SALAZAR VALEZ, LEIRE
Actividades
- Artículos 20
- Libros 3
- Capítulos de libro 3
- Congresos 1
- Documentos de trabajo 0
- Informes técnicos 0
- Proyectos de investigación 0
- Tesis dirigidas 4
- Patentes o licencias de software 0
Racial preferences in dating apps: an experimental approach
- Arranz Aldana, A.
- Salazar, L.
History of the Family (p. 620-640) - 2024
Editor: Routledge
10.1080/1081602x.2024.2352547 Ver en origen
- ISSN/ISBN 1081-602X
Teacher Bias in Assessments by Student Ascribed Status: A Factorial Experiment on Discrimination in Education
- Gil-Hernández, C.J.
- Pañeda-Fernández, I.
- Salazar, L.
- Muñoz, J.C.
Sociological Science (p. 743-776) - 2024
Editor: Society for Sociological Science
10.15195/v11.a27 Ver en origen
- ISSN/ISBN 2330-6696
Educational gradients in the prevalence of medically assisted reproduction births in a comparative perspective
- Goisis, A.
- Fallesen, P.
- Seiz, M.
- Salazar, L.
- Eremenko, T.
- Cozzani, M.
Fertility and Sterility (p. 648-657) - 1/10/2024
Editor: Elsevier Inc.
10.1016/j.fertnstert.2024.05.149 Ver en origen
- ISSN/ISBN 1556-5653
Perinatal health in Spain during and after the Great Recession: Educational selection into fertility as a protective factor in high unemployment contexts
- Seiz, M.
- Salazar, L.
- Eremenko, T.
Social science & medicine (1982) (p. 116439) - 1/01/2024
10.1016/j.socscimed.2023.116439 Ver en origen
- ISSN/ISBN 1873-5347
Bringing about the data revolution in development: What data skills do aspiring development professionals need?
- Bennett, R.
- Alberti, G.
- Çibik, A.
- Eremenko, T.
- Formosa, S.
- Formosa-Pace, J.
- Jiménez-Buedo, M.
- Lynch, K.
- Salazar, L.
- Ubeda, P.
Journal of International Development (p. 1381-1397) - 1/10/2022
Editor: John Wiley and Sons Ltd
10.1002/jid.3642 Ver en origen
- ISSN/ISBN 1099-1328
Educational expectations in the great recession: has the impact of family background become stronger?
- Salazar, L.
- Cebolla-Boado, H.
- Radl, J.
Socio-Economic Review (p. 1-27) - 1/2019
Editor: Oxford University Press
https:/doi.org/10.1093/ser/mwy046 Ver en origen
- EISSN 1475-147X
- ISSN 1475-1461
- ISSN/ISBN 1475-147X
Does Living in a Fatherless Household Compromise Educational Success? A Comparative Study of Cognitive and Non-cognitive Skills
- Radl, J.
- Salazar, L.
- Cebolla-Boado, H.
European Journal of Population-Revue Europeenne de Demographie (p. 217-242) - 1/5/2017
Editor: Springer Netherlands
https://doi.org/10.1007/s10680-017-9414-8 Ver en origen
- EISSN 1572-9885
- ISSN 0168-6577
- ISSN/ISBN 1572-9885
Preschool education as the great equalizer? A cross-country study into the sources of inequality in reading competence
- Cebolla-Boado, H.
- Radl, J.
- Salazar, L.
ACTA SOCIOLOGICA (p. 41-60) - 1/2/2017
Editor: SAGE Publications Ltd
https://doi.org/10.1177/0001699316654529 Ver en origen
- EISSN 1502-3869
- ISSN 0001-6993
- ISSN/ISBN 1502-3869
Avoiding selection bias without random assignment? The effect of breastfeeding on cognitive outcomes in China
- Cebolla-Boado, H.
- Jiménez-Buedo, M.
- Salazar, L.
Social Science and Medicine (p. 151-159) - 1/12/2017
Editor: Elsevier Ltd
10.1016/j.socscimed.2017.10.015 Ver en origen
- ISSN/ISBN 1873-5347
Differences in perinatal health between immigrant and native-origin children: Evidence from differentials in birth weight in Spain
- Cebolla-Boado, H.
- Salazar, L.
Demographic Research (p. 167-200) - 2016
Editor: Max Planck Institute for Demographic Research
10.4054/demres.2016.35.7 Ver en origen
- ISSN/ISBN 1435-9871
Aprendizaje y ciclo vital: La desigualdad de oportunidades desde la educación preescolar hasta la edad adulta
- Cebolla Boado, Héctor
- Radl, Jonas
- Salazar Vález, Leire
2014
Editor: FUNDACION BANCARIA CAIXA
- ISBN 9788499001135
- ISSN/ISBN 978-84-9900-113-5
Aprenentatge i cicle vital: la desigualtat d'oportunitats des de la llar d'infants fins a l'edat adulta
- Cebolla Boado, Héctor
- Radl, Jonas
- Salazar Vález, Leire
2014
Editor: Obra Social La Caixa
- ISSN/ISBN 978-84-9900-114-2
Social Inequalities
- Salazar,L.
The Oxford Handbook of Spanish Politics (p. 542-558) - 5/03/2020
Editor: Oxford University Press
10.1093/oxfordhb/9780198826934.013.33 Ver en origen
- ISSN/ISBN 9780191865848
De la teoría de las cifras. La contrastación de hipótesis a través del análisis de regresión
- Salazar Valez, Leire
Trucos del oficio de investigador: casos prácticos de investigación social (p. 135-156) - 2012
Editor: Gedisa
- ISSN/ISBN 978-84-9784-726-1
Juguetes y población infantil: ¿Diversión o construcción social de la vivencia del género?
- Leire Salazar Valez
IV Congreso Vasco de Sociología = IV. Euskal Soziologia Kongresua: 1978-1998, 20 años: actas del Congreso = 1978-1998, 20 urte: kongresuko aktak (p. 656-658) - 1998
Editor: Presidencia. Gabinete de Prospección Sociológica
- ISSN/ISBN 84-88949-34-0
Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.
Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.
Este/a investigador/a no tiene proyectos de investigación.
La composició educativa de les parelles i el seu impacte en l'estructura social llatinoamericana
- Victoria San Juan Bernuy
- Iñaki Permanyer Ugartemendia (dir. tes.)
- Joaquín Recaño Valverde (dir. tes.)
- Clara Cortina Trilla (pres.)
- Leire Salazar Valez (secr.)
- Ignacio Pardo (voc.)
2020
Defensa realizada en: Universitat Autònoma de Barcelona
Working fathers' available time for childcare in spain/tiempo disponible para el cuidado de los hijos de los padres trabajadores en españa
- Irina Fernández Lozano
- Teresa Jurado Guerrero (dir. tes.)
- Lorenzo Escot Mangas (pres.)
- Leire Salazar Valez (secr.)
- Marta Domínguez Folgueras (voc.)
2019
Defensa realizada en: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia
La pobreza infantil en españa. El impacto de la crisis económica y estrategias políticas para su reducción
- Sandra Escapa Solanas
- Pablo Emilio Garcia Ruiz (dir. tes.)
- Pau Marí-Klose (dir. tes.)
- Francisco Javier Moreno Fuentes (pres.)
- Alessandro Gentile (secr.)
- Leire Salazar Valez (voc.)
2019
Defensa realizada en: Universidad de Zaragoza
Competencies, firms and qualification mismatch. Returns to education and their limits
- María Ramos Martín
- Carlos García Serrano (dir. tes.)
- Leire Salazar Valez (dir. tes.)
- Miguel Ángel Malo Ocaña (pres.)
- Virginia Hernanz Martín (secr.)
- Hipólito J. Simón Pérez (voc.)
- Maite Blázquez Cuesta (voc.)
- Daniel Oesch (voc.)
2016
Defensa realizada en: Universidad de Alcalá
Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.
Perfiles de investigador/a
-
Dialnet id

