SANCHEZ GELABERT, ALBERT

Actividades

Compensatory advantage after the first year at university in the Catalan system: between continuing, transferring and dropping out

  • Sánchez-Gelabert, A.
  • Troiano, H.

Studies in Higher Education (p. 1867-1883) - 2024

Editor: Routledge

10.1080/03075079.2023.2281539 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 1470-174X

Higher education and the life course: Exploring the interactive effects of age and employment status on university graduation

  • Sánchez-Gelabert, A.

Higher Education Quarterly - 1/10/2024

Editor: John Wiley and Sons Inc

10.1111/hequ.12553 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 1468-2273

Transition to post-compulsory education according to migrant background and gender in Catalonia: Exploring the effect of non-native student concentration

  • Sánchez-Gelabert, A.
  • Elias Andreu, M.
  • Bouvier, N.

International Journal of Educational Research - 1/01/2024

Editor: Elsevier Ltd

10.1016/j.ijer.2024.102321 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 0883-0355

La actitud del alumnado frente a la escuela

  • Ona Valls
  • Albert Sánchez-Gelabert
  • Helena Troiano

Cuadernos de Investigación Educativa - 2023

Editor: Universidad ORT Uruguay

  • ISSN/ISBN 1688-9304

Going online? Does transferring to online university increase the likelihood of graduation among students from lower social background?

  • Albert Sánchez-Gelabert
  • Marina Elias

International Journal of Educational Technology in Higher Education - 2023

Editor: Springer Alemania

10.1186/s41239-023-00407-4 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 2365-9440

Desigualdad en las transiciones educativas en España. El efecto compensación

  • Marina Elias
  • Lidia Daza
  • Helena Troiano
  • Albert Sánchez-Gelabert

Revista mexicana de sociología (p. 39-70) - 2023

Editor: Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM)

  • ISSN/ISBN 0188-2503

The uneven earnings benefits for men and women of skills acquisition in a virtual university

  • Valente, R.
  • Carnoy, M.
  • Sánchez-Gelabert, A.
  • Duart-Montoliu, J.M.

Journal of Education and Work (p. 310-327) - 2023

Editor: Routledge

10.1080/13639080.2023.2189692 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 1469-9435

Itinerarios educativos, trazabilidad y autopercepción de notas en las transiciones postobligatorias

  • Maribel Garcia Gracia
  • Albert Sánchez-Gelabert
  • Ona Valls Casas

Revista de educación (p. 97-126) - 2022

Editor: Secretaría General de Educación y Formación Profesional

10.4438/1988-592x-re-2022-396-531 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 0034-8082

School attainment, family background and non-curricular activities: Reproduction of or compensation for social inequality?

  • Merino, R.
  • Sánchez-Gelabert, A.
  • Palou, A.

International Review of Education (p. 579-599) - 1/08/2022

Editor: Springer Science and Business Media B.V.

10.1007/s11159-022-09969-3 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 1573-0638

The horizontal stratification of the Catalonian university system: the role of the private university

  • Troiano, H.
  • Sànchez-Gelabert, A.
  • Elias, M.

Research in Post-Compulsory Education (p. 503-524) - 2021

Editor: Routledge

10.1080/13596748.2021.1980665 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 1747-5112

Este/a investigador/a no tiene libros.

The impact of digitalisation in everyday life Citizens’ perspectives on the rise of digital media

  • Myrczik,E.
  • Dugonjic-Rodwin,L.
  • Edy,C.
  • Purhonen,S.
  • Sánchez-Gelabert,A.
  • Žunić,I.

Engagement with Culture in Transformative Times: Mapping the Societal Drivers and Impacts of Cultural Understandings, Practices, Perceptions, and Values across Europe (p. 171-188) - 1/01/2025

Editor: Taylor and Francis

10.4324/9781003460497-11 Ver en origen

  • ISSN/ISBN 9781032607764

Estudios sobre trayectorias y transiciones de los estudiantes universitarios: una perspectiva sociológica

  • Helena Troiano
  • Albert Sánchez-Gelabert
  • Dani Torrents
  • Marina Elías
  • Lidia Daza

Trayectorias, transiciones y resultados de los estudiantes en la universidad (p. 31-70) - 2019

Editor: Laertes

  • ISSN/ISBN 978-84-16783-87-8

Eligiendo el futuro : las influencias familiares, escolares e individuales en la construcción de expectativas

  • Troiano i Gomà, Helena
  • Daza Pérez, Lidia
  • Elias, Marina
  • Fachelli, Sandra
  • Figueroa González, Mijail
  • García Gracia, Maribel
  • Merino Pareja, Rafael
  • Sanchez Gelabert, Albert
  • Torrents, Dani
  • Valls, Ona
... Ver más Contraer

Conferencia Ibérica de Sociología de la Educación - 2014

¿En qué medida la trayectoria académica y el origen social de los titulados universitarios catalanes influyen en su inserción laboral?

  • Sandra Fachelli
  • Jordi Planas
  • José Navarro Cendejas
  • Albert Sanchez
  • Marina Ustrell

La sociología y los retos de la educación en la España actual: XV Conferencia de Sociología de la Educación : Granada, 7 y 8 de julio de 2011 - 2012

Editor: Germania

  • ISSN/ISBN 978-84-92587-83-4

¿La expansión o limitación de la vía de acceso a la universidad a través de los CFGS tiene consecuencias en la equidad del sistema?

  • Marina Ustrell Ibarz
  • Jordi Planas
  • Sandra Fachelli
  • José Navarro
  • Albert Sanchez

La sociología y los retos de la educación en la España actual: XV Conferencia de Sociología de la Educación : Granada, 7 y 8 de julio de 2011 - 2012

Editor: Germania

  • ISSN/ISBN 978-84-92587-83-4

Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.

Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.

Este/a investigador/a no tiene proyectos de investigación.

Este/a investigador/a no tiene tesis dirigidas.

Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.

Última actualización de los datos: 9/11/25 11:35