Moreno Perez, Jose David josedavid.moreno@uam.es

Actividades

A Failed Cross-Validation Study on the Relationship between LIWC Linguistic Indicators and Personality: Exemplifying the Lack of Generalizability of Exploratory Studies

  • Martínez Huertas, José Ángel
  • Moreno, José David
  • Olmos, Ricardo
  • Martínez Mingo
  • Alejandro
  • Jorge Botana, Guillermo

Psych (p. 803-815) - 1/1/2022

Editor: MDPI

10.3390/psych4040059 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 2624-8611

A meta-analytic review of attitudes towards the sexuality of adults with intellectual disabilities as measured by the ASQ-ID and related variables: Is context the key?

  • Correa AB
  • Moreno JD
  • Castro A

Journal Of Intellectual Disability Research (p. 727-742) - 1/10/2022

10.1111/jir.12971 Ver en origen

  • ISSN 09642633

Age Differences in Eye Movements during Reading: Degenerative Problems or Compensatory Strategy?: A Meta-Analysis

  • Moreno J
  • León J
  • Arnal L
  • Botella J

European Psychologist (p. 297-311) - 1/1/2019

10.1027/1016-9040/a000344 Ver en origen

  • ISSN 10169040

Baremación de una prueba estandarizada de resúmenes (RESUMeV) para los niveles de 4º y 6º de educación primaria

  • León, José A
  • Moreno, José D
  • Arnal, Lorena A M
  • Escudero, Inmaculada
  • Olmos Albacete, Ricardo

Clinica Y Salud (p. 49-55) - 1/3/2015

Editor: Colegio Oficial de la Psicología de Madrid

10.1016/j.clysa.2015.01.001 Ver en origen

  • ISSN 11305274
  • ISSN/ISBN 1130-5274

Can personality traits be measured analyzing written language? A meta-analytic study on computational methods

  • Moreno JD
  • Martínez-Huertas J
  • Olmos R
  • Jorge-Botana G
  • Botella J

Personality And Individual Differences - 1/7/2021

Editor: Elsevier Ltd

10.1016/j.paid.2021.110818 Ver en origen

  • ISSN 01918869
  • ISSN/ISBN 0191-8869

FoCo: A Shiny App for Formative Assessment using Cognitive Diagnosis Modeling

  • Sanz S
  • Kreitchmann RS
  • Nájera P
  • Moreno JD
  • Martínez-Huertas JÁ
  • Sorrel MA

Psicología Educativa (p. 149-158) - 1/1/2022

10.5093/psed2022a14 Ver en origen

  • ISSN 1135755X

Innovation for Environmental Sustainability: Longitudinal effects of an Education for Sustainable Development intervention on university students pro-environmentalism

  • Collado, S
  • Moreno, JD
  • Martin-Albo, J

International Journal Of Sustainability In Higher Education (p. 1277-1293) - 26/7/2022

10.1108/ijshe-07-2021-0315 Ver en origen

  • ISSN 14676370

Long-term cost-effectiveness of group unified protocol in the Spanish public mental health system

  • Peris-Baquero, O
  • Moreno, JD
  • Osma, J

Current Psychology - 1/1/2022

10.1007/s12144-022-03365-8 Ver en origen

  • ISSN 10461310

Metacomprehension skills depend on the type of text: An analysis from Differential Item Functioning

  • León Cascón, José Antonio
  • Martínez Huertas, José Ángel
  • Olmos Albacete, Ricardo
  • Moreno Pérez, José David
  • Escudero, Inmaculada

Psicothema (p. 66-72) - 1/1/2019

Editor: Colegio Oficial de Psicólogos del Principado de Asturias

10.7334/psicothema2018.163 Ver en origen

  • ISSN 02149915
  • ISSN/ISBN 0214-9915

Profiling Children Sexual Abuse in a Sample of University Students: A Study on Characteristic of Victims, Abusers, and Abuse Episodes

  • Castro, A
  • Moreno, JD
  • Mate, B
  • Ibanez-Vidal, J
  • Barrada, JR

International Journal Of Environmental Research And Public Health - 1/5/2021

10.3390/ijerph18094610 Ver en origen

  • ISSN 16604601

Este/a investigador/a no tiene libros.

Este/a investigador/a no tiene capítulos de libro.

1ª Conferencia Pearson: Inteligencia y Evaluación

  • MORENO PEREZ, JOSE DAVID

  • iMarina

Age differences in eye movements during reading: a meta-analysis

  • Moreno, J.D
  • Martín-Arnal, L.A
  • Leon Cascon, Jose Antonio
  • Juan Botella Ausina

18/7/2016

  • iMarina

Analyzing metacomprehension in Primary education students: Comparing narrative, expository and discontinuous texts

  • José Ángel Martínez-Huertas
  • José Antonio León
  • José David Moreno
  • Ricardo Olmos

3/7/2018

  • iMarina

Baremación de una prueba estandarizada de resúmenes (RESUMeV) para los niveles de 4º y 6º de primaria asociada al nivel de comprensión lector

  • José Antonio León
  • José David Moreno
  • Lorena Alicia Martín
  • Inmaculada Escudero

3/7/2017

  • iMarina

Comparing metacomprehension in expository and informative narrative texts

  • José David Moreno
  • José Ángel Martínez-Huertas
  • José Antonio León

19/7/2022

  • iMarina

Coordinación de la Sesión Paralela en el IV Congreso Nacional de Psicología e International Symposium on Psychological Prevention: Psicología de la Educación

  • José David Moreno

21/7/2019

  • iMarina

Curso: Introducción a Psychtoolbox: cómo programar experimentos en psicología

  • MORENO PEREZ, JOSE DAVID

  • iMarina

Cómo la calidad del resumen puede explicar patrones específicos de movimientos oculares cuando se tratan de comprender textos expositivos

  • León, José Antonio
  • Moreno, José David
  • Escudero, Inmaculada

21/7/2019

  • iMarina

Evaluando la causalidad narrativa mediante una tarea de resumen. Un análisis comparativo entre jueces expertos y un sistema computacional (LSA)

  • José David Moreno
  • Lorena Alicia Martín
  • José Antonio León

10/3/2015

  • iMarina

Evaluando la causalidad narrativa mediante una tarea de resumen. Un estudio evolutivo de la comprensión causal

  • José David Moreno

25/9/2013

  • iMarina

Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.

Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.

Convenio entre UAM, ENAIRE y CRIDA para el desarrollo de actividades de I+D+i de interés común en el ámbito de los factores humanos aplicados a la gestión del tráfico aéreo (B.O.E.: 189, de 8 de agosto de 2019, disposición 11691)

  • MORENO PEREZ, JOSE DAVID (Investigador/a)

Ejecución: Desde 08-08-2019

  • iMarina

Diferencias individuales en la lectura y en el resumen de textos. Evidencia de movimientos oculares y de un sistema de evaluación automático usando LSA

  • MORENO PEREZ, JOSE DAVID (Investigador/a)

Ejecución: 01-01-2014 - 31-12-2016

  • iMarina

Procesamiento de oraciones con ser y estar: un estudio psicolingüístico de la interfaz sintaxis-semántica

  • Horno Chéliz, María del Carmen (Investigador/a)
  • Miguel Aparicio, Elena DE (Investigador/a)
  • Igoa Gonzalez, Jose Manuel (Investigador principal (IP))
  • MORENO PEREZ, JOSE DAVID (Investigador/a)

Ejecución: 01-06-2020 - 31-05-2023

Tipo: Nacional

Importe financiado: 36542,00 Euros.

  • iMarina

Research Consortium Fostering Finnish Science Capital (FINSCI) led by the Department of Psychology at the University of Turku

  • MORENO PEREZ, JOSE DAVID (Investigador/a)

Ejecución: 01-10-2020 - 30-09-2026

  • iMarina

Este/a investigador/a no tiene tesis dirigidas.

Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.

Última actualización de los datos: 18/03/24 20:44