Merino Campos, Carlos

Publications

Uso de videojuegos en Educación Física y desarrollo del autoconcepto en la adolescencia: diferencias entre sexos (Use of video games in Physical Education and self-concept development in adolescence: sex-based differences)

  • Carlos Merino-Campos
  • Jairo León Quismondo
  • Jana Gallardo Pérez
  • Héctor del Castillo Fernandez

Retos (p. 110-118) - 2023

10.47197/retos.v47.93921 View at source

  • ISSN/ISBN 1988-2041

Enhancing adolescent reasoning skills through a video game program

  • Merino-Campos, C.
  • del-Castillo, H.
  • Pascual-Gómez, I.

Education and Information Technologies - 2023

Editor: Springer

10.1007/s10639-023-11691-y View at source

  • ISSN/ISBN 1573-7608

Exploring the efficacy of video game training in developing adolescent reasoning abilities

  • Merino-Campos, C.
  • del-Castillo, H.
  • Pascual-Gómez, I.

Behaviour and Information Technology - 2023

Editor: Taylor and Francis Ltd.

10.1080/0144929x.2023.2183059 View at source

  • ISSN/ISBN 1362-3001

Factors affecting the Acceptance of Video Games as a Tool to improve students’ academic performance in Physical Education

  • Merino-Campos, C.
  • del-Castillo, H.
  • Medina-Merodio, J.-A.

Education and Information Technologies - 2022

Editor: Springer

10.1007/s10639-022-11295-y View at source

  • ISSN/ISBN 1573-7608

The benefits of active video games for educational and physical activity approaches: A systematic review

  • Carlos Merino Campos
  • Héctor del Castillo Fernández

NAER: Journal of New Approaches in Educational Research (p. 115-122) - 2016

Editor: Universidad de Alicante / Universitat d'Alacant

10.7821/naer.2016.7.164 View at source

  • ISSN/ISBN 2254-7339

This researcher has no books.

Impacto de los videojuegos sobre el autoconcepto en la adolescencia, según sexo

  • Carlos Merino Campos
  • Jana María Gallardo Pérez
  • Jairo León-Quismondo
  • Héctor del Castillo Fernández

Investigación e innovación educativa frente a los retos para el desarrollo sostenible (p. 167-183) - 2021

Editor: Dykinson

  • ISSN/ISBN 978-84-1122-022-4

Formación de maestros en el uso de videojuegos como herramienta educativa

  • Patricia Gómez Hernández
  • Carlos Merino Campos

Innovando la docencia desde la formación del profesorado (p. 245-266) - 2018

Editor: Síntesis

  • ISSN/ISBN 978-84-9171-098-1

Formación de maestros en el uso de videojuegos como herramienta educativa

  • Patricia Gómez Hernández
  • Carlos Merino Campos
  • Ana Belén García Varela

Nuevas apuestas educativas [Recurso electrónico]: entre la docencia presencial y la innovación tecnológica (p. 51-65) - 2017

Editor: Editorial Universidad de Alcalá

  • ISSN/ISBN 978-84-16978-11-3

This researcher has no conferences.

This researcher has no working papers.

This researcher has no technical reports.

This researcher has no research projects.

This researcher has no supervised thesis.

This researcher has no patents or software licenses.

Last data update: 9/21/23 2:02 PM