Moreno Fernández, María Angeles mariaangeles.moreno@urjc.es

Publications

The agenda-setting effect and the campign issues in 2008 general elections

  • Luisa Humanes, Maria
  • de los Angeles Moreno, Maria;

Adcomunica: Revista Científica De Estrategias, Tendencias E Innovación En Comunicación (p. 191-207) - 1/5/2012

10.6035/2174-0992.2012.3.12 View at source

  • ISSN 21740992

El efecto agenda sobre los temas de campaña en las elecciones generales de 2008

  • María Luisa Humanes
  • Ángeles Moreno

Adcomunica: Revista Científica De Estrategias, Tendencias E Innovación En Comunicación (p. 191-207) - 1/1/2012

  • ISSN 21740992
  • iMarina

Análisis longitudinal de la profesión de relaciones públicas en España en los últimos cinco años (2007-2011)

  • Cristina Navarro Ruiz
  • Ángeles Moreno
  • Ansgar Zerfass

Anagramas Rumbos Y Sentidos De La Comunicacion (p. 53-66) - 1/1/2012

  • ISSN 16922522
  • iMarina

Re-fuelling the talent tank. A qualitative study of key deficiencies, future needs, and lifelong learning needs of communication management professionals in Europe

  • Moreno, Angeles
  • Tench, Ralph
  • Okay, Ayla;

Communication & Society-Spain (p. 109-127) - 1/1/2017

10.15581/003.30.3.109-127 View at source

  • ISSN 23867876

Enemy at the (house) gates: permanence of gender discrimination in public relations career promotion in Latin America

  • Moreno, Angeles
  • Khalil, Nadia
  • Tench, Ralph;

Communication & Society-Spain (p. 169-183) - 1/1/2021

10.15581/003.34.3.169-183 View at source

  • ISSN 23867876

Enemy at the (house) gates: permanence of gender discrimination in public relations career promotion in Latin America

  • Ángeles Moreno
  • Nadia Khalil
  • Ralph Tench

Comunicacion Y Sociedad (p. 169-183) - 1/1/2021

  • ISSN 02140039
  • iMarina

Re-fuelling the talent tank: A qualitative study of key deficiencies, future needs, and life-long learning needs of communication management professionals in Europe

  • Ángeles Moreno
  • Ralph Tench
  • Ayla Okay

Comunicacion Y Sociedad (p. 109-127) - 1/1/2017

  • ISSN 02140039
  • iMarina

Communicating corporate responsibility through corporate web sites in Spain

  • Capriotti, Paul
  • Moreno, Angeles;

Corporate Communications (p. 221-+) - 1/1/2007

10.1108/13563280710776833 View at source

  • ISSN 13563289

How the public and public relations professionals interpret leadership in Spain: Results from the ComGap study

  • Moreno, Angeles
  • Navarro, Cristina
  • Alkazemi, Mariam;

Corporate Communications (p. 84-99) - 1/1/2018

10.1108/ccij-11-2016-0076 View at source

  • ISSN 13563289

Relaciones públicas, un término desacreditado en España y el resto de Europa: conclusiones del European Communication Monitor 2011

  • Ángeles Moreno
  • Cristina Navarro Ruiz
  • Ansgar Zerfass

Hologramática (p. 115-140) - 1/1/2012

  • ISSN 16685024
  • iMarina

Communication excellence: How to develop, manage and lead exceptional communications

  • Tench R
  • Ver?i? D
  • Zerfass A
  • Moreno A
  • Verhoeven P

(p. 1-215) - 1/1/2017

10.1007/978-3-319-48860-8 View at source

Latin American Communication Monitor 2020-2021. Crisis delCOVID-19 en la gestión de comunicación, ciberseguridad, situación de las mujeres, retos éticos y nuevas competencias: resultados del estudio bienal en 20 países

  • Alejandro Álvarez Nobell
  • Juan Carlos Molleda
  • Ángeles Moreno
  • Andréia Athaydes
  • Ana María Suárez Monsalve
  • Marco Vinicio Herrera Berenguer

1/1/2021

  • ISBN 9788409331772
  • iMarina

Crítica de la publicidad y su discurso: fundamentos de la crítica de la comunicación publicitaria desde la línea de la eficacia a la publicidad como cultura

  • Ángeles Moreno

1/1/2004

  • ISBN 8495195607
  • iMarina

La identidad de la televisión pública: evolución de sus fundamentos económicos, políticos e ideológicos

  • Ángeles Moreno

1/1/2003

  • ISBN 847299564X
  • iMarina

Ethical practices and role perceptions of bloggers: An analysis of literary bloggers in Spain

  • Navarro C
  • Moreno A

Communication Ethics in a Connected World: Research in Public Relations and Organisational Communication (p. 97-114) - 1/1/2015

10.3726/978-3-0352-6555-2 View at source

Las relaciones entre los periodistas y las fuentes informativas en el periodismo político español

  • Enric Saperas Lapiedra
  • Ángeles Moreno
  • Luis Pablo Francescutti

Comunicació I Risc: Iii Congrés Internacional Associació Espanyola D'investigació De La Comunicació - 1/1/2012

  • iMarina

El uso de las fuentes informativas y su influencia en los roles profesionales del periodismo español. Análisis del caso del modelo vigilante en el diario digital El Confidencial

  • Juan Francisco Torregrosa Carmona
  • Ángeles Moreno

Comunicación Y Diversidad. Libro De Comunicaciones Del Vii Congreso Internacional De La Asociación Española De Investigación De La Comunicación (p. 2474-2491) - 1/1/2020

  • iMarina

El contról y la evaluación de la responsabilidad social corporativa: Una oportunidad para el desrrollo sostenible

  • Ángeles Moreno

Estudios De Comunicación Y Medios (p. 125-139) - 1/1/2011

  • iMarina

Relaciones públicas y desarrollo sostenible en el sector turístico: Estudio de caso del grupo Xcaret en el Caribe mexicano

  • Ángeles Moreno

Investigación Y Relaciones Públicas: I Congreso Internacional De Relaciones Públicas (p. 623-649) - 1/1/2005

  • iMarina

Metodología de la investigación transcultural

  • María Luisa Humanes
  • Ángeles Moreno
  • Francisco José Sarabia Sánchez

Métodos De Investigación Social Y De La Empresa (p. 695-715) - 1/1/2013

  • iMarina

Spain: Public relations leadership in an age of turbulence

  • Ruiz CN
  • Moreno Á

Public Relations Leaders As Sensemakers: A Global Study Of Leadership In Public Relations And Communication Management (p. 232-246) - 1/1/2014

10.4324/9781315858937 View at source

La comercialización de Internet: consecuencias en la comunicación externa de las empresas y organizaciones

  • Ángeles Moreno
  • Ángel Badillo Matos

Retos De La Sociedad De La Información: Estudios De Comunicación En Honor De La Dra. María Teresa Aubach Guiu (p. 587-604) - 1/1/1997

  • iMarina

El tratamiento de la información sobre ciudadanía corporativa en las webs corporativas de las empresas del IBEX35

  • Paul Capriotti
  • Ángeles Moreno

Tendencias Actuales En Las Relaciones Públicas (p. 465-484) - 1/1/2007

  • iMarina

Who takes the blame? Factors of the perpetuation of the glass ceiling in public relations and strategic communication in Latin America

  • Moreno Á
  • Lara CF

Towards A New Understanding Of Masculine Habitus And Women And Leadership In Public Relations (p. 74-89) - 1/1/2022

10.4324/9781003161622-7 View at source

Public relations and the rise of hypermodern values: Exploring the profession in Europe

  • Verhoeven, Piet
  • Zerfass, Ansgar
  • Vercic, Dejan
  • Tench, Ralph
  • Moreno, Angeles;

Public Relations Review (p. 471-480) - 1/11/2018

10.1016/j.pubrev.2018.06.001 View at source

  • ISSN 03638111

Latin America and the strategic communication dilemma in times of COVID-19

  • Álvarez-Nobell, Alejandro
  • Molleda, Juan-Carlos
  • Moreno, Ángeles
  • Suárez-Monsalve, Ana María

(p. 49-64) - 22/8/2022

10.4324/9781003184669-6 View at source

  • ISBN 9781003184669

COVID-19 information seeking in Spain

  • Navarro, Cristina
  • Moreno, Ángeles
  • Fuentes-Lara, Cristina

(p. 132-147) - 22/8/2022

10.4324/9781003184669-13 View at source

Implications for the future of strategic communications from the COVID-19 pandemic

  • Tench, Ralph
  • Meng, Juan
  • Moreno, Ángeles

(p. 345-350) - 22/8/2022

10.4324/9781003184669-30 View at source

A world turned upside down

  • Tench, Ralph
  • Meng, Juan
  • Moreno, Ángeles

(p. 3-12) - 22/8/2022

10.4324/9781003184669-2 View at source

This researcher has no working papers.

This researcher has no technical reports.

This researcher has no research projects.

La comunicación corporativa en tiempos de crisis por el conflicto armado en Colombia y sus retos hacia el postconflicto: estudio de caso de Interconexión Eléctrica S.A. -ISA-

  • Ángeles Moreno (Director)
  • Carmen María Alonso González (Director) Doctorando: Luisa Fernanda Uribe Palomares

1/1/2016

  • iMarina

Las nuevas tecnologías en la comunicación estratégica. Análisis de los blogs corporativos en las empresas españolas

  • María Luisa Humanes (Director)
  • Ángeles Moreno (Director) Doctorando: Cristina Navarro Ruiz

1/1/2011

  • iMarina

This researcher has no patents or software licenses.

Last data update: 8/12/23 3:08 AM