López Sanz, José María

Publications

A public service management model as an antecedent for citizen satisfaction and fiscal policy

  • Núnez-Barriopedro, E.
  • Penelas-Leguía, A.
  • López-Sanz, J.M.
  • Loranca-Valle, M.C.

Management Decision - 2023

Editor: Emerald Publishing

10.1108/md-11-2022-1547 View at source

  • ISSN/ISBN 0025-1747

Positioning analysis of Spanish politicians through their Twitter posts versus Spanish public opinion

  • Penelas-Leguía, A.
  • Nunez-Barriopedro, E.
  • López-Sanz, J.M.
  • Ravina-Ripoll, R.

Humanities and Social Sciences Communications - 2023

Editor: Springer Nature

10.1057/s41599-023-01805-9 View at source

  • ISSN/ISBN 2662-9992

Sustainable development and consumer behavior in rural tourism—the importance of image and loyalty for host communities

  • López-sanz, J.M.
  • Penelas-leguía, A.
  • Gutiérrez-rodríguez, P.
  • Cuesta-valiño, P.

Sustainability (Switzerland) - 2021

Editor: MDPI AG

10.3390/su13094763 View at source

  • ISSN/ISBN 2071-1050

Rural Tourism and the Sustainable Development Goals. A Study of the Variables That Most Influence the Behavior of the Tourist

  • López-Sanz, J.M.
  • Penelas-Leguía, A.
  • Gutiérrez-Rodríguez, P.
  • Cuesta-Valiño, P.

Frontiers in Psychology - 2021

Editor: Frontiers Media S.A.

10.3389/fpsyg.2021.722973 View at source

  • ISSN/ISBN 1664-1078

Sustainable development and rural tourism in depopulated areas

  • López-Sanz, J.M.
  • Penelas-Leguía, A.
  • Gutiérrez-Rodríguez, P.
  • Cuesta-Valiño, P.

Land - 2021

Editor: MDPI

10.3390/land10090985 View at source

  • ISSN/ISBN 2073-445X

This researcher has no books.

La simulación empresarial desde el marco de los ODS como experiencia de enseñanza-aprendizaje

  • Azucena Penelas Leguía
  • Pedro Cuesta Valiño
  • Estela Núñez Barriopedro
  • José María López Sanz
  • Rafael Ravina Ripoll

La didáctica de las ciencias sociales ante el reto de los Objetivos de Desarrollo Sostenible (p. 1203-1210) - 2023

Editor: Narcea

  • ISSN/ISBN 9788427729582

El empleo de la felicidad como argumento en la comunicación de la RSC

  • Azucena Penelas Leguía
  • Estela Núñez Barriopedro
  • José María López Sanz
  • Patricia Durán Álamo

El Happiness Management. Un cisne amarillo que vuela hacia el marketing social, la felicidad y el bienestar (p. 81-102) - 2022

Editor: Tirant Humanidades

  • ISSN/ISBN 9788419376343

Analysis of consumer behaviour from the point of view of marketing and happiness management during the Covid-19 pandimic

  • Estela Núñez Barriopedro
  • Azucena Penelas Leguía
  • José María López Sanz
  • Celia López Quintas

A thousand ways to understand happiness in the economy of the European Union's "Next generation" funds: a comprehensive vision under the lens of social marketing, history and happiness management (p. 149-164) - 2022

Editor: Comares

  • ISSN/ISBN 978-84-1369-420-7

Social interest to the hosting population of tourism. Generated happiness in the supply and demand for the rural tourism

  • Penelas-Leguía, A.
  • López-Sanz, J.M.

Happiness Management and Social Marketing: A Wave of Sustainability and Creativity (p. 89-100) - 2021

Editor: Peter Lang AG

  • ISSN/ISBN 9783034339742

El turista rural: un estudio empírico sobre su comportamiento desde la perspectiva de la imagen y la satisfacción

  • Azucena Penelas Leguía
  • José María López Sanz

La Brújula del siglo XXI: el happiness Management. Un concepto a explorar por las empresas, el marketing social y el liderazgo organizacional (p. 65-82) - 2020

Editor: Tirant Humanidades

  • ISSN/ISBN 978-84-18155-48-2

Estrategias de creación de marcas: El branding. El caso del grupo multinacional de automoción Jaguar Land Rover

  • José María López Sanz
  • Azucena Penelas Leguía

Estrategias de marketing social corporativo: retos de comunicación y branding en entornos competitivos (p. 199-216) - 2020

Editor: Sindéresis

  • ISSN/ISBN 978-84-18206-63-4

La responsabilidad social corporativa en la estrategia de comunicación comercial de Nespresso

  • Azucena Penelas Leguía
  • Patricia Durán Álamo
  • José María López Sanz

Estrategias de marketing social corporativo: retos de comunicación y branding en entornos competitivos (p. 15-44) - 2020

Editor: Sindéresis

  • ISSN/ISBN 978-84-18206-63-4

Las motivaciones: Elemento de estudio esencial para un desarrollo turístico creativo en zonas despobladas

  • Azucena Penelas Leguía
  • José María López Sanz
  • Pedro Cuesta Valiño

Happiness management and creativity in the XXI century: intangible capitals as a source of innovation, competitiveness and sustainable development (p. 83-102) - 2019

Editor: Comares

  • ISSN/ISBN 978-84-9045-677-4

Resultados en la experimentación del e-learning en los business games

  • Azucena Penelas Leguía
  • José María López Sanz
  • Estela Núñez Barriopedro
  • Pedro Cuesta Valiño

Conference proceedings. CIVINEDU 2021: 5th International Virtual Conference onEducational Research and Innovation (p. 128-133) - 2021

Editor: REDINE (Red de Investigación e Innovación Educativa)

  • ISSN/ISBN 978-84-124511-1-5

La imagen del destino, pieza clave para entender el comportamiento del turista rural: La importancia de las motivaciones en su formación

  • José María López Sanz

Cuartas Jornadas de Jóvenes Investigadores de la Universidad de Alcalá: Humanidades (p. 103-112) - 2013

Editor: Editorial Universidad de Alcalá

  • ISSN/ISBN 978-84-15834-16-8

This researcher has no working papers.

This researcher has no technical reports.

This researcher has no research projects.

This researcher has no supervised thesis.

This researcher has no patents or software licenses.

Last data update: 9/16/23 6:29 PM