QUINTANILLA COBIAN, M. LAURA
Publications
- Articles 34
- Books 4
- Book chapters 6
- Conferences 0
- Working papers 0
- Technical reports 0
- Research projects 0
- Supervised theses 12
- Patent or software license 0
Spanish Validation of the Two-Factor Interpersonal Reactivity Index: Evidence for the Relationship Between Empathy, Social Competence, and Emotion Regulation
- Lucas-Molina, B.
- Giménez-Dasí, M.
- Quintanilla, L.
- Sarmento-Henrique, R.
Early Education and Development - 2023
Editor: Routledge
10.1080/10409289.2023.2187189 View at source
- ISSN/ISBN 1040-9289
A Year of Pandemic: Psychological Effects in Spanish Children from 3 to 11 Years of Age
- Marta Giménez Dasí
- Laura Quintanilla Cobián
- Teresa Simón López
Psicothema (p. 119-128) - 2023
Editor: Colegio Oficial de Psicólogos del Principado de Asturias
10.7334/psicothema2022.223 View at source
- ISSN/ISBN 0214-9915
La comprensión asíncrona de las emociones básicas: un estudio longitudinal con niños de 3 a 5 años
- Laura Quintanilla Cobián
- Marta Giménez Dasí
- Renata Sarmento Henrique
- Beatriz Lucas Molina
Psicología educativa (p. 71-79) - 2022
Editor: Colegio Oficial de la Psicología de Madrid
10.5093/psed2021a27 View at source
- ISSN/ISBN 1135-755X
Spanish validation of the Emotion Regulation Checklist (ERC) in preschool and elementary children: Relationship with emotion knowledge
- Lucas-Molina, B.
- Giménez-Dasí, M.
- Quintanilla, L.
- Gorriz-Plumed, A.B.
- Giménez-García, C.
- Sarmento-Henrique, R.
Social Development (p. 513-529) - 2022
Editor: John Wiley and Sons Inc
10.1111/sode.12585 View at source
- ISSN/ISBN 1467-9507
Children’s perception of envy and modesty: Does depreciation serve as a mask for failure or success?
- Quintanilla, L.
- Giménez-Dasí, M.
- Gaviria, E.
Current Psychology (p. 983-995) - 2021
Editor: Springer
10.1007/s12144-018-0022-5 View at source
- ISSN/ISBN 1936-4733
Influence of Group Identification on Malicious and Benign Envy: A Cross-Sectional Developmental Study
- Gaviria, E.
- Quintanilla, L.
- Navas, M.J.
Frontiers in Psychology - 2021
Editor: Frontiers Media S.A.
10.3389/fpsyg.2021.663735 View at source
- ISSN/ISBN 1664-1078
Longitudinal evidence for an emotion-action lag on desire: The role of emotional understanding
- Quintanilla, L.
- Giménez-Dasí, M.
- Sarmento-Henrique, R.
- Lucas-Molina, B.
Cognitive Development - 2021
Editor: Elsevier Ltd
10.1016/j.cogdev.2021.101096 View at source
- ISSN/ISBN 0885-2014
Longitudinal effects of the pandemic and confinement on the anxiety levels of a sample of spanish children in primary education
- Giménez-Dasí, M.
- Quintanilla, L.
- Fernández-Sánchez, M.
International Journal of Environmental Research and Public Health - 2021
Editor: MDPI
10.3390/ijerph182413063 View at source
- ISSN/ISBN 1660-4601
The relationship between emotion regulation and emotion knowledge in preschoolers: A longitudinal study
- Lucas-Molina, B.
- Quintanilla, L.
- Sarmento-Henrique, R.
- Babarro, J.M.
- Giménez-Dasí, M.
International Journal of Environmental Research and Public Health (p. 1-12) - 2020
Editor: MDPI AG
10.3390/ijerph17165726 View at source
- ISSN/ISBN 1660-4601
The longitudinal interplay of emotion understanding, theory of mind, and language in the preschool years
- Sarmento-Henrique, R.
- Quintanilla, L.
- Lucas-Molina, B.
- Recio, P.
- Giménez-Dasí, M.
International Journal of Behavioral Development (p. 236-245) - 2020
Editor: SAGE Publications Ltd
10.1177/0165025419866907 View at source
- ISSN/ISBN 1464-0651
Desarrollo emocional en los primeros años de vida: debates actuales y retos de futuro
- Marta Giménez Dasí (coord.)
- Laura Quintanilla Cobián
2018
Editor: Pirámide
- ISSN/ISBN 978-84-368-3922-7
Pensando las emociones con atención plena: programa de intervención para Educación Primaria
- Marta Giménez Dasí
- Laura Quintanilla Cobián
- Lina Arias Vega
2016
Editor: Departamento de Comunicación I
- ISSN/ISBN 978-84-368-3579-3
Fundamentos de investigación en psicología
- Laura Quintanilla Cobián
- Carmen García Gallego
- Raquel Rodríguez Fernández
- Sofía Fontes de Gracia
- Encarnación Sarriá Sánchez
2010
Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia
- ISSN/ISBN 978-84-362-7675-6
Diseños de investigación en psicología
- Encarnación Sarriá Sánchez
- María Carmen Pérez-Llantada Rueda
- Ana Julia Garriga Trillo
- Carmen García Gallego
- Sofía Fontes de Gracia
2006
Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia
- ISSN/ISBN 84-362-4878-3
Investigación Cualitativa
- Martina Pérez Serrano
- María Gloria Pérez Serrano
Fundamentos de investigación en Psicología (p. 378-430) - 2020
Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia
- ISSN/ISBN 978-84-362-7675-6
Encuesta
- Laura Quintanilla Cobián
Fundamentos de investigación en Psicología (p. 301-334) - 2020
Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia
- ISSN/ISBN 978-84-362-7675-6
La mejora de las competencias emocionales y sociales en el contexto escolar
- Marta Giménez Dasí
- Laura Quintanilla Cobián
Promoción de la salud: la oportunidad de la escuela a través de programas de intervención en contexto educativo (p. 35-52) - 2019
Editor: Pirámide
- ISSN/ISBN 978-84-368-4120-6
Programas de intervención en contexto educativo: planificación, implementación y evaluación
- Laura Quintanilla Cobián
- Marta Giménez Dasí
Promoción de la salud: la oportunidad de la escuela a través de programas de intervención en contexto educativo (p. 17-34) - 2019
Editor: Pirámide
- ISSN/ISBN 978-84-368-4120-6
1. La relación entre emoción, cognición y conciencia en las teorías del desarrollo emocional
- Laura Quintanilla Cobián
Desarrollo emocional en los primeros años de vida: debates actuales y retos de futuro (p. 21-44) - 2018
Editor: Pirámide
- ISSN/ISBN 978-84-368-3922-7
Un visión conjunta del diseño de investigación y el análisis de datos en psicología
- José María Merino Merino
- Enrique Moreno González
- José Manuel Reales Avilés
- Pedro Rodríguez-Miñón Cifuentes
- Ángel Villarino Vivas
- Sofía Fontes de Gracia
- Carmen García Gallego
- Ana Julia Garriga Trillo
- María Carmen Pérez-Llantada Rueda
- Laura Quintanilla Cobián
- Encarnación Sarriá Sánchez
La UNED ante el EEES: redes de investigación en innovación docente 2006-2007 (p. 175-190) - 2009
Editor: Madrid : Universidad Nacional de Educación a Distancia, 2009
- ISSN/ISBN 9788436258677
This researcher has no conferences.
This researcher has no working papers.
This researcher has no technical reports.
This researcher has no research projects.
El desarrollo de la comprensión emocional, la teoría de la mente y el papel mediador del lenguaje: un estudio longitudinal en preescolares
- Renata Sarmento Henrique
- Marta Giménez Dasí (dir. tes.)
- Laura Quintanilla Cobián (dir. tes.)
- Sonia Mariscal Altares (pres.)
- Natalia Alonso Alberca (secr.)
- Kristine Jensen de López (voc.)
2021
Reading institution: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia
El paper de la intel·ligència emocional en el rendiment acadèmic de l'alumnat de primària
- Georgina Perpiñà Martí
- Elisabet Serrat Sellabona (dir. tes.)
- Francesc Sidera Caballero (dir. tes.)
- Laura Quintanilla Cobián (pres.)
- Clara Andrés Roqueta (secr.)
- Eva María Aguilar Mediavilla (voc.)
2021
Reading institution: Universitat de Girona
Estatus social auto-percibido y sesgos en un dilema social sobre intervención en un conflicto entre pares
- David Monge López
- Fernando Colmenares (dir. tes.)
- Sergio Escorial Martín (dir. tes.)
- Pilar Casado Martínez (pres.)
- Javier Martín Babarro (secr.)
- Laura Quintanilla Cobián (voc.)
- Ana María Fidalgo de las Heras (voc.)
- Elena Gaviria (voc.)
(p. 1-290) - 2016
Reading institution: Universidad Complutense de Madrid
Programa extracurricular de educación emocional: acercando niños y padres a la educación centrada en el individuo
- Jaqueline Marilac Madeira
- Ángel Manuel Fidalgo Aliste (dir. tes.)
- Lucia Helena Pena Pereira (dir. tes.)
- Laura Quintanilla Cobián (pres.)
- Yolanda Fontanil Gómez (secr.)
- Harriet R. Tenenbaum (voc.)
2016
Reading institution: Universidad de Oviedo
Concepciones infantiles sobre la exclusión étnica en inmigrantes latinoamericanos que residen en Estados Unidos
- Messina Albarenque, Claudia (Otros)
- Alejandra Navarro Sada (Director) Doctorando: Lila Gómez
3/2/2016
Reading institution: Universidad Autónoma de Madrid
- Dialnet
- iMarina
Deterioro cognitivo en mayores con diabetes mellitus tipo 2 y en pacientes de alzheimer: un estudio sobre los procesos ejecutivos y de memoria
- María Teresa Redondo Jiménez
- Soledad Ballesteros Jiménez (dir. tes.)
- José Manuel Reales Avilés (dir. tes.)
- Francesc Palmero Cantero (pres.)
- José Luis Dobato Ayuso (secr.)
- Laura Quintanilla Cobián (voc.)
2015
Reading institution: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia
The Evolutionary dimension of Trust and its effects on cooperation
- Cristina Acedo Carmona
- Antoni Gomila Benejam (dir. tes.)
- Camilo José Cela Conde (pres.)
- Antoni Rubí Barceló (secr.)
- Tomás Lejarraga (voc.)
- Fernando Aguiar González (voc.)
- Laura Quintanilla Cobián (voc.)
2014
Reading institution: Universitat de les Illes Balears
La lectura mediada de literatura infantil como herramienta para el desarrollo de competencias emocionales
- Montero Garcia-Celay, Ignacio (Director) Doctorando: Riquelme Mella, Enrique
25/11/2013
Reading institution: Universidad Autónoma de Madrid
- Dialnet
- iMarina
El formato del ítem y la naturaleza del constructo medido un estudio acerca del significado de las puntuaciones de los ítems
- Elsy Josefina Urdaneta Durán
- María José Navas Ara (dir. tes.)
- Vicente Ponsoda Gil (pres.)
- Carmen García García (secr.)
- Ángel Villarino Vivas (voc.)
- Laura Quintanilla Cobián (voc.)
- Jesús María Alvarado Izquierdo (voc.)
2011
Reading institution: Universidad Autónoma de Madrid
Teoría de la mente y emoción: predicción emocional según deseos y creencias
- Lina Arias
- Encarnación Sarriá Sánchez (dir. tes.)
- Laura Quintanilla Cobián (dir. tes.)
- José Luis Linaza Iglesias (pres.)
- Antonio Corral Iñigo (secr.)
- José María Merino Merino (voc.)
- Francisco Pons Piulats (voc.)
- Esperanza Ochaita Alderete (voc.)
(p. 1-243) - 2008
Reading institution: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia
This researcher has no patents or software licenses.
Researcher profiles
-
ORCID
-
Dialnet id
-
Google Scholar Id