Sarmiento Guede, José Ramón joseramon.sarmiento@urjc.es

Publications

UTAUT-2 predictors and satisfaction: implications for mobile-learning adoption among university students

  • Sebastián, MGD
  • Guede, JRS
  • Grande, AA
  • Filipe, AF

Education And Information Technologies (p. 3201-3237) - 1/2/2025

10.1007/s10639-024-12927-1 View at source

  • ISSN 13602357

COVID-19 Crisis Communication in Tourist Destinations in the Basque Country and Valencian Community

  • San Juan Olmo A
  • Sarmiento Guede JR
  • García de Blanes Sebastián M
  • Carvajal Camperos M

Revista Venezolana De Gerencia (p. 1579-1597) - 23/9/2024

10.52080/rvgluz.29.108.7 View at source

  • ISSN 13159984

Analysis of factors influencing attitude and intention to use electric vehicles for a sustainable future

  • de Blanes Sebastian, Maria Garcia
  • Sarmiento Guede, Jose Ramon
  • Azuara Grande, Alberto
  • Juarez-Varon, David

Journal Of Technology Transfer (p. 1347-1368) - 1/8/2024

10.1007/s10961-023-10046-6 View at source

  • ISSN 08929912

A Survey on Gravity Waves in the Brazilian Sector Based on Radiosonde Measurements From 32 Aerodromes

  • Brhian, Alysson
  • Ridenti, Marco A
  • Roberto, Marisa
  • de Abreu, Alessandro J
  • Abalde Guede, Jose R
  • de Campos, Elson

Journal Of Geophysical Research-Atmospheres - 16/4/2024

10.1029/2023jd039811 View at source

  • ISSN 2169897X

Understanding the use of travel and restaurant platforms through the UTAUT2 model

  • Sebastian, Maria Garcia de Blanes
  • Grande, Alberto Azuara
  • Guede, Jose Ramon Sarmiento

British Food Journal (p. 774-794) - 8/1/2024

10.1108/bfj-07-2023-0636 View at source

  • ISSN 0007070X

EMPIRICAL STUDY OF THE COVID-19 SOCIAL EFFECTS ON GENDER AND GENERATIONS: SCIENTIFIC INSIGHTS FOR FUTURE PUBLIC POLICIES

  • Antonovica, Arta
  • Esteban Curiel, Javier de
  • Sánchez Morales, María del Rosario
  • Sarmiento Guede, José Ramón

Obets (p. 33-52) - 1/1/2024

Editor: Instituto Interuniversitario de Desarrollo Social y Paz

10.14198/obets.25565 View at source

  • ISSN 19891385
  • ISSN/ISBN 1989-1385

The Model of Electronic Word-of-mouth (eWOM) Information Acceptance in Hotel Booking

  • García-de-Blanes-Sebastián, M
  • Corral-de-la-Mata, D
  • Azuara-Grande, A
  • Sarmiento-Guede, JR

Profesional De La Informacion (p. e330206- ) - 1/1/2024

10.3145/epi.2024.0206 View at source

  • ISSN 13866710

Hallin and Mancini: Two Decades of Influence in Politics and Communications

  • de la Mata, DC
  • Guede, JRS
  • Sebastián, MGD

Media And Communication - 1/1/2024

10.17645/mac.7695 View at source

  • ISSN 21832439

What are the leading factors for using Spanish peer-to-peer mobile payment platform Bizum? The applied analysis of the UTAUT2 model

  • Sebastián, MGD
  • Antonovica, A
  • Guede, JRS

Technological Forecasting And Social Change - 1/1/2023

10.1016/j.techfore.2022.122235 View at source

  • ISSN 00401625

Application and extension of the UTAUT2 model for determining behavioral intention factors in use of the artificial intelligence virtual assistants

  • Sebastián, MGD
  • Guede, JRS
  • Antonovica, A

Frontiers In Psychology - 18/10/2022

10.3389/fpsyg.2022.993935 View at source

  • ISSN 16641078

El júbilo de la palabra: Homenaje al Profesor Fernando Vilches

  • Raquel Pinilla Gómez
  • José Ramón Sarmiento Guede
  • Javier Becerra García

(p. - ) - 1/1/2023

  • ISBN 9788411706971
  • iMarina

Introducción a OPERA Cloud

  • Alberto Azuara Grande
  • José Ramón Sarmiento Guede
  • María García de Blanes Sebastián

(p. - ) - 1/1/2023

  • ISBN 9788417584788
  • iMarina

El plan de comunicación integral

  • José Ramón Sarmiento Guede
  • Alberto Azuara Grande
  • María García de Blanes Sebastián

(p. - ) - 1/1/2023

  • ISBN 9788417584863
  • iMarina

El conocimiento emocional como recurso valioso y sus riesgos en la toma de decisiones de los directivos

  • Vicente Giner Crespo
  • José Ramón Sarmiento Guede

(p. - ) - 1/1/2023

  • ISBN 9788417584726
  • iMarina

El uso de las TIC en la Innovación Docente

  • Alejandro Barceló Hernando
  • José Ramón Sarmiento Guede

(p. - ) - 1/1/2020

  • ISBN 9788413245713
  • iMarina

Patrimonio cultural y marketing digital

  • María Cristina Fernández Laso
  • José Ramón Sarmiento Guede

(p. - ) - 1/1/2018

  • ISBN 9788491489832
  • iMarina

Filología, comunicación y otros estudios: Liber Amicorum en homenaje a Ramón Sarmiento González

  • José Ramón Sarmiento Guede
  • Fernando Vilches Vivancos

(p. - ) - 1/1/2017

  • ISBN 9788491483137
  • iMarina

Marketing de relaciones: Aproximación a las relaciones virtuales

  • José Ramón Sarmiento Guede

(p. - ) - 1/1/2015

  • ISBN 9788490854709
  • iMarina

La inteligencia artificial: revisión de las ventajas y riesgos en la toma de decisiones empresariales

  • Vicente Giner Crespo
  • José Ramón Sarmiento Guede

Inteligencia Artificial : ¿Amiga O Enemiga? (p. 133-141) - 1/1/2024

  • iMarina

La relación entre la comunicación de boca en boca electrónica, la imagen de marca, la actitud y la intención de reservar un hotel: planteamiento de un modelo del género como variable moderadora

  • Daniel Corral de la Mata
  • José Ramón Sarmiento Guede
  • Vicente María García de Blanes Sebastián

Persuasión Neurocomunicativa. La Ciencia Del Comportamiento Nos Observa (p. 117-128) - 1/1/2024

  • iMarina

An assessment of "advergames" implementation: Analysis of market strategies in digital marketing towards a user experience qualitative rating

  • Salinas MG
  • de Blanes Sebastián MG
  • Sarmiento Guede JR

Big Data Marketing Strategies For Superior Customer Experience (p. 131-164) - 1/1/2023

10.4018/978-1-6684-6454-0.ch006 View at source

La metodología del caso como instrumento académico para la adquisición de conocimiento total por parte de los alumnos directivos del área de empresa

  • Vicente Giner Crespo
  • José Ramón Sarmiento Guede
  • Dulce Eloísa Saldaña Larrondo

Educación, Tecnología, Innovación Y Transferencia Del Conocimiento (p. 259-276) - 1/1/2023

  • iMarina

La comunicación como proceso sinérgico de interacción social: del modo analógico al modo digital

  • José Ramón Sarmiento Guede
  • Ramón Sarmiento

El Júbilo De La Palabra: Homenaje Al Profesor Fernando Vilches (p. 283- ) - 1/1/2023

  • iMarina

La influencia de la comunicación de boca en boca electrónica en la intención de reservar un hotel

  • Daniel Corral de la Mata
  • José Ramón Sarmiento Guede
  • María García de Blanes Sebastián

Libro De Actas. Congreso Universitario, Internacional Sobre Comunicación, Innovación, Investigación Y Docencia: Cuiciid 2023. 4, 5 Y 6 De Octubre (p. 13-13) - 1/1/2023

  • iMarina

El uso de Opera Cloud como herramienta de gestión hotelera y su aplicación en la educación superior: unas implicaciones teórico-prácticas

  • Alberto Azuara Grande
  • José Ramón Sarmiento Guede
  • María García de Blanes Sebastián

Investigación E Innovación Sobre El Presente Y El Futuro De La Academia: Nuevos Escenarios, Retos Y Oportunidades (p. 18-30) - 1/1/2023

  • iMarina

El conocimiento emocional como recurso valioso y su riesgo en la toma de decisiones empresariales

  • Vicente Giner Crespo
  • José Ramón Sarmiento Guede

La Transferencia Del Conocimiento Y El Impacto De La Academia En La Sociedad: Perspectivas Y Desafíos (p. 145-159) - 1/1/2023

  • iMarina

El plan de comunicación integral: una revisión de la literatura

  • José Ramón Sarmiento Guede
  • Alberto Azuara Grande
  • María García de Blanes Sebastián

La Transferencia Del Conocimiento Y El Impacto De La Academia En La Sociedad: Perspectivas Y Desafíos (p. 411-430) - 1/1/2023

  • iMarina

La culpa y la culpabilidad como recursos de marketing: estudio de los sectores de la alimentación, textil y seguridad

  • Maria del Carmen Bermejo Siller
  • José Ramón Sarmiento Guede

Comunicación Especializada En Tiempos De Incertidumbre (p. 61-84) - 1/1/2022

  • iMarina

This researcher has no conferences.

This researcher has no working papers.

This researcher has no technical reports.

Memes y representaciones de género en la comunicación política española.

  • Venet Gutiérrez, Jacqueline (Investigador/a)
  • Caffarel Rodríguez, Bárbara (Investigador/a)
  • Pereira Dore, Mayane (Investigador/a)
  • Bayarri Toscano, Gabriel (Investigador/a)
  • Colussi Ribeiro, Juliana (Investigador/a)
  • Ponce Delgado, Abel (Investigador/a)
  • Romero Domínguez, Lorena Rosalía (Investigador/a)
  • Marcos Calvo, Miguel Ángel (Investigador/a)
  • García de Blanes Sebastián, María (Investigador/a)
  • Rubira García, Rainer (Investigador principal (IP))
  • Ortiz de Guinea Ayala, Yolanda (Investigador/a)
  • Martín Nieto, Rebeca (Investigador/a)
  • Diaz-Silveira Santos, Cynthia María (Investigador/a)
  • Sarmiento Guede, José Ramón (Investigador/a)
  • Gomes Franco e Silva, Flavia (Investigador/a)
  • Garrido Abia, Raquel (Investigador/a)
  • Zaharía, Ana María (Investigador/a)
... View more Collapse

Period: 01-01-2025 - 31-12-2025

  • iMarina

Aplicación de la Teoría Unificada de Aceptación y Uso de la Tecnología Extendida (UTAUT 2) para estimar la intención de uso de la tecnología. Desarrollo de un modelo predictivo para la plataforma de pago móvil peer-to-peer y los asistentes virtuales

  • Antonovica, Arta (Tutor)
  • Sarmiento Guede, José Ramón (Codirector) Doctorando: MARIA GARCIA DE BLANES SEBASTIAN

17/2/2023

  • iMarina

Marketing de relaciones en los medios sociales: Estudio empírico de los antecedentes y consecuentes de la calidad de la relación en los sitios web de viajes

  • Sarmiento Guede, José Ramón (Titulado/a)
  • Arta Antonovica (Director)
  • Javier de Esteban Curiel (Director) Doctorando: José Ramón Sarmiento Guede

1/1/2014

  • iMarina

This researcher has no patents or software licenses.