Blanco González, Alicia Cándida alicia.blanco@urjc.es
Actividades
- Artículos 94
- Libros 11
- Capítulos de libro 62
- Congresos 2
- Documentos de trabajo 0
- Informes técnicos 0
- Proyectos de investigación 4
- Tesis dirigidas 14
- Patentes o licencias de software 0
How compulsive and impulsive buying affect consumer emotional regulation. Is anxiety a differential element?
- Gabriel Cachón Rodríguez
- Alicia Blanco González
- Camilo Prado Román
- Antonio Fernández Portillo
European Journal Of Management And Business Economics (p. 340-358) - 10/6/2025
10.1108/ejmbe-06-2023-0172 Ver en origen
- ISSN 24448494
- iMarina
- iMarina
From Corporate Social Responsibility to Employee Mental Well-Being: The Differential Role of Social and Psychological Capital in Companies' Rural Depopulation Areas
- Cachon-Rodriguez, Gabriel
- Blanco-Gonzalez, Alicia
- Diez-Martin, Francisco
- Ortegon, Leonardo
Corporate Social Responsibility And Environmental Management (p. 5606-5620) - 29/5/2025
10.1002/csr.3257 Ver en origen
- ISSN 15353958
Digitalization and Internationalization: A Bibliometric Approach and Content Analysis
- Rivero-Gutierrez, Lourdes
- Blanco-Gonzalez, Alicia
- Lorenzo, Pablo Cabanelas
- Plaza-Casado, Ana
International Journal Of Marketing, Communication And New Media (p. 51-79) - 1/5/2025
10.54663/2182-9306.2025.specialissueim.51-79 Ver en origen
- ISSN 21829306
Measuring organisational legitimacy in Haute Cuisine restaurants: perceptions of customers, experts and news media
- Donmez, Semiha Deniz
- Blanco-Gonzalez, Alicia
British Food Journal (p. 37-51) - 22/1/2025
10.1108/bfj-08-2024-0779 Ver en origen
- ISSN 0007070X
Does the sustainability of universities influence their organizational legitimacy? / ¿La sostenibilidad de las universidades influye en su legitimidad organizativa?
- Diez-Martin, Francisco
- Blanco-Gonzalez, Alicia
- Cachon-Rodriguez, Gabriel
- Diez-de-Castro, Emilio
Cultura Y Educacion (p. 187-213) - 8/1/2025
10.1177/11356405241309246 Ver en origen
- ISSN 11356405
How do Companies Adapt to Cultural Factors to Gain Legitimacy in International Markets?
- Blanco-Gonzalez, Alicia
- Menchen-Atienza, Pablo
- Del-Castillo-Feito, Cristina
- Rivero-Gutierrez, Lourdes
Journal Of Economy Culture And Society - 1/1/2025
10.26650/jecs2024-1549375 Ver en origen
- ISSN 26022656
Antecedents and consequences of anxiety: the relevance of perceived legitimacy
- Blanco-Gonzalez, Alicia
- Cachon-Rodriguez, Gabriel
- Diez-Martin, Francisco
- Miotto, Giorgia
International Journal Of Innovation And Sustainable Development - 1/1/2025
10.1504/ijisd.2023.10058367 Ver en origen
- ISSN 17408830
The impact of social media advertising on brand’ legitimacy
- Vila-Boix, Lluc
- Blanco-Gonzalez, Alicia
- Miotto, Giorgia
- Hernandez-Perlines, Felipe
International Entrepreneurship And Management Journal (p. 2115-2138) - 1/9/2024
10.1007/s11365-023-00939-1 Ver en origen
- ISSN 15547191
Assessing the circularity of post-consumer HDPE milk bottles through open-loop recycling and their environmental impact
- Blanco, A
- Juan, RF
- Istrate, R
- Paredes, B
- Martin-Gamboa, M
- Domínguez, C
- Dufour, J
- García-Muñoz, RA
Cleaner Environmental Systems - 1/6/2024
10.1016/j.cesys.2024.100185 Ver en origen
- ISSN 26667894
Does the legitimacy of countries influence the internationalization of emerging market multinationals
- Plaza-Casado, Ana
- Blanco-Gonzalez, Alicia
- Rivero-Gutierrez, Lourdes
- Gomez-Martinez, Raul
European Research On Management And Business Economics (p. 13-21) - 1/4/2024
10.1016/j.iedeen.2023.100233 Ver en origen
- ISSN 24448834
Ética, Responsabilidad Social y Sostenibilidad: Seminario Responsabilidad Social 10/02/2020
- Sandra Escamilla Solano
- Alicia Blanco González
(p. - ) - 1/1/2020
- ISBN 9788409152223
- iMarina
Marketing industrial y de servicios
- Alicia Blanco González
- Alberto Prado Román (dir)
- Laura Pascual Nebreda (dir)
(p. - ) - 1/1/2018
- ISBN 9788417513467
- iMarina
Manual de inversiones alternativas
- Alicia Blanco González
- Camilo Prado-Román (dir)
- Paola Plaza Casado (dir)
(p. - ) - 1/1/2018
- ISBN 9788416383931
- iMarina
Fundamentos de economía de la empresa
- Francisco Díez Martín
- Ana Cruz Suárez
- Camilo Prado-Román
- Alicia Blanco González
(p. - ) - 1/1/2018
- ISBN 9788417387198
- iMarina
Introducción al marketing y la comunicación en la empresa
- Alicia Blanco González
- Alberto Prado Román
- Carmelo Mercado Idoeta
(p. - ) - 1/1/2016
- ISBN 9788416701025
- iMarina
Entrepreneurship, innovation and economic crisis: Lessons for research, policy and practice
- Rüdiger K
- Peris-Ortiz M
- Blanco-González A
(p. 1-181) - 1/1/2014
10.1007/978-3-319-02384-7 Ver en origen
- ISBN 9783319023847; 9783319023830
Estrategias de marketing sectorial
- José María Cubillo Pinilla
- Alicia Blanco González
(p. - ) - 1/1/2014
- ISBN 9788473569927
- iMarina
Introducción al marketing y la comunicación en la empresa
- Alicia Blanco González
- Alberto Prado Román
- Carmelo Mercado Idoeta
(p. - ) - 1/1/2014
- ISBN 9788473567046
- iMarina
La gestión del marketing en las Pymes
- Eva Marina Reinares Lara
- Alicia Blanco González
(p. - ) - 1/1/2011
- ISBN 9788469398562
- iMarina
Marketing socialmente responsable vs marketing centrado en ventas
- Dolores Lucía Sutil Martín
- Ana Plaza Casado
- Alicia Blanco González
Marketing Socialmente Responsable (p. 11-16) - 1/1/2024
- iMarina
Change management as a tool to implement gender equality: The Spanish banking sector case
- Diaz-Iglesias S
- Orden-Cruz C
- Blanco-Gonzalez A
Perspectives On Women In Management And The Global Labor Market (p. 86-115) - 1/1/2023
10.4018/978-1-6684-5981-2.ch004
- ISBN 9781668459812
- iMarina
Privacy and intimacy concerns in digital marketing: Literature review
- Boix LV
- Miotto G
- González AB
Confronting Security And Privacy Challenges In Digital Marketing (p. 186-205) - 1/1/2023
COVID-19 Welcomes a New Variable That Influences Consumer Behavior: Anxiety
- Blanco A
- Cachón-Rodríguez G
- Cruz-Suárez A
- Del-Castillo-Feito C
Handbook of Research on Digital Innovation and Networking in Post-COVID-19 Organizations (p. 239-250) - 1/1/2022
Analyzing the effect of corporate social responsibility and value perceptions on consumers legitimacy and purchase intention: the case of the Spanish retailing sector
- Cristina del Castillo Feito
- Alicia Blanco González
- Camilo Prado Román
Leveraging New Business Technology For A Sustainable Economic Recovery: Xxxvi Congreso Anual Aedem: 1 Al 3 De Junio De 2022, Pozuelo De Alarcón, Madrid (p. 52- ) - 1/1/2022
- iMarina
Consumer perceived value as antecedent to organizational legitimacy
- Giorgia Miotto
- Alicia Blanco González
- Francisco Díez Martín
- Gabriel Cachón Rodríguez
Leveraging New Business Technology For A Sustainable Economic Recovery: Xxxvi Congreso Anual Aedem: 1 Al 3 De Junio De 2022, Pozuelo De Alarcón, Madrid (p. 53-54) - 1/1/2022
- iMarina
Quick service restaurants (Qsr) building corporate legitimacy and general consensus around “Green” HR practices
- Daniel Agromayor
- Alicia Blanco González
- Giorgia Miotto
Leveraging New Business Technology For A Sustainable Economic Recovery: Xxxvi Congreso Anual Aedem: 1 Al 3 De Junio De 2022, Pozuelo De Alarcón, Madrid (p. 62- ) - 1/1/2022
- iMarina
¿Cómo se afronta la insatisfacción en entornos B2B?: estudio de incidentes críticos a través de la Teoría de la Evaluación
- Laura Pascual Nebreda
- Pablo Cabanelas Lorenzo
- Alicia Blanco González
Leveraging New Business Technology For A Sustainable Economic Recovery: Xxxvi Congreso Anual Aedem: 1 Al 3 De Junio De 2022, Pozuelo De Alarcón, Madrid (p. 138- ) - 1/1/2022
- iMarina
Análisis bibliométrico de la Teoría Institucional y la internacionalización de las empresas
- Ana Plaza Casado
- Alicia Blanco González
- Lourdes Rivero Gutiérrez
Leveraging New Business Technology For A Sustainable Economic Recovery: Xxxvi Congreso Anual Aedem: 1 Al 3 De Junio De 2022, Pozuelo De Alarcón, Madrid (p. 152- ) - 1/1/2022
- iMarina
Comunidad de Madrid
- Iria Paz Gil
- Alicia Blanco González
La Actividad Turística Española En 2021: Innovación, Digitalización, Sostenibilidad Y Competitividad Como Factores De La Nueva Gestión Turística (p. 119-129) - 1/1/2022
- iMarina
Spanish Universities' Reputation as a Determinant of the Country's Competitiveness
- Del-Castillo, C
- González-Vázquez, E
- Gil-Lafuente, J
- Blanco-González, A
Romanian Economy. A Century Of Transformation (1918-2018): Proceedings Of Espera 2018 (p. 1057-1068) - 1/1/2019
- iMarina
HOW SIMILAR OR DIFFERENT ARE THE GENERIC SKILLS AMONG DIFFERENT AREAS OF KNOWLEDGE? A COMPARATIVE ANALYSIS IN THE SPANISH HIGHER EDUCATION
- Angel Zuniga-Vicente, Jose
- Blanco Gonzalez, Alicia
- Prado Roman, Camilo
Edulearn16: 8th International Conference On Education And New Learning Technologies (p. 3945-3954) - 1/1/2011
- ISSN 23401117
- iMarina
Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.
Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.
Impulsando la sostenibilidad poblacional: Un modelo de legitimación para residencias de mayores en municipios en riesgo de despoblación.
- Arias Oliva, Mario (Investigador/a)
- Coca Pérez, José Luis (Investigador/a)
- Paule Vianez, Jessica (Investigador/a)
- Miotto, Giorgia (Investigador/a)
- Marhuenda García, Francisco (Investigador/a)
- Hernández Perlines, Felipe (Investigador/a)
- Fernandez Portillo, Antonio (Investigador/a)
- Prado Román, Camilo (Investigador/a)
- Díez Martín, Francisco de Asís (Investigador principal (IP))
- Blanco González, Alicia Cándida (Investigador principal (IP))
- Escamilla Solano, Sandra (Investigador/a)
Ejecución: 01-01-2025 - 31-12-2025
- iMarina
Monetización del Valor Social en las Empresas del Transporte Urbano Colectivo en España y su impacto en los ODS.
- Sanchez de Lara, Miguel Angel (Investigador/a)
- Escamilla Solano, Sandra (Investigador/a)
- Blanco González, Alicia Cándida (Investigador/a)
- Delgado Jalón, María Luisa (Investigador/a)
- Gómez Ortega, Alba (Investigador/a)
- Plaza Casado, Paola (Investigador/a)
- Leal de la Peña, Silvia (Investigador/a)
- Flores Ureba, Sandra (Investigador/a)
- Gelashvili, Vera (Investigador principal (IP))
Ejecución: 01-01-2025 - 31-12-2025
- iMarina
Estrategias ante la despoblación rural: Relaciones entre legitimidad organizativa, incertidumbre y competitividad empresarial.
- Paule Vianez, Jessica (Investigador/a)
- Prado Román, Camilo (Investigador/a)
- Díez Martín, Francisco de Asís (Investigador principal (IP))
- Blanco González, Alicia Cándida (Investigador principal (IP))
- Escamilla Solano, Sandra (Investigador/a)
Ejecución: 01-01-2024 - 31-12-2024
- iMarina
Grupo de investigación de alto rendimiento en Dirección y Economía de la Empresa de la URJC.
- Díez Martín, Francisco de Asís (Investigador principal (IP))
- Blanco González, Alicia Cándida (Investigador principal (IP))
Ejecución: 01-01-2024 - 31-12-2024
- iMarina
La legitimidad de las empresas multinacionales de países emergentes
- Rivero Gutiérrez, Lourdes (Codirector)
- Blanco González, Alicia Cándida (Tutor) Doctorando: ANA PLAZA CASADO
27/2/2024
- iMarina
ANÁLISIS DE LA INSATISFACCIÓN A TRAVÉS DE LA TEORÍA DE LA EVALUACIÓN
- CABANELAS LORENZO, PABLO (Codirector)
- Blanco González, Alicia Cándida (Otros) Doctorando: LAURA PASCUAL NEBREDA
22/4/2022
- iMarina
How organizations manage change by implementing their CSR Policies to be sustainable through equality perspectives
- Alicia Blanco González (Director)
- María del Carmen de la Orden de la Cruz (Director) Doctorando: Susana Díaz Iglesías
21/4/2021
- iMarina
ETICA Y DEONTOLOGÍA EN EL SECTOR UNIVERSITARIO ESPAÑOL
- Blanco González, Alicia Cándida (Director) Doctorando: RAFAEL DELGADO ALEMANY
25/2/2021
- iMarina
LA CALIDAD DE LA RELACIÓN Y LA LEGITIMIDAD ORGANIZATIVA DEL SISTEMA UNIVERSITARIO
- Blanco González, Alicia Cándida (Director) Doctorando: JUAN GABRIEL MARTINEZ NAVALON
1/7/2019
- iMarina
Relationship between legitimacy, reputation and image in the Spanish public university
- Encarnación González Vázquez (Director)
- Alicia Blanco González (Director) Doctorando: Cristina del Castillo Feito
1/1/2018
- iMarina
Influencia de los activos intangibles en los resultados sociales y económicos de las grandes empresas
- Carlos del Castillo Peces (Director)
- Alicia Blanco González (Director) Doctorando: Tatiana Cuervo Carabel
1/1/2017
- iMarina
Influencia de los sistemas de gestión en la legitimidad y reputación de las organizaciones, y de estos activos intangibles en su rendimiento financiero
- Carlos del Castillo Peces (Director)
- Alicia Blanco González (Director) Doctorando: Natalia Orviz Martínez
1/1/2017
- iMarina
La influencia de la satisfacción de los ciudadanos en la marca de las ciudades
- Gonçalo Caetano Alves (Director)
- Alicia Blanco González (Director) Doctorando: Hermano Manuel Martins Gouveia
1/1/2017
- iMarina
Análisis de variables base para reducción de holguras presupuestarias en las planificaciones y actualizaciones de proyectos de edificación
- Francisco de Asís Díez Martín (Director)
- Alicia Blanco González (Director) Doctorando: Luis Tomas Diez Martin
1/1/2016
- iMarina
Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.
Grupos de investigación
Perfiles de investigador/a
-
ORCID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id

