Pérez Marín, Diana Rosario diana.perez@urjc.es

Actividades

Learning by Teaching: Creation of Tutorials in the Field of Vocational Training

  • Lozano-Osorio, Isaac
  • Ruiz-Olmedilla, Sonia
  • Perez-Marin, Diana
  • Paredes-Velasco, Maximiliano

Ieee Transactions On Education (p. 602-609) - 29/4/2024

10.1109/te.2024.3387336 Ver en origen

  • ISSN 00189359

A First Approach to Co-Design a Multimodal Pedagogic Conversational Agent with Pre-Service Teachers to Teach Programming in Primary Education

  • Perez-Marin, Diana
  • Hijon-Neira, Raquel
  • Pizarro, Celeste

Computers - 1/3/2024

10.3390/computers13030065 Ver en origen

  • ISSN 2073431X

Prototype of a Recommendation Model with Artificial Intelligence for Computational Thinking Improvement of Secondary Education Students

  • Hijon-Neira, Raquel
  • Connolly, Cornelia
  • Pizarro, Celeste
  • Perez-Marin, Diana

Computers - 1/6/2023

10.3390/computers12060113 Ver en origen

  • ISSN 2073431X

About Gamifying an Emotional Learning Companion to Teach Programming to Primary Education Students

  • Ocana, J M
  • Morales-Urrutia, E K
  • Perez-Marin, D
  • Pizarro, C

Simulation And Gaming (p. 402-426) - 6/5/2023

10.1177/10468781231175013 Ver en origen

  • ISSN 10468781

Analysis of the implementation of a framework for teachers' digital competence in preservice teacher training

  • Hijón-Neira, R
  • Gómez-Gómez, M
  • Pérez-Marín, D
  • Santacruz-Valencia, LP

Aloma. Revista De Psicologia I Ciènces De L'educació (p. 59-70) - 1/1/2023

10.51698/aloma.2023.41.1.59-70 Ver en origen

  • ISSN 11383194

Towards an educational use of intelligent virtual assistants in the university

  • Diana Pérez Marín
  • Cristina Ramos Vega

Ie Comunicaciones (p. 45-50) - 1/1/2023

  • ISSN 16994574
  • iMarina

Sobre el uso de Aula Virtual para guiar a los estudiantes en las entregas de las prácticas de laboratorio para desarrollar una skill lúdica en Alexa

  • Cristina Ramos Vega
  • Víctor Palma Morales
  • Diana Pérez Marín

Ie Comunicaciones (p. 22-34) - 1/1/2023

  • ISSN 16994574
  • iMarina

Propuesta de evaluación del impacto emocional de la programación en Educación Infantil

  • Cristina Sáez Fernández
  • Diana Pérez Marín

Ie Comunicaciones (p. 23-32) - 1/1/2023

  • ISSN 16994574
  • iMarina

Impact of the Emergency Remote Teaching and Learning Process on Digital Competence and Mood in Teacher Training

  • Gómez-Gómez, M
  • Hijón-Neira, R
  • Santacruz-Valencia, L
  • Pérez-Marín, D

Education In The Knowledge Society, Eks, - 21/3/2022

10.14201/eks.27037 Ver en origen

  • ISSN 24448729

Coding in early years education: which factors influence the skills of sequencing and plotting a route, and to what extent?

  • Perez-Marin, Diana
  • Hijon-Neira, Raquel
  • Pizarro, Celeste

International Journal of Early Years Education (p. 969-985) - 8/2/2022

10.1080/09669760.2022.2037076 Ver en origen

  • ISSN 09669760

Conversational agents and natural language interaction: Techniques and effective practices

  • Perez-Marin D
  • Pascual-Nieto I

(p. 1-456) - 1/1/2011

  • iMarina

Propuesta de modelo específico de enseñanza multidisciplinar entre grados de Educación e Informática

  • Diana Pérez Marín
  • Maximiliano Paredes Velasco
  • Mercedes Martín Lope

La Motivación Y La Dinamización En La Enseñanza Universitaria (p. 405-422) - 1/1/2023

  • iMarina

Aplicando Aula Invertida Gamificada en el aula de Informática y Competencia Digital Docente del Grado de Educación Primaria

  • Diana Pérez Marín

Proceedings 2nd International Congress: Education And Knowledge - 1/1/2023

  • iMarina

Is the use of Makey Makey Helpful to Teach Programming Concepts to Primary Education Students?

  • Pérez-Marín, D
  • Hijón-Neira, R
  • Romero, A
  • Cruz, S

Research Anthology on Computational Thinking, Programming, and Robotics in the Classroom (p. 631-647) - 1/1/2022

10.4018/978-1-6684-2411-7.ch029 Ver en origen

  • ISSN 21556873

How to Integrate Emotions in Dialogues With Pedagogic Conversational Agents to Teach Programming to Children

  • Morales-Urrutia EK
  • Ocaña JM
  • Pérez-Marín D

Research Anthology on Computational Thinking, Programming, and Robotics in the Classroom (p. 876-899) - 1/1/2022

10.4018/978-1-6684-2411-7.ch038 Ver en origen

Propuesta de modelo de evaluación continua usando Wooclap en clases en línea de los Grados de Educación e Informática de la Universidad Rey Juan Carlos

  • Diana Pérez Marín

El Reto De La Evaluación En La Enseñanza Universitaria Y Otras Experiencias Educativas (p. 641-658) - 1/1/2022

  • iMarina

Apoyando al profesor y a los estudiantes con una propuesta de modelo de gestión de turnos para clases teórico-prácticas presenciales o a distancia

  • Diana Pérez Marín

Estrategias De Adaptación Metodológica Y Tecnológica Ante La Pandemia Del Covid-19 En La Universidad (p. 479-498) - 1/1/2021

  • iMarina

Trabajo cooperativo entre Universidad y Centros de Educación Infantil y Primaria. Una experiencia de Aprendizaje-Servicio solidario basado en TIC

  • Marta Gómez Gómez
  • Diana Pérez Marín
  • Raquel Hijón Neira
  • Liliana Patricia Santacruz Valencia

(p. 415-424) - 1/1/2020

  • iMarina

Experiencia de implantación del Marco en Competencia Digital Docente en los Grados de Educación Infantil y Educación Primaria de la Universidad Rey Juan Carlos

  • Liliana Patricia Santacruz Valencia
  • Diana Pérez Marín
  • Raquel Hijón Neira
  • Oriol Borrás Gené
  • Marta Gómez Gómez

Competencia Digital Docente: Una Perspectiva De Futuro En La Educación Superior (p. 257-276) - 1/1/2019

  • iMarina

A methodology to design and evaluate agents: The study language agent case

  • Tamayo-Moreno S
  • Pérez-Marín D

Innovative Applications Of Online Pedagogy And Course Design (p. 63-87) - 1/1/2018

10.4018/978-1-5225-5466-0.ch004 Ver en origen

Un análisis de la situación sobre el estado de la enseñanza de la Programación en Primaria y su didáctica

  • Raquel Hijón Neira
  • Liliana Patricia Santacruz Valencia
  • Diana Pérez Marín
  • Marta Gómez Gómez

Atas Do Xix Simpósio Internacional De Informática Educativa E Viii Encontro Do Cied: Iii Encontro Internacional (p. 103-108) - 1/1/2017

  • iMarina

How to create emotional learning companions to teach programming in Primary Education?

  • Ocana JM
  • Morales-Urrutia EK
  • Perez-Marin D
  • Pizarro C

SIIE 2021 - 2021 International Symposium on Computers in Education - 1/1/2021

10.1109/siie53363.2021.9583626 Ver en origen

Promoting Learning and Satisfaction of Children When Interacting with an Emotional Companion to Program

  • Morales-Urrutia, Elizabeth K
  • Ocana Ch, Jose Miguel
  • Perez-Marin, Diana
  • Pizarro-Romero, Celeste

Lecture Notes In Computer Science (p. 220-223) - 1/1/2020

10.1007/978-3-030-52240-7_40 Ver en origen

  • ISSN 03029743

Programming teaching experience for boys and girls following a gamified approach

  • Cruz-GGarcía I
  • Martín-García JA
  • Pizarro C
  • Pérez-Marín D

CEUR Workshop Proceedings - 1/1/2020

  • ISSN 16130073
  • iMarina

A gamified mobile-based APP to help university students to manage their tasks

  • Martín-García JA
  • Pérez Marín D

ACM International Conference Proceeding Series (p. 655-661) - 1/1/2020

10.1145/3434780.3436584 Ver en origen

Improving Programming Learning on High School Students through Educative Apps

  • Montes-Leon H
  • Hijon-Neira R
  • Perez-Marin D
  • Leon SRM

2019 International Symposium On Computers In Education (Siie) - 1/1/2019

10.1109/siie48397.2019.8970112 Ver en origen

  • ISSN 24762172

TEACHING PROGRAMMING IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION WITH STORIES

  • Pérez-Marín, D

Iceri2016: 9th International Conference Of Education, Research And Innovation (p. 9206-9212) - 1/1/2019

  • ISSN 23401095
  • iMarina

RoDy: Teaching to share in Pre-School Education with a robotic teddy

  • Hidalgo Rueda, Laura
  • Perez-Marin, Diana;

2019 International Symposium On Computers In Education (Siie) - 1/1/2019

10.1109/siie48397.2019.8970121 Ver en origen

  • ISSN 24762172

An analysis of the current situation of teaching programming in Primary Education

  • Hijon-Neira R
  • Santacruz-Valencia L
  • Perez-Marin D
  • GMómez-GMómez M

2019 International Symposium On Computers In Education (Siie) (p. 1-6) - 1/1/2017

10.1109/siie.2017.8259650 Ver en origen

  • ISSN 24762172

Adapting the design and the use methodology of a Pedagogical Conversational Agent of Secondary Education to Childhood Education

  • Tamayo-Moreno, S
  • Perez-Marin, D

2016 INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON COMPUTERS IN EDUCATION (SIIE) - 1/1/2016

10.1109/siie.2016.7751819 Ver en origen

3rd workshop on personalization approaches for learning environments (PALE 2013)

  • Kravcik M
  • Santos OC
  • Boticario JG
  • Pérez-Marín D

CEUR Workshop Proceedings - 1/1/2013

Editor: CEUR-WS

  • ISSN 16130073
  • ISSN/ISBN 1613-0073

Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.

Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.

Este/a investigador/a no tiene proyectos de investigación.

MEDIE_LECOE: propuesta de metodología para la integración de emociones en compañeros de aprendizaje para la enseñanza de la programación en Educación Primaria

  • Pizarro Romero, María Celeste (Codirector)
  • Pérez Marín, Diana Rosario (Tutor) Doctorando: ELIZABETH MORALES URRUTIA

22/7/2021

  • iMarina

MEDIE_GEDILEC: propuesta de metodología para la creación de compañeros de aprendizaje para la enseñanza de la programación en Educación Primaria

  • Pizarro Romero, María Celeste (Codirector)
  • Pérez Marín, Diana Rosario (Tutor) Doctorando: MIGUEL OCAÑA CHILUISA

21/7/2021

  • iMarina

Propuesta de metodología de diseño de juegos serios para la enseñanza de fundamentos de la programación en Educación Secundaria

  • Pérez Marín, Diana Rosario (Director)
  • Hijón Neira, Raquel Belén (Codirector) Doctorando: HERNAN MONTES LEON

8/7/2021

  • iMarina

GameMo: Gamificación en alumnos de Formación Profesional y Universidad

  • Pérez Marín, Diana Rosario (Tutor)
  • Hijón Neira, Raquel Belén (Tutor) Doctorando: MIGUEL GARCIA IRUELA

15/6/2021

  • iMarina

Propuesta de metodología para el diseño e integración en el aula de un agente conversacional pedagógico desde educación secundaria hasta educación infantil

  • Diana Pérez Marín (Director) Doctorando: Silvia Tamayo Moreno

1/1/2017

  • iMarina

Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.

Última actualización de los datos: 13/02/25 17:07