Romero De La Fuente, Jaime jaime.romero@uam.es
Publications
- Articles 44
- Books 0
- Book chapters 11
- Conferences 37
- Working papers 1
- Technical reports 0
- Research projects 21
- Supervised theses 2
- Patent or software license 0
Evolución de los márgenes comerciales en los productos de alimentación frescos: Análisis de los índices de tendencia
- Jaime Romero, Ignacio Cruz Roche
Distribución Y Consumo (p. 26-37) - 1/7/2024
- ISSN 11320176
- iMarina
What factors determine the intention to use and recommend public autonomous shuttles in a real-life setting?
- Myriam Quinones, Jaime Romero, Anne Schmitz and Ana M. Dıaz-Martın
European Journal Of Management And Business Economics - 27/4/2024
10.1108/ejmbe-07-2023-0224 View at source
- ISSN 24448494
Me and my AI: Exploring the effects of consumer self-construal and AI-based experience on avoiding similarity and willingness to pay
- Loureiro, Sandra Maria Correia
- Jimenez-Barreto, Jano
- Bilro, Ricardo Godinho
- Romero, Jaime
Psychology & Marketing (p. 151-167) - 1/1/2024
10.1002/mar.21913 View at source
- ISSN 15206793
Smart speakers and customer experience in service contexts
- Ruiz-Equihua, Daniel
- Romero, Jaime
- Casalo, Luis V
- Loureiro, Sandra Maria Correia
Psychology & Marketing (p. 2326-2340) - 21/9/2023
10.1002/mar.21907 View at source
- ISSN 15206793
Human-robot interactions in the restaurant setting: the role of social cognition, psychological ownership and anthropomorphism
- Ruiz-Equihua, Daniel
- Romero, Jaime
- Correia Loureiro, Sandra Maria
- Ali, Murad
International Journal Of Contemporary Hospitality Management (p. 1966-1985) - 11/5/2023
10.1108/ijchm-05-2022-0597 View at source
- ISBN 0959-6119
- ISSN 09596119
Creatine in Sustainable Fish Aquaculture
- Villasante, Alejandro
- Ramirez, Carolina
- Figueroa Villalobos, Elias
- Pereira, Wellison A. A.
- Powell, Madison S. S.
- Gatlin, Delbert M. M.
- Dantagnan, Patricio
- Romero, Jaime;
Reviews In Fisheries Science & Aquaculture (p. 420-451) - 11/5/2023
10.1080/23308249.2023.2210689 View at source
- ISSN 23308249
Company size, online reviews and customer responses: implications for SMEs in the hospitality field
- Ruiz-Equihua, D
- Casalo, LV
- Romero, J
Journal Of Hospitality And Tourism Technology (p. 490-502) - 25/4/2023
10.1108/jhtt-04-2022-0120 View at source
- ISSN 17579880
El incremento de los precios de los alimentos y los márgenes de la distribución minorista
- Ignacio Cruz Roche, Jaime Romero de la Fuente
Distribución Y Consumo (p. 49-59) - 1/1/2023
- ISSN 11320176
- iMarina
How old is your soul? Differences in the impact of eWOM on Generation X and millennials
- Ruiz-Equihua, Daniel
- Casalo, Luis V
- Romero, Jaime
Journal Of Hospitality And Tourism Insights (p. 553-566) - 28/6/2022
10.1108/jhti-10-2020-0193 View at source
- ISSN 25149792
Service brand coolness in the construction of brand loyalty: A self-presentation theory approach
- Jimenez-Barreto, Jano
- Correia Loureiro, Sandra Maria
- Rubio, Natalia
- Romero, Jaime
Journal Of Retailing And Consumer Services (p. 102876-e102876 ) - 1/3/2022
10.1016/j.jretconser.2021.102876 View at source
- ISSN 09696989
This researcher has no books.
Las centrales de compra en España: los procesos de integración vertical y su impacto en la competencia
- Jaime Romero de la Fuente
- Ignacio Cruz Roche
Transitando Hacia Una Producción Y Consumo Responsables (p. 267-282) - 1/1/2023
- iMarina
¡No son molinos, sino robots!: análisis exploratorio de los determinantes de la aceptación por los clientes de robots de servicio en hoteles
- Mora Aliseda, Julián
- Castanho, Rui Alexandre
- Carvalho, João Vidal
- Abreu, António
Nuevas Estrategias Para Un Turismo Sostenible (p. 283-295) - 1/1/2022
- iMarina
The bigger the better: Understanding the moderating role of firm size in eWOM processes in the hospitality industry
- Ruiz Equihua, Daniel
- Casaló Ariño, Luis V
- Romero de la Fuente, Jaime
Omni-Channel Communication: Delivering Unified Communications Across All Branded Touch-Points: Conference Proceedings (p. 82-84) - 1/1/2021
- iMarina
Análisis de las causas de abandono de la titulación en Administración y Dirección de Empresas en la Facultad de Empresa y Gestión Pública de Huesca
- Ortas Fredes, Eduardo
- Casaló Ariño, Luis V
- Abella Garcés, Silvia
- Rodríguez-Sánchez, Carla
- Sancho Esper, Franco
- Barlés Arizón, María José
- Fernández Fernández, Cristina
- Mairal Lasaosa, Joaquín
- Mateos Royo, José Antonio
- Monclús Salamero, Ana María
- Moseñe Fierro, José Antonio
- Romero de la Fuente, Jaime
- Sanagustín Fons, María Victoria
- Utrillas Acerete, Ana
La Docencia En La Enseñanza Superior: Nuevas Aportaciones Desde La Investigación E Innovación Educativas (p. 1074-1083) - 1/1/2020
- iMarina
El papel de la familiaridad con la marca en el eWOM dentro del sector de la hostelería: un análisis exploratorio sobre hoteles y restaurantes
- Ruiz Equihua, Daniel
- Romero de la Fuente, Jaime
- Casaló Ariño, Luis V
Buscando Nuevos Enfoques De Marketing Para Afrontar Los Cambios (p. 117-134) - 1/1/2020
- iMarina
La cadena y los canales de distribución: un análisis introductorio
- Cruz Roche, Ignacio
- Romero de la Fuente, Jaime
Distribución Comercial : Todas Las Claves De La Distribución Desveladas Por Las Grandes Compañías Del Sector (p. 171-187) - 1/1/2017
- iMarina
Capturing Market Mavens among Advergamers: A Case of Mobile-Based Social Networking Site in Japan
- Okazaki, Shintaro
- Romero de la Fuente, Jaime
- Campo Martínez, Sara
Social Network Mining, Analysis And Research Trends: Techniques And Applications (p. 291-305) - 1/1/2012
Trade credit periods in retail commerce for products of mass consumption: An application to Spanish legislation
- Oubiña J
- Romero J
- Yagüe M
European Retail Research (p. 51-70) - 1/12/2010
Modelos probabilísticos para la medición del valor de vida del cliente
- Romero de la Fuente, Jaime
La Inferencia Bayesiana. Aplicaciones Al Marketing (p. 71-88) - 1/1/2010
- ISBN 9788492774944
- iMarina
Análisis de los márgenes comerciales de los productos frescos de alimentación en España
- Romero de la Fuente, Jaime
- Yagüe Guillén, María Jesús
Distribución Comercial. Estrategias Para Competir Por El Consumidor (p. 199-212) - 1/1/2009
- iMarina
Shared Autonomous Vehicles: Say Hello to the New Kids on the Road
- Anne Schmitz, Jaime Romero, Myriam Quinones, Ana M. Díaz-Martín
12/7/2021
- iMarina
Molecular detection of pancreatic neuroendocrine tumors using methylated DNA markers: Discovery and tissue validation.
- Majumder, Shounak
- Berger, Calise K
- Foote, Patrick H
- Cao, Xiaoming
- McGlinch, Maria
- Gysbers, Brianna
- Halfdanarson, Thorvardur Ragnar
- Graham, Rondell P
- de la Fuente, Jaime
- Robran, Mariah J
- Doering, Karen A
- Burger, Kelli
- Mahoney, Douglas W
- Taylor, William R
- Petersen, Gloria M
- Ahlquist, David A
- Kisiel, John B
JOURNAL OF CLINICAL ONCOLOGY - 20/5/2020
- ISSN 0732183X
- iMarina
Análisis comparado de la eficiencia en el sector de distribución comercial de la Unión Europea
- Cruz-Roche, I., Romero, J. y R. Sellers-Rubio
5/9/2018
- iMarina
Category comparability: the missing link between retailer's assortment and pricing strategy
- Reiner, J.
- Romero de la Fuente, Jaime
- Natter, M.
- Klapper, D.
1/6/2016
- iMarina
Skill acquisition in blended learning courses: influence on student performance
- Rozano Suplet, Maria Mercedes
- Rozano, M.
- Romero de la Fuente, Jaime
International Journal Of Learning And Teaching (p. 30-39) - 1/2/2016
10.18844/ijlt.v8i1.372 View at source
- ISSN 19864558
- iMarina
- iMarina
Automated problem generation in Learning Management Systems: a tutorial
- Romero de la Fuente, Jaime
- Rozano Suplet, Maria Mercedes
World Journal On Educational Technology (p. 119-131) - 1/2/2016
dx.doi.org/10.18844/wjet.v8i2.375 View at source
- ISSN 13090348
- iMarina
- iMarina
The Use of Time and Academic Performance: Am Empirical Application to Spanish Undergrad Students
- Schmitz, Anne
- Diaz Martin, Ana Maria
- Romero de la Fuente, Jaime
1/2/2016
- iMarina
Exploring customer engagement behavior: Construct proposal and its antecedents
- Jaime Romero
- Shintaro Okazaki
1/6/2015

