Martín Barroso, Estefanía estefania.martin@urjc.es

Actividades

The impact of learning styles on student grouping for collaborative learning: a case study

  • Alfonseca E
  • Carro R
  • Martín E
  • Ortigosa A
  • Paredes P

User Modeling And User-Adapted Interaction (p. 377-401) - 1/9/2006

10.1007/s11257-006-9012-7 Ver en origen

  • ISSN 15731391

Preface

  • Martín E
  • Haya PA
  • Carro RM

User Modeling And Adaptation For Daily Routines: Providing Assistance To People With Special Needs (p. v-vii) - 1/1/2015

  • iMarina

ADAPTIVE MOBILE LEARNING ENVIRONMENTS AND EVALUATION: COMOLE AND GESES

  • Ortigosa, Alvaro
  • Bravo, Javier
  • Carro, Rosa M.
  • Martin, Estefania;

Ried-Revista Iberoamericana De Educacion A Distancia (p. 167-207) - 1/12/2010

  • ISSN 11382783
  • iMarina

Entornos de aprendizaje móviles adaptativos y evaluación: CoMoLE y GeSES

  • Ortigosa, Álvaro
  • Bravo Agapito, Javier
  • Carro Salas, Rosa María
  • Martín, Estefanía

Ried-Revista Iberoamericana De Educacion A Distancia (p. 167-207) - 1/1/2010

10.5944/ried.2.13.822 Ver en origen

  • ISSN 11382783

Comparing social factors affecting recommender decisions in online and educational social network

  • Martin E
  • Hernán-Losada I
  • Haya P

New Review Of Hypermedia And Multimedia (p. 6-26) - 2/1/2016

10.1080/13614568.2015.1027966 Ver en origen

  • ISSN 13614568

The competent Computational Thinking Test: Development and Validation of an Unplugged Computational Thinking Test for Upper Primary School

  • El-Hamamsy, Laila
  • Zapata-Caceres, Maria
  • Barroso, Estefania Martin
  • Mondada, Francesco
  • Zufferey, Jessica Dehler
  • Bruno, Barbara;

Journal Of Educational Computing Research (p. 1818-1866) - 19/5/2022

10.1177/07356331221081753 Ver en origen

  • ISSN 15414140

Impact of using interactive devices in Spanish early childhood education public schools

  • Martin, Estefania
  • Roldan-Alvarez, David
  • Haya, Pablo A.
  • Fernandez-Gaulles, Cristina
  • Guzman, Cristian
  • Quintanar, Hermelinda;

Journal Of Computer Assisted Learning (p. 1-12) - 1/2/2019

10.1111/jcal.12305 Ver en origen

  • ISSN 13652729

The conceptual framing, design and evaluation of device ecologies for collaborative activities

  • Coughlan T
  • Collins T
  • Adams A
  • Rogers Y
  • Haya P
  • Martn E

International Journal Of Human-Computer Studies (p. 765-779) - 1/10/2012

10.1016/j.ijhcs.2012.05.008 Ver en origen

  • ISSN 10715819

Mind the gap: Impact on learnability of user interface design of authoring tools for teachers

  • Roldan-Alvarez D
  • Martin E
  • Garcia-Herranz M
  • Haya P

International Journal Of Human-Computer Studies (p. 18-34) - 1/10/2016

10.1016/j.ijhcs.2016.04.011 Ver en origen

  • ISSN 10715819

Turns vs consensus: Learning mathematics in multi-touch surfaces

  • Bacelo, Adrian
  • Roldan-Alvarez, David
  • Martin, Estefania;

International Journal Of Human-Computer Studies - 1/8/2020

10.1016/j.ijhcs.2020.102431 Ver en origen

  • ISSN 10715819

User modeling and adaptation for daily routines: Providing assistance to people with special needs

  • Martin Barroso, Estefania
  • Haya Coll, Pablo Alfonso
  • Carro Salas, Rosa Maria

(p. 1-247) - 1/1/2015

10.1007/978-1-4471-4778-7 Ver en origen

Pedagogía audiovisual: monográfico de experiencias docentes multimedia

  • Estefanía Martín
  • José Hernández Ortega

1/1/2014

  • ISBN 9788469709146
  • iMarina

CoMoLE: a context-based adaptive hypermedia system for m-learning

  • Martin Barroso, Estefania
  • Carro Salas, Rosa Maria
  • Rodriguez Marin, Pilar

VIII Simposio Nacional de Tecnologías de la Información y las Comunicaciones en la Educación (SINTICE 07) at Congreso Español de Informática (CEDI 2007) (p. 79-86) - 1/1/2007

  • iMarina

Adaptation technologies to support daily living for all

  • Martin E
  • Haya P
  • Carro R

User Modeling and Adaptation for Daily Routines: Providing Assistance to People with Special Needs (p. 1-20) - 1/1/2015

10.1007/978-1-4471-4778-7_1 Ver en origen

Creación de videos en redes sociales educativas

  • Estefanía Martín
  • Miguel A Gutiérrez Moreno
  • Pablo Llinás Arnaiz
  • Pablo A Haya
  • Isidoro Hernán Losada
  • Jaime Urquiza Fuentes
  • Jorge Castellanos
... Ver más Contraer

Proyectos De Innovación Docente Y Experiencias Educativas Con Tic (p. 17-28) - 1/1/2015

  • iMarina

Contextos significativos para la integración del vídeo como estrategia didáctica en el aula

  • José Hernández Ortega
  • Estefanía Martín

Pedagogía Audiovisual: Monográfico De Experiencias Docentes Multimedia (p. 1-14) - 1/1/2014

  • iMarina

¡Estudiantes creativos! Creación de vídeos educativos en redes sociales educativas

  • Estefanía Martín
  • Manuel Gértrudix Barrio
  • Jaime Urquiza Fuentes
  • Pablo A Haya
  • Isidoro Hernán Losada
  • Jorge Castellanos

Pedagogía Audiovisual: Monográfico De Experiencias Docentes Multimedia (p. 53-65) - 1/1/2014

  • iMarina

Personalized Education

  • Carro R
  • Martin E

PERSONALIZATION OF INTERACTIVE MULTIMEDIA SERVICES: A RESEARCH AND DEVELOPMENT PERSPECTIVE (p. 183-199) - 1/1/2009

  • iMarina

Proyecto Indigo!: Grupo de investigación en tecnologías educativas y de asistencia a personas con diversidad funcional intelectual

  • Xavier Alamán Roldán
  • Rosa María Carro Salas
  • Ruth Cobos Pérez
  • Javier Gómez Escribano
  • Fco. Antonio Jurado Morón
  • Germán Montoro Manrique
  • Jaime Moreno
  • Álvaro Ortigosa
  • Pilar Rodríguez
  • Estefanía Martín
  • Francisco Miguel Gea Megías
  • Dulce María Romero Ayuso
  • José Luis Cuesta Gómez
  • Raquel de la Fuente Anuncibay
  • Gerardo Herrera Corral
... Ver más Contraer

Actas Del Xxi Congreso Internacional De Interacción Persona-Ordenador: Interacción 20/21 (p. 121-122) - 1/1/2021

Editor: UMA Editorial

  • ISSN/ISBN 978-84-1335-113-1

Aprendizaje activo en ingeniería de telecomunicaciónes: Un caso de estudio

  • Estefanía Martín
  • Carlos A Lázaro Carrascosa
  • Isidoro Hernán Losada

Actas Del Iv Seminario De Investigación En Tecnologías De La Información: Sitiae 2010 (p. 257-269) - 1/1/2011

  • iMarina

Uso de los Modelos de Markov para Recomendación de Actividades en la Hipermedia Adaptativa

  • Estefanía Martín

Actas Del Iii Seminario De Investigación En Tecnologías De La Información: Sitiae 2009 (p. 189-201) - 1/1/2011

  • iMarina

Sistema de Enseñanza On-line con Test Adaptativos para Autoescuelas

  • Estefanía Martín
  • Rubén Mena

Actas Del I Simposio Nacional De Tecnologías De La Información Y De Las Comunicaciones En La Educación (p. 219-226) - 1/1/2005

  • iMarina

Ontology-based web service to recommend spare time activities

  • Marina LM
  • Calles García JA
  • Barroso EM

Proceedings of the 1st International Workshop on Information Heterogeneity and Fusion in Recommender Systems, HetRec 2010, Held at the 4th ACM Conference on Recommender Systems, RecSys 2010 (p. 67-70) - 1/1/2010

10.1145/1869446.1869457 Ver en origen

Engaging students in creative learning tasks with social networks and video-based learning

  • Urquiza-Fuentes, Jaime
  • Hernan-Losada, Isidoro
  • Martin, Estefania;

Proceedings - Frontiers In Education Conference, Fie - 1/1/2015

10.1109/fie.2014.7044210 Ver en origen

  • ISSN 15394565

DEDOS-Player: Educational Activities for Touch Devices

  • Roldan-Alvarez, David
  • Martin, Estefania
  • Martin Martin, Oscar
  • Haya, Pablo A.;

Lecture Notes In Computer Science (p. 525-528) - 1/1/2016

10.1007/978-3-319-45153-4_55 Ver en origen

  • ISSN 03029743

Evocative Computing - Creating Meaningful Lasting Experiences in Connecting with the Past

  • Van Der Linden J
  • Rogers Y
  • Coughlan T
  • Adams A
  • Wilson C
  • Haya P
  • Martin E
  • Collins T
... Ver más Contraer

Lecture Notes In Computer Science (p. 529-546) - 1/1/2013

10.1007/978-3-642-40483-2_38 Ver en origen

  • ISSN 03029743

ClipIt: Supporting Social Reflective Learning through Student-Made Educational Videos

  • Llinás P
  • Haya P
  • Gutierrez M
  • Martin E
  • Castellanos J
  • Hernan I
  • Urquiza J
... Ver más Contraer

Lecture Notes In Computer Science (p. 502-505) - 1/1/2014

10.1007/978-3-319-11200-8_51 Ver en origen

  • ISSN 03029743

Mobile Devices as Assistive Technologies for ASD: Experiences in the Classroom

  • Roldán-Álvarez D
  • Gomez J
  • Márquez-Fernández A
  • Martín E
  • Montoro G

Lecture Notes In Computer Science (p. 187-197) - 1/1/2016

10.1007/978-3-319-40355-7_18 Ver en origen

  • ISSN 03029743

Authoring tools supporting novice teachers identifying student problems

  • Llinás P
  • Martín E
  • Hernán-Losada I
  • Gutiérrez MA
  • Clough G
  • Adams A

Lecture Notes In Computer Science (p. 592-595) - 1/1/2015

10.1007/978-3-319-24258-3_66 Ver en origen

  • ISSN 03029743

Learning Experiences Using Tablets with Children and People with Autism Spectrum Disorder

  • Roldan-Alvarez, David
  • Marquez-Fernandez, Ana
  • Martin, Estefania
  • Guzman, Cristian;

Lecture Notes In Computer Science (p. 640-643) - 1/1/2016

10.1007/978-3-319-45153-4_81 Ver en origen

  • ISSN 03029743

A Review of Factors Affecting Recommender Decisions in Social Networks for Educational Purposes

  • Martin E
  • Hernán-Losada I
  • Haya P

Lecture Notes In Computer Science (p. 261-271) - 1/1/2014

10.1007/978-3-319-11538-2_24 Ver en origen

  • ISSN 03029743

A mechanism to support context-based adaptation in M-learning

  • Martín E
  • Carro RM
  • Rodríguez P

Lecture Notes In Computer Science (p. 302-315) - 1/1/2006

10.1007/11876663_24 Ver en origen

  • ISBN 9783540457770
  • ISSN 03029743

Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.

Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.

Este/a investigador/a no tiene proyectos de investigación.

ENSEÑANZA, EVALUACIÓN Y ANÁLISIS DE HABILIDADES DE PENSAMIENTO COMPUTACIONAL EN ETAPAS TEMPRANAS

  • Martín Barroso, Estefanía (Tutor) Doctorando: MARIA ZAPATA CACERES

26/4/2022

  • iMarina

Leveraging natural interaction and direct manipulation as catalyzers of digital evolution in education

  • Estefanía Martín (Director)
  • Manuel García-Herranz Olmo (Director) Doctorando: David Roldán Álvarez

1/1/2017

  • iMarina

Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.

Última actualización de los datos: 24/04/24 13:17