology of a Pedagogical Conversational Agent of Secondary Education to Childhood Education
- Tamayo-Moreno, S
- Perez-Marin, D
2016 INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON COMPUTERS IN EDUCATION (SIIE) - 1/1/2016
3rd workshop on personalization approaches for learning environments (PALE 2013)
- Kravcik M
- Santos OC
- Boticario JG
- Pérez-Marín D
CEUR Workshop Proceedings - 1/1/2013
Editor: CEUR-WS
- ISSN 16130073
- ISSN/ISBN 1613-0073
- Dialnet
- iMarina
Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.
Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.
Este/a investigador/a no tiene proyectos de investigación.
MEDIE_LECOE: propuesta de metodología para la integración de emociones en compañeros de aprendizaje para la enseñanza de la programación en Educación Primaria
- Pizarro Romero, María Celeste (Codirector)
- Pérez Marín, Diana Rosario (Tutor) Doctorando: ELIZABETH MORALES URRUTIA
22/7/2021
- iMarina
MEDIE_GEDILEC: propuesta de metodología para la creación de compañeros de aprendizaje para la enseñanza de la programación en Educación Primaria
- Pizarro Romero, María Celeste (Codirector)
- Pérez Marín, Diana Rosario (Tutor) Doctorando: MIGUEL OCAÑA CHILUISA
21/7/2021
- iMarina
Propuesta de metodología de diseño de juegos serios para la enseñanza de fundamentos de la programación en Educación Secundaria
- Pérez Marín, Diana Rosario (Director)
- Hijón Neira, Raquel Belén (Codirector) Doctorando: HERNAN MONTES LEON
8/7/2021
- iMarina
GameMo: Gamificación en alumnos de Formación Profesional y Universidad
- Pérez Marín, Diana Rosario (Tutor)
- Hijón Neira, Raquel Belén (Tutor) Doctorando: MIGUEL GARCIA IRUELA
15/6/2021
- iMarina
Propuesta de metodología para el diseño e integración en el aula de un agente conversacional pedagógico desde educación secundaria hasta educación infantil
- Diana Pérez Marín (Director) Doctorando: Silvia Tamayo Moreno
1/1/2017
- iMarina
Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.
Grupos de investigación
Perfiles de investigador/a
-
ORCID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id