Hijón Neira, Raquel Belén raquel.hijon@urjc.es

Actividades

Prototype of a Recommendation Model with Artificial Intelligence for Computational Thinking Improvement of Secondary Education Students

  • Hijon-Neira, Raquel
  • Connolly, Cornelia
  • Pizarro, Celeste
  • Perez-Marin, Diana;

Computers - 1/6/2023

10.3390/computers12060113 Ver en origen

  • ISSN 2073431X

Analysis of the implementation of a framework for teachers' digital competence in preservice teacher training

  • Hijon-Neira, Raquel
  • Gomez-Gomez, Marta
  • Perez-Marin, Diana
  • Santacruz-Valencia, Liliana Patricia;

Aloma. Revista De Psicologia I Ciènces De L'educació (p. 59-70) - 1/1/2023

10.51698/aloma.2023.41.1.59-70 Ver en origen

  • ISSN 11383194

Can Gamification Help in Increasing Motivation, Engagement, and Satisfaction? A gamified experience in teaching CS to students from other disciplines

  • Garcia-Iruela, Miguel
  • Hijon-Neira, Raquel
  • Connolly, Cornelia;

Education in the Knowledge Society, EKS, - 26/9/2022

10.14201/eks.26932 Ver en origen

  • ISSN 24448729

Impact of the Emergency Remote Teaching and Learning Process on Digital Competence and Mood in Teacher Training

  • Gomez-Gomez, Marta
  • Hijon-Neira, Raquel
  • Santacruz-Valencia, Liliana
  • Perez-Marin, Diana;

Education In The Knowledge Society, Eks, - 21/3/2022

10.14201/eks.27037 Ver en origen

  • ISSN 24448729

Coding in early years education: which factors influence the skills of sequencing and plotting a route, and to what extent?

  • Perez-Marin, Diana
  • Hijon-Neira, Raquel
  • Pizarro, Celeste;

International Journal of Early Years Education (p. 969-985) - 8/2/2022

10.1080/09669760.2022.2037076 Ver en origen

  • ISSN 09669760

Impacto del proceso de enseñanza y aprendizaje remoto de emergencia en la competencia digital y el estado de ánimo en la formación del profesorado

  • Marta Gómez Gómez
  • Raquel Hijón Neira
  • Liliana Patricia Santacruz Valencia
  • Diana Pérez Marín

Teoría De La Educación: Educación Y Cultura En La Sociedad De La Información - 1/1/2022

  • ISSN 11389737
  • iMarina

Enseñanza de las Matemáticas a través del Uso de Scratch (Transversalidad STEM)

  • Antonio de la Hoz Ruiz
  • Raquel Hijón Neira

Ie Comunicaciones (p. 14-34) - 1/1/2022

  • ISSN 16994574
  • iMarina

Videojuego Educativo “L.U.C.A.” para la Enseñanza de la Evolución de las Especies

  • Juan González Puerta
  • Raquel Hijón Neira

Ie Comunicaciones (p. 35-47) - 1/1/2022

  • ISSN 16994574
  • iMarina

Brecha en la vocación de los estudiantes por profesiones STEM y el mercado laboral europeo

  • Jorge García Hernández
  • Raquel Hijón Neira

Ie Comunicaciones (p. 22-32) - 1/1/2022

  • ISSN 16994574
  • iMarina

Can Gamification Help in Increasing Motivation, Engagement, and Satisfaction? A gamified experience in teaching CS to students from other disciplines

  • Miguel García Iruela
  • Raquel Hijón Neira
  • Cornelia Connolly

Teoría De La Educación: Educación Y Cultura En La Sociedad De La Información - 1/1/2022

  • ISSN 11389737
  • iMarina

Actas del II Seminario de Investigación en Tecnologías de la Información: SITIAE 2008

  • Jesús Angel Velázquez Iturbide
  • Raquel Hijón Neira

1/1/2009

  • ISBN 9788498494334
  • iMarina

Programación en ABAP-4 para SAP R-3

  • Raquel Hijón Neira

1/1/2005

  • ISBN 8484681823
  • iMarina

Utilización del sistema SAP R/3

  • Raquel Hijón Neira

1/1/2005

  • ISBN 8484681831
  • iMarina

Is the use of Makey Makey Helpful to Teach Programming Concepts to Primary Education Students?

  • Perez-Marin, Diana
  • Hijon-Neira, Raquel
  • Romero, Ainhoa
  • Cruz, Silvia;

Research Anthology on Computational Thinking, Programming, and Robotics in the Classroom (p. 631-647) - 1/1/2022

10.4018/978-1-6684-2411-7.ch029 Ver en origen

  • ISSN 21556873

Trabajo cooperativo entre Universidad y Centros de Educación Infantil y Primaria. Una experiencia de Aprendizaje-Servicio solidario basado en TIC

  • Marta Gómez Gómez
  • Diana Pérez Marín
  • Raquel Hijón Neira
  • Liliana Patricia Santacruz Valencia

(p. 415-424) - 1/1/2020

  • iMarina

Experiencia de implantación del Marco en Competencia Digital Docente en los Grados de Educación Infantil y Educación Primaria de la Universidad Rey Juan Carlos

  • Liliana Patricia Santacruz Valencia
  • Diana Pérez Marín
  • Raquel Hijón Neira
  • Oriol Borrás Gené
  • Marta Gómez Gómez

Competencia Digital Docente: Una Perspectiva De Futuro En La Educación Superior (p. 257-276) - 1/1/2019

  • iMarina

Un análisis de la situación sobre el estado de la enseñanza de la Programación en Primaria y su didáctica

  • Raquel Hijón Neira
  • Liliana Patricia Santacruz Valencia
  • Diana Pérez Marín
  • Marta Gómez Gómez

Atas Do Xix Simpósio Internacional De Informática Educativa E Viii Encontro Do Cied: Iii Encontro Internacional (p. 103-108) - 1/1/2017

  • iMarina

Experiencia de juegos serios en el aula de formación profesional

  • Miguel García Iruela
  • Raquel Hijón Neira

Libro De Actas Del V Congreso Internacional De Videojuegos Y Educación. Cive'17 (5º. 2017.Tenerife) (p. 54-54) - 1/1/2017

  • iMarina

Experiencia de aprendizaje-servicio solidario como metodología para transferir aprendizajes de la universidad a los centros de educación infantil y primaria

  • Marta Gómez Gómez
  • Liliana Patricia Santacruz Valencia
  • Raquel Hijón Neira
  • Diana Pérez Marín

El Aprendizaje-Servicio En Las Universidades: De La Iniciativa Individual Al Apoyo Institucional (p. 89-102) - 1/1/2015

  • iMarina

Mejora del Análisis de la Participación y la Colaboración en un Foro Educativo

  • Raquel Hijón Neira

Actas Del Iii Seminario De Investigación En Tecnologías De La Información: Sitiae 2009 (p. 173-188) - 1/1/2011

  • iMarina

Model for an interaction assessment strategy in hybrid learning including Web 2.0 resources

  • Hijón-Neira R
  • Velázquez-Iturbide A
  • Rodríguez-Martín J

Handbook of Research on Hybrid Learning Models: Advanced Tools, Technologies, and Applications (p. 450-465) - 1/1/2009

10.4018/978-1-60566-380-7.ch027 Ver en origen

Distintos Enfoques Desarrollados en la Implementación de Aplicaciones Web de Seguimiento de los Alumnos en Course Management Systems

  • Raquel Hijón Neira

Actas Del I Seminario De Investigación En Tecnologías De La Información: Sitiae 2007 (p. 37-52) - 1/1/2009

  • iMarina

Metodología para el análisis de las interacciones de los alumnos en e-learning

  • Raquel Hijón Neira

Actas Del Ii Seminario De Investigación En Tecnologías De La Información: Sitiae 2008 (p. 51-66) - 1/1/2009

  • iMarina

A Review of International Models of Computer Science Teacher Education

  • Yadav, Aman
  • Connolly, Cornelia
  • Berges, Marc
  • Chytas, Christos
  • Franklin, Crystal
  • Hijón-Neira, Raquel
  • Macann, Victoria
  • Margulieux, Lauren
  • Ottenbreit-Leftwich, Anne
  • Warner, Jayce R.
... Ver más Contraer

Proceedings Of The 2022 Working Group Reports On Innovation And Technology In Computer Science Education - 29/12/2022

10.1145/3571785.3574123 Ver en origen

Models for Computer Science Teacher Preparation: Developing Teacher Knowledge

  • Yadav A
  • Connolly C
  • Berges M
  • Chytas C
  • Franklin C
  • Hijón-Neira R
  • Leftwich A
  • Marguliex L
  • Macann V
  • Warner JR
... Ver más Contraer

Annual Conference On Innovation And Technology In Computer Science Education, Iticse (p. 568-569) - 1/1/2022

10.1145/3502717.3532166 Ver en origen

  • ISSN 1942647X

Mobile Learning to Support Computational Thinking in Initial Teacher Education: A Case Study

  • Connolly, Cornelia
  • Hijon-Neira, Raquel
  • Gradaigh, Sean O.;

International Journal Of Mobile And Blended Learning (p. 49-62) - 1/3/2021

10.4018/ijmbl.2021010104 Ver en origen

  • ISSN 19418647

What Happens When Gamification Ends?

  • García Iruela M
  • Fonseca MJ
  • Hijón-Neira R
  • Chambel T

Lecture Notes In Computer Science (p. 98-102) - 1/1/2020

10.1007/978-3-030-52240-7_18 Ver en origen

  • ISSN 03029743

Gamification experience with scratch in teaching programming in a vocational training classroom

  • García-Gutierrez A
  • Hijón-Neira R

CEUR Workshop Proceedings - 1/1/2020

  • ISSN 16130073
  • iMarina

Improving Programming Learning on High School Students through Educative Apps

  • Montes-Leon H
  • Hijon-Neira R
  • Perez-Marin D
  • Leon SRM

2019 International Symposium On Computers In Education (Siie) - 1/1/2019

10.1109/siie48397.2019.8970112 Ver en origen

  • ISSN 24762172

Analysis of Gamification Elements. A Case Study in a Computer Science Course

  • Garcia Iruela, Miguel
  • Fonseca, Manuel J.
  • Hijon Neira, Raquel
  • Chambel, Teresa;

Lecture Notes In Computer Science (p. 89-93) - 1/1/2019

10.1007/978-3-030-23207-8_17 Ver en origen

  • ISSN 03029743

Proposal of a management interface for gamified environments in Moodle

  • Garcia-Iruela M
  • Hijon-Neira R

2019 International Symposium On Computers In Education (Siie) - 1/1/2018

10.1109/siie.2018.8586766 Ver en origen

  • ISSN 24762172

How gamification impacts on vocational training students

  • García Iruela M
  • Hijón Neira R

Lecture Notes In Computer Science (p. 99-103) - 1/1/2018

10.1007/978-3-319-93846-2_19 Ver en origen

  • ISSN 03029743

An analysis of the current situation of teaching programming in Primary Education

  • Hijon-Neira R
  • Santacruz-Valencia L
  • Perez-Marin D
  • GMómez-GMómez M

2019 International Symposium On Computers In Education (Siie) (p. 1-6) - 1/1/2017

10.1109/siie.2017.8259650 Ver en origen

  • ISSN 24762172

Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.

Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.

Este/a investigador/a no tiene proyectos de investigación.

Propuesta de metodología de diseño de juegos serios para la enseñanza de fundamentos de la programación en Educación Secundaria

  • Pérez Marín, Diana Rosario (Director)
  • Hijón Neira, Raquel Belén (Codirector) Doctorando: HERNAN MONTES LEON

8/7/2021

  • iMarina

GameMo: Gamificación en alumnos de Formación Profesional y Universidad

  • Pérez Marín, Diana Rosario (Tutor)
  • Hijón Neira, Raquel Belén (Tutor) Doctorando: MIGUEL GARCIA IRUELA

15/6/2021

  • iMarina

Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.

Última actualización de los datos: 12/08/23 3:08