RODRIGUEZ MEDINA, JAIRO
Publications
- Articles 21
- Books 0
- Book chapters 16
- Conferences 1
- Working papers 0
- Technical reports 0
- Research projects 0
- Supervised theses 1
- Patent or software license 0
Recursos digitales y enfoques de enseñanza en la formación inicial del profesorado de Historia
- Cosme J. Gómez Carrasco
- Jairo Rodríguez-Medina
- Álvaro Chaparro Sainz
- Santiago Alonso García
Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación (p. 143-170) - 2022
Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia
10.5944/eduxx1.30483 View at source
- ISSN/ISBN 1139-613X
Aproximación etnográfica al proceso de inclusión de alumnado inmigrante en un centro educativo
- Rodríguez Navarro, Henar
- Gómez Gonzalez, Francisco Javier
- Rubia Avi, Mariano
- Rodríguez Medina, Jairo
Bellaterra: journal of teaching and learning language and literature (p. 2) - 2022
Editor: Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials
10.5565/rev/jtl3.1148 View at source
- ISSN/ISBN 2013-6196
Executive function assessment: Adaptation of the Amsterdam executive function inventory using Spanish first-year university students from two knowledge areas
- Escolano-Pérez, E.
- Romero-Galisteo, R.P.
- Rodríguez-Medina, J.
- Gálvez-Ruiz, P.
PloS one (p. e0272802) - 2022
Editor: NLM (Medline)
10.1371/journal.pone.0272802 View at source
- ISSN/ISBN 1932-6203
A review of literature on history education: An analysis of the conceptual, intellectual and social structure of a knowledge domain (2000–2019)
- Gómez-Carrasco, C.J.
- Rodríguez-Medina, J.
- López-Facal, R.
- Monteagudo-Fernández, J.
European Journal of Education (p. 497-511) - 1/09/2022
Editor: John Wiley and Sons Inc
10.1111/ejed.12508 View at source
- ISSN/ISBN 1465-3435
Measuring Changes in Social Skills Throughout an Intervention Program for Children with ASD, Contributions from Polar Coordinate Analysis
- Alcover, C.
- Mairena, M.Á.
- Rodríguez-Medina, J.
- Mezzatesta, M.
- Balañá, G.
- Elias, N.
- Elias, M.
- Arias-Pujol, E.
Journal of Autism and Developmental Disorders (p. 2246-2260) - 1/06/2022
Editor: Springer
10.1007/s10803-022-05496-0 View at source
- ISSN/ISBN 1573-3432
Heritage Resources and Teaching Approaches. A Study With Trainee Secondary Education History Teachers
- Chaparro-Sainz, Á.
- Felices-De la Fuente, M.D.M.
- Rodríguez-Medina, J.
- Gómez-Carrasco, C.J.
Frontiers in Education - 25/04/2022
Editor: Frontiers Media S.A.
10.3389/feduc.2022.814197 View at source
- ISSN/ISBN 2504-284X
Emotion Regulation in Adolescents: Evidence of the Validity and Factor Structure of the Cognitive Emotion Regulation Questionnaire (CERQ)
- Betegón, E.
- Rodríguez-Medina, J.
- Del-Valle, M.
- Irurtia, M.J.
International Journal of Environmental Research and Public Health - 1/03/2022
Editor: MDPI
10.3390/ijerph19063602 View at source
- ISSN/ISBN 1660-4601
Educación patrimonial para una ciudadanía participativa. Evaluación de resultados de aprendizaje del alumnado en el programa Patrimonializarte
- Castro-Calviño, Leticia
- Rodríguez-Medina, Jairo
- López-Facal, Ramón
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado (p. 205-219) - 2021
Editor: Asociación Universitaria de Formación del Profesorado (AUFOP)
10.6018/reifop.444881 View at source
- ISSN/ISBN 1575-0965
Effects of a teacher training program on the motivation and satisfaction of history secondary students
- CosmeJ. Gómez Carrasco
- Jairo Rodríguez-Medina
- Pedro Miralles Martínez
- VíctorB. Arias González
Revista de psicodidáctica (p. 45-52) - 2021
Editor: Departamento de Psicodidáctica
10.1016/j.psicoe.2020.08.001 View at source
- ISSN/ISBN 1136-1034
Evaluar la creatividad y las funciones ejecutivas: propuesta para la escuela del futuro
- Sánchez-Macías, Inmaculada
- Rodríguez-Media, Jairo
- Aparicio-Herguedas, José Luis
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado (p. 35-50) - 2021
Editor: Asociación Universitaria de Formación del Profesorado (AUFOP)
10.6018/reifop.456041 View at source
- ISSN/ISBN 1575-0965
This researcher has no books.
Valoraciones del profesorado de historia de secundaria sobre la formación inicial: Un estudio a través de un grupo focal
- José Monteagudo Fernández
- Jairo Rodríguez-Medina
- Cosme J. Gómez Carrasco
La educación globalizada: experiencias e investigaciones (p. 211-221) - 2022
Editor: Dykinson
- ISSN/ISBN 978-84-1122-037-8
Enseñar la historia de Europa desde métodos activos y compromiso cívico. Diseño y validación de una propuesta
- Cosme Jesús Gómez Carrasco
- Jairo Rodríguez-Medina
- Álvaro Chaparro Sáinz
- María del Mar Felices de la Fuente
La educación globalizada: experiencias e investigaciones (p. 200-210) - 2022
Editor: Dykinson
- ISSN/ISBN 978-84-1122-037-8
Autoevaluación de competencias transversales: perspectiva del alumnado al inicio de sus estudios universitarios
- Elena Escolano-Pérez
- Marian Acero-Ferrero
- Jairo Rodríguez-Medina
El fomento de la innovación docente como estímulo transformador del ámbito educativo en el siglo XXI (p. 676-692) - 2022
Editor: Dykinson
- ISSN/ISBN 978-84-1122-489-5
History Education and Democratic Memory: An Analysis of the Opinions of Social Sciences Teachers in Initial Training
- Ramón López-Facal
- Jairo Rodríguez-Medina
- Cosme J. Gómez Carrasco
Controversial Issues and Social Problems for an Integrated Disciplinary Teaching (p. 99-114) - 2022
Editor: Springer Suiza
- ISSN/ISBN 9783031086960
Literature review: use of multidisciplinary open access databases
- Jairo Rodríguez-Medina
Papers, a project for the future: experiences and sharing (p. 83-88) - 2022
Editor: Editorial Comares
- ISSN/ISBN 978-84-1369-353-8
Tutorat académique et orientation scolaire - Ressources web pour la recherche - Attention à la diversité et à l'enseignement universitaire (SEN)
- Eva María Torrecilla Sánchez
- Jairo Rodriguez Medina
- María Cruz Tejedor Mardomingo
Expériences et leçons partagées (p. 1615-5402) - 2022
Editor: Editorial Comares
History Education and Democratic Memory. An Analysis of the Opinions of Social Sciences Teachers in Initial Training
- Gómez Carrasco, C.J.
- Rodríguez-Medina, J.
- López-Facal, R.
Integrated Science (p. 99-114) - 2022
Editor: Springer Nature
10.1007/978-3-031-08697-7_8 View at source
- ISSN/ISBN 2662-947X
Investigación sobre la formación del profesorado de Geografía e Historia: un análisis bibliométrico
- Cosme Jesús Gómez-Carrasco
- Jairo Rodríguez-Medina
Enseñanza de las ciencias sociales para una ciudadanía democrática: Estudios en homenaje al profesor Ramón López Facal (p. 37-54) - 2021
Editor: Octaedro
- ISSN/ISBN 978-84-18615-91-7
Quantitative research in education
- Arias, V.
- Arias, B.
- Rodríguez-Medina, J.
Handbook of Research on Teacher Education in History and Geography (p. 35-51) - 26/03/2021
Editor: Peter Lang AG
- ISSN/ISBN 9783631818978
Competencias transversales: fortalezas y debilidades autopercibidas en el alumnado universitario de nuevo ingreso
- Elena Escolano-Pérez
- Marian Acero-Ferrero
- Jairo Rodríguez Medina
Educación y transferencia del conocimiento: propuestas de innovación para la mejora docente. Libro de resúmenes del I Congreso Internacional Docente, Educación y Transferencia del Conocimiento (p. 337) - 2022
Editor: Egregius
- ISSN/ISBN 9788418167836
This researcher has no working papers.
This researcher has no technical reports.
This researcher has no research projects.
Aprendizaje basado en proyectos: Estudio de caso sobre el potencial del método como modelo de enseñanza-aprendizaje en educación secundaria
- Berta de la Torre Neches
- Henar Rodríguez Navarro (dir. tes.)
- Mariano Rubia Avi (dir. tes.)
- Jairo Rodríguez Medina (dir. tes.)
- Alfonso Gutiérrez Martín (pres.)
- Rosa María Santamaría Conde (secr.)
- María Carmen Garrido Arroyo (voc.)
(p. 1-536) - 2021
Reading institution: Universidad de Valladolid
This researcher has no patents or software licenses.
Researcher profiles
-
ORCID
-
Dialnet id
-
Google Scholar Id

