Moreno Fernández, María Angeles mariaangeles.moreno@urjc.es
Publications
- Articles 68
- Books 4
- Book chapters 10
- Conferences 5
- Working papers 0
- Technical reports 0
- Research projects 0
- Supervised theses 2
- Patent or software license 0
The agenda-setting effect and the campign issues in 2008 general elections
- Luisa Humanes, Maria
- de los Angeles Moreno, Maria;
Adcomunica: Revista Científica De Estrategias, Tendencias E Innovación En Comunicación (p. 191-207) - 1/5/2012
10.6035/2174-0992.2012.3.12 View at source
- ISSN 21740992
El efecto agenda sobre los temas de campaña en las elecciones generales de 2008
- María Luisa Humanes
- Ángeles Moreno
Adcomunica: Revista Científica De Estrategias, Tendencias E Innovación En Comunicación (p. 191-207) - 1/1/2012
- ISSN 21740992
- iMarina
Análisis longitudinal de la profesión de relaciones públicas en España en los últimos cinco años (2007-2011)
- Cristina Navarro Ruiz
- Ángeles Moreno
- Ansgar Zerfass
Anagramas Rumbos Y Sentidos De La Comunicacion (p. 53-66) - 1/1/2012
- ISSN 16922522
- iMarina
Re-fuelling the talent tank. A qualitative study of key deficiencies, future needs, and lifelong learning needs of communication management professionals in Europe
- Moreno, Angeles
- Tench, Ralph
- Okay, Ayla;
Communication & Society-Spain (p. 109-127) - 1/1/2017
10.15581/003.30.3.109-127 View at source
- ISSN 23867876
Enemy at the (house) gates: permanence of gender discrimination in public relations career promotion in Latin America
- Moreno, Angeles
- Khalil, Nadia
- Tench, Ralph;
Communication & Society-Spain (p. 169-183) - 1/1/2021
10.15581/003.34.3.169-183 View at source
- ISSN 23867876
Enemy at the (house) gates: permanence of gender discrimination in public relations career promotion in Latin America
- Ángeles Moreno
- Nadia Khalil
- Ralph Tench
Comunicacion Y Sociedad (p. 169-183) - 1/1/2021
- ISSN 02140039
- iMarina
Re-fuelling the talent tank: A qualitative study of key deficiencies, future needs, and life-long learning needs of communication management professionals in Europe
- Ángeles Moreno
- Ralph Tench
- Ayla Okay
Comunicacion Y Sociedad (p. 109-127) - 1/1/2017
- ISSN 02140039
- iMarina
Communicating corporate responsibility through corporate web sites in Spain
- Capriotti, Paul
- Moreno, Angeles;
Corporate Communications (p. 221-+) - 1/1/2007
10.1108/13563280710776833 View at source
- ISSN 13563289
How the public and public relations professionals interpret leadership in Spain: Results from the ComGap study
- Moreno, Angeles
- Navarro, Cristina
- Alkazemi, Mariam;
Corporate Communications (p. 84-99) - 1/1/2018
10.1108/ccij-11-2016-0076 View at source
- ISSN 13563289
Relaciones públicas, un término desacreditado en España y el resto de Europa: conclusiones del European Communication Monitor 2011
- Ángeles Moreno
- Cristina Navarro Ruiz
- Ansgar Zerfass
Hologramática (p. 115-140) - 1/1/2012
- ISSN 16685024
- iMarina
Communication excellence: How to develop, manage and lead exceptional communications
- Tench R
- Ver?i? D
- Zerfass A
- Moreno A
- Verhoeven P
(p. 1-215) - 1/1/2017
Latin American Communication Monitor 2020-2021. Crisis delCOVID-19 en la gestión de comunicación, ciberseguridad, situación de las mujeres, retos éticos y nuevas competencias: resultados del estudio bienal en 20 países
- Alejandro Álvarez Nobell
- Juan Carlos Molleda
- Ángeles Moreno
- Andréia Athaydes
- Ana María Suárez Monsalve
- Marco Vinicio Herrera Berenguer
1/1/2021
- ISBN 9788409331772
- iMarina
Crítica de la publicidad y su discurso: fundamentos de la crítica de la comunicación publicitaria desde la línea de la eficacia a la publicidad como cultura
- Ángeles Moreno
1/1/2004
- ISBN 8495195607
- iMarina
Ethical practices and role perceptions of bloggers: An analysis of literary bloggers in Spain
- Navarro C
- Moreno A
Communication Ethics in a Connected World: Research in Public Relations and Organisational Communication (p. 97-114) - 1/1/2015
Las relaciones entre los periodistas y las fuentes informativas en el periodismo político español
- Enric Saperas Lapiedra
- Ángeles Moreno
- Luis Pablo Francescutti
Comunicació I Risc: Iii Congrés Internacional Associació Espanyola D'investigació De La Comunicació - 1/1/2012
- iMarina
El uso de las fuentes informativas y su influencia en los roles profesionales del periodismo español. Análisis del caso del modelo vigilante en el diario digital El Confidencial
- Juan Francisco Torregrosa Carmona
- Ángeles Moreno
Comunicación Y Diversidad. Libro De Comunicaciones Del Vii Congreso Internacional De La Asociación Española De Investigación De La Comunicación (p. 2474-2491) - 1/1/2020
- iMarina
El contról y la evaluación de la responsabilidad social corporativa: Una oportunidad para el desrrollo sostenible
- Ángeles Moreno
Estudios De Comunicación Y Medios (p. 125-139) - 1/1/2011
- iMarina
Relaciones públicas y desarrollo sostenible en el sector turístico: Estudio de caso del grupo Xcaret en el Caribe mexicano
- Ángeles Moreno
Investigación Y Relaciones Públicas: I Congreso Internacional De Relaciones Públicas (p. 623-649) - 1/1/2005
- iMarina
Metodología de la investigación transcultural
- María Luisa Humanes
- Ángeles Moreno
- Francisco José Sarabia Sánchez
Métodos De Investigación Social Y De La Empresa (p. 695-715) - 1/1/2013
- iMarina
Spain: Public relations leadership in an age of turbulence
- Ruiz CN
- Moreno Á
Public Relations Leaders As Sensemakers: A Global Study Of Leadership In Public Relations And Communication Management (p. 232-246) - 1/1/2014
La comercialización de Internet: consecuencias en la comunicación externa de las empresas y organizaciones
- Ángeles Moreno
- Ángel Badillo Matos
Retos De La Sociedad De La Información: Estudios De Comunicación En Honor De La Dra. María Teresa Aubach Guiu (p. 587-604) - 1/1/1997
- iMarina
El tratamiento de la información sobre ciudadanía corporativa en las webs corporativas de las empresas del IBEX35
- Paul Capriotti
- Ángeles Moreno
Tendencias Actuales En Las Relaciones Públicas (p. 465-484) - 1/1/2007
- iMarina
Who takes the blame? Factors of the perpetuation of the glass ceiling in public relations and strategic communication in Latin America
- Moreno Á
- Lara CF
Towards A New Understanding Of Masculine Habitus And Women And Leadership In Public Relations (p. 74-89) - 1/1/2022
Public relations and the rise of hypermodern values: Exploring the profession in Europe
- Verhoeven, Piet
- Zerfass, Ansgar
- Vercic, Dejan
- Tench, Ralph
- Moreno, Angeles;
Public Relations Review (p. 471-480) - 1/11/2018
10.1016/j.pubrev.2018.06.001 View at source
- ISSN 03638111
Latin America and the strategic communication dilemma in times of COVID-19
- Álvarez-Nobell, Alejandro
- Molleda, Juan-Carlos
- Moreno, Ángeles
- Suárez-Monsalve, Ana María
(p. 49-64) - 22/8/2022
10.4324/9781003184669-6 View at source
- ISBN 9781003184669
COVID-19 information seeking in Spain
- Navarro, Cristina
- Moreno, Ángeles
- Fuentes-Lara, Cristina
(p. 132-147) - 22/8/2022
Implications for the future of strategic communications from the COVID-19 pandemic
- Tench, Ralph
- Meng, Juan
- Moreno, Ángeles
(p. 345-350) - 22/8/2022
This researcher has no working papers.
This researcher has no technical reports.
This researcher has no research projects.
La comunicación corporativa en tiempos de crisis por el conflicto armado en Colombia y sus retos hacia el postconflicto: estudio de caso de Interconexión Eléctrica S.A. -ISA-
- Ángeles Moreno (Director)
- Carmen María Alonso González (Director) Doctorando: Luisa Fernanda Uribe Palomares
1/1/2016
- iMarina
This researcher has no patents or software licenses.
Research groups
Researcher profiles
-
ORCID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id