González Serrano, Lydia María lydia.gonzalez@urjc.es

Actividades

Avoiding food waste from restaurant tickets: a big data management tool

  • Gomez-Talal, Ismael

Journal Of Hospitality And Tourism Technology (p. 232-253) - 5/3/2024

10.1108/jhtt-01-2023-0012 Ver en origen

  • ISSN 17579880

How to overcome a worldwide lockdown in the hospitality sector? Lessons from revenue managers

  • Ma Dolores Flecha Barrio
  • Fernando Enrique García Muiña
  • Lydia González Serrano
  • Pilar Talón Ballestero

Journal Of Revenue And Pricing Management (p. 217-237) - 10/2/2024

10.1057/s41272-023-00468-0 Ver en origen

  • ISSN 1477657X

A longitudinal analysis of revenue management strategies and measures implemented in the hospitality industry during the COVID-19 crisis

  • Talón-Ballestero, P
  • González-Serrano, L
  • Flecha-Barrio, MD
  • Orea-Giner, A

International Marketing Review (p. 1134-1157) - 8/3/2023

10.1108/imr-12-2021-0387 Ver en origen

  • ISSN 02651335

The wheel of dynamic pricing: Towards open pricing and one to one pricing in hotel revenue management

  • Talón-Ballestero, P
  • Nieto-García, M
  • González-Serrano, L

International Journal of Hospitality Management - 1/4/2022

10.1016/j.ijhm.2022.103184 Ver en origen

  • ISSN 02784319

Análisis del impacto de Open Pricing dinámico en el Revenue Management Hotelero

  • Hend Farahat Issa Farag
  • Lydia González Serrano
  • Pilar Talón Ballestero

Revista De Análisis Turístico (p. 80-117) - 1/1/2022

  • ISSN 18852564
  • iMarina

Analysing the Impact of Dynamic Open Pricing on Hotel Revenue Management [Análisis del impacto de Open Pricing dinámico en el Revenue Management Hotelero]

  • Farag HFI
  • González-Serrano L
  • Talón-Ballestero P

Revista De Análisis Turístico (p. 80-117) - 1/1/2022

10.53596/jta.v29i2.422 Ver en origen

  • ISSN 18852564

A Big Data Approach to Customer Relationship Management Strategy in Hospitality Using Multiple Correspondence Domain Description

  • Gonzalez-Serrano, Lydia
  • Talon-Ballestero, Pilar
  • Munoz-Romero, Sergio
  • Soguero-Ruiz, Cristina
  • Rojo-Alvarez, Jose Luis

Applied Sciences-Basel (p. 1-19) - 1/1/2021

10.3390/app11010256 Ver en origen

  • ISSN 20763417

Entropic Statistical Description of Big Data Quality in Hotel Customer Relationship Management

  • Gonzalez-Serrano, Lydia
  • Talon-Ballestero, Pilar
  • Munoz-Romero, Sergio
  • Soguero-Ruiz, Cristina
  • Rojo-Alvarez, Jose Luis

Entropy - 1/4/2019

10.3390/e21040419 Ver en origen

  • ISSN 10994300

Repeat Consumer Behavior on Smart P2P Tourism Platforms

  • Talón-Ballestero, P
  • García-Muiña, FE
  • Rienda-Gómez, JJ
  • González-Serrano, L

Sustainability - 2/12/2019

10.3390/su11247082 Ver en origen

  • ISSN 20711050

Determinants of successful revenue management

  • Abad, P
  • De la Fuente-Cabrero, C
  • González-Serrano, L
  • Talón-Ballestero, P

Tourism Review (p. 666-678) - 1/1/2019

10.1108/tr-07-2018-0091 Ver en origen

  • ISSN 16605373

Fundamentos de dirección hotelera

  • Pilar Talón Ballestero
  • Lydia González Serrano
  • José Miguel Rodríguez Antón

(p. - ) - 1/1/2016

  • ISBN 9788490773949
  • iMarina

Cooperación y empresas: retos, presente y futuro

  • Lydia González Serrano

1/1/2003

  • ISBN 8497322126
  • iMarina

Dirección hotelera: operaciones y procesos

  • Lydia González Serrano
  • Pilar Talón Ballestero

1/1/2002

  • ISBN 8477389403
  • iMarina

Big data in restaurant management: Unsupervised modelling of ticket data and environmental variables for sales forecasting

  • Ismael Gómez Talal
  • Lydia González Serrano
  • Pilar Talón Ballestero
  • José Luis Rojo Alvarez

Tourism And Icts: Advances In Data Science, Artificial Intelligence And Sustainability (p. 159-168) - 1/1/2024

  • iMarina

RevenueManagement and E-Tourism: The Past, Present, and Future

  • González-Serrano L
  • Talón-Ballestero P

Handbook Of E-Tourism (p. 1261-1288) - 1/1/2022

10.1007/978-3-030-48652-5_76 Ver en origen

El revenue management en tiempos de volatilidad e incertidumbre

  • Pilar Talón Ballestero
  • Mª Dolores Flecha Barrio
  • Lydia González Serrano

Turismo Pos-Covid-19: Reflexiones, Retos Y Oportunidades (p. 443-449) - 1/1/2020

  • iMarina

El reto de las universidades multicampus: El caso de la Comunidad de Madrid y de la URJC

  • Fernando Enrique García Muiña
  • Lydia González Serrano

Evaluación De La Calidad De La Investigación Y De La Educación Superior: Xvi Fecies. Libro De Actas - 1/1/2019

  • iMarina

Factores de influencia en el proceso de compra on line de alojamientos hosteleros

  • Amanda Andrada Gómez
  • Lydia González Serrano
  • María Del Pilar Talón Ballestero
  • Concepción de la Fuente Cabrero

Xii Congreso Internacional De Turismo Y Tecnologías De La Información Y Las Comunicaciones (p. 394-409) - 1/1/2018

  • iMarina

Desarrollo de competencias directivas: El feedback de los directivos en el aula

  • Mónica de Castro Pardo
  • Concepción de la Fuente Cabrero
  • Lydia González Serrano

Xv Foro Internacional Sobre La Evaluación De La Calidad De La Investigación Y De La Educación Superior: (Fecies) (p. 266-272) - 1/1/2018

  • iMarina

Funcionamiento de los market places o plataformas de turismo colaborativo

  • María Castaño Contreras
  • María Del Pilar Talón Ballestero
  • María Teresa Villacé Molinero
  • Lydia González Serrano

Xii Congreso Internacional De Turismo Y Tecnologías De La Información Y Las Comunicaciones (p. 447-464) - 1/1/2018

  • iMarina

Determinants of renevue management performance in Hotelsin Madrid, Spain

  • Pilar Abad Romero
  • Lydia González Serrano
  • Pilar Talón Ballestero

Turitec 2016: Xi Congreso Internacional De Turismo Y Tecnologías De La Información Y La Comunicación (p. 53-62) - 1/1/2016

  • iMarina

Legislación sobre discriminación laboral en el entorno empresarial

  • Lydia González Serrano
  • Concepción de la Fuente Cabrero
  • Pilar Laguna Sánchez

Mujer Y Alta Dirección En El Sector Turístico (p. 43-52) - 1/1/2014

  • iMarina

Mujeres en puestos de alta dirección y techo de cristal: evaluación de los factores externos

  • Cristina Figueroa Domecq
  • Lydia González Serrano
  • Carla Segovia Saiz

Mujer Y Alta Dirección En El Sector Turístico (p. 121-130) - 1/1/2014

  • iMarina

Este/a investigador/a no tiene congresos.

Currency hedging strategies, strategic benchmarks and the Global and Euro Sovereign financial crises

  • Massimiliano Caporin
  • Juan-Ángel Jiménez-Martín
  • Lydia González Serrano

Documentos De Trabajo ( Icae ) (p. 1-72) - 1/1/2013

  • ISSN 23412356
  • iMarina

Currency Hedging Strategies Using Dynamic Multivariate GARCH

  • Chia-Lin Chang
  • Lydia González Serrano
  • Juan-Ángel Jiménez-Martín

Documentos De Trabajo ( Icae ) (p. 1-36) - 1/1/2012

  • ISSN 23412356
  • iMarina

Currency Hedging Strategies Using Dynamic Multivariate GARCH

  • Lydia González Serrano
  • Juan-Ángel Jiménez-Martín

Documentos De Trabajo ( Icae ) (p. 1-35) - 1/1/2011

  • ISSN 23412356
  • iMarina

Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.

Este/a investigador/a no tiene proyectos de investigación.

Revenue Management and Pricing in Hotel Industry: Analysing the Impact of Open Pricing on Hotels Revenue Performance

  • González Serrano, Lydia María (Director)
  • Talón Ballestero, María del Pilar (Codirector) Doctorando: HEND FARAHAT ISSA FARAG

17/10/2022

  • iMarina

Big Data en el sector turístico español

  • Figueroa Domecq, Cristina (Codirector)
  • Esteban Curiel, Javier Alfonso de (Tutor)
  • Rubio Gil, María Ángeles (Tutor)
  • González Serrano, Lydia María (Director) Doctorando: SARA GONZALEZ GOMEZ

29/7/2020

  • iMarina

Reveneu yield management en los hoteles de Madrid: análisis empírico de su aplicación y resultados

  • Lydia González Serrano (Director) Doctorando: Pilar Talón Ballestero

1/1/2010

  • iMarina

Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.

Última actualización de los datos: 13/02/25 16:56