Sicilia Suarez, Gabriela gabriela.sicilia@uam.es
Actividades
- Artículos 15
- Libros 4
- Capítulos de libro 5
- Congresos 0
- Documentos de trabajo 0
- Informes técnicos 0
- Proyectos de investigación 0
- Tesis dirigidas 0
- Patentes o licencias de software 0
Assessing potential improvement in education: Unravelling pupils' and schools’ inefficiencies using a multi-level metafrontier approach
- Azar P
- Sicilia G
Economic Modelling - 1/1/2023
10.1016/j.econmod.2022.106110 Ver en origen
- ISSN 02649993
Variable selection in Data Envelopment Analysis
- Peyrache A
- Rose C
- Sicilia G
EUROPEAN JOURNAL OF OPERATIONAL RESEARCH (p. 644-659) - 16/4/2020
10.1016/j.ejor.2019.09.028 Ver en origen
- ISSN 03772217
Análisis de la intervención del Sector Público en la economía a partir de las políticas públicas propuestas en los programas electorales
- Torre García, Eva de la
- Sicilia Suárez, Gabriela
E-PUBLICA (p. 1-18-18) - 1/1/2019
- ISSN 18855628
- iMarina
Using DEA for measuring teachers’ performance and the impact on students’ outcomes: evidence for Spain
- Santín D
- Sicilia G
JOURNAL OF PRODUCTIVITY ANALYSIS (p. 1-15) - 1/2/2018
10.1007/s11123-017-0517-3 Ver en origen
- ISSN 0895562X
Does preschool education attendance matter? Evidence from a natural experiment in Spain
- Santín D
- Sicilia G
APPLIED ECONOMICS (p. 1-14) - 8/10/2018
10.1080/00036846.2018.1470314 Ver en origen
- ISSN 00036846
Dealing with endogeneity in data envelopment analysis applications
- Santín D
- Sicilia G
EXPERT SYSTEMS WITH APPLICATIONS (p. 173-184) - 1/2/2017
10.1016/j.eswa.2016.10.002 Ver en origen
- ISSN 09574174
Another brick in the wall: a new ranking of academic journals in Economics using FDH
- Garcia-Romero, Antonio
- Santin, Daniel
- Sicilia, Gabriela;
SCIENTOMETRICS (p. 91-101) - 1/4/2016
10.1007/s11192-016-1843-3 Ver en origen
- ISSN 15882861
Does family structure affect children's academic outcomes? Evidence for Spain
- Santin, Daniel
- Sicilia, Gabriela;
SOCIAL SCIENCE JOURNAL (p. 555-572) - 1/12/2016
10.1016/j.soscij.2016.04.001 Ver en origen
- ISSN 03623319
Monte-Carlo Comparison of Conditional Nonparametric Methods and Traditional Approaches to Include Exogenous Variables
- Cordero J
- Polo C
- Santín D
- Sicilia G
Pacific Economic Review (p. 483-497) - 1/10/2016
10.1111/1468-0106.12194 Ver en origen
- ISSN 1361374X
Equidad educativa en España: comparación regional a partir de PISA 2015
- Sicilia Suárez, Gabriela
- Simancas Rodríguez, Rosa Fermina
1/1/2018
- ISBN 9788469789674
- iMarina
Measuring technical efficiency in the education sector under endogeneity
- Sicilia Suárez, Gabriela
1/1/2018
- ISBN 9788491778226
- iMarina
El Impacto de la Educación Infantil en los Resultados de Primaria: Evidencia para España a partir de un Experimento Natural
- Santin, Daniel
- Sicilia Suarez, Gabriela
24/9/2015
- ISBN 9788460654933
- iMarina
On the estimation of educational technical efficiency from sample designs: A new methodology using robust nonparametric models
- Aparicio J
- González M
- Santín D
- Sicilia G
International Series in Operations Research and Management Science (p. 87-105) - 1/1/2020
10.1007/978-3-030-41618-8_6 Ver en origen
- ISSN 08848289
Testing positive endogeneity in inputs in data envelopment analysis
- Aparicio J
- Ortiz L
- Santin D
- Sicilia G
International Series in Operations Research and Management Science (p. 53-66) - 1/1/2020
10.1007/978-3-030-41618-8_4 Ver en origen
- ISSN 08848289
Impact evaluation and frontier methods in education: A step forward
- Santín D
- Sicilia G
Handbook of Contemporary Education Economics (p. 211-245) - 29/12/2017
- iMarina
La calidad del profesorado, ¿qué sabemos?: Comentarios
- Sicilia Suárez, Gabriela
Indicadores comentados sobre el estado del sistema educativo español: 2016 (p. 93,96-96) - 1/1/2016
- iMarina
La eficiencia educativa en Uruguay y sus determinantes: una aplicación a PISA 2009
- Sicilia Suárez, Gabriela
- Santín González, Daniel
El fundraising como una herramienta complementaria de financiación pública de las universidades españolas (p. 583,600-600) - 1/1/2012
- iMarina
Este/a investigador/a no tiene congresos.
Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.
Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.
Este/a investigador/a no tiene proyectos de investigación.
Este/a investigador/a no tiene tesis dirigidas.
Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.
Grupos de investigación
-
Economía De La Educación
Rol: Miembro
Perfiles de investigador/a
-
ORCID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id