Los datos mostrados de la Universidad Carlos III de Madrid son parciales, pues con ellos se pretende responder a 2 preguntas:

  • ¿Quién investiga un tema concreto?
  • ¿Qué investiga un/a investigador/a, grupo o departamento específico?

Por esta razón sólo recoge investigadores/as en activo.

Además, sólo se recogen los resultados de investigación siguiendo estos límites:

  • Proyectos de investigación desde 2006.
  • Publicaciones, Tesis doctorales, Patentes y Software desde 2008.

Rodriguez Ortega, Vicente vrortega@hum.uc3m.es

Actividades

Digital technology, aesthetic imperfection and political film-making: Illegal bodies in motion

  • Rodriguez Ortega, Vicente

Transnational Cinemas (p. 3-19) - 5/2011

https://doi.org/10.1386/trac.2.1.3_1 Ver en origen

  • EISSN 2040-3534
  • ISSN 2040-3526

Daenerys Targaryen will save Spain: Game of Thrones, Politics, and the Public Sphere

  • Cascajosa Virino, Concepcion Carmen
  • Rodriguez Ortega, Vicente

Television & New Media (p. 423-442) - 7/2019

https://doi.org/10.1177/1527476418770748 Ver en origen

  • ISSN 1527-4764

Surgical passports, the EU and Dirty Pretty Things: Rethinking European identity through popular cinema

  • Rodriguez Ortega, Vicente

Studies in European Cinema (Studies in European Cinema) (p. 21-30) - 8/2011

https://doi.org/10.1386/seci.8.1.21_1 Ver en origen

  • EISSN 2040-0594
  • ISSN 1741-1548

[Rec] and beyond: Spanish cinema, digital technology and the transnationalization of horror

  • Rodriguez Ortega, Vicente

Studies in European Cinema (Studies in European Cinema) - 7/2022

https://doi.org/10.1080/17411548.2022.2103933 Ver en origen

  • EISSN 2040-0594
  • ISSN 1741-1548

Online soccer fandom: from Social Networking to Gaming

  • Rodriguez Ortega, Vicente

Sport in Society (p. 2104-2121) - 12/2019

10.1080/17430437.2019.1566320 Ver en origen

  • EISSN 1743-0445
  • ISSN 1743-0437
Open Access

Soccer, Nationalism & the Media in Contemporary Spanish Society: La Roja, Real Madrid & FC Barcelona

  • Rodriguez Ortega, Vicente

Soccer and Society (p. 628-643) - 7/2016

https://doi.org/10.1080/14660970.2015.1067793 Ver en origen

  • EISSN 1743-9590
  • ISSN 1466-0970
Open Access

Atletico versus Real: Madrid's soccer feud, urban space and stadia

  • Rodriguez Ortega, Vicente

Soccer and Society (p. 716-729) - 1/2018

10.1080/14660970.2017.1399618 Ver en origen

  • EISSN 1743-9590
  • ISSN 1466-0970
Open Access

La (Post-)Transición y la posibilidad de un cine político basado en la intimidad: de Ópera prima a El Futuro

  • Rodriguez Ortega, Vicente

Shangrila : derivas y ficciones aparte (p. 126-145) - 9/2014

  • ISSN 2172-0363

Contemporary Spanish Comedies, "Mirror Films" & European Cinema: Evaluating Ocho Apellidos Vascos/Spanish Affair

  • Fernández Meneses, Jara
  • Rodriguez Ortega, Vicente

Quarterly Review of Film and Video (p. 711-730) - 3/2022

https://doi.org/10.1080/10509208.2021.1881397 Ver en origen

  • ISSN 1543-5326
Open Access

Spoof trailers, hyperlinked spectators & the web

  • Rodriguez Ortega, Vicente

NEW MEDIA & SOCIETY (p. 149-164) - 2/2014

https://doi.org/10.1177/1461444813479000 Ver en origen

  • EISSN 1461-7315
  • ISSN 1461-4448

La ciudad global en el cine contemporaneo : una perspectiva transnacional

  • Rodriguez Ortega, Vicente

2012

Editor: Asociación Shangrila Textos Aparte

  • ISBN 978-84-939366-2-4

Contemporary Spanish Cinema and Genre

  • Rodriguez Ortega, Vicente

2009

Editor: MANCHESTER UNIVERSITY PRESS

  • ISBN 978-0-7190-9010-3
Open Access

Necesidad de contar. Joaquín Oristrell

  • Rodriguez Ortega, Vicente
  • Iglesias Garcia, Paula

2016

  • ISBN 978-84-617-7438-8
  • ISSN 2387-1016

El celuloide, YouTube y yo

  • Rodriguez Ortega, Vicente

2013

Editor: BUBOK PUBLISHING S.L.

Michael Mann: creador a la Vanguardia

  • Rodriguez Ortega, Vicente

2016

Editor: Shangrila

  • ISBN 978-84-945427-5-6
Open Access

Jo Labanyi: A Contracorriente

  • Rodriguez Ortega, Vicente

2020

Editor: TECMERIN

  • ISBN 978-84-16829-48-4
  • ISSN 2660-6488

(Almost) Everybody loves Javier Bardem.."For he is a good actor": Critical reception in the Spanish and US Media. In: Transnational Stardom. International Celebrity in Film and Popular Culture

  • Fernandez Rodriguez Labayen, Miguel
  • Rodriguez Ortega, Vicente

Transnational Stardom. International Celebrity in Film and Popular Culture (p. 165-186) - 2/2013

Editor: PALGRAVE

  • ISBN 978-1137268273

Digital technology, aesthetic imperfection and political film-making: Illegal bodies in motion. In: Transnational Cinema at the Borders. Boderscapes and the Cinematic Imaginary

  • Rodriguez Ortega, Vicente

Transnational Cinema at the Borders. Boderscapes and the Cinematic Imaginary (p. 90-106) - 12/2018

Editor: Routledge

  • ISBN 978-1-138-09110-8

Blurring Reality and Fiction in Contemporary Spanish Horror TV: The Case of Daniel Calparsoro. In: Tracing the Borders of Spanish Horror Cinema and Television

  • Rodriguez Ortega, Vicente
  • Romero Santos, Ruben

Tracing the Borders of Spanish Horror Cinema and Television (p. 235-251) - 4/2017

Editor: Routledge

  • ISBN 978-0-415-34863-8

(Re) born Again: When Jess Franco Met the Indies. In: The Films of Jess Franco

  • Rodriguez Ortega, Vicente
  • Romero Santos, Ruben

The Films of Jess Franco (p. 265-289) - 12/2018

Editor: Wayne State University Press

  • ISBN 9780814343166

Piggin' Out! Constructing Spanish Cultural History Through Media Sampling. In: Sampling Media

  • Fernandez Rodriguez Labayen, Miguel
  • Rodriguez Ortega, Vicente

Sampling Media (p. 88-100) - 3/2014

Editor: OXFORD UNIVERSITY PRESS

  • ISBN 978-0-19-994931-1

Ciudad, subjetividad y crimen: Los Ángeles en Heat y Collateral. In: Michael Mann: creador a la Vanguardia

  • Rodriguez Ortega, Vicente

Michael Mann: creador a la Vanguardia - 10/2016

Editor: Shangrila

  • ISBN 978-84-945427-5-6

Cultura popular y Michael Mann: de MTV al best seller, de Miami Vice a Hunter. In: Michael Mann: creador a la Vanguardia

  • Rodriguez Ortega, Vicente

Michael Mann: creador a la Vanguardia - 10/2016

Editor: Shangrila

  • ISBN 978-84-945427-5-6

Provocación, imperfección y los límites de lo representable en la música y el cine independientes. In: La música en la pantalla: intersecciones entre la historia y el sonido fílmico

  • Rodriguez Ortega, Vicente

La música en la pantalla: intersecciones entre la historia y el sonido fílmico (p. 169-183) - 6/2019

Editor: EDITORIAL SINTESIS

  • ISBN 978-84-9171-367-8

(In)Visible Co-Productions, Spanish Cinema, the Market and the Media. In: Global Genres, Local Films : The Transnational Dimension of Spanish Cinema

  • Rodriguez Ortega, Vicente

Global Genres, Local Films : The Transnational Dimension of Spanish Cinema (p. 247-260) - 12/2015

Editor: BLOOMSBURY PUBLISHING PLC

  • ISBN 9781501302985

Homoeroticism Contained: Gender and Sexual Translation in John Woo's Migration to Hollywood. In: Gender meets Genre in Postwar Cinemas

  • Rodriguez Ortega, Vicente

Gender meets Genre in Postwar Cinemas (p. 191-202) - 12/2012

Editor: University of Illinois Press

  • ISBN 978-0-252-07831-6

From Demonlover to White Bear: media bodies, vicious consumption & power

  • Rodriguez Ortega, Vicente

XIII Congreso Internacional IBERCOM: Comunicación, Cultura e Esferas de Poder - 2013

  • ISBN 978-84-695-7564

Cartografías de Madrid en la Post-Transición: Géneros, Huellas del Franquismo y Valores Democráticos

  • Rodriguez Ortega, Vicente

Visions Cinematogràfiques de Madrid - 2014

Cinematic Representations of Madrid in the Post-Transition: Memory, Politics and Desire

  • Rodriguez Ortega, Vicente

The NECS 2013 Conference. Media Politics - Political Media - 2013

The Transition, Youtube & Sampling: Historical Re-writing or Navigational Whims?

  • Palacio Arranz, Jose Manuel
  • Rodriguez Ortega, Vicente

NECS. The Lisbon Conference \"Time Networks: Screen Media and Memory\" - 2012

The Spanish Transition to Democracy? To What? A Video Essay

  • Rodriguez Ortega, Vicente

NECS (European Network for Cinema and Media Studies) Conference 2016. In/between, cultures of connectivity - 2016

1980s Spanish History through Contemporary Television: The Case of Cuéntame cómo pasó

  • Rodriguez Ortega, Vicente

NECS (European Network for Cinema and Media Studies) Conference 2015. Archives of/for the Future - 2015

La banda sonora en Miami Vice ... mucho más que en MTV

  • Rodriguez Ortega, Vicente

IX Simposio Internacional \"La Creación Musical en la Banda Sonora\" - 2015

"Me suena, pero...": cultura participativa, Internet, el panorama audiovisual español y la Transición

  • Rodriguez Ortega, Vicente

III Congreso Internacional de la AE-IC: Comunicación y Riesgo - 2012

Editor: Asociación Española de Investigación de la Comunicación (AE-IC)

  • ISBN 978-84-615-5678-6

Huellas de la Movida. Año 2014. ¿Dónde están? ¿Qué queda?

  • Rodriguez Ortega, Vicente

Diálogos sobre Comunicación y Ciudad. Recorridos Urbanos, migraciones y tercer sector - 2015

Censura y post-transición (vídeo-ensayo)

  • Rodriguez Ortega, Vicente

Congreso Internacional \"El cine y la televisión en la España de la Post-Transición (1979-1992)\" - 2015

Guion técnico y planificación de la realización

  • Benitez Iglesias, Antonio Jesus
  • Rodriguez Ortega, Vicente
  • Utray Delgado, Francisco

2013

Editor: UNIVERSIDAD CARLOS III DE MADRID

Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.

CSO2016-78354-P - Cine y televisión 1986-1995: modernidad y emergencia de la cultura global.

  • Palacio Arranz, Jose Manuel
  • Beceiro Ribela, Maria Sagrario
  • Ciller Tenreiro, Maria Carmen
  • Ibañez Fernandez, Juan Carlos
  • Galan Fajardo, Helena Maria
  • Branciforte, Laura Maria
  • Melero Salvador, Jose Alejandro
  • Rodriguez Ortega, Vicente
  • Prieto Souto, Xose Antonio
... Ver más Contraer

Ejecución: 30-12-2016 - 31-12-2020

Tipo: Nacional

Financiado por: MINISTERIO DE ASUNTOS ECONOMICOS Y TRANSFORMACION DIGITAL

PID2019-106459GB-I00 - Cine y televisión en España en la era del cambio digital y la globalización (1993-2008): identidades, consumo y formas de producción

  • Palacio Arranz, Jose Manuel
  • Navarro Comas, Rocio
  • Beceiro Ribela, Maria Sagrario
  • Ciller Tenreiro, Maria Carmen
  • Ibañez Fernandez, Juan Carlos
  • Torreiro Gomez, Casimiro
  • Branciforte, Laura Maria
  • Melero Salvador, Jose Alejandro
  • Rodriguez Ortega, Vicente
  • Prieto Souto, Xose Antonio
  • Alvarez San Roman, Mercedes
  • Camporesi ., Valeria
... Ver más Contraer

Ejecución: 01-06-2020 - 31-05-2023

Tipo: Nacional

Financiado por: AGENCIA ESTATAL DE INVESTIGACION (AEI)

CSO2012-31895 - El cine y la televisión en la España de la post-transición

  • Palacio Arranz, Jose Manuel
  • Jareño Macias, Maria Teresa
  • Beceiro Ribela, Maria Sagrario
  • Ciller Tenreiro, Maria Carmen
  • Ibañez Fernandez, Juan Carlos
  • Elena Diaz, Alberto
  • Cascajosa Virino, Concepcion Carmen
  • Melero Salvador, Jose Alejandro
  • Rodriguez Ortega, Vicente
  • Gomez Mendez, Carlos Alberto
  • Romero Santos, Ruben
  • Prieto Souto, Xose Antonio
... Ver más Contraer

Ejecución: 01-01-2013 - 31-07-2016

Tipo: Nacional

Financiado por: MINISTERIO DE ASUNTOS ECONOMICOS Y TRANSFORMACION DIGITAL

CSO2009-09291 - Los medios audiovisuales en la Transición española (1975-1985): las imagenes del cambio democrático

  • Palacio Arranz, Jose Manuel
  • Robledano Arillo, Jesus
  • Quintero Lima, Maria Gema
  • Beceiro Ribela, Maria Sagrario
  • Ciller Tenreiro, Maria Carmen
  • Ibañez Fernandez, Juan Carlos
  • Camañez Garcia, Gemma Cristina
  • Elena Diaz, Alberto
  • Cascajosa Virino, Concepcion Carmen
  • Quilez Esteve, Laia
  • Melero Salvador, Jose Alejandro
  • Rodriguez Ortega, Vicente
  • Ortega Galvez, Maria Luisa
  • Labanyi, Jo
  • Gordillo Alvarez, Inmaculada
  • De Felipe Allue, Fernando
  • Ramos Serrano, Marina
  • Gomez Garcia, Ivan
... Ver más Contraer

Ejecución: 01-01-2010 - 31-03-2013

Tipo: Nacional

Financiado por: MINISTERIO DE CIENCIA E INNOVACION

Plataformas y el auge de la producción en España y América Latina: Recorriendo la. Fiebre del Oro

  • Meir, Christopher Tunstil
  • Rodriguez Ortega, Vicente

Ejecución: 09-05-2023 - 10-07-2023

Tipo: Regional

Financiado por: EGEDA

Este/a investigador/a no tiene tesis dirigidas.

Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.

Última actualización de los datos: 8/04/24 15:56