Ortega Rodriguez, Pablo Javier pabloj.ortega@uam.es

Publications

The Influence of Student and School Predictors on the Reading Performance of Spanish Students and its Implication for Teaching

  • Ortega-Rodriguez, Pablo Javier

INVESTIGACIONES SOBRE LECTURA (p. 100-124) - 1/6/2025

10.24310/isl.20.1.2025.20605 View at source

  • ISSN 23408685

Predictors of civic competence in Spanish students in Compulsory Secondary Education

  • Ortega-Rodriguez, Pablo Javier

REVISTA DE EDUCACION (p. 238-253) - 1/4/2025

10.4438/1988-592x-re-2025-408-680 View at source

  • ISSN 1988592X

PIRLS 2021. Factors related to reading achievement in Primary Education in Spain

  • Ortega-Rodriguez, Pablo Javier

ESTUDIOS SOBRE EDUCACION (p. 161 - 185) - 1/2/2025

10.15581/004.48.008 View at source

  • ISSN 15787001

PISA 2022. Predictors of the mathematics achievement of Spanish students in Secondary Education

  • Ortega-Rodriguez, Pablo Javier

Revista De Psicodidactica (p. 500152- ) - 2/1/2025

10.1016/j.psicod.2024.500152 View at source

  • ISSN 11361034

La utilidad didáctica percibida del ChatGPT por parte del alumnado universitario

  • Ortega Rodríguez, Pablo Javier
  • Pericacho Gómez, Francisco Javier

Píxel-Bit. Revista De Medios Y Educación (p. 159 - 178) - 1/1/2025

  • ISSN 11338482
  • iMarina

The educational perceived usefulness of ChatGPT by university students

  • Ortega-Rodriguez, Pablo Javier
  • Pericacho-Gomez, Francisco Javier

Píxel-Bit. Revista De Medios Y Educación (p. 159-178) - 1/1/2025

10486/720367 View at source

  • ISSN 11338482

PISA 2022. Predictores del rendimiento en pensamiento computacional en Educación Secundaria en España

  • Ortega Rodríguez, Pablo Javier

Red Revista De Educación A Distancia (p. 6 - ) - 1/1/2025

10.6018/red.600641 View at source

  • ISSN 15787680

PISA 2022: The impact of school-environment predictors on the performance of Spanish students

  • Ortega-Rodriguez, Pablo-Javier

Revista Española De Pedagogía (p. 223 - 240) - 1/1/2025

10.22550/2174-0909.4100 View at source

  • ISSN 00349461

Predictores de la competencia cívica de los estudiantes españoles de Educación Secundaria

  • Pablo Javier Ortega Rodríguez

Revista De Educacion (p. 1 - ) - 1/1/2025

  • ISSN 1988592X
  • iMarina

La influencia de los predictores del estudiante y de la escuela en el rendimiento lector de los alumnos españoles y sus implicaciones para la enseñanza

  • Pablo Javier Ortega Rodríguez

(p. 100 - 124) - 1/1/2025

  • ISSN 23408685
  • iMarina

This researcher has no books.

Diseño de vídeos educativos interactivos en el ámbito universitario

  • Melchor Gómez-García
  • Pablo Javier Ortega-Rodríguez
  • Myriam Ortiz-Padilla
  • César Poyatos Dorado

La Tecnología Educativa Como Eje Vertebrador De La Innovación (p. 49-60) - 1/1/2022

  • iMarina

Las TIC en los centros educativos de España. Análisis del Informe PISA 2018

  • Postigo Fuentes, Ana Yara
  • Alcalde Peñalver, Elena
  • Portnova, Tatjana

La Docencia Tiene Tic: Un Guiño Al Nuevo Discente (p. 333-345) - 1/1/2022

  • iMarina

El desarrollo de la competencia digitaldocente en la formación inicial del profesorado: The development of digital competence in initial teacher education

  • César Poyatos Dorado
  • Pablo Javier Ortega Rodríguez
  • Moussa Boumadan Hamed
  • Roberto SotoVarela

Dibujando Espacios De Futuro Inclusivos Con Tic En Educación Infantil: Iii Congreso Internacional De Innovación Y Tecnología Educativa En Educación Infantil. (p. 189 - ) - 1/1/2022

  • iMarina

Los escritorios inteligentes (Samsung DeX) y sus aplicaciones educativas

  • Melchor Gómez García
  • Pablo Javier Ortega Rodríguez

(p. 71 - 76) - 1/1/2022

  • iMarina

La competencia digital del profesorado en los centros educativos de Portugal: análisis del informe PISA 2018

  • Romero Rodríguez, José María
  • Ramos Navas-Parejo, Magdalena
  • Rodríguez Jiménez, Carmen
  • Sola Reche, Jose María

Escenarios Educativos Investigadores: Hacia Una Educción Sostenible (p. 781-795) - 1/1/2021

  • iMarina

La autonomía escolar en bélgica desde un enfoque integrado: análisis y propuestas derivadas del informe PISA 2015 y de un estudio de caso

  • Pablo Javier Ortega Rodríguez

Cuiciid 2019: Congreso Universitario Internacional Sobre La Comunicación En La Profesión Y En La Universidad De Hoy Ix: Contenidos, Investigación, Innovación Y Docencia: 23 Y 24 Octubre (p. 540-540) - 1/1/2019

  • iMarina

CE-584. Un triángulo para transformar la formación inicial del profesorado: Proyectos de trabajo, aula invertida y evaluación formativa

  • Ramiro Sánchez, Tamara
  • Ramiro Sánchez, María Teresa
  • Bermúdez Sánchez, María Paz

Libro De Actas Del 6th International Congress Of Educational Sciences And Development (p. 880-0) - 1/1/2018

  • iMarina

School autonomy in Spain according to results from PISA 2015: Educational trends and approaches

  • Rodríguez Torres, Javier
  • Hunt Gómez, Coral Ivy
  • Barrientos-Báez, Almudena
  • Alarcón Orozco, Elena

Cultura Digital Y Las Nuevas Políticas Educativas (p. 299-314) - 1/1/2018

  • iMarina

La autonomía de los centros en España en el informe Pisa 2015: Tendencias y enfoques

  • García García, Enrique

Cuiciid 2018: Congreso Universitario Internacional Sobre La Comunicación En La Profesión Y En La Universidad De Hoy. Contenidos, Investigación, Innovación Y Docencia (p. 1353 - ) - 1/1/2018

  • iMarina

This researcher has no conferences.

This researcher has no working papers.

This researcher has no technical reports.

This researcher has no research projects.

This researcher has no supervised thesis.

This researcher has no patents or software licenses.

Last data update: 11/24/25 11:20 AM