Hijón Neira, Raquel Belén raquel.hijon@urjc.es
Actividades
- Artículos 30
- Libros 3
- Capítulos de libro 14
- Congresos 24
- Documentos de trabajo 0
- Informes técnicos 0
- Proyectos de investigación 0
- Tesis dirigidas 2
- Patentes o licencias de software 0
What Perception Do Students Have About the Gamification Elements?
- Garcia-Iruela, Miguel
- Hijon-Neira, Raquel;
Ieee Access (p. 134386-134392) - 1/1/2020
10.1109/access.2020.3011222 Ver en origen
- ISSN 21693536
Videojuego Educativo “L.U.C.A.” para la Enseñanza de la Evolución de las Especies
- Juan González Puerta
- Raquel Hijón Neira
Ie Comunicaciones (p. 35-47) - 1/1/2022
- ISSN 16994574
- iMarina
Using an Online Serious Game to Teach Basic Programming Concepts and Facilitate Gameful Experiences for High School Students
- Montes, Hernan
- Hijon-Neira, Raquel
- Perez-Marin, Diana
- Montes, Sergio;
Ieee Access (p. 12567-12578) - 1/1/2021
10.1109/access.2021.3049690 Ver en origen
- ISSN 21693536
The Effects of a Visual Execution Environment and Makey Makey on Primary School Children Learning Introductory Programming Concepts
- Hijon-Neira, Raquel
- Perez-Marin, Diana
- Pizarro, Celeste
- Connolly, Cornelia;
Ieee Access (p. 217800-217815) - 1/1/2020
10.1109/access.2020.3041686 Ver en origen
- ISSN 21693536
Recursion Removal as an Instructional Method to Enhance the Understanding of Recursion Tracing
- Angel Velazquez-Iturbide, J.
- Eugenia Castellanos, M.
- Hijon-Neira, Raquel;
Ieee Transactions On Education (p. 161-168) - 1/8/2016
10.1109/te.2015.2468682 Ver en origen
- ISSN 00189359
Prototype of a Recommendation Model with Artificial Intelligence for Computational Thinking Improvement of Secondary Education Students
- Hijon-Neira, Raquel
- Connolly, Cornelia
- Pizarro, Celeste
- Perez-Marin, Diana;
Computers - 1/6/2023
10.3390/computers12060113 Ver en origen
- ISSN 2073431X
Pre-service Teacher Perceptions in Integrating Maker-Centered Learning in their Mathematics and Education Initial Teacher Education Programme
- Cornelia Connolly
- Sean O Gorman
- Tony Hall
- Raquel Hijón Neira
Universitas Tarraconensis revista De Ciències De L'educació (p. 50-67) - 1/1/2020
- ISSN 11351438
- iMarina
Merlin-Know, Profesor Virtual para el guiado del aprendizaje en Moodle en TIC en la Educación
- Raquel Hijón Neira
- Diana Pérez Marín
- Liliana Patricia Santacruz Valencia
Te & Et: Revista Iberoamericana De Tecnología En Educación Y Educación En Tecnología (p. 53-60) - 1/1/2014
- ISSN 18509959
- iMarina
Mejora del Pensamiento Computacional en Estudiantes de Secundaria con Tareas Unplugged
- Hernán Montes León
- Raquel Hijón Neira
- Diana Pérez Marín
- Sergio Raúl Montes León
Teoría De La Educación: Educación Y Cultura En La Sociedad De La Información - 1/1/2020
- ISSN 11389737
- iMarina
LITE (Laboratory of Information Technologies in Education), URJC
- Jesús Angel Velázquez Iturbide
- Diana Rosario Pérez Marín
- Oriol Borrás Gené
- César Cáceres Taladriz
- Miguel García Iruela
- Marta Gómez Gómez
- Isidoro Hernán Losada
- Raquel Hijón Neira
- Carlos A Lázaro Carrascosa
- Estefanía Martín
- Mercedes Martín Lope
- Daniel Palacios Alonso
- Pedro Paredes Barragán
- Maximiliano Paredes Velasco
- María Celeste Pizarro Romero
- Liliana Patricia Santacruz Valencia
- Jaime Urquiza Fuentes
- María Zapata Cáceres
IE Comunicaciones: Revista Iberoamericana de Informática Educativa (p. 1-12) - 1/1/2019
Editor: Asociación para el Desarrollo de la Informática Educativa (ADIE)
- ISSN 16994574
- ISSN/ISBN 1699-4574
- Dialnet
- iMarina
Utilización del sistema SAP R/3
- Raquel Hijón Neira
1/1/2005
- ISBN 8484681831
- iMarina
Programación en ABAP-4 para SAP R-3
- Raquel Hijón Neira
1/1/2005
- ISBN 8484681823
- iMarina
Un análisis de la situación sobre el estado de la enseñanza de la Programación en Primaria y su didáctica
- Raquel Hijón Neira
- Liliana Patricia Santacruz Valencia
- Diana Pérez Marín
- Marta Gómez Gómez
Atas Do Xix Simpósio Internacional De Informática Educativa E Viii Encontro Do Cied: Iii Encontro Internacional (p. 103-108) - 1/1/2017
- iMarina
Trabajo cooperativo entre Universidad y Centros de Educación Infantil y Primaria. Una experiencia de Aprendizaje-Servicio solidario basado en TIC
- Marta Gómez Gómez
- Diana Pérez Marín
- Raquel Hijón Neira
- Liliana Patricia Santacruz Valencia
(p. 415-424) - 1/1/2020
- iMarina
Model for an interaction assessment strategy in hybrid learning including Web 2.0 resources
- Hijón-Neira R
- Velázquez-Iturbide A
- Rodríguez-Martín J
Handbook of Research on Hybrid Learning Models: Advanced Tools, Technologies, and Applications (p. 450-465) - 1/1/2009
Metodología para el análisis de las interacciones de los alumnos en e-learning
- Raquel Hijón Neira
Actas Del Ii Seminario De Investigación En Tecnologías De La Información: Sitiae 2008 (p. 51-66) - 1/1/2009
- iMarina
Mejora del Análisis de la Participación y la Colaboración en un Foro Educativo
- Raquel Hijón Neira
Actas Del Iii Seminario De Investigación En Tecnologías De La Información: Sitiae 2009 (p. 173-188) - 1/1/2011
- iMarina
Is the use of Makey Makey Helpful to Teach Programming Concepts to Primary Education Students?
- Perez-Marin, Diana
- Hijon-Neira, Raquel
- Romero, Ainhoa
- Cruz, Silvia;
Research Anthology on Computational Thinking, Programming, and Robotics in the Classroom (p. 631-647) - 1/1/2022
10.4018/978-1-6684-2411-7.ch029 Ver en origen
- ISSN 21556873
Experiencia de juegos serios en el aula de formación profesional
- Miguel García Iruela
- Raquel Hijón Neira
Libro De Actas Del V Congreso Internacional De Videojuegos Y Educación. Cive'17 (5º. 2017.Tenerife) (p. 54-54) - 1/1/2017
- iMarina
Experiencia de implantación del Marco en Competencia Digital Docente en los Grados de Educación Infantil y Educación Primaria de la Universidad Rey Juan Carlos
- Liliana Patricia Santacruz Valencia
- Diana Pérez Marín
- Raquel Hijón Neira
- Oriol Borrás Gené
- Marta Gómez Gómez
Competencia Digital Docente: Una Perspectiva De Futuro En La Educación Superior (p. 257-276) - 1/1/2019
- iMarina
Experiencia de aprendizaje-servicio solidario como metodología para transferir aprendizajes de la universidad a los centros de educación infantil y primaria
- Marta Gómez Gómez
- Liliana Patricia Santacruz Valencia
- Raquel Hijón Neira
- Diana Pérez Marín
El Aprendizaje-Servicio En Las Universidades: De La Iniciativa Individual Al Apoyo Institucional (p. 89-102) - 1/1/2015
- iMarina
Evaluación de la Usabilidad de una Herramienta de Seguimiento basada en Cookies para un CMS
- Raquel Hijón Neira
- Jaime Urquiza Fuentes
- Jesús Angel Velázquez Iturbide
- Maximiliano Paredes Velasco
Actas Del Viii Congreso Internacional De Interacción Persona Ordenador (Interacción 2007) (p. 183-192) - 1/1/2007
- iMarina
What Happens When Gamification Ends?
- García Iruela M
- Fonseca MJ
- Hijón-Neira R
- Chambel T
Lecture Notes In Computer Science (p. 98-102) - 1/1/2020
10.1007/978-3-030-52240-7_18 Ver en origen
- ISSN 03029743
Web accessibility of mobile and desktop representations
- Fernandes N
- Rodrigues A
- Duarte C
- Hijón-Neira R
- Carriço L
Proceedings of the 28th International BCS Human Computer Interaction Conference: Sand, Sea and Sky - Holiday HCI, HCI 2014 (p. 195-200) - 1/1/2014
Web Accessibility in Africa: A Study of Three African Domains
- Costa, D
- Fernandes, N
- Neves, S
- Duarte, C
- Hijon-Neira, R
- Carrico, L
Lecture Notes In Computer Science (p. 331-338) - 1/1/2013
10.1007/978-3-642-40483-2_23 Ver en origen
- ISSN 03029743
TextOO: An object-oriented learning tool based on enunciates
- Carrascosa CAL
- Iturbide JÁV
- Neira RH
- Losada IH
8th International Symposium on Computers in Education Proceedings, SIIE 2006 (p. 132-140) - 1/1/2006
- iMarina
Serious games for motivating into programming
- Hijon-Neira, Raquel
- Velazquez-Iturbide, Angel
- Pizarro-Romero, Celeste
- Carrico, Luis;
Proceedings - Frontiers In Education Conference, Fie (p. 757-764) - 1/1/2015
10.1109/fie.2014.7044111 Ver en origen
- ISSN 15394565
- iMarina
- iMarina
Proposal of a management interface for gamified environments in Moodle
- Garcia-Iruela M
- Hijon-Neira R
2019 International Symposium On Computers In Education (Siie) - 1/1/2018
10.1109/siie.2018.8586766 Ver en origen
- ISSN 24762172
- iMarina
- iMarina
Models for Computer Science Teacher Preparation: Developing Teacher Knowledge
- Yadav A
- Connolly C
- Berges M
- Chytas C
- Franklin C
- Hijón-Neira R
- Leftwich A
- Marguliex L
- Macann V
- Warner JR
Annual Conference On Innovation And Technology In Computer Science Education, Iticse (p. 568-569) - 1/1/2022
10.1145/3502717.3532166 Ver en origen
- ISSN 1942647X
Mobile Learning to Support Computational Thinking in Initial Teacher Education: A Case Study
- Connolly, Cornelia
- Hijon-Neira, Raquel
- Gradaigh, Sean O.;
International Journal Of Mobile And Blended Learning (p. 49-62) - 1/3/2021
10.4018/ijmbl.2021010104 Ver en origen
- ISSN 19418647
Merlin-know, an interactive virtual teacher for improving learning in Moodle
- Hijon-Neira, Raquel
- Velazquez-Iturbide, Angel
- Pizarro-Ronaero, Celeste
- Carrico, Luis;
Proceedings - Frontiers In Education Conference, Fie (p. 19-26) - 1/1/2015
10.1109/fie.2014.7043990 Ver en origen
- ISSN 15394565
- iMarina
- iMarina
Merlin-Mo, an interactions analysis system for Moodle
- Hijón-Neira R
- Velázquez-Iturbide JÁ
ITiCSE'11 - Proceedings of the 16th Annual Conference on Innovation and Technology in Computer Science - 1/1/2011
Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.
Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.
Este/a investigador/a no tiene proyectos de investigación.
Propuesta de metodología de diseño de juegos serios para la enseñanza de fundamentos de la programación en Educación Secundaria
- Pérez Marín, Diana Rosario (Director)
- Hijón Neira, Raquel Belén (Codirector) Doctorando: HERNAN MONTES LEON
8/7/2021
- iMarina
Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.
Grupos de investigación
Perfiles de investigador/a
-
ORCID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id