Urquiza Fuentes, Jaime jaime.urquiza@urjc.es
Publications
- Articles 23
- Books 0
- Book chapters 19
- Conferences 32
- Working papers 0
- Technical reports 0
- Research projects 0
- Supervised theses 1
- Patent or software license 0
WinHIPE: An IDE for functional programming based on rewriting and visualization
- Pareja-Flores C
- Urquiza-Fuentes J
- Velázquez-Iturbide JA
Sigplan Notices (Acm Special Interest Group On Programming Languages) (p. 14-23) - 1/3/2007
10.1145/1273039.1273042 View at source
- ISSN 03621340
- iMarina
- iMarina
Reorganización de las prácticas de compiladores para mejorar el aprendizaje de los estudiantes
- Jaime Urquiza Fuentes
- Francisco Javier Almeida Martínez
- Antonio Pérez Carrasco
Novática: Revista De La Asociación De Técnicos De Informática (p. 56-60) - 1/1/2011
- ISSN 02112124
- iMarina
Tratamiento de la información para la Administración de Sistemas
- Jaime Urquiza Fuentes
Novática: Revista De La Asociación De Técnicos De Informática - 1/1/2001
- ISSN 02112124
- iMarina
Trending Breakthroughs in Human-Computer Interaction J.UCS Special Issue
- Baldassarri S
- Macías J
- Urquiza-Fuentes J
Journal Of Universal Computer Science (p. 941-943) - 1/1/2014
- ISSN 0948695X
- iMarina
Visualization of Syntax Trees for Language Processing Courses
- Almeida-Martinez, Francisco J.
- Urquiza-Fuentes, Jaime
- Angel Velazquez-Iturbide, J.;
Journal Of Universal Computer Science (p. 1546-1561) - 1/1/2009
- ISSN 0948695X
- iMarina
Improving Students' Performance with Visualization of Error Recovery Strategies in Syntax Analysis
- Urquiza-Fuentes J
- Almeida-Martínez FJ
- Pérez-Carrasco A
- Ángel Velázquez-Iturbide J
Journal Of Research And Practice In Information Technology (p. 237-250) - 1/8/2013
- ISSN 1443458X
- iMarina
A Novel Group Engagement Score for Virtual Learning Environments
- Castellanos J
- Haya P
- Urquiza-Fuentes J
Ieee Transactions On Learning Technologies (p. 306-317) - 1/9/2017
10.1109/tlt.2016.2582164 View at source
- ISSN 19391382
Improving Soft Skills Through an Interdisciplinary Approach in a Realistic Context Between Education and CS Students in an HCI Course
- Paredes-Velasco, Maximiliano
- Arnal-Palacian, Monica
- Urquiza-Fuentes, Jaime
- Martin-Lope, Mercedes;
Ieee Transactions On Education - 5/5/2023
10.1109/te.2023.3269691 View at source
- ISSN 00189359
Increasing Students' Responsibility and Learning Outcomes Using Partial Flipped Classroom in a Language Processors Course
- Urquiza-Fuentes, Jaime;
Ieee Access (p. 211211-211223) - 1/1/2020
10.1109/access.2020.3039628 View at source
- ISSN 21693536
This researcher has no books.
Generación y mantenimiento de animaciones de programas con XML
- Antonio Pérez Carrasco
- Jesús Angel Velázquez Iturbide
- Jaime Urquiza Fuentes
X Simposio Internacional De Informática Educativa Siie 2008 (p. 379-384) - 1/1/2008
- iMarina
Visualización de Árboles Sintácticos en la Enseñanza de Procesadores de Lenguajes
- Francisco Javier Almeida Martínez
- Jaime Urquiza Fuentes
- Jesús Angel Velázquez Iturbide
X Simposio Internacional De Informática Educativa Siie 2008 (p. 413-418) - 1/1/2008
- iMarina
Mejorando el aprendizaje de Procesadores de Lenguaje mediante visualizaciones
- Francisco J Almeida Martínez
- Jaime Urquiza Fuentes
- Jesús Angel Velázquez Iturbide
Ticai 2010: Tics Para El Aprendizaje De La Ingeniería (p. 181-188) - 1/1/2010
- iMarina
Software educativo en Procesadores de Lenguajes: del enfoque genérico al enfoque centrado en el estudiante
- Francisco J Almeida Martínez
- Jaime Urquiza Fuentes
- Jesús Angel Velázquez Iturbide
Ticai 2009: Tic's Para A Aprendizagem Da Engenharia (p. 89-96) - 1/1/2009
- iMarina
Creación de videos en redes sociales educativas
- Estefanía Martín
- Miguel A Gutiérrez Moreno
- Pablo Llinás Arnaiz
- Pablo A Haya
- Isidoro Hernán Losada
- Jaime Urquiza Fuentes
- Jorge Castellanos
Proyectos De Innovación Docente Y Experiencias Educativas Con Tic (p. 17-28) - 1/1/2015
- iMarina
¡Estudiantes creativos! Creación de vídeos educativos en redes sociales educativas
- Estefanía Martín
- Manuel Gértrudix Barrio
- Jaime Urquiza Fuentes
- Pablo A Haya
- Isidoro Hernán Losada
- Jorge Castellanos
Pedagogía Audiovisual: Monográfico De Experiencias Docentes Multimedia (p. 53-65) - 1/1/2014
- iMarina
Enseñanza de conceptos de compiladores con un enfoque social y generación de vídeos por parte de los estudiantes
- Jaime Urquiza Fuentes
La Innovación Docente Con Tic Como Instrumento De Transformación (p. 191-204) - 1/1/2016
- iMarina
La Visualización y Animación de Programas como Tecnología para el Aprendizaje de la Programación
- Francisco Javier Almeida Martínez
- Antonio Pérez Carrasco
- Jaime Urquiza Fuentes
- Jesús Angel Velázquez Iturbide
I Encuentro De Intercambio De Experiencias En Innovación Docente En La Universidad Rey Juan Carlos: [Recurso Electrónico] - 1/1/2009
- iMarina
Adaptación al EEES de la asignatura procesadores de lenguajes - evaluación de la parte práctica
- Jaime Urquiza Fuentes
- Francisco Javier Almeida Martínez
- Antonio Pérez Carrasco
Evaluación De Competencias En El Marco Del Espacio Europeo De Educación Superior: (Ii Jornada) (p. 236-238) - 1/1/2010
- iMarina
Grabación de vídeos como elemento motivacional y de autorreflexión en el aprendizaje de la programación.
- Jaime Urquiza Fuentes
- Oriol Borrás Gené
Estrategias De Adaptación Metodológica Y Tecnológica Ante La Pandemia Del Covid-19 En La Universidad (p. 297-312) - 1/1/2021
- iMarina
VAST - Visualization of Abstract Syntax Trees within Language Processors Courses
- Almeida-Martinez, FJ
- Urquiza-Fuentes, J
- Velazquez-Iturbide, JA
SOFTVIS 2008: PROCEEDINGS OF THE 4TH ACM SYMPOSIUM ON SOFTWARE VISUALIZATION (p. 209-210) - 1/1/2008
A long-term evaluation of educational animations of functional programs
- Urquiza-Fuentes J
- Velázquez-Iturbide JÁ
Proceedings of the 12th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies, ICALT 2012 (p. 26-30) - 1/1/2012
SOTA: A visualization tool for symbol tables
- Gallego-Carrillo M
- Gortázar-Bellas F
- Urquiza-Fuentes J
- Velázquez-Iturbide JA
Proceedings of the 10th Annual SIGCSE Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education (p. 385-385) - 1/1/2005
10.1145/1067445.1067587 View at source
- iMarina
- iMarina
Reusable collections of web-based program animations
- Urquiza-Fuentes J
- Ángel Velázquez-Iturbide J
Proceedings of the 10th Annual SIGCSE Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education - 1/1/2005
Engaging students in creative learning tasks with social networks and video-based learning
- Urquiza-Fuentes, Jaime
- Hernan-Losada, Isidoro
- Martin, Estefania;
Proceedings - Frontiers In Education Conference, Fie - 1/1/2015
10.1109/fie.2014.7044210 View at source
- ISSN 15394565
- iMarina
- iMarina
Multiple usability evaluations of a program animation tool
- Pérez-Carrasco A
- Velázquez-Iturbide JA
- Urquiza-Fuentes J
Proceedings - 10th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies, ICALT 2010 (p. 452-454) - 1/1/2010
ClipIt: Supporting Social Reflective Learning through Student-Made Educational Videos
Lecture Notes In Computer Science (p. 502-505) - 1/1/2014
10.1007/978-3-319-11200-8_51 View at source
- ISSN 03029743
Effortless construction and management of program animations on the web
- Urquiza-Fuentes, J
- Velazquez-Iturbide, JA
Lecture Notes In Computer Science (p. 163-173) - 1/1/2005
10.1007/11528043_16 View at source
- ISSN 03029743
A framework for the automatic generation of algorithm animations based on design techniques
- Fernandez-Munoz, L
- Perez-Carrasco, A
- Velazquez-Iturbide, JA
- Urquiza-Fuentes, J
Lecture Notes In Computer Science (p. 475-+) - 1/1/2007
10.1007/978-3-540-75195-3_40 View at source
- ISSN 03029743
An instructor's guide to design web-based algorithm animations
- Velazquez-Iturbide, JA
- Redondo-Martin, D
- Pareja-Flores, C
- Urquiza-Fuentes, J
Lecture Notes In Computer Science (p. 440-+) - 1/1/2008
10.1007/978-3-540-78139-4_39 View at source
- ISSN 03029743
This researcher has no working papers.
This researcher has no technical reports.
This researcher has no research projects.
This researcher has no patents or software licenses.
Research groups
Researcher profiles
-
ORCID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id