AMENOS PONS, JOSE

Publications

L1 French learning of L2 Spanish past tenses: L1 transfer versus aspect and interface issues

  • Amenós-Pons, J.
  • Ahern, A.
  • Guijarro-Fuentes, P.

Studies in Second Language Learning and Teaching (p. 489-515) - 2017

Editor: Adam Mickiewicz University Press

10.14746/ssllt.2017.7.3.7 View at source

  • ISSN/ISBN 2084-1965

Metarepresentation and evidentiality in Spanish tense and mood: A cognitive pragmatic perspective

  • Ahern, A.
  • Amenós-Pons, J.
  • Guijarro-Fuentes, P.

Belgian Journal of Linguistics (p. 61-81) - 2015

Editor: John Benjamins Publishing Company

10.1075/bjl.29.03ahe View at source

  • ISSN/ISBN 1569-9676

Pragmática

  • María Victoria Escandell Vidal (coord.)
  • José Amenós Pons (coord.)
  • Aoife Kathleen Ahern (coord.)

2020

Editor: Akal

  • ISSN/ISBN 978-84-460-4871-8

Comunicación y cognición en ELE: la perspectiva pragmática

  • José Amenós Pons
  • Aoife Kathleen Ahern
  • María Victoria Escandell Vidal

2019

Editor: Edinumen

  • ISSN/ISBN 978-84-9848-934-7

Agencia ELE 2.

  • José Amenós Pons
  • María Luisa Pascual Vallejo
  • Yolanda Pérez Sinusía

2017

Editor: SGEL: Sociedad General Española de Librería S.G.E.L.

  • ISSN/ISBN 978-84-9778-956-1

Agencia ELE, básico

  • Manuela Gil-Toresano Berges
  • José Amenós Pons
  • Aurora Duque de la Torre
  • Sonia Espiñeira Caderno
  • Nuria de la Torre García
  • Antonio Vañó Cerdà

2017

Editor: SGEL: Sociedad General Española de Librería S.G.E.L.

  • ISSN/ISBN 978-84-9778-957-8

Aula internacional 1.

  • José Amenós Pons
  • Ana Gaínza
  • Alba Pardina

2014

Editor: Grupo Difusión

  • ISSN/ISBN 978-84-16057-50-4

Agencia ELE básico.

  • Manuela Gil-Toresano Berges
  • José Amenós Pons

2013

Editor: SGEL: Sociedad General Española de Librería

  • ISSN/ISBN 978-84-9778-755-0

Del significado a la interpretación: gramática y pragmática

  • José Amenós Pons
  • Aoife Kathleen Ahern
  • María Victoria Escandell Vidal

Enseñar gramática en el aula de español: nuevas perspectivas y propuestas (p. 95-105) - 2018

Editor: Difusión

  • ISSN/ISBN 978-84-16943-89-0

Mood interpretation in Spanish: Towards an encompassing view of L1 and L2 interface variability

  • Ahern, A.
  • Amenós-Pons, J.
  • Guijarro-Fuentes, P.

Acquisition of Romance Languages: Old Acquisition Challenges and New Explanations from a Generative Perspective (p. 141-169) - 2016

Editor: De Gruyter

  • ISSN/ISBN 9781614518020

Spanish 'Imperfecto' vs. French 'Imparfait' in hypothetical clauses: a procedural account

  • José Amenós Pons

Taming the TAME systems (p. 235-263) - 2015

Editor: Leiden: Rodopi, 2015

  • ISSN/ISBN 978-90-04-29202-4

Gramática y pragmática en la adquisición de ELE: la alternancia modal en las estructuras condicionales

  • José Amenós Pons
  • Aoife Kathleen Ahern
  • Pedro Guijarro Fuentes

¿Qué necesitamos en el aula de ELE? [Recurso electrónico]: reflexiones en torno a la teoría y la práctica (p. 17-56) - 2014

Editor: Ministerio de Educación Cultura y Deporte

Cross-linguistic variation in procedural expressions: Semantics and pragmatics

  • Amenós-Pons, J.

Procedural Meaning: Problems and Perspectives (p. 235-266) - 2011

Editor: Brill

10.1163/9780857240941_011 View at source

  • ISSN/ISBN 9780857240934

This researcher has no conferences.

This researcher has no working papers.

This researcher has no technical reports.

This researcher has no research projects.

El discurso sobre la realidad en las telenovelas mexicanas reflejado en los contenidos socioculturales y usos lingüísticos

  • Anja Grimm
  • José Amenós Pons (dir. tes.)
  • María Victoria Escandell Vidal (dir. tes.)
  • Victoria Marrero Aguiar (pres.)
  • Isabel García Parejo (secr.)
  • Javier García González (voc.)

2019

Reading institution: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia

La concordancia nominal en la producción oral de estudiantes sinohablantes de distintas edades

  • Laura Zuheros Garrido
  • Victoria Marrero Aguiar (dir. tes.)
  • Théophile Ambadiang (pres.)
  • José Amenós Pons (secr.)
  • Carmen Aguirre Martínez (voc.)

2019

Reading institution: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia

Perspectivas de análisis pragmático de correos electrónicos de petición. Estudio contrastivo en italiano y español l1/l2

  • Pilar Robles Garrote
  • Cecilia Ainciburu (dir. tes.)
  • Jorge Juan Sánchez Iglesias (dir. tes.)
  • Manuel Lacorte (pres.)
  • Anna Doquin de Saint Preux (secr.)
  • José Amenós Pons (voc.)
  • Carmen Cazorla Vivas (voc.)
  • Òscar O. Santos Sopena (voc.)
... View more Collapse

2017

Reading institution: Universidad Antonio de Nebrija

La atenuación en el discurso oral de estudiantes de e/le universitarios con nivel b1 en contexto de inmersión para los actos de habla disentivo

  • Isabel Medina Soler
  • Cecilia Ainciburu (dir. tes.)
  • Susana Martín Leralta (pres.)
  • Hugo Lázaro Ruiz (secr.)
  • Carmen Maíz Arévalo (voc.)
  • Carlos de Pablos Ortega (voc.)
  • José Amenós Pons (voc.)
... View more Collapse

2017

Reading institution: Universidad Antonio de Nebrija

The impact of different methods of instruction of l2 spanish determiners and the role of language transfer

  • Jorge Gabriel Berges Puyó
  • María Angeles Escobar Alvarez (dir. tes.)
  • Aoife Kathleen Ahern (pres.)
  • Ismael Iván Teomiro García (secr.)
  • José Amenós Pons (voc.)

2016

Reading institution: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia

El imperfecto narrativo o de ruptura: desarrollo e implicaciones teóricas

  • Laura Morgado Nadal
  • Manuel Leonetti Jungl (dir. tes.)
  • Angeles Carrasco Gutiérrez (pres.)
  • Silvia Gumiel Molina (secr.)
  • María Martínez Atienza (voc.)
  • José Amenós Pons (voc.)
  • Manuel Martí Sánchez (voc.)
... View more Collapse

2015

Reading institution: Universidad de Alcalá

Análisis de errores en oraciones condicionales y concesivas en aprendientes de ELE serbohablantes

  • Alonso Zarza, Maria Angeles (Autor o Coautor)
  • Gonzalez Cobas, Jacinto Jesus (Autor o Coautor)
  • Portoles Lazaro, Jose (Autor o Coautor)
  • Javier García González (Director) Doctorando: María Ángeles Alonso Zarza

1/1/2015

Reading institution: Universidad Autónoma de Madrid

Los tiempos de pasado del español y el francés: emántica, pragmática y aprendizaje de E/EL : perspectivas desde la Teoría de la Relevancia

  • José Amenós Pons
  • María Luz Gutiérrez Araus (pres.)
  • María Antonieta Andión Herrero (secr.)
  • Jukka Havu (voc.)
  • Luis García Fernández (voc.)
  • Bruno Camus Bergareche (voc.)

2010

Reading institution: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia

This researcher has no patents or software licenses.

Last data update: 8/2/23 2:16 PM