Batanero Ochaita, María Concepción
Actividades
- Artículos 4
- Libros 0
- Capítulos de libro 2
- Congresos 9
- Documentos de trabajo 0
- Informes técnicos 0
- Proyectos de investigación 0
- Tesis dirigidas 0
- Patentes o licencias de software 0
Estimation of Interaction Time for Students with Vision and Motor Problems when Using Computers and E-Learning Technology
- Batanero-Ochaíta, C.
- Fernández-Sanz, L.
- Rivera-Galicia, L.F.
- Rueda-Bernao, M.J.
- López-Baldominos, I.
Applied Sciences (Switzerland) - 1/10/2023
Editor: Multidisciplinary Digital Publishing Institute (MDPI)
10.3390/app131910978 Ver en origen
- ISSN/ISBN 2076-3417
Improving accessibility in online education: Comparative analysis of attitudes of blind and deaf students toward an adapted learning platform
- Batanero-Ochaita, C.
- De-Marcos, L.
- Rivera, L.F.
- Holvikivi, J.
- Hilera, J.R.
- Tortosa, S.O.
IEEE Access (p. 99968-99982) - 2021
Editor: Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc.
10.1109/access.2021.3095041 Ver en origen
- ISSN/ISBN 2169-3536
Effects of New Supportive Technologies for Blind and Deaf Engineering Students in Online Learning
- Batanero, C.
- De-Marcos, L.
- Holvikivi, J.
- Hilera, J.R.
- Oton, S.
IEEE Transactions on Education (p. 270-277) - 1/11/2019
Editor: Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc.
10.1109/te.2019.2899545 Ver en origen
- ISSN/ISBN 1557-9638
Accessible platforms for e-learning: A case study
- Batanero, C.
- Fernández-Sanz, L.
- Piironen, A.K.
- Holvikivi, J.
- Hilera, J.R.
- Otón, S.
- Alonso, J.
Computer Applications in Engineering Education (p. 1018-1037) - 1/11/2017
Editor: John Wiley and Sons Inc.
10.1002/cae.21852 Ver en origen
- ISSN/ISBN 1099-0542
Este/a investigador/a no tiene libros.
La importancia de conocer a los estudiantes: el uso de encuestas y su análisis
- Hilario Gómez Moreno
- Germán Ros Magán
- Ana Isabel de Andrés Rubio
- José Manuel Arco Rodríguez
- María Concepción Batanero Ochaita
- Roberto Santiago Costas Santos
- M. Soledad Escudero Hernanz
- Sergio Lafuente Arroyo
- Javier Macías Guarasa
- Ernesto Martín Gorostiza
X Encuentro de Innovación en Docencia Universitaria: "Al futuro con el pasado" (p. 249-258) - 2019
Editor: Editorial Universidad de Alcalá
- ISSN/ISBN 9788417729882
Análisis de los Grados de Telecomunicación en el contexto de sus resultados académicos
- Sergio Lafuente Arroyo
- Germán Ros Magán
- Ana Isabel De Andrés Rubio
- José Manuel Arco Rodríguez
- María Concepción Batanero Ochaíta
- Roberto Santiago Costas Santos
- M. Soledad Escudero Hernanz
- Hilario Gómez Moreno
- Javier Macías Guarasa
- Ernesto Martín Gorostiza
X Encuentro de Innovación en Docencia Universitaria: "Al futuro con el pasado" (p. 259-268) - 2019
Editor: Editorial Universidad de Alcalá
- ISSN/ISBN 9788417729882
Class Attendance and Study Focus: Influence on Student Performance
- De Andrés Rubio, A.
- Macias-Guarasa, J.
- Ros, G.
- Rojas, E.
- Palazuelos-Cagigas, S.E.
- Miguel-Jiménez, J.M.
- Hernanz, M.S.E.
- Rodríguez, J.M.A.
- Ochaita, M.C.B.
- Sánchez, J.L.M.
- Arroyo, S.L.
- Garrido, M.A.G.
- Moreno, H.G.
16th Congreso de Tecnologia, Aprendizaje y Ensenanza de la Electronica, TAEE 2024 - 2024
Editor: Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc.
10.1109/taee59541.2024.10604945 Ver en origen
- ISSN/ISBN 9798350348675
Asistencia a clase y enfoque del estudio:: su influencia en el rendimiento de los estudiantes
- Ana de Andrés Rubio
- Javier Macías Guarasa
- Germán Ros Magán
- Elisa Rojas Sánchez
- Sira Elena Palazuelos Cagigas
- Juan Manuel Miguel Jiménez
- M. Soledad Escudero Hernanz
- José Manuel Arco Rodríguez
- María Concepción Batanero Ochaita
- José Luis Martín Sánchez
- Sergio Lafuente Arroyo
- Miguel Angel García Garrido
- Hilario Gómez Moreno
XVI Congreso de Tecnología, Aprendizaje y Enseñanza de la Electrónica: TAEE 2024. Libro de actas (p. 743-749) - 2024
Editor: Universidad de Málaga (UMA)
- ISSN/ISBN 978-84-09-63040-0
La Enseñanza de Electrónica en los Dos Primeros Cursos de los Grados de Telecomunicación: Comparativa con Universidades Españolas y Extranjeras
- Ana De Andrés Rubio
- Hilario Gómez
- Roberto S. Costas Santos
- Marisol Escudero Hernanz
- Germán Ros Magán
- M. Concepción Batanero Ochaita
- Ernesto Martín Gorostiza
- Jose Manuel Arco Rodriguez
- Javier Macías Guarasa
- Sergio Lafuente Arroyo
Tecnología, Aprendizaje y Enseñanza de la Electrónica: TAEE 2018 : Actas del XIII Congreso de Tecnología, Aprendizaje y Enseñanza de la Electrónica, Tenerife, 20-22 de junio, 2018 (p. 520-528) - 2018
Editor: Universidad de La Laguna
- ISSN/ISBN 978-84-09-03113-9
Interdisciplinariedad e integración del conocimiento de las competencias básicas en los grados de Ingeniería de Telecomunicación
- Germán Ros Magán
- Hilario Gómez Moreno
- Sergio Lafuente Arroyo
- Philip Siegmann
- Pedro Gil Jiménez
- Miguel Angel Raposo Sánchez
- José Javier Martínez Fernández de las Heras
- Elena Saiz Villanueva
- Roberto Costas Santos
- Ernesto Martín Gorostiza
- M. Concepción Batanero Ochaita
- Sonia Pérez Díaz
- Angel Blasco Lorenzo
- Rafael Bravo de la Parra
- Pedro Amo López
- Javier Macías Guarasa
- Marisol Escudero Hernanz
- Fernando Naranjo Vega
- Ana de Andrés Rubio
- J. Carlos Nieto Borge
- Carlos J. Martín Arguedas
- José Luis Lázaro Galilea
- Carlos Luna Vázquez
- Bernardo Alarcos Alcázar
- J. Manuel Arco Rodríguez
Aprendizaje-servicio, desarrollo y comunidades profesionales de aprendizaje en educación superior (p. 412-417) - 2016
Editor: Servicio de Publicaciones
- ISSN/ISBN 978-84-608-8632-7
Utilización de herramientas TIC de encuestas para generar propuestas en titulaciones universitarias
- Germán Ros
- Hilario Gómez Moreno
- Ernesto Martín
- Javier Macias-Guarasa
- Sergio Lafuente
- Pedro Gil
- Elena Saiz
- M. Concepción Batanero
- Philip Siegmann
- Miguel Ángel Raposo
- José Manuel Arco
- Fernando Naranjo
- Ana de Andrés
- José Javier Fernández Martínez de las Heras
- Roberto Costas
- Sonia Pérez
- Ángel Blasco
- Rafael Bravo
- José Luis Álvarez
- Carlos J. Martín
- Pedro Amo
- Elisa Rojas
Tecnología y accesibilidad: [ATICA 2016]: Universidad Politécnica Salesiana, Cuenca (Ecuador), 9 - 11 de noviembre de 2016 (p. 601-607) - 2016
Editor: Editorial Universidad de Alcalá
- ISSN/ISBN 9788416599295
Considering student personal needs and preferences and accessible learning objects to adapt moodle learning platform
- Batanero, C.
- Otón, S.
- Alonso, J.
- Holvikivi, J.
Information Systems Development: Transforming Organisations and Society Through Information Systems - Proceedings of the 23rd International Conference on Information Systems Development, ISD 2014 (p. 150-158) - 2014
Editor: University of Zagreb, Faculty of Organization and Informatics Varazdin
- ISSN/ISBN 9789536071432
Towards a methodology for curriculum development within an accessible virtual campus
- Amado-Salvatierra, H.R.
- Hernández, R.
- García-Cabot, A.
- García-López, E.
- Batanero, C.
- Otón, S.
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics) (p. 338-341) - 2014
Editor: Springer Verlag
10.1007/978-3-319-08599-9_51 Ver en origen
- ISSN/ISBN 1611-3349
Description of accessible learning resources by using metadata
- Otón, S.
- Batanero, C.
- Garcia, E.
- Garcia, A.
- Barchino, R.
ICEIS 2014 - Proceedings of the 16th International Conference on Enterprise Information Systems (p. 620-626) - 2014
Editor: SciTePress
- ISSN/ISBN 9789897580284
A method to evaluate accessibility in E-learning education systems
- Batanero, C.
- Karhu, M.
- Holvikivi, J.
- Oton, S.
- Amado-Salvatierra, H.R.
Proceedings - IEEE 14th International Conference on Advanced Learning Technologies, ICALT 2014 (p. 556-560) - 17/09/2014
Editor: Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc.
10.1109/icalt.2014.163 Ver en origen
- ISSN/ISBN 9781479940387
Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.
Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.
Este/a investigador/a no tiene proyectos de investigación.
Este/a investigador/a no tiene tesis dirigidas.
Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.
Grupos de investigación
Perfiles de investigador/a
-
ORCID
-
Dialnet id
-
Google Scholar Id

