Romero De La Fuente, Jaime jaime.romero@uam.es

Publications

Evolución de los márgenes comerciales en los productos de alimentación frescos: Análisis de los índices de tendencia

  • Jaime Romero, Ignacio Cruz Roche

Distribución Y Consumo (p. 26-37) - 1/7/2024

  • ISSN 11320176
  • iMarina

What factors determine the intention to use and recommend public autonomous shuttles in a real-life setting?

  • Myriam Quinones, Jaime Romero, Anne Schmitz and Ana M. Dıaz-Martın

European Journal Of Management And Business Economics - 27/4/2024

10.1108/ejmbe-07-2023-0224 View at source

  • ISSN 24448494

Me and my AI: Exploring the effects of consumer self-construal and AI-based experience on avoiding similarity and willingness to pay

  • Loureiro, Sandra Maria Correia
  • Jimenez-Barreto, Jano
  • Bilro, Ricardo Godinho
  • Romero, Jaime

Psychology & Marketing (p. 151-167) - 1/1/2024

10.1002/mar.21913 View at source

  • ISSN 15206793

Smart speakers and customer experience in service contexts

  • Ruiz-Equihua, Daniel
  • Romero, Jaime
  • Casalo, Luis V
  • Loureiro, Sandra Maria Correia

Psychology & Marketing (p. 2326-2340) - 21/9/2023

10.1002/mar.21907 View at source

  • ISSN 15206793

Human-robot interactions in the restaurant setting: the role of social cognition, psychological ownership and anthropomorphism

  • Ruiz-Equihua, Daniel
  • Romero, Jaime
  • Correia Loureiro, Sandra Maria
  • Ali, Murad

International Journal Of Contemporary Hospitality Management (p. 1966-1985) - 11/5/2023

10.1108/ijchm-05-2022-0597 View at source

  • ISBN 0959-6119
  • ISSN 09596119

Creatine in Sustainable Fish Aquaculture

  • Villasante, Alejandro
  • Ramirez, Carolina
  • Figueroa Villalobos, Elias
  • Pereira, Wellison A. A.
  • Powell, Madison S. S.
  • Gatlin, Delbert M. M.
  • Dantagnan, Patricio
  • Romero, Jaime;
... View more Collapse

Reviews In Fisheries Science & Aquaculture (p. 420-451) - 11/5/2023

10.1080/23308249.2023.2210689 View at source

  • ISSN 23308249

Company size, online reviews and customer responses: implications for SMEs in the hospitality field

  • Ruiz-Equihua, D
  • Casalo, LV
  • Romero, J

Journal Of Hospitality And Tourism Technology (p. 490-502) - 25/4/2023

10.1108/jhtt-04-2022-0120 View at source

  • ISSN 17579880

El incremento de los precios de los alimentos y los márgenes de la distribución minorista

  • Ignacio Cruz Roche, Jaime Romero de la Fuente

Distribución Y Consumo (p. 49-59) - 1/1/2023

  • ISSN 11320176
  • iMarina

How old is your soul? Differences in the impact of eWOM on Generation X and millennials

  • Ruiz-Equihua, Daniel
  • Casalo, Luis V
  • Romero, Jaime

Journal Of Hospitality And Tourism Insights (p. 553-566) - 28/6/2022

10.1108/jhti-10-2020-0193 View at source

  • ISSN 25149792

Service brand coolness in the construction of brand loyalty: A self-presentation theory approach

  • Jimenez-Barreto, Jano
  • Correia Loureiro, Sandra Maria
  • Rubio, Natalia
  • Romero, Jaime

Journal Of Retailing And Consumer Services (p. 102876-e102876 ) - 1/3/2022

10.1016/j.jretconser.2021.102876 View at source

  • ISSN 09696989

This researcher has no books.

Las centrales de compra en España: los procesos de integración vertical y su impacto en la competencia

  • Jaime Romero de la Fuente
  • Ignacio Cruz Roche

Transitando Hacia Una Producción Y Consumo Responsables (p. 267-282) - 1/1/2023

  • iMarina

¡No son molinos, sino robots!: análisis exploratorio de los determinantes de la aceptación por los clientes de robots de servicio en hoteles

  • Mora Aliseda, Julián
  • Castanho, Rui Alexandre
  • Carvalho, João Vidal
  • Abreu, António

Nuevas Estrategias Para Un Turismo Sostenible (p. 283-295) - 1/1/2022

  • iMarina

The bigger the better: Understanding the moderating role of firm size in eWOM processes in the hospitality industry

  • Ruiz Equihua, Daniel
  • Casaló Ariño, Luis V
  • Romero de la Fuente, Jaime

Omni-Channel Communication: Delivering Unified Communications Across All Branded Touch-Points: Conference Proceedings (p. 82-84) - 1/1/2021

  • iMarina

Análisis de las causas de abandono de la titulación en Administración y Dirección de Empresas en la Facultad de Empresa y Gestión Pública de Huesca

  • Ortas Fredes, Eduardo
  • Casaló Ariño, Luis V
  • Abella Garcés, Silvia
  • Rodríguez-Sánchez, Carla
  • Sancho Esper, Franco
  • Barlés Arizón, María José
  • Fernández Fernández, Cristina
  • Mairal Lasaosa, Joaquín
  • Mateos Royo, José Antonio
  • Monclús Salamero, Ana María
  • Moseñe Fierro, José Antonio
  • Romero de la Fuente, Jaime
  • Sanagustín Fons, María Victoria
  • Utrillas Acerete, Ana
... View more Collapse

La Docencia En La Enseñanza Superior: Nuevas Aportaciones Desde La Investigación E Innovación Educativas (p. 1074-1083) - 1/1/2020

  • iMarina

El papel de la familiaridad con la marca en el eWOM dentro del sector de la hostelería: un análisis exploratorio sobre hoteles y restaurantes

  • Ruiz Equihua, Daniel
  • Romero de la Fuente, Jaime
  • Casaló Ariño, Luis V

Buscando Nuevos Enfoques De Marketing Para Afrontar Los Cambios (p. 117-134) - 1/1/2020

  • iMarina

La cadena y los canales de distribución: un análisis introductorio

  • Cruz Roche, Ignacio
  • Romero de la Fuente, Jaime

Distribución Comercial : Todas Las Claves De La Distribución Desveladas Por Las Grandes Compañías Del Sector (p. 171-187) - 1/1/2017

  • iMarina

Capturing Market Mavens among Advergamers: A Case of Mobile-Based Social Networking Site in Japan

  • Okazaki, Shintaro
  • Romero de la Fuente, Jaime
  • Campo Martínez, Sara

Social Network Mining, Analysis And Research Trends: Techniques And Applications (p. 291-305) - 1/1/2012

10.4018/978-1-61350-513-7.ch017 View at source

Trade credit periods in retail commerce for products of mass consumption: An application to Spanish legislation

  • Oubiña J
  • Romero J
  • Yagüe M

European Retail Research (p. 51-70) - 1/12/2010

10.1007/978-3-8349-8938-3_3 View at source

Modelos probabilísticos para la medición del valor de vida del cliente

  • Romero de la Fuente, Jaime

La Inferencia Bayesiana. Aplicaciones Al Marketing (p. 71-88) - 1/1/2010

  • ISBN 9788492774944
  • iMarina

Análisis de los márgenes comerciales de los productos frescos de alimentación en España

  • Romero de la Fuente, Jaime
  • Yagüe Guillén, María Jesús

Distribución Comercial. Estrategias Para Competir Por El Consumidor (p. 199-212) - 1/1/2009

  • iMarina

Shared Autonomous Vehicles: Say Hello to the New Kids on the Road

  • Anne Schmitz, Jaime Romero, Myriam Quinones, Ana M. Díaz-Martín

12/7/2021

  • iMarina

Molecular detection of pancreatic neuroendocrine tumors using methylated DNA markers: Discovery and tissue validation.

  • Majumder, Shounak
  • Berger, Calise K
  • Foote, Patrick H
  • Cao, Xiaoming
  • McGlinch, Maria
  • Gysbers, Brianna
  • Halfdanarson, Thorvardur Ragnar
  • Graham, Rondell P
  • de la Fuente, Jaime
  • Robran, Mariah J
  • Doering, Karen A
  • Burger, Kelli
  • Mahoney, Douglas W
  • Taylor, William R
  • Petersen, Gloria M
  • Ahlquist, David A
  • Kisiel, John B
... View more Collapse

JOURNAL OF CLINICAL ONCOLOGY - 20/5/2020

  • ISSN 0732183X
  • iMarina

Análisis comparado de la eficiencia en el sector de distribución comercial de la Unión Europea

  • Cruz-Roche, I., Romero, J. y R. Sellers-Rubio

5/9/2018

  • iMarina

Category comparability: the missing link between retailer's assortment and pricing strategy

  • Reiner, J.
  • Romero de la Fuente, Jaime
  • Natter, M.
  • Klapper, D.

1/6/2016

  • iMarina

Skill acquisition in blended learning courses: influence on student performance

  • Rozano Suplet, Maria Mercedes
  • Rozano, M.
  • Romero de la Fuente, Jaime

International Journal Of Learning And Teaching (p. 30-39) - 1/2/2016

10.18844/ijlt.v8i1.372 View at source

  • ISSN 19864558

Automated problem generation in Learning Management Systems: a tutorial

  • Romero de la Fuente, Jaime
  • Rozano Suplet, Maria Mercedes

World Journal On Educational Technology (p. 119-131) - 1/2/2016

dx.doi.org/10.18844/wjet.v8i2.375 View at source

  • ISSN 13090348

The Use of Time and Academic Performance: Am Empirical Application to Spanish Undergrad Students

  • Schmitz, Anne
  • Diaz Martin, Ana Maria
  • Romero de la Fuente, Jaime

1/2/2016

  • iMarina

Exploring customer engagement behavior: Construct proposal and its antecedents

  • Jaime Romero
  • Shintaro Okazaki

1/6/2015

10.3990/2.339 View at source

Brands and Economic Growth: The Spanish Case

  • Felis Rota, Marta
  • Romero de la Fuente, Jaime
  • Lanza Garcia, Ramon
  • Mendez Alonso, Juan Jose
  • Castro Balaguer, Rafael Jorge
  • Dones Tacero, Milagros

4/9/2014