Blanco González, Alicia Cándida alicia.blanco@urjc.es
Actividades
- Artículos 82
- Libros 11
- Capítulos de libro 59
- Congresos 2
- Documentos de trabajo 0
- Informes técnicos 0
- Proyectos de investigación 0
- Tesis dirigidas 14
- Patentes o licencias de software 0
The impact of social media advertising on brand’ legitimacy
- Vila-Boix L
- Blanco-González A
- Miotto G
- Hernández-Perlines F
International Entrepreneurship And Management Journal (p. 2115-2138) - 1/9/2024
10.1007/s11365-023-00939-1 Ver en origen
- ISSN 15547191
Assessing the circularity of post-consumer HDPE milk bottles through open-loop recycling and their environmental impact
- Blanco, Aymara
- Juan, Rafael
- Istrate, Robert
- Paredes, Beatriz
- Martin-Gamboa, Mario
- Dominguez, Carlos
- Dufour, Javier
- Garcia-Munoz, Rafael A
Cleaner Environmental Systems - 1/6/2024
10.1016/j.cesys.2024.100185 Ver en origen
- ISSN 26667894
Does the legitimacy of countries influence the internationalization of emerging market multinationals
- Plaza-Casado, A
- Blanco-González, A
- Rivero-Gutiérrez, L
- Gómez-Martínez, R
European Research On Management And Business Economics (p. 13-21) - 1/4/2024
10.1016/j.iedeen.2023.100233 Ver en origen
- ISSN 24448834
How can companies boost legitimacy in international markets? A dynamic marketing capabilities approach
- Rivero-Gutierrez, L
- Cabanelas, P
- Diez-Martin, F
- Blanco-Gonzalez, A
International Marketing Review (p. 273-301) - 5/3/2024
10.1108/imr-09-2022-0215 Ver en origen
- ISSN 02651335
Research in business education. Connecting research with the educational challenges of universities
- Alicia Blanco González
- María Luisa Saavedra García
- Gabriel Cachón Rodríguez
- Alejandro García Nistal
Journal Of Management And Business Education (p. 379-395) - 1/1/2024
- ISSN 26051044
- iMarina
Purchase intention related to legitimacy, uncertainty and innovation
- Alberto Tomás Delso Vicente
- Alicia Blanco González
- Jessica Paule Vianez
- Oscar Aguado Tevar
Revista De Ciencias Sociales (p. 39-52) - 1/1/2024
- ISSN 13159518
- iMarina
What Have We Learned From COVID-19 in Business and Management and What Are the Future Challenges?
- Escamilla-Solano S
- Diez-Martin F
- Blanco-González A
- Fernández de las Peñas C
American Behavioral Scientist - 7/8/2023
10.1177/00027642231191752 Ver en origen
- ISSN 00027642
Logistics business model evolution: digital platforms and connected and autonomous vehicles as disruptors
- Turienzo J
- Blanco A
- F Lampón J
- del Pilar Muñoz-Dueñas M
Review Of Managerial Science (p. 2483-2506) - 15/6/2023
10.1007/s11846-023-00679-0 Ver en origen
- ISSN 18636683
Critical incidents and dissatisfaction in B2B relationships: an appraisal theory analysis
- Pascual-Nebreda, L
- Cabanelas, P
- Blanco-González, A
Journal Of Business & Industrial Marketing (p. 1574-1586) - 22/5/2023
10.1108/jbim-12-2021-0570 Ver en origen
- ISSN 08858624
Ética, Responsabilidad Social y Sostenibilidad: Seminario Responsabilidad Social 10/02/2020
- Sandra Escamilla Solano
- Alicia Blanco González
1/1/2020
- ISBN 9788409152223
- iMarina
Marketing industrial y de servicios
- Alicia Blanco González
- Alberto Prado Román (dir)
- Laura Pascual Nebreda (dir)
(p. - ) - 1/1/2018
- ISBN 9788417513467
- iMarina
Manual de inversiones alternativas
- Alicia Blanco González
- Camilo Prado-Román (dir)
- Paola Plaza Casado (dir)
(p. - ) - 1/1/2018
- ISBN 9788416383931
- iMarina
Fundamentos de economía de la empresa
- Francisco Díez Martín
- Ana Cruz Suárez
- Camilo Prado-Román
- Alicia Blanco González
1/1/2018
- ISBN 9788417387198
- iMarina
Introducción al marketing y la comunicación en la empresa
- Alicia Blanco González
- Alberto Prado Román
- Carmelo Mercado Idoeta
(p. - ) - 1/1/2016
- ISBN 9788416701025
- iMarina
Entrepreneurship, innovation and economic crisis: Lessons for research, policy and practice
- Rüdiger K
- Peris-Ortiz M
- Blanco-González A
(p. 1-181) - 1/1/2014
Estrategias de marketing sectorial
- José María Cubillo Pinilla
- Alicia Blanco González
1/1/2014
- ISBN 9788473569927
- iMarina
Introducción al marketing y la comunicación en la empresa
- Alicia Blanco González
- Alberto Prado Román
- Carmelo Mercado Idoeta
(p. - ) - 1/1/2014
- ISBN 9788473567046
- iMarina
La gestión del marketing en las Pymes
- Eva Marina Reinares Lara
- Alicia Blanco González
1/1/2011
- ISBN 9788469398562
- iMarina
Marketing socialmente responsable vs marketing centrado en ventas
- Dolores Lucía Sutil Martín
- Ana Plaza Casado
- Alicia Blanco González
Marketing Socialmente Responsable (p. 11-16) - 1/1/2024
- iMarina
Change management as a tool to implement gender equality: The Spanish banking sector case
- Diaz-Iglesias S
- Orden-Cruz C
- Blanco-Gonzalez A
Perspectives On Women In Management And The Global Labor Market (p. 86-115) - 1/1/2023
10.4018/978-1-6684-5981-2.ch004
- ISBN 9781668459812
- iMarina
Privacy and intimacy concerns in digital marketing: Literature review
- Boix LV
- Miotto G
- González AB
Confronting Security And Privacy Challenges In Digital Marketing (p. 186-205) - 1/1/2023
COVID-19 Welcomes a New Variable That Influences Consumer Behavior: Anxiety
- Blanco A
- Cachón-Rodríguez G
- Cruz-Suárez A
- Del-Castillo-Feito C
Handbook of Research on Digital Innovation and Networking in Post-COVID-19 Organizations (p. 239-250) - 1/1/2022
Analyzing the effect of corporate social responsibility and value perceptions on consumers legitimacy and purchase intention: the case of the Spanish retailing sector
- Cristina del Castillo Feito
- Alicia Blanco González
- Camilo Prado Román
Leveraging New Business Technology For A Sustainable Economic Recovery: Xxxvi Congreso Anual Aedem: 1 Al 3 De Junio De 2022, Pozuelo De Alarcón, Madrid - 1/1/2022
- iMarina
Consumer perceived value as antecedent to organizational legitimacy
- Giorgia Miotto
- Alicia Blanco González
- Francisco Díez Martín
- Gabriel Cachón Rodríguez
Leveraging New Business Technology For A Sustainable Economic Recovery: Xxxvi Congreso Anual Aedem: 1 Al 3 De Junio De 2022, Pozuelo De Alarcón, Madrid (p. 53-54) - 1/1/2022
- iMarina
Quick service restaurants (Qsr) building corporate legitimacy and general consensus around “Green” HR practices
- Daniel Agromayor
- Alicia Blanco González
- Giorgia Miotto
Leveraging New Business Technology For A Sustainable Economic Recovery: Xxxvi Congreso Anual Aedem: 1 Al 3 De Junio De 2022, Pozuelo De Alarcón, Madrid - 1/1/2022
- iMarina
¿Cómo se afronta la insatisfacción en entornos B2B?: estudio de incidentes críticos a través de la Teoría de la Evaluación
- Laura Pascual Nebreda
- Pablo Cabanelas Lorenzo
- Alicia Blanco González
Leveraging New Business Technology For A Sustainable Economic Recovery: Xxxvi Congreso Anual Aedem: 1 Al 3 De Junio De 2022, Pozuelo De Alarcón, Madrid - 1/1/2022
- iMarina
Análisis bibliométrico de la Teoría Institucional y la internacionalización de las empresas
- Ana Plaza Casado
- Alicia Blanco González
- Lourdes Rivero Gutiérrez
Leveraging New Business Technology For A Sustainable Economic Recovery: Xxxvi Congreso Anual Aedem: 1 Al 3 De Junio De 2022, Pozuelo De Alarcón, Madrid - 1/1/2022
- iMarina
Comunidad de Madrid
- Iria Paz Gil
- Alicia Blanco González
La Actividad Turística Española En 2021: Innovación, Digitalización, Sostenibilidad Y Competitividad Como Factores De La Nueva Gestión Turística (p. 119-129) - 1/1/2022
- iMarina
Spanish Universities' Reputation as a Determinant of the Country's Competitiveness
- Del-Castillo, C
- González-Vázquez, E
- Gil-Lafuente, J
- Blanco-González, A
Romanian Economy. A Century Of Transformation (1918-2018): Proceedings Of Espera 2018 (p. 1057-1068) - 1/1/2019
- iMarina
HOW SIMILAR OR DIFFERENT ARE THE GENERIC SKILLS AMONG DIFFERENT AREAS OF KNOWLEDGE? A COMPARATIVE ANALYSIS IN THE SPANISH HIGHER EDUCATION
- Angel Zuniga-Vicente, Jose
- Blanco Gonzalez, Alicia
- Prado Roman, Camilo;
Edulearn16: 8th International Conference On Education And New Learning Technologies (p. 3945-3954) - 1/1/2011
- ISSN 23401117
- iMarina
Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.
Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.
Este/a investigador/a no tiene proyectos de investigación.
La legitimidad de las empresas multinacionales de países emergentes
- Rivero Gutiérrez, Lourdes (Director)
- Blanco González, Alicia Cándida (Codirector) Doctorando: ANA PLAZA CASADO
27/2/2024
- iMarina
ANÁLISIS DE LA INSATISFACCIÓN A TRAVÉS DE LA TEORÍA DE LA EVALUACIÓN
- CABANELAS LORENZO, PABLO (Codirector)
- Blanco González, Alicia Cándida (Tutor) Doctorando: LAURA PASCUAL NEBREDA
22/4/2022
- iMarina
How organizations manage change by implementing their CSR Policies to be sustainable through equality perspectives
- Alicia Blanco González (Director)
- María del Carmen de la Orden de la Cruz (Director) Doctorando: Susana Díaz Iglesías
21/4/2021
- iMarina
ETICA Y DEONTOLOGÍA EN EL SECTOR UNIVERSITARIO ESPAÑOL
- Blanco González, Alicia Cándida (Tutor) Doctorando: RAFAEL DELGADO ALEMANY
25/2/2021
- iMarina
LA CALIDAD DE LA RELACIÓN Y LA LEGITIMIDAD ORGANIZATIVA DEL SISTEMA UNIVERSITARIO
- Blanco González, Alicia Cándida (Tutor) Doctorando: JUAN GABRIEL MARTINEZ NAVALON
1/7/2019
- iMarina
Relationship between legitimacy, reputation and image in the Spanish public university
- Encarnación González Vázquez (Director)
- Alicia Blanco González (Director) Doctorando: Cristina del Castillo Feito
1/1/2018
- iMarina
Influencia de los activos intangibles en los resultados sociales y económicos de las grandes empresas
- Carlos del Castillo Peces (Director)
- Alicia Blanco González (Director) Doctorando: Tatiana Cuervo Carabel
1/1/2017
- iMarina
Influencia de los sistemas de gestión en la legitimidad y reputación de las organizaciones, y de estos activos intangibles en su rendimiento financiero
- Carlos del Castillo Peces (Director)
- Alicia Blanco González (Director) Doctorando: Natalia Orviz Martínez
1/1/2017
- iMarina
La influencia de la satisfacción de los ciudadanos en la marca de las ciudades
- Gonçalo Caetano Alves (Director)
- Alicia Blanco González (Director) Doctorando: Hermano Manuel Martins Gouveia
1/1/2017
- iMarina
Análisis de variables base para reducción de holguras presupuestarias en las planificaciones y actualizaciones de proyectos de edificación
- Francisco de Asís Díez Martín (Director)
- Alicia Blanco González (Director) Doctorando: Luis Tomas Diez Martin
1/1/2016
- iMarina
Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.
Grupos de investigación
Perfiles de investigador/a
-
ORCID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id