Los datos mostrados de la Universidad Carlos III de Madrid son parciales, pues con ellos se pretende responder a 2 preguntas:

  • ¿Quién investiga un tema concreto?
  • ¿Qué investiga un/a investigador/a, grupo o departamento específico?

Por esta razón sólo recoge investigadores/as en activo.

Además, sólo se recogen los resultados de investigación siguiendo estos límites:

  • Proyectos de investigación desde 2006.
  • Publicaciones, Tesis doctorales, Patentes y Software desde 2008.

Lado Couste, Nora Rita nora@eco.uc3m.es

Actividades

Service robots and COVID-19: exploring perceptions of prevention efficacy at hotels in generation Z

  • Romero, Jaime
  • Lado, Nora;

International Journal of Contemporary Hospitality Management (p. 4057-4078) - 9/11/2021

https://doi.org/10.1108/ijchm-10-2020-1214 Ver en origen

  • EISSN 1757-1049
  • ISSN 0959-6119

Detangling consumer attitudes to better explain co-branding success

  • Ho, Han Chiang
  • Lado Couste, Nora Rita
  • Rivera Torres, Pilar

Journal of Product and Brand Management (p. 704-721) - 11/2018

https://doi.org/10.1108/jpbm-11-2015-1039 Ver en origen

  • ISSN 1061-0421

SMORE: Towards a semantic modeling for knowledge representation on social media

  • Villanueva Vazquez, Daniel
  • Gonzalez Carrasco, Israel
  • Lopez Cuadrado, Jose Luis
  • Lado Couste, Nora Rita

SCIENCE OF COMPUTER PROGRAMMING (p. 16-33) - 6/2016

https://doi.org/10.1016/j.scico.2015.06.008 Ver en origen

  • EISSN 1872-7964
  • ISSN 0167-6423

Current Marketing Practices and Market Orientation in the Context of an Emerging Economy: The Case of Uruguay

  • Lado Couste, Nora Rita
  • Duque Zuluaga, Lola Cristina
  • Alvarez Bassi, Daniel

JOURNAL OF SMALL BUSINESS MANAGEMENT (p. 602-616) - 10/2013

Editor: UNIVERSIDAD CARLOS III DE MADRID

https://doi.org/10.1111/jsbm.12007 Ver en origen

  • EISSN 1540-627X
  • ISSN 0047-2778

The Power of a Package Product Claims Drive Purchase Decisions

  • Lado Couste, Nora Rita
  • Martos Partal, Mercedes
  • Martinez Ros, Ester

JOURNAL OF ADVERTISING RESEARCH (p. 364-375) - 9/2012

https://doi.org/10.2501/jar-52-3-364-375 Ver en origen

  • EISSN 1740-1909
  • ISSN 0021-8499

Brand Value in Horizontal Alliances: The Case of Twin Cars

  • Esteban Bravo, Mercedes
  • Lado Couste, Nora Rita

JOURNAL OF THE OPERATIONAL RESEARCH SOCIETY (p. 1533-1542) - 8/2011

https://doi.org/10.1057/jors.2010.112 Ver en origen

  • EISSN 1476-9360
  • ISSN 0160-5682

Cross-Cultural Comparisons of Consumer Satisfaction Ratings: A Perspective from Albert Hirschman's Theory

  • Duque Zuluaga, Lola Cristina
  • Lado Couste, Nora Rita

INTERNATIONAL MARKETING REVIEW (p. 676-693) - 1/2010

https://doi.org/10.1108/02651331011088281 Ver en origen

  • EISSN 1758-6763
  • ISSN 0265-1335

The Double Jeopardy Loyalty Effect Using Discrete Choice Models

  • Lado Couste, Nora Rita
  • Martos Partal, Maria Mercedes
  • Labeaga Azcona, Jose Maria

INTERNATIONAL JOURNAL OF MARKET RESEARCH (p. 633-652) - 1/2010

Editor: Fundación de Estudios de Economía Aplicada (FEDEA)

10.2501/s1470785310201491 Ver en origen

  • ISSN 1470-7853
  • ISSN/ISBN 1470-7853

Evolutionary Changes in Service-Attribute Importance in a Crisis Scenario: The Uruguayan Financial Crisis

  • Lado Couste, Nora Rita
  • Torres Lacomba, Anna
  • Moshe, Kim

JOURNAL OF SERVICE RESEARCH (p. 429-440) - 1/2009

https://doi.org/10.1177/1094670508329421 Ver en origen

  • EISSN 1552-7379
  • ISSN 1094-6705

Este/a investigador/a no tiene libros.

An original social marketing campaign to 'Try Vegan': effectiveness and impact on quality of life. In: Applied social marketing and quality of life: case studies from an international perspective

  • Díaz Carmona, Estela
  • Lado Couste, Nora Rita
  • Martín García, David Felipe

Applied social marketing and quality of life: case studies from an international perspective (p. 205-219) - 8/2021

Editor: Springer International Publishing

10.1007/978-3-030-83286-5_12 Ver en origen

  • ISBN 978-3-030-83285-8

Pré-show interativo na ecrã do cinema: um caso pioneiro de comunicação persuasiva. In: Comunicação e Interatividade

  • Benitez Iglesias, Antonio Jesus
  • Armenteros Gallardo, Manuel
  • Lado Couste, Nora Rita

Comunicação e Interatividade (p. 83-95) - 2/2019

Editor: Media XXI

  • ISBN 9789897291104

Innovation in the Spanish twittersphere: an ontology and stakeholder's salience analysis. In: Revolution of innovation management. Volume 1, The digital breakthrough

  • Garcia Crespo, Angel
  • Ceballos, Manuel
  • Gonzalez Carrasco, Israel
  • Lado Couste, Nora Rita
  • Lopez Cuadrado, Jose Luis

Revolution of innovation management. Volume 1, The digital breakthrough (p. 97-128) - 12/2017

Editor: Palgrave MacMillan

https://doi.org/10.1057/978-1-137-57475-6_5 Ver en origen

  • ISBN 978-1-137-57475-6

Pre-show interactivo en la pantalla de cine: un caso pionero de comunicación persuasiva. In: Comunicación e interactividad

  • Benitez Iglesias, Antonio Jesus
  • Armenteros Gallardo, Manuel
  • Lado Couste, Nora Rita

Comunicación e interactividad (p. 95-111) - 12/2014

Editor: VISIÓN LIBROS

  • ISBN 978-84-15705-12-3

Brand Loyalty and Heterogeneity in the Spanish Market of Non-Fine Laundry Detergents. In: Building Brand Loyalty: Issues and Perspectives

  • Martos Partal, Maria Mercedes
  • Labeaga Azcona, Jose Maria
  • Lado Couste, Nora Rita

Building Brand Loyalty: Issues and Perspectives (p. 99-116) - 1/2008

Editor: ICFAI UNIVERSITY PRESS

  • ISBN 9788131422106

Impact of Firm Created Content on Brand Engagement in the Spanish twittersphere

  • Ceballos, Manuel
  • Lado Couste, Nora Rita
  • Garcia Crespo, Angel

Marketing dynamics and communication<br/> - 2016

Impact of firm created content on user generated content in the Spanish twittersphere

  • Ceballos, Manuel
  • Garcia Crespo, Angel
  • Lado Couste, Nora Rita

European Marketing Academy Conference (EMAC 2016) - 2016

Topic analysis of Twitter content from Ibero-America: application to car brands

  • Lado Couste, Nora Rita
  • Ceballos, Manuel
  • Garcia Crespo, Angel

EMCB 2016 Annual Conference: Creating Innovations for the Emerging Markets: Toward the New Frontier of Marketing: EMBANGKOK 2016 - 2016

Impact of Firm Created Content on User Generated Content: Using Twittiment as a Social Media Monitoring Tool to Explore Twitter

  • Ceballos, Manuel
  • Garcia Crespo, Angel
  • Lado Couste, Nora Rita

18th Academy of Marketing Science World Marketing Congress (WMC)<br/> (p. 303-306) - 2016

Editor: SPRINGER

https://doi.org/10.1007/978-3-319-29877-1_61 Ver en origen

  • ISBN 978-3-319-29876-4

Impact of Firm Created Content on User Generated Content: Using a new social media monitoring tool to explore Twitter

  • Ceballos, Manuel
  • Garcia Crespo, Angel
  • Lado Couste, Nora Rita

28th European Marketin Academy Doctoral Colloquium (EMAC) - 2015

Impact of FCC on UGC en Twitter: using a new Social Media Monitoring Tool

  • Ceballos, Manuel
  • Garcia Crespo, Angel
  • Lado Couste, Nora Rita

V Madrid Marketing Workshop \"Social Media and Interactive Marketing\" - 2015

Una experiencia universitaria de publicidad interactiva en pantalla grande

  • Benitez Iglesias, Antonio Jesus
  • Armenteros Gallardo, Manuel
  • Lado Couste, Nora Rita

Congreso Internacional de la SEECI 2014: Prospectiva en innovación y docencia universitaria - 2014

Brand Equity and Social Media: An Exploratory Analysis to Measure Customer-Based Brand Equity Using Twitter Data

  • Lado Couste, Nora Rita
  • Ceballos, Manuel

2014 Annual Conference of Emerging Markets Conference Board - 2014

Evolution and impactof the marketing practices and market orientation in the tourism sector: the Uruguayan case

  • Lado Couste, Nora Rita
  • Alvarez, Daniel
  • Duque Zuluaga, Lola Cristina

2013 Annual Conference of Emerging Markets Conference Board (2013 EMCB) - 2013

Current marketing practices and market orientation in the tourism sector: an evolutionary approach to the Uruguayan case

  • Lado Couste, Nora Rita
  • Alvarez, Daniel
  • Duque Zuluaga, Lola Cristina

2013 Frontiers in Service Conference - 2013

Open Access

Understanding the role of attitude components in co-branding: an application to high-tech, luxury co-branded products

  • Lado Couste, Nora Rita
  • Cesaroni, Fabrizio
  • Maydeu Olivares, Alberto
  • Ho, Han Chiang

2011

Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.

Convenio específico de colaboración entre la Comunidad de Madrid (Consejería de Educación e Investigación) y la Universidad Carlos III de Madrid para la realización de un proyecto de investigación para la innovación tecnológica y explotación de la información de la gestión educativa

  • Garcia Crespo, Angel
  • Lecuona Neumann, Antonio
  • Soleto Muñoz, Helena
  • Nogueira Goriba, Jose Ignacio
  • Lado Couste, Nora Rita
  • Alcoceba Gil, Juan Manuel
  • Jullien De Asis, Jessica Laura
  • Hernandez Moura, Belen
  • Matheus Chacin, Carlos Alberto
  • Corps Orgaz, Jose Julio
  • Ruiz Arroyo, Adrian
  • Romero Guzman, Jessica Alexandra
  • Rodriguez Goncalves, Roxana Del Valle
  • Wanis Arean, Farid
  • Fuenmayor Gonzalez, Francisco Javier
  • Medrano Vasquez, Francisco Manuel
  • Gonzalez Calles, Alba
... Ver más Contraer

Ejecución: 22-06-2018 - 31-12-2022

Tipo: Regional

Financiado por: CONSEJERÍA DE EDUCACIÓN Y JUVENTUD

ECO2017-87369-P - El reto del etiquetado de productos sostenibles: de la confusión a la preferencia determinada

  • Duque Zuluaga, Lola Cristina
  • Barroso Ludeña, Alicia
  • Lado Couste, Nora Rita

Ejecución: 01-01-2018 - 30-09-2021

Tipo: Nacional

Financiado por: MINISTERIO DE ASUNTOS ECONOMICOS Y TRANSFORMACION DIGITAL

Análisis de la aplicación Tuittiment y construcción de corpus en Twitter

  • Lado Couste, Nora Rita

Ejecución: 01-07-2014 - 31-10-2014

Tipo: Regional

Financiado por: TWITTIMENT, S.L.

Creación de una versión de video interactivo sobre el trailer película 300 the rise of an empire

  • Lado Couste, Nora Rita
  • Ciller Tenreiro, Maria Carmen
  • Armenteros Gallardo, Manuel
  • Benitez Iglesias, Antonio Jesus
  • Largo Hurtado, Alejandro

Ejecución: 24-02-2014 - 10-03-2014

Tipo: Regional

Financiado por: WHATSCINE, S.L.

Creación de una versión de vídeo interactivo sobre el spot promocional de la empresa HYUNDAI

  • Lado Couste, Nora Rita
  • Ciller Tenreiro, Maria Carmen
  • Armenteros Gallardo, Manuel
  • Benitez Iglesias, Antonio Jesus
  • Largo Hurtado, Alejandro

Ejecución: 17-02-2014 - 03-03-2014

Tipo: Regional

Financiado por: WHATSCINE, S.L.

Asesoramiento para la realización de un tratamiento audiovisual de cara a la implementación de tecnología interactiva en el contexto de un cine

  • Lado Couste, Nora Rita
  • Ciller Tenreiro, Maria Carmen
  • Armenteros Gallardo, Manuel
  • Benitez Iglesias, Antonio Jesus
  • Largo Hurtado, Alejandro

Ejecución: 12-02-2014 - 18-02-2014

Tipo: Regional

Financiado por: WHATSCINE, S.L.

01; 02 - Funciones de asesoramiento y asistencia técnica

  • Garcia Crespo, Angel
  • Lado Couste, Nora Rita
  • Gonzalez Carrasco, Israel
  • Ruiz Mezcua, Maria Belen
  • Lopez Cuadrado, Jose Luis
  • Guillamon Saorin, Encarnacion
  • Poza Lara, Maria Jesus
  • Garcia Osma, Beatriz
  • Ceballos, Manuel
  • Castello Molina, Maria Itziar
  • Gómez Carrasco, Pablo
... Ver más Contraer

Ejecución: 18-10-2013 - 17-10-2021

Tipo: Regional

Financiado por: TWITTIMENT, S.L.

Optimización de aplicación web mediante "eye tracking"

  • Lado Couste, Nora Rita

Ejecución: 15-07-2013 - 14-08-2013

Tipo: Regional

Financiado por: GETPLUSON S.L.

Benchmark de competencia en herramientas de monitoreo de twitter y asesoría internacionalización

  • Lado Couste, Nora Rita

Ejecución: 24-02-2013 - 23-08-2013

Tipo: Regional

Financiado por: AGORA PROYECTOS Y SISTEMAS SL

Análisis de reputación y estrategias de comunicación del sector financiero español. Análisis de percepción de marcas propuestas de modelo a utilizar en Twitter.

  • Lado Couste, Nora Rita
  • Guillamon Saorin, Encarnacion
  • Ceballos, Manuel

Ejecución: 01-08-2013 - 31-01-2014

Tipo: Regional

Financiado por: TWITTIMENT, S.L.

Three Essays on Social Media Marketing

  • Ceballos, Manuel
  • Lado Couste, Nora Rita

Fecha de defensa: 01-03-2019

Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.

Última actualización de los datos: 8/04/24 15:56