Vizcaíno Pérez, José Ricardo ricardo.vizcaino@urjc.es
Publications
- Articles 27
- Books 1
- Book chapters 2
- Conferences 0
- Working papers 0
- Technical reports 0
- Research projects 0
- Supervised theses 2
- Patent or software license 0
INSTITUTIONAL-INTERCULTURAL CORPORATE COMMUNICATION IN MADRID: A NEW SOCIOANTHROPOLOGICAL CATEGORY
- Gaona, Carmen
- Martinez, Esther
- Vizcaino, Ricardo;
Barataria: Revista Castellano-Manchega De Ciencias Sociales (p. 37-+) - 1/1/2011
10.20932/barataria.v0i12.128 View at source
- ISSN 15750825
Analysis of patterns of use, production, and activity in kid YouTuber channels. A longitudinal study through three cultural contexts: United States, United Kingdom, and Spain
- Martinez-Pastor, Esther
- Vizcaino-Laorga, Ricardo
- Atauri-Mezquida, David;
Communications-European Journal Of Communication Research (p. 195-218) - 30/6/2022
10.1515/commun-2020-0003 View at source
- ISSN 16134087
Representaciones familiares en los canales de niños menores creadores de contenidos en YouTube. Un análisis comparado de España, Estados Unidos y Reino Unido
- Esther Martínez Pastor
- Marian Blanco Ruiz
- Ricardo Vizcaíno Pérez
Comunicacion Y Sociedad - 1/1/2021
- ISSN 02140039
- iMarina
Representation of the family in the YouTube channels of content-creator kids. A comparative analysis of Spain, the United States, and the United Kingdom [Representaciones familiares en los canales de niños menores creadores de contenidos en YouTube. Un análisis comparado de España, Estados Unidos y Reino Unido]
- Pastor EM
- Blanco-Ruiz M
- Pérez RV
Comunicacion Y Sociedad - 1/1/2021
10.32870/cys.v2021.87750 View at source
- ISSN 02140039
Social Management of Telephone welfare needs services in Spain for teenagers and the elderly
- Lopez de Ayala-Lopez, Maria Cruz
- Martinez-Pastor, Esther
- Vizcaino-Laorga, Ricardo;
Convergencia-Revista De Ciencias Sociales (p. 13-44) - 1/12/2012
- ISSN 14051435
- iMarina
Health-related food advertising on kid YouTuber vlogger channels
- Martinez-Pastor, Esther
- Vizcaino-Laorga, Ricardo
- Atauri-Mezquida, David;
Heliyon - 22/10/2021
10.1016/j.heliyon.2021.e08178 View at source
- ISSN 24058440
THE SUCCESS OF "SELF CUSTOMIZING" The creation of the individual's identity from the Spanish magazines for adolescents
- Vizcaino-Laorga, Ricardo
- Martinez Pastor, Esther;
Icono 14 (p. 170-191) - 1/12/2005
- ISSN 16978293
- iMarina
Children and young people in front of the devices: new communication phenomena and new product creators
- Martinez Pastor, Esther
- Vizcaino Perez, Ricardo
- Lopez Medel, Ismael;
Icono 14 - 1/6/2022
10.7195/ri14.v20i1.1811 View at source
- ISSN 16978293
A Theoretical Approximation to the Communication Technology Limits Related to Privacy From the Google Glass Case and Audiovisual Fiction
- Mondelo Gonzalez, Edisa
- Vizcaino-Laorga, Ricardo;
Journal Of Information Policy (p. 296-313) - 1/1/2018
10.5325/jinfopoli.8.2018.0296 View at source
- ISSN 21583897
Participation of young people in online social communities: an exploration of attitudes among university students in a case study in Spain
- Cruz Lopez-de-Ayala, Maria
- Vizcaino-Laorga, Ricardo;
Kome - An International Journal Of Pure Communication Inquiry (p. 1-20) - 1/1/2021
10.17646/kome.75672.63 View at source
- ISSN 20637330
El aprendizaje a través del trabajo colaborativo en proyectos: Aprendizaje-Servicio (ApS) en el área de Publicidad
- Marian Blanco Ruiz
- Esther Martínez Pastor
- Ricardo Vizcaíno Pérez
Estrategias De Adaptación Metodológica Y Tecnológica Ante La Pandemia Del Covid-19 En La Universidad (p. 393-408) - 1/1/2021
- iMarina
Análisis de los canales de niños YouTubers: publicidad y regulación
- Esther Martínez Pastor
- Miguel Angel Nicolás Ojeda
- Ricardo Vizcaíno Pérez
V Congreso Nacional Tmic-Aeic: Investigar La Comunicación En Y Desde La Periferia - 1/1/2019
- iMarina
This researcher has no conferences.
This researcher has no working papers.
This researcher has no technical reports.
This researcher has no research projects.
La responsabilidad social del periodista desde la perspectiva de la inteligencia emocional. Estudio de caso: evolución de grado ético de los comunicadores a lo largo de la trayectoria formativa y profesional
- Ricardo Vizcaíno Pérez (Director)
- Rafael Jódar Anchía (Director) Doctorando: Ami Bondía Raga
1/1/2014
- iMarina
Producción de noticias y canales de acceso a la información. Un estudio de las tendencias en el contexto español
- Vizcaíno Pérez, José Ricardo (Director)
- Montes Vozmediano, Manuel Javier (Codirector) Doctorando: PATRICIA DE LA TORRE DIAZ
19/5/2023
- iMarina
This researcher has no patents or software licenses.
Research groups
-
Comunicación y menores
Role: Investigador
-
Grupo de investigación de alto rendimiento en Comunicación, Sociedad y Cultura de la Universidad Rey Juan Carlos
Role: Colaborador
-
Grupo de investigación de alto rendimiento en Ingeniería del Software y Servicios de la Universidad Rey Juan Carlos
Role: Colaborador
Researcher profiles
-
ORCID
-
Dialnet id