Hijón Neira, Raquel Belén raquel.hijon@urjc.es

Actividades

What Perception Do Students Have About the Gamification Elements?

  • Garcia-Iruela, Miguel
  • Hijon-Neira, Raquel;

Ieee Access (p. 134386-134392) - 1/1/2020

10.1109/access.2020.3011222 Ver en origen

  • ISSN 21693536

Videojuego Educativo “L.U.C.A.” para la Enseñanza de la Evolución de las Especies

  • Juan González Puerta
  • Raquel Hijón Neira

Ie Comunicaciones (p. 35-47) - 1/1/2022

  • ISSN 16994574
  • iMarina

Using an Online Serious Game to Teach Basic Programming Concepts and Facilitate Gameful Experiences for High School Students

  • Montes, Hernan
  • Hijon-Neira, Raquel
  • Perez-Marin, Diana
  • Montes, Sergio;

Ieee Access (p. 12567-12578) - 1/1/2021

10.1109/access.2021.3049690 Ver en origen

  • ISSN 21693536

The Effects of a Visual Execution Environment and Makey Makey on Primary School Children Learning Introductory Programming Concepts

  • Hijon-Neira, Raquel
  • Perez-Marin, Diana
  • Pizarro, Celeste
  • Connolly, Cornelia;

Ieee Access (p. 217800-217815) - 1/1/2020

10.1109/access.2020.3041686 Ver en origen

  • ISSN 21693536

Recursion Removal as an Instructional Method to Enhance the Understanding of Recursion Tracing

  • Angel Velazquez-Iturbide, J.
  • Eugenia Castellanos, M.
  • Hijon-Neira, Raquel;

Ieee Transactions On Education (p. 161-168) - 1/8/2016

10.1109/te.2015.2468682 Ver en origen

  • ISSN 00189359

Prototype of a Recommendation Model with Artificial Intelligence for Computational Thinking Improvement of Secondary Education Students

  • Hijon-Neira, Raquel
  • Connolly, Cornelia
  • Pizarro, Celeste
  • Perez-Marin, Diana;

Computers - 1/6/2023

10.3390/computers12060113 Ver en origen

  • ISSN 2073431X

Pre-service Teacher Perceptions in Integrating Maker-Centered Learning in their Mathematics and Education Initial Teacher Education Programme

  • Cornelia Connolly
  • Sean O Gorman
  • Tony Hall
  • Raquel Hijón Neira

Universitas Tarraconensis revista De Ciències De L'educació (p. 50-67) - 1/1/2020

  • ISSN 11351438
  • iMarina

Merlin-Know, Profesor Virtual para el guiado del aprendizaje en Moodle en TIC en la Educación

  • Raquel Hijón Neira
  • Diana Pérez Marín
  • Liliana Patricia Santacruz Valencia

Te & Et: Revista Iberoamericana De Tecnología En Educación Y Educación En Tecnología (p. 53-60) - 1/1/2014

  • ISSN 18509959
  • iMarina

Mejora del Pensamiento Computacional en Estudiantes de Secundaria con Tareas Unplugged

  • Hernán Montes León
  • Raquel Hijón Neira
  • Diana Pérez Marín
  • Sergio Raúl Montes León

Teoría De La Educación: Educación Y Cultura En La Sociedad De La Información - 1/1/2020

  • ISSN 11389737
  • iMarina

LITE (Laboratory of Information Technologies in Education), URJC

  • Jesús Angel Velázquez Iturbide
  • Diana Rosario Pérez Marín
  • Oriol Borrás Gené
  • César Cáceres Taladriz
  • Miguel García Iruela
  • Marta Gómez Gómez
  • Isidoro Hernán Losada
  • Raquel Hijón Neira
  • Carlos A Lázaro Carrascosa
  • Estefanía Martín
  • Mercedes Martín Lope
  • Daniel Palacios Alonso
  • Pedro Paredes Barragán
  • Maximiliano Paredes Velasco
  • María Celeste Pizarro Romero
  • Liliana Patricia Santacruz Valencia
  • Jaime Urquiza Fuentes
  • María Zapata Cáceres
... Ver más Contraer

IE Comunicaciones: Revista Iberoamericana de Informática Educativa (p. 1-12) - 1/1/2019

Editor: Asociación para el Desarrollo de la Informática Educativa (ADIE)

  • ISSN 16994574
  • ISSN/ISBN 1699-4574

Utilización del sistema SAP R/3

  • Raquel Hijón Neira

1/1/2005

  • ISBN 8484681831
  • iMarina

Programación en ABAP-4 para SAP R-3

  • Raquel Hijón Neira

1/1/2005

  • ISBN 8484681823
  • iMarina

Actas del II Seminario de Investigación en Tecnologías de la Información: SITIAE 2008

  • Jesús Angel Velázquez Iturbide
  • Raquel Hijón Neira

1/1/2009

  • ISBN 9788498494334
  • iMarina

Un análisis de la situación sobre el estado de la enseñanza de la Programación en Primaria y su didáctica

  • Raquel Hijón Neira
  • Liliana Patricia Santacruz Valencia
  • Diana Pérez Marín
  • Marta Gómez Gómez

Atas Do Xix Simpósio Internacional De Informática Educativa E Viii Encontro Do Cied: Iii Encontro Internacional (p. 103-108) - 1/1/2017

  • iMarina

Trabajo cooperativo entre Universidad y Centros de Educación Infantil y Primaria. Una experiencia de Aprendizaje-Servicio solidario basado en TIC

  • Marta Gómez Gómez
  • Diana Pérez Marín
  • Raquel Hijón Neira
  • Liliana Patricia Santacruz Valencia

(p. 415-424) - 1/1/2020

  • iMarina

Model for an interaction assessment strategy in hybrid learning including Web 2.0 resources

  • Hijón-Neira R
  • Velázquez-Iturbide A
  • Rodríguez-Martín J

Handbook of Research on Hybrid Learning Models: Advanced Tools, Technologies, and Applications (p. 450-465) - 1/1/2009

10.4018/978-1-60566-380-7.ch027 Ver en origen

Metodología para el análisis de las interacciones de los alumnos en e-learning

  • Raquel Hijón Neira

Actas Del Ii Seminario De Investigación En Tecnologías De La Información: Sitiae 2008 (p. 51-66) - 1/1/2009

  • iMarina

Mejora del Análisis de la Participación y la Colaboración en un Foro Educativo

  • Raquel Hijón Neira

Actas Del Iii Seminario De Investigación En Tecnologías De La Información: Sitiae 2009 (p. 173-188) - 1/1/2011

  • iMarina

Is the use of Makey Makey Helpful to Teach Programming Concepts to Primary Education Students?

  • Perez-Marin, Diana
  • Hijon-Neira, Raquel
  • Romero, Ainhoa
  • Cruz, Silvia;

Research Anthology on Computational Thinking, Programming, and Robotics in the Classroom (p. 631-647) - 1/1/2022

10.4018/978-1-6684-2411-7.ch029 Ver en origen

  • ISSN 21556873

Experiencia de juegos serios en el aula de formación profesional

  • Miguel García Iruela
  • Raquel Hijón Neira

Libro De Actas Del V Congreso Internacional De Videojuegos Y Educación. Cive'17 (5º. 2017.Tenerife) (p. 54-54) - 1/1/2017

  • iMarina

Experiencia de implantación del Marco en Competencia Digital Docente en los Grados de Educación Infantil y Educación Primaria de la Universidad Rey Juan Carlos

  • Liliana Patricia Santacruz Valencia
  • Diana Pérez Marín
  • Raquel Hijón Neira
  • Oriol Borrás Gené
  • Marta Gómez Gómez

Competencia Digital Docente: Una Perspectiva De Futuro En La Educación Superior (p. 257-276) - 1/1/2019

  • iMarina

Experiencia de aprendizaje-servicio solidario como metodología para transferir aprendizajes de la universidad a los centros de educación infantil y primaria

  • Marta Gómez Gómez
  • Liliana Patricia Santacruz Valencia
  • Raquel Hijón Neira
  • Diana Pérez Marín

El Aprendizaje-Servicio En Las Universidades: De La Iniciativa Individual Al Apoyo Institucional (p. 89-102) - 1/1/2015

  • iMarina

Evaluación de la Usabilidad de una Herramienta de Seguimiento basada en Cookies para un CMS

  • Raquel Hijón Neira
  • Jaime Urquiza Fuentes
  • Jesús Angel Velázquez Iturbide
  • Maximiliano Paredes Velasco

Actas Del Viii Congreso Internacional De Interacción Persona Ordenador (Interacción 2007) (p. 183-192) - 1/1/2007

  • iMarina

What Happens When Gamification Ends?

  • García Iruela M
  • Fonseca MJ
  • Hijón-Neira R
  • Chambel T

Lecture Notes In Computer Science (p. 98-102) - 1/1/2020

10.1007/978-3-030-52240-7_18 Ver en origen

  • ISSN 03029743

Web accessibility of mobile and desktop representations

  • Fernandes N
  • Rodrigues A
  • Duarte C
  • Hijón-Neira R
  • Carriço L

Proceedings of the 28th International BCS Human Computer Interaction Conference: Sand, Sea and Sky - Holiday HCI, HCI 2014 (p. 195-200) - 1/1/2014

10.14236/ewic/hci2014.22 Ver en origen

Web Accessibility in Africa: A Study of Three African Domains

  • Costa, D
  • Fernandes, N
  • Neves, S
  • Duarte, C
  • Hijon-Neira, R
  • Carrico, L

Lecture Notes In Computer Science (p. 331-338) - 1/1/2013

10.1007/978-3-642-40483-2_23 Ver en origen

  • ISSN 03029743

TextOO: An object-oriented learning tool based on enunciates

  • Carrascosa CAL
  • Iturbide JÁV
  • Neira RH
  • Losada IH

8th International Symposium on Computers in Education Proceedings, SIIE 2006 (p. 132-140) - 1/1/2006

  • iMarina

Serious games for motivating into programming

  • Hijon-Neira, Raquel
  • Velazquez-Iturbide, Angel
  • Pizarro-Romero, Celeste
  • Carrico, Luis;

Proceedings - Frontiers In Education Conference, Fie (p. 757-764) - 1/1/2015

10.1109/fie.2014.7044111 Ver en origen

  • ISSN 15394565

Proposal of a management interface for gamified environments in Moodle

  • Garcia-Iruela M
  • Hijon-Neira R

2019 International Symposium On Computers In Education (Siie) - 1/1/2018

10.1109/siie.2018.8586766 Ver en origen

  • ISSN 24762172

Models for Computer Science Teacher Preparation: Developing Teacher Knowledge

  • Yadav A
  • Connolly C
  • Berges M
  • Chytas C
  • Franklin C
  • Hijón-Neira R
  • Leftwich A
  • Marguliex L
  • Macann V
  • Warner JR
... Ver más Contraer

Annual Conference On Innovation And Technology In Computer Science Education, Iticse (p. 568-569) - 1/1/2022

10.1145/3502717.3532166 Ver en origen

  • ISSN 1942647X

Mobile Learning to Support Computational Thinking in Initial Teacher Education: A Case Study

  • Connolly, Cornelia
  • Hijon-Neira, Raquel
  • Gradaigh, Sean O.;

International Journal Of Mobile And Blended Learning (p. 49-62) - 1/3/2021

10.4018/ijmbl.2021010104 Ver en origen

  • ISSN 19418647

Merlin-know, an interactive virtual teacher for improving learning in Moodle

  • Hijon-Neira, Raquel
  • Velazquez-Iturbide, Angel
  • Pizarro-Ronaero, Celeste
  • Carrico, Luis;

Proceedings - Frontiers In Education Conference, Fie (p. 19-26) - 1/1/2015

10.1109/fie.2014.7043990 Ver en origen

  • ISSN 15394565

Merlin-Mo, an interactions analysis system for Moodle

  • Hijón-Neira R
  • Velázquez-Iturbide JÁ

ITiCSE'11 - Proceedings of the 16th Annual Conference on Innovation and Technology in Computer Science - 1/1/2011

10.1145/1999747.1999852 Ver en origen

Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.

Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.

Este/a investigador/a no tiene proyectos de investigación.

Propuesta de metodología de diseño de juegos serios para la enseñanza de fundamentos de la programación en Educación Secundaria

  • Pérez Marín, Diana Rosario (Director)
  • Hijón Neira, Raquel Belén (Codirector) Doctorando: HERNAN MONTES LEON

8/7/2021

  • iMarina

GameMo: Gamificación en alumnos de Formación Profesional y Universidad

  • Pérez Marín, Diana Rosario (Tutor)
  • Hijón Neira, Raquel Belén (Tutor) Doctorando: MIGUEL GARCIA IRUELA

15/6/2021

  • iMarina

Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.

Última actualización de los datos: 12/08/23 3:08