IBAÑEZ MORENO, ANA

Publications

A Semantic Analysis of Causative Active Accomplishment Verbs of Movement

  • Ibáñez Moreno, Ana

SKY Journal of Linguistics (p. 175-196) - 2005

  • ISSN/ISBN 1456-8438

A Semantic Analysis of Locative Expressions: the Problem of Intransitivity in Prepositions

  • Ibáñez Moreno, Ana

Taiwan Journal of Linguistics - 2005

  • ISSN/ISBN 1729-4649

A Semantic Analysis of Universal and Idiosyncratic Features of Induced Motion Verbs: From the Perspective of Language Typology.

  • Ibáñez Moreno, Ana

Journal of Universal Language (p. 23-49) - 2007

10.22425/jul.2007.8.1.23 View at source

  • ISSN/ISBN 1598-6381

A Semantic Typology of Causative Accomplishment Movement Verbs and Their Argument-Adjuncts in Role Reference Grammar

  • Ana Ortigosa Pastor
  • Ana Ibáñez Moreno

Atlantis: Revista de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos (p. 35-50) - 2004

Editor: Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos. AEDEAN

  • ISSN/ISBN 0210-6124

A semantic study of induced motion phrasal verbs within the framework of functional grammars

  • Ibáñez Moreno, Ana

Revista de ABRALIN (p. 47-69) - 2004

  • ISSN/ISBN 1678-1805

An analysis of the Cognitive Dimension of Proverbs in English and Spanish: the Conceptual Power of Language Reflecting Popular Believes

  • Ibáñez Moreno, Ana

SKASE Journal of Theoretical Linguistics (p. 42-54) - 2005

  • ISSN/ISBN 1336-782X

Análisis del mito de la madre terrible mediante un estudio comparado de La casa de Bernarda Alba y Como agua para chocolate

  • Ana Ibáñez Moreno

Espéculo: Revista de Estudios Literarios (p. 72) - 2006

Editor: Departamento de Filología Española III

  • ISSN/ISBN 1139-3637

Análisis sociocultural de las estrategias comunicativas de estudiantes belgas flamencos en el apredizaje de E/LE

  • Ana Ibáñez Moreno

Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas (p. 31-44) - 2010

Editor: Escuela Universitaria de Profesorado

  • ISSN/ISBN 1989-0796

Audio description for all: a literature review of its pedagogical values in foreign language teaching and learning

  • Ana Ibáñez Moreno
  • Anna Vermeulen

Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas (p. 52-69) - 2017

Editor: Escuela Universitaria de Profesorado

  • ISSN/ISBN 1989-0796

Comunicación en Internet: conductivismo social e identidad virtual

  • Ana Ibáñez Moreno
  • Ana Ortigosa Pastor

Comunicar: Revista científica iberoamericana de comunicación y educación (p. 179-186) - 2006

Editor: Grupo Comunicar

10.3916/c27-2006-27 View at source

  • ISSN/ISBN 1134-3478

CUID Everyday English: A1 Elemental

  • Ana Ibáñez Moreno
  • Antonia Sagredo Santos

2011

Editor: Limassol (Chipre): Burlington Books, 2011

  • ISSN/ISBN 9789963482009

Mediating Specialized Knowledge and L2 Abilities: New Research in Spanish/English Bilingual Models and Beyond

  • Escobar, L.
  • Moreno, A.I.

(p. 1-386) - 2022

Editor: Springer International Publishing

10.1007/978-3-030-87476-6 View at source

  • ISSN/ISBN 9783030874759

On the architecture of words: applications of meaning studies

  • Margarita Goded Rambaud
  • Ana Ibáñez Moreno
  • Véronique Hoste

2015

Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia

  • ISSN/ISBN 9788436270228

Strands of languaje: (B1-Part II)

  • Mónica Aragonés González
  • Laura Alba Juez

2010

Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia

  • ISSN/ISBN 9788499610184

A contrastive cognitive analysis of proverbs in english and spanish: how the communicative and conceptual power of language is reflected on folk knowledge

  • Ana Ortigosa Pastor
  • Ana Ibáñez Moreno

Metaphor, blending and their application to semantic analysis (p. 81-95) - 2006

Editor: Anubar

  • ISSN/ISBN 84-7013-280-6

A contrastive discourse analysis of proverbs in english and spanish: the discovery of how much can be communicated through so little

  • Ana Ibáñez Moreno
  • Ana Ortigosa Pastor

Linguistic perspectives from the classroom :« language teaching in a multicultural Europe« (p. 357-370) - 2004

Editor: Universidad de Santiago de Compostela

  • ISSN/ISBN 84-9750-396-1

El desarrollo de un etiquetador semántico-cognitivo para el procesamiento de las entradas léxicas de un corpus de notas de cata de vino

  • Margarita Goded Rambaud
  • Ana Ibáñez Moreno

Vino y alimentación: estudios humanísticos y científicos (p. 181-196) - 2012

Editor: Universidad de La Rioja

  • ISSN/ISBN 978-84-96487-72-7

VISP: A MALL-based app using audio description techniques to improve B1 EFL students' oral competence

  • Ana Ibáñez Moreno
  • Anna Vermeulen

Technology-Enhanced language learning for specialized domains: practical applications and mobility (p. 266-276) - 2016

Editor: Routledge Reino Unido

  • ISSN/ISBN 9781138120433

A semantic analysis of induced motion verbs: some innovative data

  • Ana Ibáñez Moreno

Actas del VI Congreso de Lingüística General: Santiago de Compostela, 3-7 de mayo de 2004 (p. 2121-2130) - 2007

Editor: Arco Libros

  • ISSN/ISBN 84-7635-669-2

Aspectos semánticos y pragmáticos de la evolución del grupo genitivo

  • Francisco Javier Martín Arista
  • Ana Ibáñez Moreno

Perspectivas recientes sobre el discurso (p. 192) - 2001

Editor: Secretariado de Publicaciones y Medios Audiovisuales

  • ISSN/ISBN 84-7719-984-1

Audio Description and Subtitling for the Deaf and Hard of Hearing: Media Accessibility in Foreign Language Learning

  • Talaván, N.
  • Lertola, J.
  • Moreno, A.I.

Edunovatic 2020. Conference Proceedings: 5th Virtual International Conference on Education, Innovation and ICT, December 10 - 11, 2020 (p. 938) - 2020

Editor: REDINE (Red de Investigación e Innovación Educativa)

10.1075/ttmc.00082.tal View at source

  • ISSN/ISBN 2352-1813

El proyecto RECORDS: uso de la audiodescripción con fines didácticos en las clases de inglés como segunda lengua

  • Noa Talaván Zanón
  • Antonio Pareja Lora
  • José Javier Ávila Cabrera
  • Ana Ibáñez Moreno
  • María Jordano de la Torre

VII Jornadas de Redes de Investigación en Innovación Docente de la UNED: libro de actas (p. 113-115) - 2014

Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia

  • ISSN/ISBN 978-84-697-2182-7

Interculturalidad y enseñanza de lenguas: una unidad didáctica basada en Don Quijote de la Mancha

  • Ana Ibáñez Moreno
  • Ana Ortigosa Pastor

Adquisición y enseñanza de lenguas en contextos plurilingües: ensayos y propuestas aplicadas (p. 305-322) - 2006

Editor: Servei de Publicacions i Intercanvi Científic

  • ISSN/ISBN 84-7632-960-1

La identificación de los predicados afijales en una base de datos léxica del inglés antiguo

  • Ana Ibáñez Moreno

Lingüística aplicada en la sociedad de la información y la comunicación (p. 277-284) - 2006

Editor: Servei de Publicacions i Intercanvi Científic

  • ISSN/ISBN 84-7632-962-8

Metodología para la eiaboroción de una base de datos sobre las característicos morfosintóctjcas del léxico del ingiés antiguo

  • Ana Ibáñez Moreno

Actas XVIII Congreso Internacional AEDEAN: [recurso electrónico] (p. 29) - 2005

Editor: Departament de Filologia Anglesa i Alemanya

  • ISSN/ISBN 84-3706-315-9

Parámetros semánticos y pragmáticos de la sustitución del género

  • Ana Ibáñez Moreno
  • Francisco Javier Martín Arista

Perspectivas recientes sobre el discurso (p. 192) - 2001

Editor: Secretariado de Publicaciones y Medios Audiovisuales

  • ISSN/ISBN 84-7719-984-1

State of the art of language learning design using mobile technology: sample apps and some critical reflection

  • Bárcena, Elena
  • Read, Timothy
  • Underwood, Joshua
  • Obari, Hiroyuki
  • Cojocnean, Diana
  • Koyama, Toshiko
  • Pareja-Lora, Antonio
  • Calle, Cristina
  • Pomposo, Lourdes
  • Talaván, Noa
  • Ávila-Cabrera, José
  • Ibañez, Ana
  • Vermeulen, Anna
  • Jordano, María
  • Arús-Hita, Jorge
  • Rodríguez, Pilar
  • Castrillo, María Dolores
  • Kétyi, Andras
  • Selwood, Jaime
  • Gaved, Mark
  • Kukulska-Hulme, Agnes
... View more Collapse

Critical CALL – Proceedings of the 2015 EUROCALL Conference, Padova, Italy (p. 36-43) - 2015

10.14705/rpnet.2015.000307 View at source

  • ISSN/ISBN 978-1-908416-29-2

Using VISP (VIdeos for SPeaking), a mobile app based on audio description, to promote English language learning among Spanish students: a case study.

  • Ibanez Moreno, Ana
  • Vermeulen, Anna

15TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF THE SPANISH ASSOCIATION OF LANGUAGE AND LITERATURE EDUCATION (p. 132-138) - 2015

Editor: ELSEVIER SCIENCE BV

10.1016/j.sbspro.2015.03.169 View at source

  • ISSN/ISBN *****************

This researcher has no working papers.

This researcher has no technical reports.

This researcher has no research projects.

A functional approach to the derivational morphology of old english: verbal suffixes

  • Ana Ibáñez Moreno
  • Francisco Javier Martín Arista (dir. tes.)
  • Francisco José Ruiz de Mendoza Ibáñez (pres.)
  • Isabel de la Cruz Cabanillas (voc.)
  • Juan Manuel Molina Valero (secr.)
  • Pilar Guerrero Medina (voc.)
  • Javier Pérez Guerra (voc.)
... View more Collapse

2007

Reading institution: Universidad de La Rioja

Active audio description as a didactic resource to improve oral skills in foreign language teaching

  • Marga Navarrete
  • Noa Talaván Zanón (dir. tes.)
  • Pilar Rodríguez Arancón (dir. tes.)
  • Jorge Díaz Cintas (pres.)
  • Ana Ibáñez Moreno (secr.)
  • Alberto Fernández Costales (voc.)

2021

Reading institution: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia

Aplicación del aprendizaje móvil para mejorar la interacción oral de estudiantes de español como lengua extranjera

  • Mercedes Idalith León Ortiz
  • Noa Talaván Zanón (dir. tes.)
  • Ana Ibáñez Moreno (pres.)
  • José Javier Ávila Cabrera (secr.)
  • Lourdes Pomposo Yanes (voc.)

2017

Reading institution: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia

Aplicación del blogging para mejorar la producción escrita en inglés en el enfoque AICLE en Educación Secundaria Obligatoria en España: investigación-acción

  • Salvador Montaner Villalba
  • Ana Ibáñez Moreno (dir. tes.)
  • Jesús García Laborda (dir. tes.)
  • Ana María Gimeno Sanz (pres.)
  • Cristina Calle Martínez (secr.)
  • Elena Bárcena Madera (voc.)

2019

Reading institution: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia

Clasificación lingüística y análisis sociolingüístico de los anglicismos en el español de México: La incorporación de los anglicismos en los Estados de Puebla y Tlaxcala a principios del siglo XXI

  • Stepánka Rubesova
  • Ana Ibáñez Moreno (dir. tes.)
  • María Angeles Escobar Alvarez (pres.)
  • Cristina Calle Martínez (secr.)
  • Jorge Arús Hita (voc.)

2016

Reading institution: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia

Language behaviour, cultures and identities in migrants living in Madrid

  • María Guadalupe Dorado Escribano
  • Emilio Cañadas Rodríguez (dir. tes.)
  • Silvia Molina Plaza (pres.)
  • María Ángeles de la Morena Taboada (secr.)
  • Gustavo Sánchez Canales (voc.)
  • July de Wilde (voc.)
  • Ana Ibáñez Moreno (voc.)
... View more Collapse

2017

Reading institution: Universidad Camilo José Cela

This researcher has no patents or software licenses.

Last data update: 9/21/23 2:01 PM