Blanco González, Alicia Cándida alicia.blanco@urjc.es

Actividades

The impact of social media advertising on brand’ legitimacy

  • Vila-Boix L
  • Blanco-González A
  • Miotto G
  • Hernández-Perlines F

International Entrepreneurship And Management Journal (p. 2115-2138) - 1/9/2024

10.1007/s11365-023-00939-1 Ver en origen

  • ISSN 15547191

Assessing the circularity of post-consumer HDPE milk bottles through open-loop recycling and their environmental impact

  • Blanco, Aymara
  • Juan, Rafael
  • Istrate, Robert
  • Paredes, Beatriz
  • Martin-Gamboa, Mario
  • Dominguez, Carlos
  • Dufour, Javier
  • Garcia-Munoz, Rafael A
... Ver más Contraer

Cleaner Environmental Systems - 1/6/2024

10.1016/j.cesys.2024.100185 Ver en origen

  • ISSN 26667894

Does the legitimacy of countries influence the internationalization of emerging market multinationals

  • Plaza-Casado, A
  • Blanco-González, A
  • Rivero-Gutiérrez, L
  • Gómez-Martínez, R

European Research On Management And Business Economics (p. 13-21) - 1/4/2024

10.1016/j.iedeen.2023.100233 Ver en origen

  • ISSN 24448834

How can companies boost legitimacy in international markets? A dynamic marketing capabilities approach

  • Rivero-Gutierrez, L
  • Cabanelas, P
  • Diez-Martin, F
  • Blanco-Gonzalez, A

International Marketing Review (p. 273-301) - 5/3/2024

10.1108/imr-09-2022-0215 Ver en origen

  • ISSN 02651335

Research in business education. Connecting research with the educational challenges of universities

  • Alicia Blanco González
  • María Luisa Saavedra García
  • Gabriel Cachón Rodríguez
  • Alejandro García Nistal

Journal Of Management And Business Education (p. 379-395) - 1/1/2024

  • ISSN 26051044
  • iMarina

Purchase intention related to legitimacy, uncertainty and innovation

  • Alberto Tomás Delso Vicente
  • Alicia Blanco González
  • Jessica Paule Vianez
  • Oscar Aguado Tevar

Revista De Ciencias Sociales (p. 39-52) - 1/1/2024

  • ISSN 13159518
  • iMarina

What Have We Learned From COVID-19 in Business and Management and What Are the Future Challenges?

  • Escamilla-Solano S
  • Diez-Martin F
  • Blanco-González A
  • Fernández de las Peñas C

American Behavioral Scientist - 7/8/2023

10.1177/00027642231191752 Ver en origen

  • ISSN 00027642

Logistics business model evolution: digital platforms and connected and autonomous vehicles as disruptors

  • Turienzo J
  • Blanco A
  • F Lampón J
  • del Pilar Muñoz-Dueñas M

Review Of Managerial Science (p. 2483-2506) - 15/6/2023

10.1007/s11846-023-00679-0 Ver en origen

  • ISSN 18636683

Critical incidents and dissatisfaction in B2B relationships: an appraisal theory analysis

  • Pascual-Nebreda, L
  • Cabanelas, P
  • Blanco-González, A

Journal Of Business & Industrial Marketing (p. 1574-1586) - 22/5/2023

10.1108/jbim-12-2021-0570 Ver en origen

  • ISSN 08858624

Achieving Legitimacy Through Gender Equality Policies

  • Blanco-González, A
  • Díez-Martín, F
  • Miotto, G

Sage Open - 1/4/2023

10.1177/21582440231172953 Ver en origen

  • ISSN 21582440

Ética, Responsabilidad Social y Sostenibilidad: Seminario Responsabilidad Social 10/02/2020

  • Sandra Escamilla Solano
  • Alicia Blanco González

1/1/2020

  • ISBN 9788409152223
  • iMarina

Marketing industrial y de servicios

  • Alicia Blanco González
  • Alberto Prado Román (dir)
  • Laura Pascual Nebreda (dir)

(p. - ) - 1/1/2018

  • ISBN 9788417513467
  • iMarina

Manual de inversiones alternativas

  • Alicia Blanco González
  • Camilo Prado-Román (dir)
  • Paola Plaza Casado (dir)

(p. - ) - 1/1/2018

  • ISBN 9788416383931
  • iMarina

Fundamentos de economía de la empresa

  • Francisco Díez Martín
  • Ana Cruz Suárez
  • Camilo Prado-Román
  • Alicia Blanco González

1/1/2018

  • ISBN 9788417387198
  • iMarina

Introducción al marketing y la comunicación en la empresa

  • Alicia Blanco González
  • Alberto Prado Román
  • Carmelo Mercado Idoeta

(p. - ) - 1/1/2016

  • ISBN 9788416701025
  • iMarina

Entrepreneurship, innovation and economic crisis: Lessons for research, policy and practice

  • Rüdiger K
  • Peris-Ortiz M
  • Blanco-González A

(p. 1-181) - 1/1/2014

10.1007/978-3-319-02384-7 Ver en origen

Estrategias de marketing sectorial

  • José María Cubillo Pinilla
  • Alicia Blanco González

1/1/2014

  • ISBN 9788473569927
  • iMarina

Introducción al marketing y la comunicación en la empresa

  • Alicia Blanco González
  • Alberto Prado Román
  • Carmelo Mercado Idoeta

(p. - ) - 1/1/2014

  • ISBN 9788473567046
  • iMarina

La gestión del marketing en las Pymes

  • Eva Marina Reinares Lara
  • Alicia Blanco González

1/1/2011

  • ISBN 9788469398562
  • iMarina

Introducción al marketing: preguntas tipo test y sus respuestas

  • Alicia Blanco González
  • Alberto Prado Román
  • Anabel Cruz Suárez

(p. - ) - 1/1/2011

  • ISBN 9788499815923
  • iMarina

Marketing socialmente responsable vs marketing centrado en ventas

  • Dolores Lucía Sutil Martín
  • Ana Plaza Casado
  • Alicia Blanco González

Marketing Socialmente Responsable (p. 11-16) - 1/1/2024

  • iMarina

Change management as a tool to implement gender equality: The Spanish banking sector case

  • Diaz-Iglesias S
  • Orden-Cruz C
  • Blanco-Gonzalez A

Perspectives On Women In Management And The Global Labor Market (p. 86-115) - 1/1/2023

10.4018/978-1-6684-5981-2.ch004

  • ISBN 9781668459812
  • iMarina

Privacy and intimacy concerns in digital marketing: Literature review

  • Boix LV
  • Miotto G
  • González AB

Confronting Security And Privacy Challenges In Digital Marketing (p. 186-205) - 1/1/2023

10.4018/978-1-6684-8958-1.ch009 Ver en origen

COVID-19 Welcomes a New Variable That Influences Consumer Behavior: Anxiety

  • Blanco A
  • Cachón-Rodríguez G
  • Cruz-Suárez A
  • Del-Castillo-Feito C

Handbook of Research on Digital Innovation and Networking in Post-COVID-19 Organizations (p. 239-250) - 1/1/2022

10.4018/978-1-6684-6762-6.ch013 Ver en origen

Analyzing the effect of corporate social responsibility and value perceptions on consumers legitimacy and purchase intention: the case of the Spanish retailing sector

  • Cristina del Castillo Feito
  • Alicia Blanco González
  • Camilo Prado Román

Leveraging New Business Technology For A Sustainable Economic Recovery: Xxxvi Congreso Anual Aedem: 1 Al 3 De Junio De 2022, Pozuelo De Alarcón, Madrid - 1/1/2022

  • iMarina

Consumer perceived value as antecedent to organizational legitimacy

  • Giorgia Miotto
  • Alicia Blanco González
  • Francisco Díez Martín
  • Gabriel Cachón Rodríguez

Leveraging New Business Technology For A Sustainable Economic Recovery: Xxxvi Congreso Anual Aedem: 1 Al 3 De Junio De 2022, Pozuelo De Alarcón, Madrid (p. 53-54) - 1/1/2022

  • iMarina

Quick service restaurants (Qsr) building corporate legitimacy and general consensus around “Green” HR practices

  • Daniel Agromayor
  • Alicia Blanco González
  • Giorgia Miotto

Leveraging New Business Technology For A Sustainable Economic Recovery: Xxxvi Congreso Anual Aedem: 1 Al 3 De Junio De 2022, Pozuelo De Alarcón, Madrid - 1/1/2022

  • iMarina

¿Cómo se afronta la insatisfacción en entornos B2B?: estudio de incidentes críticos a través de la Teoría de la Evaluación

  • Laura Pascual Nebreda
  • Pablo Cabanelas Lorenzo
  • Alicia Blanco González

Leveraging New Business Technology For A Sustainable Economic Recovery: Xxxvi Congreso Anual Aedem: 1 Al 3 De Junio De 2022, Pozuelo De Alarcón, Madrid - 1/1/2022

  • iMarina

Análisis bibliométrico de la Teoría Institucional y la internacionalización de las empresas

  • Ana Plaza Casado
  • Alicia Blanco González
  • Lourdes Rivero Gutiérrez

Leveraging New Business Technology For A Sustainable Economic Recovery: Xxxvi Congreso Anual Aedem: 1 Al 3 De Junio De 2022, Pozuelo De Alarcón, Madrid - 1/1/2022

  • iMarina

Comunidad de Madrid

  • Iria Paz Gil
  • Alicia Blanco González

La Actividad Turística Española En 2021: Innovación, Digitalización, Sostenibilidad Y Competitividad Como Factores De La Nueva Gestión Turística (p. 119-129) - 1/1/2022

  • iMarina

Spanish Universities' Reputation as a Determinant of the Country's Competitiveness

  • Del-Castillo, C
  • González-Vázquez, E
  • Gil-Lafuente, J
  • Blanco-González, A

Romanian Economy. A Century Of Transformation (1918-2018): Proceedings Of Espera 2018 (p. 1057-1068) - 1/1/2019

  • iMarina

HOW SIMILAR OR DIFFERENT ARE THE GENERIC SKILLS AMONG DIFFERENT AREAS OF KNOWLEDGE? A COMPARATIVE ANALYSIS IN THE SPANISH HIGHER EDUCATION

  • Angel Zuniga-Vicente, Jose
  • Blanco Gonzalez, Alicia
  • Prado Roman, Camilo;

Edulearn16: 8th International Conference On Education And New Learning Technologies (p. 3945-3954) - 1/1/2011

  • ISSN 23401117
  • iMarina

Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.

Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.

Este/a investigador/a no tiene proyectos de investigación.

La legitimidad de las empresas multinacionales de países emergentes

  • Rivero Gutiérrez, Lourdes (Director)
  • Blanco González, Alicia Cándida (Codirector) Doctorando: ANA PLAZA CASADO

27/2/2024

  • iMarina

ANÁLISIS DE LA INSATISFACCIÓN A TRAVÉS DE LA TEORÍA DE LA EVALUACIÓN

  • CABANELAS LORENZO, PABLO (Codirector)
  • Blanco González, Alicia Cándida (Tutor) Doctorando: LAURA PASCUAL NEBREDA

22/4/2022

  • iMarina

How organizations manage change by implementing their CSR Policies to be sustainable through equality perspectives

  • Alicia Blanco González (Director)
  • María del Carmen de la Orden de la Cruz (Director) Doctorando: Susana Díaz Iglesías

21/4/2021

  • iMarina

ETICA Y DEONTOLOGÍA EN EL SECTOR UNIVERSITARIO ESPAÑOL

  • Blanco González, Alicia Cándida (Tutor) Doctorando: RAFAEL DELGADO ALEMANY

25/2/2021

  • iMarina

LA CALIDAD DE LA RELACIÓN Y LA LEGITIMIDAD ORGANIZATIVA DEL SISTEMA UNIVERSITARIO

  • Blanco González, Alicia Cándida (Tutor) Doctorando: JUAN GABRIEL MARTINEZ NAVALON

1/7/2019

  • iMarina

Relationship between legitimacy, reputation and image in the Spanish public university

  • Encarnación González Vázquez (Director)
  • Alicia Blanco González (Director) Doctorando: Cristina del Castillo Feito

1/1/2018

  • iMarina

Influencia de los activos intangibles en los resultados sociales y económicos de las grandes empresas

  • Carlos del Castillo Peces (Director)
  • Alicia Blanco González (Director) Doctorando: Tatiana Cuervo Carabel

1/1/2017

  • iMarina

Influencia de los sistemas de gestión en la legitimidad y reputación de las organizaciones, y de estos activos intangibles en su rendimiento financiero

  • Carlos del Castillo Peces (Director)
  • Alicia Blanco González (Director) Doctorando: Natalia Orviz Martínez

1/1/2017

  • iMarina

La influencia de la satisfacción de los ciudadanos en la marca de las ciudades

  • Gonçalo Caetano Alves (Director)
  • Alicia Blanco González (Director) Doctorando: Hermano Manuel Martins Gouveia

1/1/2017

  • iMarina

Análisis de variables base para reducción de holguras presupuestarias en las planificaciones y actualizaciones de proyectos de edificación

  • Francisco de Asís Díez Martín (Director)
  • Alicia Blanco González (Director) Doctorando: Luis Tomas Diez Martin

1/1/2016

  • iMarina

Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.

Última actualización de los datos: 13/02/25 16:56