AMENOS PONS, JOSE
Publications
- Articles 2
- Books 6
- Book chapters 5
- Conferences 0
- Working papers 0
- Technical reports 0
- Research projects 0
- Supervised theses 8
- Patent or software license 0
L1 French learning of L2 Spanish past tenses: L1 transfer versus aspect and interface issues
- Amenós-Pons, J.
- Ahern, A.
- Guijarro-Fuentes, P.
Studies in Second Language Learning and Teaching (p. 489-515) - 2017
Editor: Adam Mickiewicz University Press
10.14746/ssllt.2017.7.3.7 View at source
- ISSN/ISBN 2084-1965
Metarepresentation and evidentiality in Spanish tense and mood: A cognitive pragmatic perspective
- Ahern, A.
- Amenós-Pons, J.
- Guijarro-Fuentes, P.
Belgian Journal of Linguistics (p. 61-81) - 2015
Editor: John Benjamins Publishing Company
10.1075/bjl.29.03ahe View at source
- ISSN/ISBN 1569-9676
Pragmática
- María Victoria Escandell Vidal (coord.)
- José Amenós Pons (coord.)
- Aoife Kathleen Ahern (coord.)
2020
Editor: Akal
- ISSN/ISBN 978-84-460-4871-8
Comunicación y cognición en ELE: la perspectiva pragmática
- José Amenós Pons
- Aoife Kathleen Ahern
- María Victoria Escandell Vidal
2019
Editor: Edinumen
- ISSN/ISBN 978-84-9848-934-7
Agencia ELE 2.
- José Amenós Pons
- María Luisa Pascual Vallejo
- Yolanda Pérez Sinusía
2017
Editor: SGEL: Sociedad General Española de Librería S.G.E.L.
- ISSN/ISBN 978-84-9778-956-1
Agencia ELE, básico
- Manuela Gil-Toresano Berges
- José Amenós Pons
- Aurora Duque de la Torre
- Sonia Espiñeira Caderno
- Nuria de la Torre García
- Antonio Vañó Cerdà
2017
Editor: SGEL: Sociedad General Española de Librería S.G.E.L.
- ISSN/ISBN 978-84-9778-957-8
Aula internacional 1.
- José Amenós Pons
- Ana Gaínza
- Alba Pardina
2014
Editor: Grupo Difusión
- ISSN/ISBN 978-84-16057-50-4
Del significado a la interpretación: gramática y pragmática
- José Amenós Pons
- Aoife Kathleen Ahern
- María Victoria Escandell Vidal
Enseñar gramática en el aula de español: nuevas perspectivas y propuestas (p. 95-105) - 2018
Editor: Difusión
- ISSN/ISBN 978-84-16943-89-0
Mood interpretation in Spanish: Towards an encompassing view of L1 and L2 interface variability
- Ahern, A.
- Amenós-Pons, J.
- Guijarro-Fuentes, P.
Acquisition of Romance Languages: Old Acquisition Challenges and New Explanations from a Generative Perspective (p. 141-169) - 2016
Editor: De Gruyter
- ISSN/ISBN 9781614518020
Spanish 'Imperfecto' vs. French 'Imparfait' in hypothetical clauses: a procedural account
- José Amenós Pons
Taming the TAME systems (p. 235-263) - 2015
Editor: Leiden: Rodopi, 2015
- ISSN/ISBN 978-90-04-29202-4
Gramática y pragmática en la adquisición de ELE: la alternancia modal en las estructuras condicionales
- José Amenós Pons
- Aoife Kathleen Ahern
- Pedro Guijarro Fuentes
¿Qué necesitamos en el aula de ELE? [Recurso electrónico]: reflexiones en torno a la teoría y la práctica (p. 17-56) - 2014
Editor: Ministerio de Educación Cultura y Deporte
Cross-linguistic variation in procedural expressions: Semantics and pragmatics
- Amenós-Pons, J.
Procedural Meaning: Problems and Perspectives (p. 235-266) - 2011
Editor: Brill
10.1163/9780857240941_011 View at source
- ISSN/ISBN 9780857240934
This researcher has no conferences.
This researcher has no working papers.
This researcher has no technical reports.
This researcher has no research projects.
El discurso sobre la realidad en las telenovelas mexicanas reflejado en los contenidos socioculturales y usos lingüísticos
- Anja Grimm
- José Amenós Pons (dir. tes.)
- María Victoria Escandell Vidal (dir. tes.)
- Victoria Marrero Aguiar (pres.)
- Isabel García Parejo (secr.)
- Javier García González (voc.)
2019
Reading institution: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia
La concordancia nominal en la producción oral de estudiantes sinohablantes de distintas edades
- Laura Zuheros Garrido
- Victoria Marrero Aguiar (dir. tes.)
- Théophile Ambadiang (pres.)
- José Amenós Pons (secr.)
- Carmen Aguirre Martínez (voc.)
2019
Reading institution: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia
Perspectivas de análisis pragmático de correos electrónicos de petición. Estudio contrastivo en italiano y español l1/l2
- Pilar Robles Garrote
- Cecilia Ainciburu (dir. tes.)
- Jorge Juan Sánchez Iglesias (dir. tes.)
- Manuel Lacorte (pres.)
- Anna Doquin de Saint Preux (secr.)
- José Amenós Pons (voc.)
- Carmen Cazorla Vivas (voc.)
- Òscar O. Santos Sopena (voc.)
2017
Reading institution: Universidad Antonio de Nebrija
La atenuación en el discurso oral de estudiantes de e/le universitarios con nivel b1 en contexto de inmersión para los actos de habla disentivo
- Isabel Medina Soler
- Cecilia Ainciburu (dir. tes.)
- Susana Martín Leralta (pres.)
- Hugo Lázaro Ruiz (secr.)
- Carmen Maíz Arévalo (voc.)
- Carlos de Pablos Ortega (voc.)
- José Amenós Pons (voc.)
2017
Reading institution: Universidad Antonio de Nebrija
The impact of different methods of instruction of l2 spanish determiners and the role of language transfer
- Jorge Gabriel Berges Puyó
- María Angeles Escobar Alvarez (dir. tes.)
- Aoife Kathleen Ahern (pres.)
- Ismael Iván Teomiro García (secr.)
- José Amenós Pons (voc.)
2016
Reading institution: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia
El imperfecto narrativo o de ruptura: desarrollo e implicaciones teóricas
- Laura Morgado Nadal
- Manuel Leonetti Jungl (dir. tes.)
- Angeles Carrasco Gutiérrez (pres.)
- Silvia Gumiel Molina (secr.)
- María Martínez Atienza (voc.)
- José Amenós Pons (voc.)
- Manuel Martí Sánchez (voc.)
2015
Reading institution: Universidad de Alcalá
Análisis de errores en oraciones condicionales y concesivas en aprendientes de ELE serbohablantes
- Alonso Zarza, Maria Angeles (Autor o Coautor)
- Gonzalez Cobas, Jacinto Jesus (Autor o Coautor)
- Portoles Lazaro, Jose (Autor o Coautor)
- Javier García González (Director) Doctorando: María Ángeles Alonso Zarza
1/1/2015
Reading institution: Universidad Autónoma de Madrid
- Dialnet
- iMarina
Los tiempos de pasado del español y el francés: emántica, pragmática y aprendizaje de E/EL : perspectivas desde la Teoría de la Relevancia
- José Amenós Pons
- María Luz Gutiérrez Araus (pres.)
- María Antonieta Andión Herrero (secr.)
- Jukka Havu (voc.)
- Luis García Fernández (voc.)
- Bruno Camus Bergareche (voc.)
2010
Reading institution: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia
This researcher has no patents or software licenses.
Researcher profiles
-
ORCID
-
Dialnet id
-
Google Scholar Id