Romero De La Fuente, Jaime jaime.romero@uam.es

Actividades

¿Por qué difieren los precios de los alimentos en Europa?: Efectos de la distribución comercial

  • Romero de la Fuente, Jaime
  • Charron, Jean-Philippe
  • Cruz Roche, Ignacio

Distribución Y Consumo (p. 23-29) - 1/1/2019

  • ISSN 11320176
  • iMarina

Transhumanism and Engagement-Facilitating Technologies in Society

  • Guerreiro J
  • Loureiro SMC
  • Romero J
  • Itani O
  • Eloy S

Journal Of Promotion Management (p. 537-558) - 1/1/2022

10.1080/10496491.2021.2009615 Ver en origen

  • ISSN 10496491

The myth of price convergence under economic integration: A proposed explanation for the difference in food prices across European countries

  • Romero J
  • Cruz-Roche I
  • Charron JP

European Management Journal (p. 267-276) - 1/4/2020

10.1016/j.emj.2019.10.002 Ver en origen

  • ISSN 02632373

Stakeholder engagement in co-creation processes for innovation: A systematic literature review and case stud

  • Loureiro SMC
  • Romero J
  • Bilro RG

Journal Of Business Research (p. 388-409) - 1/10/2020

10.1016/j.jbusres.2019.09.038 Ver en origen

  • ISSN 01482963

Social media promotions and travelers' value-creating behaviors: the role of perceived support

  • Casalo, Luis V.
  • Romero, Jaime;

International Journal Of Contemporary Hospitality Management (p. 633-650) - 15/2/2019

10.1108/ijchm-09-2017-0555 Ver en origen

  • ISSN 09596119

Smart speakers and customer experience in service contexts

  • Ruiz-Equihua, D
  • Romero, J
  • Casaló, LV
  • Loureiro, SMC

Psychology & Marketing (p. 2326-2340) - 21/9/2023

10.1002/mar.21907 Ver en origen

  • ISSN 15206793

Smart Speaker Recommendations: Impact of Gender Congruence and Amount of Information on Users' Engagement and Choice

  • Romero J
  • Ruiz-Equihua D
  • Loureiro SMC
  • Casaló LV

Frontiers In Psychology - 8/4/2021

10.3389/fpsyg.2021.659994 Ver en origen

  • ISSN 16641078

Service robots and COVID-19: exploring perceptions of prevention efficacy at hotels in generation Z

  • Romero, Jaime
  • Lado, Nora;

International Journal of Contemporary Hospitality Management (p. 4057-4078) - 9/11/2021

https://doi.org/10.1108/ijchm-10-2020-1214 Ver en origen

  • EISSN 1757-1049
  • ISSN 0959-6119

Service brand coolness in the construction of brand loyalty: A self-presentation theory approach

  • Jiménez-Barreto J
  • Correia Loureiro SM
  • Rubio N
  • Romero J

Journal Of Retailing And Consumer Services - 1/3/2022

10.1016/j.jretconser.2021.102876 Ver en origen

  • ISSN 09696989

Retail services efficiency: impact of country-specific factors

  • Cruz Roche I
  • Romero J
  • Sellers-Rubio R

International Journal Of Retail & Distribution Management (p. 774-792) - 7/8/2019

10.1108/ijrdm-12-2018-0275 Ver en origen

  • ISSN 09590552

Este/a investigador/a no tiene libros.

¡No son molinos, sino robots!: análisis exploratorio de los determinantes de la aceptación por los clientes de robots de servicio en hoteles

  • Lado Cousté, Nora
  • Romero de la Fuente, Jaime
  • Charron, Jean-Philippe

Nuevas Estrategias Para Un Turismo Sostenible (p. 283-295) - 1/1/2022

  • iMarina

Trade credit periods in retail commerce for products of mass consumption: An application to Spanish legislation

  • Oubiña J
  • Romero J
  • Yagüe M

European Retail Research (p. 51-70) - 1/12/2010

10.1007/978-3-8349-8938-3_3 Ver en origen

The bigger the better: Understanding the moderating role of firm size in eWOM processes in the hospitality industry

  • Ruiz Equihua, Daniel
  • Casaló Ariño, Luis V
  • Romero de la Fuente, Jaime

Omni-Channel Communication: Delivering Unified Communications Across All Branded Touch-Points: Conference Proceedings (p. 82-84) - 1/1/2021

  • iMarina

Modelos probabilísticos para la medición del valor de vida del cliente

  • Romero de la Fuente, Jaime

La Inferencia Bayesiana. Aplicaciones Al Marketing (p. 71-88) - 1/1/2010

  • ISBN 9788492774944
  • iMarina

La cadena y los canales de distribución: un análisis introductorio

  • Cruz Roche, Ignacio
  • Romero de la Fuente, Jaime

Distribución Comercial : Todas Las Claves De La Distribución Desveladas Por Las Grandes Compañías Del Sector (p. 171-187) - 1/1/2017

  • iMarina

Incorporación de la situación de uso en los modelos de elección de compra

  • Romero de la Fuente, Jaime
  • Yagüe Guillén, María Jesús

Xvii Encuentro De Profesores Universitarios De Marketing [Archivo De Ordenador] : Madrid, 22-23 De Septiembre De 2005 : Emark 2005 (p. 85-100) - 1/1/2005

  • iMarina

El papel de la familiaridad con la marca en el eWOM dentro del sector de la hostelería: un análisis exploratorio sobre hoteles y restaurantes

  • Ruiz Equihua, Daniel
  • Romero de la Fuente, Jaime
  • Casaló Ariño, Luis V

Buscando Nuevos Enfoques De Marketing Para Afrontar Los Cambios (p. 117-134) - 1/1/2020

  • iMarina

Capturing Market Mavens among Advergamers: A Case of Mobile-Based Social Networking Site in Japan

  • Okazaki, Shintaro
  • Romero de la Fuente, Jaime
  • Campo Martínez, Sara

Social Network Mining, Analysis And Research Trends: Techniques And Applications (p. 291-305) - 1/1/2012

10.4018/978-1-61350-513-7.ch017 Ver en origen

Análisis de las causas de abandono de la titulación en Administración y Dirección de Empresas en la Facultad de Empresa y Gestión Pública de Huesca

  • Ortas Fredes, Eduardo
  • Casaló Ariño, Luis V
  • Abella Garcés, Silvia
  • Rodríguez-Sánchez, Carla
  • Sancho Esper, Franco
  • Barlés Arizón, María José
  • Fernández Fernández, Cristina
  • Mairal Lasaosa, Joaquín
  • Mateos Royo, José Antonio
  • Monclús Salamero, Ana María
  • Moseñe Fierro, José Antonio
  • Romero de la Fuente, Jaime
  • Sanagustín Fons, María Victoria
  • Utrillas Acerete, Ana
... Ver más Contraer

La Docencia En La Enseñanza Superior: Nuevas Aportaciones Desde La Investigación E Innovación Educativas (p. 1074-1083) - 1/1/2020

  • iMarina

Towards a general model for customer lifetime value measurement

  • Romero de la Fuente, Jaime

1/5/2008

  • iMarina

The impact of advertising media mix decisions on firm value

  • López-Tenorio, Pablo
  • Romero de la Fuente, Jaime

1/5/2012

  • iMarina

The Use of Time and Academic Performance: Am Empirical Application to Spanish Undergrad Students

  • Schmitz, Anne
  • Diaz Martin, Ana Maria
  • Romero de la Fuente, Jaime

1/2/2016

  • iMarina

The Usage Situation in the Consumer Purchase Decision Process

  • Romero de la Fuente, Jaime

1/5/2004

  • iMarina

Skill acquisition in blended learning courses: influence on student performance

  • Rozano Suplet, Maria Mercedes
  • Rozano, M.
  • Romero de la Fuente, Jaime

International Journal Of Learning And Teaching (p. 30-39) - 1/2/2016

10.18844/ijlt.v8i1.372 Ver en origen

  • ISSN 19864558

Shared Autonomous Vehicles: Say Hello to the New Kids on the Road

  • Anne Schmitz, Jaime Romero, Myriam Quinones, Ana M. Díaz-Martín

12/7/2021

  • iMarina

Reconciling Brand Equity and Customer Equity: a cross-industry approach

  • Romero de la Fuente, Jaime
  • Yagüe Guillén, Maria Jesús
  • Jimenez, Laura

1/5/2012

  • iMarina

Product Design and Suitability to Intended Usages of the Product: Influences on Buyer Behaviour

  • Romero de la Fuente, Jaime

1/6/2004

  • iMarina

Price Competition in the Spanish Non Durable Retail Industry

  • Romero de la Fuente, Jaime

1/6/2011

  • iMarina

Media Mix Decisions and Firm Value

  • Romero de la Fuente, Jaime

1/6/2013

  • iMarina

The Effect of Usage Situation on Purchase Behaviour of Consumer Goods

  • Romero de la Fuente, J
  • Yagüe, M.J.
  • Yagüe Guillen, M Jesus

1/1/2005

  • iMarina

Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.

Procesos de formación de márgenes y precios de los productos de alimentación en fresco

  • Yagüe Guillen, M Jesus (Investigador principal (IP))
  • Romero de la Fuente, Jaime (Investigador/a)

Ejecución: 01-01-2005 - 01-01-2009

  • iMarina

Las relaciones de poder en los canales de distribución de productos de gran consumo en España

  • Cruz Roche, Ignacio (Investigador/a)
  • Romero de la Fuente, Jaime (Investigador/a)

Ejecución: 01-01-1999 - 01-01-2001

  • iMarina

Las nuevas tecnologías y la configuración de la competencia en mercados de productos de gran consumo y equipamiento familiar

  • Campo Martinez, Sara (Investigador/a)
  • Romero de la Fuente, Jaime (Investigador/a)
  • Redondo Bellon, Ignacio (Investigador/a)
  • Cruz Roche, Ignacio (Investigador/a)
  • Fernandez Nogales, Angel Pedro (Investigador/a)
  • Rebollo Arevalo, Alfonso Javier (Investigador/a)
  • Yagüe Guillen, M Jesus (Investigador principal (IP))
... Ver más Contraer

Ejecución: 28-11-2003 - 27-11-2006

  • iMarina

La marca y su historia: valor económico, empresarial y social

  • Okazaki, Shintaro (Investigador/a)
  • Campo Martinez, Sara (Investigador/a)
  • Castro Balaguer, Rafael Jorge (Investigador/a)
  • Galaso Reca, Pablo (Investigador/a)
  • Villaseñor Roman, María Nieves (Investigador/a)
  • Rubio Benito, Natalia Maria (Investigador/a)
  • Fernandez de Pinedo Echevarria, Nadia (Investigador/a)
  • Myriam Montañez Nuñez (Investigador/a)
  • Gomez Suarez, Monica (Investigador/a)
  • Dones Tacero, Milagros (Investigador/a)
  • Rozano Suplet, Maria Mercedes (Investigador/a)
  • Felis Rota, Marta (Investigador/a)
  • Alonso Benito, Luis Enrique (Investigador/a)
  • Mendez Alonso, Juan Jose (Investigador/a)
  • Saiz Gonzalez, Jose Patricio (Investigador/a)
  • Oubiña Barbolla, Francisco Javier (Investigador/a)
  • Romero de la Fuente, Jaime (Investigador/a)
  • Cayon Garcia, Francisco (Investigador/a)
  • Garcia Osma, Beatriz (Investigador/a)
  • Diaz Martin, Ana Maria (Investigador/a)
  • Jimenez Moreno, Laura (Investigador/a)
  • Yagüe Guillen, M Jesus (Investigador principal (IP))
... Ver más Contraer

Ejecución: 05-01-2012 - 30-04-2014

  • iMarina

La marca de distribuidor en los productos de gran consumo en España: especial referencia a sus efectos sobre la competencia

  • Cruz Roche, Ignacio (Investigador/a)
  • Romero de la Fuente, Jaime (Investigador/a)

Ejecución: 01-01-2000 - 01-01-2002

  • iMarina

La experiencia de compra multicanal en la construcción del valor del cliente

  • Gomez Suarez, Monica (Investigador/a)
  • Yagüe Guillén, M.J. (Investigador principal (IP))
  • Romero de la Fuente, Jaime (Investigador/a)
  • Rubio Benito, Natalia Maria (Investigador principal (IP))

Ejecución: 01-01-2016 - 31-12-2018

Tipo: Internacional

Importe financiado: 52756,00 Euros.

  • iMarina

La co-creación de valor y las estructuras de los canales del comercio móvil.

  • Romero de la Fuente, Jaime (Investigador/a)
  • Campo Martinez, Sara (Investigador/a)

Ejecución: 01-01-2015 - 31-12-2017

Tipo: Internacional

Importe financiado: 30250,00 Euros.

  • iMarina

Indicadores de tendencia en márgenes comerciales

  • Yagüe Guillen, M Jesus (Investigador principal (IP))
  • Romero de la Fuente, Jaime (Investigador/a)

Ejecución: 01-01-2005 - 01-01-2006

  • iMarina

Estudio sobre el mercado del CD-R en España y su utilización por parte de los consumidores

  • Alonso Rivas, Javier (Investigador/a)
  • Romero de la Fuente, Jaime (Investigador/a)
  • Lamothe Fernandez, Prosper (Investigador/a)

Ejecución: 01-01-2002 - 01-01-2003

  • iMarina

Elaboración de una metodología para el cálculo de los márgenes de comercialización a lo largo de la cadena de distribución de productos agroalimentarios

  • Yagüe Guillen, M Jesus (Investigador principal (IP))
  • Romero de la Fuente, Jaime (Investigador/a)

Ejecución: 01-01-2004 - 01-01-2005

  • iMarina

The impact of online review valence on customer responses in the hospitality industry: moderating factors

  • Romero de la Fuente, Jaime (Director)
  • Casaló Ariño, Luís Vicente (Director) Doctorando: Ruiz Equihua, Daniel

16/3/2022

  • iMarina

Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.

Última actualización de los datos: 18/03/24 22:50