Borrás Gené, Oriol oriol.borras@urjc.es

Actividades

Virtual Learning Communities in Google Plus, Implications, and Sustainability in MOOCs

  • Martinez-Nuñez, M
  • Borras-Gene, O
  • Fidalgo-Blanco, A

Journal Of Information Technology Research (p. 18-36) - 1/7/2016

10.4018/jitr.2016070102 Ver en origen

  • ISSN 19387857

Using Mentimeter in higher education: online digital tool to encourage and enhance the acquisition of knowledge in a fun way

  • Jimenez Rodriguez, Virginia
  • Blazquez-Rodriguez, Maribel
  • Pichardo Galan, J. Ignacio
  • Carabantes-Alarcon, David
  • Mancha-Caceres, Olga, I
  • Borras-Gene, Oriol
  • Lopez-Medina, Esteban F.
  • Logares Jimenez, Marina
  • Cornejo-Valle, Monica
  • Gonzalez-Enriquez, Isabel
  • Isorna Alonso, Esther
  • Hernandez-Melian, Alejandro
  • Ramos-Toro, Monica;
... Ver más Contraer

Eticanet (p. 131-154) - 1/1/2022

10.30827/eticanet.v22i1.22262 Ver en origen

  • ISSN 1695324X

Usando mentimeter en educación superior: Herramienta digital en línea para incentivar y potenciar la adquisición de conocimiento de manera lúdica

  • Virginia Jiménez Rodríguez
  • María Isabel Blázquez
  • JI Pichardo
  • David Carabantes Alarcón
  • Olga Mancha Cáceres
  • Oriol Borrás Gené
  • Esteban Francisco López Medina
  • Marina Logares
  • Mónica Cornejo Valle
  • Isabel González
  • Esther Isorna Alonso
  • Alejandro Hernández
  • Mónica Ramos Toro
... Ver más Contraer

Eticanet (p. 131-154) - 1/1/2022

  • ISSN 1695324X
  • iMarina

Students and Teachers Using Mentimeter: Technological Innovation to Face the Challenges of the COVID-19 Pandemic and Post-Pandemic in Higher Education

  • Ignacio Pichardo, J.
  • Lopez-Medina, Esteban F.
  • Mancha-Caceres, Olga
  • Gonzalez-Enriquez, Isabel
  • Hernandez-Melian, Alejandro
  • Blazquez-Rodriguez, Maribel
  • Jimenez, Virginia
  • Logares, Marina
  • Carabantes-Alarcon, David
  • Ramos-Toro, Monica
  • Isorna, Esther
  • Cornejo-Valle, Monica
  • Borras-Gene, Oriol;
... Ver más Contraer

Education Sciences - 1/11/2021

10.3390/educsci11110667 Ver en origen

  • ISSN 22277102

Professional and Academic Digital Identity Workshop for Higher Education Students

  • Borras-Gene, Oriol
  • Serrano-Lujan, Lucia
  • Montes Diez, Raquel;

Information (Switzerland) - 1/10/2022

10.3390/info13100490 Ver en origen

  • ISSN 20782489

OPEN EDUCATION: INTEGRATION OF A MOOC WITH AN ACADEMIC SUBJECT

  • Fidalgo Blanco, Angel
  • Sein-Echaluce Lacleta, Maria Luisa
  • Borras Gene, Oriol
  • Garcia Penalvo, Francisco Jose;

Education In The Knowledge Society, Eks, (p. 233-255) - 1/10/2014

  • ISSN 24448729
  • iMarina

New Challenges for the Motivation and Learning in Engineering Education Using Gamification in MOOC

  • Borras-Gene, O
  • Martinez-Nuñez, M
  • Fidalgo-Blanco, A

International Journal Of Engineering Education (p. 501-512) - 1/1/2016

  • ISSN 0949149X
  • iMarina

Motivational effects of open badges in MOOCs. A learner perception study in OpenVM Learning Hub and MiriadaX

  • Buchem, Ilona
  • Borras-Gene, Oriol;

E-Mentor (p. 22-35) - 1/1/2020

10.15219/em86.1479 Ver en origen

  • ISSN 17316758

Micro flip teaching - An innovative model to promote the active involvement of students

  • Fidalgo-Blanco, A
  • Martinez-Nuñez, M
  • Borrás-Gene, O
  • Sanchez-Medina, JJ

Computers In Human Behavior (p. 713-723) - 1/7/2017

10.1016/j.chb.2016.07.060 Ver en origen

  • ISSN 07475632

Learning Communities in Social Networks and Their Relationship With the MOOCs

  • Cruz-Benito, Juan
  • Borras-Gene, Oriol
  • Garcia-Penalvo, Francisco J.
  • Fidalgo Blanco, Angel
  • Theron, Roberto;

Revista Iberoamericana De Tecnologias Del Aprendizaje (p. 24-36) - 1/2/2017

10.1109/rita.2017.2655218 Ver en origen

  • ISSN 19328540

Estrategias de adaptación metodológica y tecnológica ante la pandemia del covid-19 en la universidad

  • César Cáceres Taladriz (ed lit)
  • Oriol Borrás Gené (ed lit)
  • Natalia Esteban (ed lit)
  • Daniel Becerra Jiménez (ed lit)

1/1/2021

  • ISBN 9788413779300
  • iMarina

Uso de telegram como herramienta de comunicación en enseñanza superior

  • Oriol Borrás Gené

Innovaciones Metodológicas Con Tic En Educación (p. 1903-1924) - 1/1/2021

  • iMarina

Uso de Hangouts como recurso educativo en abierto en MOOC

  • Oriol Borrás Gené
  • Ana Belén Pérez Pedregosa

La Innovación Docente Como Misión Del Profesorado. Actas Del Iv Congreso Internacional Sobre Aprendizaje, Innovación Y Competitividad, Cinaic 2017 (p. 69-73) - 1/1/2017

  • iMarina

Trabajando la Emoción y la Motivación a través de Escape Room Educativo Combinado con el uso de las TIC

  • Almudena Macías Guillén
  • Raquel Montes Díez
  • Lucía Serrano Luján
  • Oriol Borrás Gené

Estrategias De Adaptación Metodológica Y Tecnológica Ante La Pandemia Del Covid-19 En La Universidad (p. 547-562) - 1/1/2021

  • iMarina

Taller de identidad digital profesional en formato híbrido a través de herramientas interactivas

  • Oriol Borrás Gené

Innovaciones Educativas En El Ámbito Edificatorio (p. 147-158) - 1/1/2022

  • iMarina

Introducción al Área de Ciencias, Ingenierías y Arquitectura

  • Antonio Julio López Galisteo
  • Oriol Borrás Gené

Aplicaciones De Las Plataformas De Enseñanza Virtual A La Educación Superior: [Vi Monográfico De Innovación Docente] (p. 315-322) - 1/1/2021

  • iMarina

Introducción Monográfico Innovación Docente (2021)

  • Oriol Borrás Gené
  • César Cáceres Taladriz
  • Natalia Esteban

Estrategias De Adaptación Metodológica Y Tecnológica Ante La Pandemia Del Covid-19 En La Universidad (p. 13-18) - 1/1/2021

  • iMarina

Insignias digitales como credencial alternativa en la Universidad

  • Oriol Borrás Gené

Competencia Digital Docente: Una Perspectiva De Futuro En La Educación Superior (p. 97-106) - 1/1/2019

  • iMarina

Grabación de vídeos como elemento motivacional y de autorreflexión en el aprendizaje de la programación.

  • Jaime Urquiza Fuentes
  • Oriol Borrás Gené

Estrategias De Adaptación Metodológica Y Tecnológica Ante La Pandemia Del Covid-19 En La Universidad (p. 297-312) - 1/1/2021

  • iMarina

Experiencia universitaria en la evaluación entre pares para trabajos grupales en informática

  • Oriol Borrás Gené

Actas Del Congreso Virtual: Avances En Tecnologias, Innovacion Y Desafio De La Educacion Superior (Atides 2018) - 1/1/2018

  • iMarina

Experiencia en la utilización de un sistema de evaluación gamificado como elemento motivacional para el aprendizaje en educación superior

  • Oriol Borrás Gené
  • Almudena Macías Guillén

Innovación Educativa: Avances Desde La Investigación (p. 119-130) - 1/1/2021

  • iMarina

Use of digital badges for training in digital skills within higher education

  • Borras-Gene, Oriol;

2019 International Symposium On Computers In Education (Siie) - 1/1/2018

  • ISSN 24762172
  • iMarina

University experience in peer evaluation for team work in computer sciences

  • Borras-Gene, Oriol;

Actas Del Congreso Virtual: Avances En Tecnologias, Innovacion Y Desafio De La Educacion Superior (Atides 2018) - 1/1/2018

  • iMarina

Teaching FEM software in formal and non-formal environment with MOOCs

  • Castedo, Ricardo
  • Santos, Anastasio P.
  • Lopez, Lina M.
  • Chiquito, Maria
  • Borras-Gene, Oriol;

Sixth International Conference On Technological Ecosystems For Enhancing Multiculturality (Teem'18) (p. 678-683) - 24/10/2018

10.1145/3284179.3284299 Ver en origen

Personal Learning Environments as the basis of a New Course for Master's Programmes

  • Garcia-Navarro, J.
  • Jimenez-Rivero, A.
  • Borras-Gene, O.;

Proceedings Of Inted2018 Conference (p. 1.313-1.319) - 5/3/2018

  • ISSN 23401079
  • iMarina

Gamified Open Q&A Forum Model as a platform for a cMOOCs

  • Borrás-Gene, O
  • Martinez-Nuñez, M
  • Blázquez-Sevilla, A

Inted2016 Proceedings (p. 0-0) - 7/3/2016

  • ISSN 23401079
  • iMarina

Evolution of the Conversation and Knowledge Acquisition in Social Networks related to a MOOC Course

  • Garcia-Penalvo, Francisco J.
  • Cruz-Benito, Juan
  • Borras-Gene, Oriol
  • Fidalgo Blanco, Angel;

Learning And Collaboration Technologies. Second International Conference, Lct 2015 (p. 470-481) - 3/8/2015

10.1007/978-3-319-20609-7_44 Ver en origen

  • ISSN 03029743

Empowering MOOC Participants: Dynamic Content Adaptation Through External Tools

  • Borras-Gene, Oriol;

Lecture Notes In Computer Science (p. 121-130) - 1/1/2019

10.1007/978-3-030-19875-6_14 Ver en origen

  • ISSN 03029743

Detection of non-formal and informal learning in Learning Communities supported by social networks in the context of a cooperative MOOC

  • Cruz-Benito, Juan
  • Borras-Gene, Oriol
  • Garcia-Penalvo, Francisco J.
  • Fidalgo Blanco, Angel
  • Theron, Roberto;

2015 International Symposium On Computers In Education, Siie 2015 (p. 195-200) - 12/4/2016

10.1109/siie.2015.7451675 Ver en origen

Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.

Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.

Este/a investigador/a no tiene proyectos de investigación.

Este/a investigador/a no tiene tesis dirigidas.

Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.

Última actualización de los datos: 8/04/24 8:47